free counters

SEKS, POLITIKA I GOSPODARSTVO

nedjelja, 05.01.2014.

POLA STOLJEĆA AUDIO KAZETE

Prije par godina kao i svi Dalmatinci prijatelj i ja smo pola dana ležali u hladu smokve,gledali ženske guzice i pili bevandu,a onda je on predložio da odemo na kafu.
Sjeli smo u kafić i nakon par minuta iz zvučnika se čuo onaj legendarni kašalj,a nakon onog dječjeg sintetičkog ritma krenulo je:

''BUM TAKATAKA BUM
VATMADU.KANADU

a malo zatim

LEFT RAJT,LEFT RAJT,LEFT RAJT
AJ LAJK TUGEDER
KIBN ČVAK KIBN ČVAK KIBN ČVAK
DVIT VEDER

a ipak mi je najdraži onaj dio:

HE JU,ANDRSTEND
EVRIBADI KLAP JUR HENC
DU JU NIJU LOV
KAM ITI E SIN D SONG

Za one koji nakon ovako iscrpnog opisa još uvijek ne znaju o čemu se radi slijedi isječak.


''O jeba te,koliko nisam čuja ovu pismu!'',konstatirao je kolega.
''Biće konobarica čistila sobu pa našla svoje kazete iz srednje škole''rekoh.


POLA STOLJEĆA AUDIO KAZETE

Audio kazeta.
Mala.simpatična,praktična za svaki džep.



Kao i telefonska kartica,video rekorder,crveno zeleni filter za crno bijelu televiziju,NK 'Hajduk',magnetofon,singl-ploča…..ovo je tehnološko čudo završilo u ropotarnici povijesti.
Budući da se 2013. navršilo pola stoljeća od kad je prva audio kazeta ugledala svjetlo dana mislim da je opravdano zaslužila da joj na 'SPIG'-u podignem literarni spomenik.

Kad već neće nitko drugi….

RIJEKA,početkom 80-ih….

Ako šta mrzim to su oni patetični jadnici koji cijeloga života mijauču kako je prije bilo bolje.
Mislim da ne postoje dosadnijeg svijeta.
Ajme,kako smo mi prije išli u Trst,kako smo u kešu kupili novi auto itd…itd….
Zapamtite jednom zauvijek!
Prije nije bilo bolje!
Doduše,firme su davale besplatne stanove (svakom tko nije bio totalni kreten),plaće su bile redovite,nije bilo nezaposlenih,od plaće se moglo živjeti,a bilo bi dobro napomenuti da nije bilo sela u bivšoj državi u kojoj ne bi bilo tvornice koja nije zapošljavala bar tisuću radnika….Eto,ako zanemarimo te gluposti-prije nije bilo bolje…i točka!

Mogao sam imati jedno 7-8 godina kad mi je mater za rođendan kupila omiljenu kazetu.
Imali smo neki socijalni 'Grundigov' kazetofon koji je umjesto otkinute antene imao žicu,ali meni je bio dobar.Omiljena glazba iz tog doba bili su 'Novi Fosili',Oliver,AC/DC 'Back in black',Vajta ,Čorbina 'Buvlja pijaca' i 'The best of Nazareth'.
Jeba te,više sam volio Nazareth od polovice današnjih dušebrižnika.



Za razliku od današnjih generacija kojima je od trenutke rođenja dosadno,ja sam najvolio kad bi pala kiša i onda bih se zatukao u sobu.iz ormara izvadio knjigu 'Svijet oko nas' ili pola kubika stripova i slušao kazete.

''..Zar samo jednu ribar pita,dosad je uvijek bilo tri,kakva su ovo došla vremena možda i nisi zlatna ti..''

KAKO SAM PREPOZNAO ŠUND SA SAMO OSAM GODINA

Jednog dana sam skupa sa starim išao u grad.
Nakon što smo parkirali na riječkoj delti vidio sam na zemlji neku kazetu.Na omotu je pisalo 'LIČKE NARODNE PJESME' pjeva Dobrivoje Pavlica s grupom Ličana.To mi je izgledalo dovoljno debilno za sačuvati je i poslušati u tišini svoga doma pa sam kazetu stavio u džep.Navečer sam legao na tepih, stavio kazetu i ostao osupnut onim što se razlijegalo iz zvučnika.(tekst citiram po sjećanju jer mi za ovo govno ne pada na pamet koćarenje po youtubeu.)

''…Kada jesen dođe u krajeve Like,tad se momci žene,idu u vojnike,
Kad sam pošo meni majka veli:''Budi hrabar i ponosan,rođen si u Lici…
i opravdaj druga Tite (to 'Tite' mi je bilo daleko najsmješnije) riječi
......Ličani su najbolji vojnici…
''
Puno godina kasnije s jednim je mojim susjedom u vojsci bio Ličanin koji u selu nije imao struje pa je poruka gospodina Dobrivoja bila još luđa.
Što ima veze što si nepismena i zadrta seljačina.
Bitno da si ti dobar vojnik.
Ionako će cijeloga života drugi misliti za tebe.

PET GODINA KASNIJE…..

Mmmm...
Ljubav!
Pogodila me Amorova strelica.
Da strelica…koplje!
Sjedila je u klupi iza mene i za razliku od nas šljakerske djece njen je otac plovio na strancu.
Živjela je neki svoj socijalistički kapitalizam.Kako joj je Trst bio drugi dnevni boravak za razliku od nas je uživala u svjetskim brendovima.Prala je zube s nekom zubnom pastom 'Paperino' na kojoj je bio nacrtan Pajo Patak i čim bi progovorila cijelom učionicom bi se razlegao ugodan miris jagoda i peperminta.
Ej..ljudi,što je toj curi lijepo mirisalo iz usta.
Ta je ljubav bila unaprijed osuđena na propast jer sam sa svojom povučenošću i štreberskim crnim naočalama bio privlačan kao drogirani Woody Alen,ali...šta ćeš?
Ipak moram spomenuti crticu kad sam na komad papira zapisao tekst njene omiljene pjesme.

Noćni program 'Radio Zagreba',neke top-liste i ja strpljivo čekam.
Prazna kazeta je u kazetofonu.
Jedan prst na 'PLAY',drugi na 'RECORD'….
Čekam….čekam…čekam……i dočekam.
Snimio je od početka do kraja.
Mojoj mačkici kojoj lijepo miriše iz usta!

Nakon što je snimanje završilo,uzeo sam komad papira i olovku,premotao traku na početak i pažljivo slušao tekst.

Počeo sam pisati….
''FENERI VILHON ČIKIT,
POLI MILI MILK FOR A HOLIN JU,FOR VENK ENEDU…
VENK ENEDU UHU…
TIJES FORMAJ LEDI SISTER….KRAJIN….

Ostatak sam zaboravio,ali tekst je bio uredno napisan od početka do kraja.
Sutradan sam u školi i potiho zapjevao,a ona je čak prepoznala o čemu se radi iako je sigurno mislila da sam retardiran.
Nasmiješila mi se i to mi je bilo dovoljno!
Za one koji ne znaju o kojoj se baladi radi stiže u cjelosti i to sa tekstom pa provjerite da li sam bar bio blizu…..



ADOLESCENCIJA

Dire Straits 'Making movies'
Bruce Springsteen 'Born int he U.S.A'
U2 'The Joshua tree'
AC/DC 'Back in black' (još uvijek)
............ i ona zadnja za koju je vezana jedna jako smiješna priča.

U NASTAVKU PROČITAJTE SMIJEŠNU PRIČU VEZANU ZA ZADNJU KAZETU….

Dakle,jednog je dana moj susjed Flavio prao svog….(u jebo te,Mali,pomagaj!Koji je auto Flavio vozio?).Čovjek je inače imao veliku kolekciju ploča i omiljena zabava bila mu je nedjeljno pranje auta.
Kroz otvorena vrata razlijegala bi se glazba.
Sjećam se da nam se te godine na vrh kurca popela 'La bamba' i 'Zovu nas ulice',ali pjesma koja je svirala iz Flaviovog auta je bila baš super.Nas troje-četvero smo sjedili na zidu i pričali tko je spavao sa više djevojaka,a ja sam pažljivo osluškivao.
Na pola pjesme pitao sam svog starijeg prijatelja da li zna tko to pjeva.
Ovaj je kao iz topa izvalio:''Sting!''
Da sam bio malo pametniji pitao bih Flavia,ali ovo mi je bila sasvim dovoljna informacija.

''Mama daj mi 1200000000 dinara.Išao bih si u grad kupiti kazetu.''

''A kakvu kazetu,a šta kazetu…ali to je ionako bila protuvrijednost dvije kino ulaznice,a ja sam na kraju godine, osim iz tjelesnog ,imao sve petice pa mi je dala ne 120000000 nego čak 150000000 dinara.
Sjeo sam na 'dvojku' i veselo otišao do grada.

Kazeta od Stinga pod imenom 'Nothing like the sun' nalazila se na polici sa glazbenim novitetima,teta je ispisala paragon blokić,otišao sam do neke tete u borosanama na kasu,platio i ostalo mi je još oko 40000000 dinara.
Kako sam 'Dilan Doga' već bio kupio sjeo sam kod Šiptara na onu bolesnu šampitu.
Dvije korice lisnatog tijesta,dvadeset kila tučenog bjelanjka sa cukrom u zrnu,ali je bilo jako jeftino.
Oko 7000000 ili 8000000 dinara…ne sjećam se ni ja više.

Došao kući,legao na tepih,stavio glajnc novu mirisnu kazetu i stisnuo PLAY.
Prva pjesma zvala se,ja mislim,''The Lazarus heart'' i prvih par taktova je vuklo na 'Talking heads' što mi je bilo super.
Nakon toga je čovjek zapjevao.
Meni je to bilo čudno da ova ista boja glasa pripada i onom pjevaču iz Flaviova auta,ali piše 'Sting' jebo mu ja mater.

Poslušao sam cijelu kazetu i najviše mi se svidjela ona pjesma o pokatoličenom srpskom svećeniku pod imenom 'Fra Gile',a kako sam taj izraz otprije znao vidjeti po raznoraznim kartonskim kutijama to mi je bilo baš fora.
Uglavnom pjesmu iz Flaviova auta nisam našao.Tek sam kasnije shvatio u čemu je zajeb.
U tome što ono što sam tražio pjeva neki Black,a zove se 'Wonderful life'……
Svi griješimo ponekad….

MISLIM DA JE OVA EPIZODA SKROZ U REDU…..

Mogao bih ja o kazetama dan i noć,a inspiraciju sam dobio jutros kad sam nešto radio u garaži i onako bez veze posegnuo za prašnjavom kutijom s kazetama.Normalno je da je nisam bacio jer to nisu Proustovi kolačići nego puna luštijera (tepsija,plitica) Proustovih gibanica sa sirom.
Hrpa kratica koje danas nikom ništa ne znače,tipa AGFA,BASF,TDK,DENON,JVC...i hrpa kompilacija,originala,nasnimljenih i presnimljenih,prožvakanih traka....

Poslušao sam nakon 20 godina kazetu koja mi je kao mulcu bila za-kon!
Tribute album na kojem Springsteen,Bob Dylan,Willie Nelson,U2 i štajaznam ko sve još ne odaju počast Woddie Guthrieu.
Zaigrani poput male djece ostavili su svoj ego pred vratima studija i snimili taj nebrušeni dijamant.

Kako je sutra blagdan Tri kralja,preksutra 'SPIG'-ov peti rođendan još jednom bih čestitao Božić i Novu Godinu svim dobrim ljudima uz ovo ludilo za koje sam siguran da ga mnogi čuju prvi put u životu.
E...sen...ci...jal...no!!!!!





- 17:29 - Komentari (12) - Isprintaj - #

Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (8)
Studeni 2014 (7)
Listopad 2014 (6)
Rujan 2014 (5)
Kolovoz 2014 (8)
Srpanj 2014 (6)
Lipanj 2014 (3)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (5)
Ožujak 2014 (6)
Veljača 2014 (5)
Siječanj 2014 (8)
Prosinac 2013 (5)
Studeni 2013 (8)
Listopad 2013 (6)
Rujan 2013 (12)
Kolovoz 2013 (12)
Srpanj 2013 (8)
Lipanj 2013 (6)
Svibanj 2013 (8)
Travanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (13)
Veljača 2013 (8)
Siječanj 2013 (6)
Prosinac 2012 (8)
Studeni 2012 (7)
Listopad 2012 (7)
Rujan 2012 (8)
Kolovoz 2012 (8)
Srpanj 2012 (5)
Lipanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (5)
Travanj 2012 (6)
Ožujak 2012 (5)
Veljača 2012 (7)
Siječanj 2012 (12)
Prosinac 2011 (8)
Studeni 2011 (8)
Listopad 2011 (9)
Rujan 2011 (7)
Kolovoz 2011 (7)
Srpanj 2011 (10)
Lipanj 2011 (8)
Svibanj 2011 (8)
Travanj 2011 (9)















































Tesla je umro,Einstein je umro,a ni ja se ne osjećam najbolje - MAURICE SPIGOROVSKY

free counters