odmak

subota, 06.03.2010.

Posudit ću naslov filma Luis Buńuela: 'Fantom slobode'



Ovako ležeći duže vremena ( manje-više jer nisam strpljiva) razmišljam. I to mi se kadikad događa.
Trebala bih snimiti ovaj slajmaisl (kaos, nered –kolokvijalno) oko sebe Sve što sam odredila napraviti od slaganja 'pribora za šivanje' iglice, konce i sve dodatne gluposti koje se nađu u tim kutijama, ali ne ide. Neda mi se, položaj mi je neugodan, ali važnije je ono prvo, to jest da me ne zanima i neda mi se.

Onda sam se okružila knjigama koje čekaju jedrilicu i tišinu uvala (ako preživim).

I sad je tu neka knjiga autora: Michael D. O' Briena : 'Posljednja vremena'
Netko mi je posudio. Beletristika koja me sve manje zanima, iako je i sama pišem- roman je čak onako malo naivan kao loša predstava, ali potakla me da počnem kopati po drugim knjigama.

I evo. Nabrajam onako bez reda: Rječnik sinonima- Ljiiljana Šarić- Webkem Wittshen; Metamorfoza kulture- Tonći Matulić; Biblijski priručnik; Biblija, Riječi- Tomislava Ladana; Rječnik simbola: J. Scevalier i A. Gheerbrant ; Kuran i tu ću se zaustaviti jer ima još toga, a na raspolaganju mi je i Wikipedija.
Već sam dugo u potrazi za onim pravim, za mene bitnim. Tražim istinu. E sad bih trebala otplivati u humor i smijati se do kraja predviđenog članka.

Što je istina, kakva istina i što se zapravo tu traži.

Dosta je onih koji misle da Biblija – prvi dio Knjiga postanka počinje sa: U početku bijaše riječ, ali to ne odgovara istini.
To je početak Ivanova Evanđelja, koji je bio pod utjecajem Grka , kratko rečeno da ne idem u daljnja –objašnjavanja, pod utjecajem logosa.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Etimologija je (p.a..) grana lingvistike koja proučava porijeklo riječi.

Riječi mijenjaju oblik i značenje kroz vjekove, a mogu se i "posuđivati" iz drugih jezika, moguće u promijenjenom obliku (izvorišne riječi se zovu etimoni). Kroz proučavanje starih tekstova i usporedbom s drugim jezicima, etimolozi pokušavaju rekonstruirati povijest riječi - kada su ušle u jezik, iz kojeg izvora, te kako su se mijenjali njihov oblik i značenje.
Etimolozi također pokušavaju rekonstruirati podatke o jezicima o kojima nemamo nikakvih direktnih informacija (na primjer, tekstova). Uspoređujući riječi u srodnim jezicima, mogu se izvesti zaključci o njihovom zajedničkom pretku. Na primjer, na taj način, pokušava se rekonstruirati indoevropski prajezik.

Sama riječ etimologija dolazi iz grčkog ÄĹĽż˝ (étymon, pravo značenje, od 'etymos' pravi) i »ĚłżÂ (lógos, riječ).

Narodna etimologija

Narodna etimologija naziv je za jezičnu pojavu - sami govornici analiziraju riječi pomoću elemenata (drugih riječi) koje slično zvuče, ali su zapravo nevezane, i nakon toga mijenjaju izvorne riječi. Npr. riječ buldožer se dovodi u vezu sa žderati i mijenja u buldožder.
Wikipedija

------------------------------------------------------------------
itd da ne zamaram.

Podrijetlo riječi nedvojbeno je jedno od onih pitanja koja se najčešće nameću govornicima jednog jezika i čitateljima tekstova , ali to je ujedno i područje jezikoslovlja koje je najteže dostupno svakome tko se u tu disciplinu (etimologiju) nije posebno uputio.
Tomislav Ladan

Ono što mene,a ne samo mene, najviše zanima su nesporazumi kod govorne i pisane riječi.

Žao mi je što u gimnaziji nisam više pazila na pravopis i gramatiku pa danas puno više imam posla sa lektorima, ali i samom sobom, ali uvijek su mi je glava, a i ostali dijelovi tijela trčali za nečim neizmjerno važnim što se vani događalo.
Kratko nisam imala, zic fleischa kojeg danas imam i previše.

Jučer navečer održana je premijera ' Na putu' Jasmile Žbanić.

Upravo o temi koja mene zanima.

Neću o filmu, ali hoću o temama.

Kratko o Islamu:
2.1. Osnovno o islamu
Islam je značajna religija nastala 600 godina poslije Krista na srednjem istoku. Po broju sljedbenika, islam je druga najraširenija religija na svijetu. Muslimani danas žive u gotovo svim zemljama svijeta i ima ih na svijetu 1,2 milijarde.
U srži islama počiva realnost Boga koji je Jedan, Apsolutan, Neograničen, Svemilosni, koji je Beskrajno Dobro. Arapsko ime po kojem je poznat jest Alah. Alah je stvorio svijet u kome postoje i nesavršenstva i zla, ali sam svijet u Kur'anu, svetoj islamskoj knjizi, smatra se dobrim. Kur'an svi muslimani smatraju doslovnom objavom Božje riječi. U njemu je sadržana središnja teofanija islama, fundamentalni izvor islamske metafizike, kozmologije, teologije, prava, etike, svete povijesti i općeg pogleda na svijet, tj. za muslimane je Kur'an izvor sveg znanja, kako unutarnjeg tako i vanjskog, temelj Zakona te konačni vodič za etičko ponašanje.
U svakoj religiji sve njene vrijednosti njeni pripadnici crpe iz postojećih vrijednosti u osnivača religije. Osnivač religije u islamu je Muhamed, drugim imenom Poslanik. Kur'an jasno tvrdi da je poslanik bio čovjek, a ne božanstvo, Bog ga je odabrao kao svog posljednjeg poslanika. Glavna točka prekretnica u povijesti islama, kada je islam transformiran iz male grupe predanih ljudi u izraslu zajednicu, jest al-hidžrah, tj. iseljenje Poslanika i njegovih sljedbenika, po Božjem naređenju, iz Meke u Medinu 622. godine poslije Krista.
Nakratko prije iseljenja u Medinu, zbio se jedan događaj od vrhunske duhovne i vjerske važnosti u Poslanikovu životu, događaj koji se i spominje i u Kur'anu. Naime, Muhamed je ponesen na ono što se zove Noćno Putovanje, ili al-mi'radžą, na natprirodnom konju zvanom al-Buraq, pomoću Džibrila, od Meke do Jeruzalema. Poneseni kroz sva nebesa, tj. sva najviša stanja bića, do Božanskog Prisustva samoga, susrećući na ovom putovanju ranije poslanike kao što su Musa (Mojsije) i Isa (Isus). U ovom najuzvišenijem stanju Poslanik je primio objavu, ali budući da je bio nepismen, Božje poruke diktirao je svojim prijateljima koji su ih zapisali i tako je nastao Kur'an.
Islam je neotuđivi i nedjeljivi dio abrahamske porodice religija i smatra sebe čvrsto vezanim za dvije religije koje mu prethode; judaizam i kršćanstvo. Islam sebe smatra dopunom tih religija i konačnim izrazom abrahamskog monoteizma, potvrđujući učenja judaizma i kršćanstva ali odbacujući bilo koji oblik ekskluzivizma.
Wikipedija

Nedvojbeno je da Riječ mora imati ekvivalent u nečem. Objektu, subjektu… Racionalnom ili iracionalnom.
I evo sad nekoliko riječi koje me zanimaju, koje ću pokušati rastumačiti najjednostavnije što mogu, a odmah priznajem da su ih mnogi objašnjavali puno bolje nego što ću ja.
Tema filma 'Na putu' je prelazak mladog zaposlenog muškarca iz Sarajeva koji u jednom trenu zbog nekih životnih okolnosti odlazi u logor vehebija tamo prihvaća njihov fanatičan odnos prema islamu. Djevojka, jednako muslimanka, ali one srednje struje vjernika kao i kod kršćanstva, judaizma, i ostalih izvedenica koje su uobičajen danas u modernom cvijeta na zapadu , ali i u ostalih dijelovima zemaljske kugle, ne može se s tim pomiriti. Ona ostaje u Sarajevu uz posao i 'Nenu' (baku) koju izvanredno glumi Marija Kohn, prijatelje i posao. U sredini i načinu života većine mladih ljudi današnjice.
Vehabizam je konzervativni pokret u Islamu koji se utemeljio krajem 17. i početkom 18. vijeka. Njegov duhovni izvornik je Muhammed 'Abdulwahab, tzv. reformator Islama, porijeklom iz Saudijske Arabije. Vehabizam u suštini se zasniva na redukcionističkim i izvornim idejama o islamu te kroz iste ima vrstu interpretacije islama koja se razlikuje od drugih islamskim smjerova kao što su sunizam, sufizam i šiizam. Vehabizam nastoji zadržati muslimane na izvornoj interpretaciji Islama bez daljnjih naučnih, teorijskih i sl. posredovanja u interpretaciji. Samim tim vehabizam je interpretativni tok koji nema svoju literaturu, koji nema svoje mišljenje, te duhovni tok koji zagovara krajnje reduciranje čovjeka kao pojedinca i muslimana kao zajednice.[1]
Vehabizam je nastao kroz političku podjelu u Saudijskoj Arabiji krajem 17. vijeka u kojem je dioba napravljena između političkog života muslimana i religijskog pri kojem je religijski život kontrolisan od strane vehabijskih izvornika.
U modernom vremenu vehabizam je najprošireniji u nemoderniziranim dijelovima Azije i u manjoj mjeri u Evropi te ga mnogi okrivljuju za podsticanje i ideološka osnova današnjim terorističkim grupa u Afganistanu, Saudijskoj Arabiji i Iraku. Također se smatra da su pojedini poklonici vehabizma sa svojim vehabijskim ideološkim uvjerenjima poduprijeli terorističke napade u SAD-u i Evropi.


Što mislim pod 'srednjom strujom' Evo j jedne takve riječi:

MAINSTREAM- srednja struja, matica.
-------------------
Maticom rijeke na pr plove razni predmeti od brodova do drveća i raznih drugih vrijednih i nevrijednih stvari koji se strujom matice brže nađu na cilju. Sve što stjecajem okolnosti otpadne i zapne po krajevima više ne pripadaju mainstreamu i rijetko stigne do cilja.
Pogledajte samo otpadnike iz SDP-a. ili HDZe-a , stranke koje su upravo srednja struja- matica u smislu broja članova, ne političke misli, a koji su u prošlim izborima pokušali sami. Nema ih. Nestali. To je možda dobar primjer političkog mainstreima, koji je neuništiv jer demos- demokracija pripada narodu koji je većina, ali zato nije ni bolja ni pravednija- ali o tome nekom drugom prigodom.

Postoji zatim riječ:
ISTINA. Je li ona samo jedna ili postoji više istina?

Riječi, riječi, riječi!!!

Tema me jako zanima i rado bih ju podijelila s vama.

Možda je malo apstraktna, ali možemo i prizemljiti. Sila teže to čak zahtjeva od nas.

Evo jednog divnog primjera iz Ladanovih „Riječi“, prepričavam.
Jedna gospođa kaže njegovom prijatelju koji se često pojavljuje u nekoj emisiji na tv-eu, kako joj se silno sviđaju njegovi predavački nastupi. Kad god se on pojavi na televiziji ona upali televizor stavi dasku za peglanje, pegla, pogledava prema tv-eu ,sluša glazbu sa tranzistora i gleda ga na televiziji. Ali, kaže on kako me uopće slušate dok vam svira glazba. O, pa kaže ona. Ja vas uopće ne slušam. Isključila sam vaš glas sa televizora (Ladan kaže dalekovidnice). Slušam glazbu, ja duboko vjerujem da vi pametno govorite. A kravata i obleka su vam zaista krasni, a i cipele kad se vide.
I to su misli pretočene u riječi posve racionalne.

Nastavit ću u slijedećem postu sa drugim riječima, a kako sam u godinama kad me zapravo mistika najviše zanima pokušat ću rastumačiti što je to mistika, moga tipa, i zašto me upravo takva zanima.
Rado ću pročitati sva dobra i loša mišljenja o predmetu zanimanja, samo molim malo manje pljuvačkih komentara, a više onih drugih da se možemo i dalje razgovarati, a možda vas riječi uopće ne zanimaju.

06.03.2010. u 11:30 • 14 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2017 (2)
Siječanj 2017 (3)
Prosinac 2016 (3)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (3)
Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (6)
Svibanj 2016 (6)
Travanj 2016 (6)
Ožujak 2016 (4)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (6)
Studeni 2015 (5)
Listopad 2015 (5)
Rujan 2015 (2)
Kolovoz 2015 (2)
Svibanj 2015 (3)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (3)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (2)
Studeni 2014 (5)
Listopad 2014 (3)
Rujan 2014 (2)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (3)
Lipanj 2014 (3)
Svibanj 2014 (3)
Travanj 2014 (1)
Ožujak 2014 (2)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (1)
Studeni 2013 (1)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (4)
Kolovoz 2013 (6)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (4)
Svibanj 2013 (4)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (5)
Prosinac 2012 (4)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

VEDRINA

Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.

Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.

Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?

O tom malo kasnije.

Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.

Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.

No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?

Rasprava se razbuktala.

A joj!!!

Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.

U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.

Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.

Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.

Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.

Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?

Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.

Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.

Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.

A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.

Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .

Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
T-Com.hr

razgovaram, čitam i svađam se, ali to mi ne ide baš od ruke.

skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra