Vrlo često čujem od svojih dugogodišnjih prijatelja: Ti puštaš da ti svi kake po glavi. Ili : previše si dobra i lako opraštaš.
Neki mi kažu da sam bez stava: ponekad govoriš jedno, a sutra već drugo , čujem.,
Davnih godina jedan pok prijatelj (ne brinite imam i živih) dao mi Musilovu knjigu 'Čovjek bez svojstava'. Vrlo hermetična i teška za čitanje, ali pročitala sam i spremam se ponovo pročitati. Slažem knjige koje čekaju, ali kako sam počela raditi na 'Stolici' i to vrlo intenzivno, (mirovina mi je uistinu na prvi zub. Sramotna. Jadni umirovljenici) morat ću poživiti duže nego sam mislila. Čuješ li me moj osobni Bože. Odabrala sam slobodnom voljom vjerovati u tebe, ako moram mrijeti neka to bude brzo i bez boli.
Cap, carap i nema me više. Koga briga.
Evo jedan tekstić, možda s bloga. (moj je)
Slažem se s Mesićem da križ nema što raditi u javnim ustanovama. Ili ako je tamo križ onda trebaju ti i svi ostali simboli raznih vjera i svjetonazora koje imaju građani Hrvatske. To nas naravno vodi do kiča i teorije Dinka Tomašića .
(D.Tomašić jedan od prvih sociologa u prvoj polovici dvadesetog stoljeća podijelio je Hrvatsku na ravničarsku i brdsku- u tom smislu i ljude koji tamo žive. Mi bismo danas rekli ruralnu i urbanu- sve sam to malo pojednostavila, ali mnogi se danas bave teorijama D. Tomašića-)
Počesto činim to i sama kad me odasvud iz tiskovine, sa televizije pritisne vjetar sa Svilaje- u tom smislu zgodno je pročitati Pofukov tekst u jednom Jutarnjem.
Ali s druge strane što je danas kič sutra bi mogla biti nježna sjećanja i mila vlastita povijest. Kao oni velebni spomenici na grobljima koji su pred koje vrijeme dok su bili novi bili uistinu kič, a sad kad je na njih pala patina čine nas da se s nježnošću sjetimo na one koji pod njima leže.
Križ nadilazi naše male blogovske lamentacije i prepucavanja. Nadilazi i dokazivanja i profana svrstavanja ispod 'simbola' oko naših vratova, a ipak na raskršćima naših seoskih putova podsjeti nas na nešto, bar nas koji u njega vjerujemo, podsjeti nas na našu prolaznost.
I ja ga nosim oko vrata ( iako je u mojoj porodici i kod mojih starih bilo uvjerenje da donosi nesreću). Ne zato da bih se dodvorila ili dokazivala novoj politici, nego upravo zato jer me podsjeća da se dnevno trebam preispitivati: Jesam li ohola što mi se ne sviđa simbolika i u Tomphsonovim pjesmama? Jesam li ohola što mislim da sam 'intelektualaka' i pripadam urbanoj priči? Jesam li ohola što zaboravljam da je upravo ta danas i meni odiozna ruralna nametljivost i galama dala najviše žrtava za slobodu Domovine?
Nameće mi se kod svih naši rasprava i podijeljenosti između ruralnog i urbanog jedna sintagma iz vremena komunizma: Salonski komunist.
Jesu li bili istinski komunisti oni koji su nosili Che Gureniu sliku na majicama i slično?
I tko su komunisti? Jesu li to baš svi koji su se upisivali u partiju.
I tko su istinski vjernici? Jesu li to oni koji sjede u prvim redovima u crkvama(danas ne jučer)
Moje skromno mišljenje da sve te naše vjerske i svjetonazorske razlike ne treba dizati do tako velikih sukoba i simbola za i protiv.
I ništa na silu mijenjati. Učimo se svi i učimo druge vrijednostima koje su ipak univerzalne. Dobroti, jednakosti, istim mogućnostima, poštivanju drugačijeg.
Nemojmo biti oholi, a to više manje svi jesmo, jer na kraju će ispasti da kič ima više duše nego naša 'intelektualna' urbana priča puna isključivosti i prezira prema drugima, različitima.
Neka nas pouče i velike nacije koji su svoje običaje, nošnje , svoju vlastitu Domovinu i njene različitosti, pa čak i onaj kič unutar toga doveli do nekog vlastitog brenda kako bi se danas reklo.
Dindrlice- dindrl traht napr- narodna nošnja sa njemačkih prostora ili kauboji u Americi ili sušene i smanjene glave ubijenih i pojedenih neprijatelja na j Gvineji- vidjela vlastitim očima, koje pokazuju turistima.
Što sve na ovom svijetu nije kič? Ili fašizam?
Meni je i socijalizam bio fašizam pa što. Koga za to briga. Danas na sve to gledam drugim očima i poštujem svako uvjerenje. Znam razlučiti zlo i dobro u svakom sustavu i ne nosim križ oko vrata da druge kažnjavam ili ljutim ili upozoravam nego da samu sebe podsjećam na dobrotu.
Ne smeta mi što ga drugi ne nose i ponovo ponavljam smatram da mu nije mjesto u javnim ustanovama. Tu je Mesić u pravu. Po meni je u puno stvari u pravu osim u činjenici da antifašizam treba izjednačiti sa komunizmom, ali to je sad već neka druga tema.
| < | veljača, 2010 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.
Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.
Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?
O tom malo kasnije.
Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.
Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.
No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?
Rasprava se razbuktala.
A joj!!!
Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.
U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.
Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.
Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.
Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.
Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?
Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.
Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.
Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.
A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.
Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .
Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.

skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra