Kako je moja ovozemaljska zadaća biti dosadno ozbiljna I samoj sebi otežavati život stavljat ću na blog djelove mog romana koji neće nikad biti objavljen.
…………
A sada step ili guske u magli.
Canetti kaže da su simboli njemačke nacije šuma i vojska. Velike duboke šume, uspravna ponosna stupajuća stabla. Uspravni ponosni njemački vojnici. Ima neka naša pjesmica: Oh ti njeni zubići svi u jednom redu kao mladi vojaci kad u vojsku gredu… ili tako nekako. Ali ti zubići i mladi vojaci nije njemačka vojska, to smo mi, to je naša dalmatinsko-mediteranska i malo slavenska relativizirajuća duša bez čvrstoće i uvjerenja. Koliko ima veze s fašizmom, nacionalsocijalizmom i ustašama? Pa ipak možda ima, jer prije spomenuti Canetti dalje tvrdi da Versajskim ugovorom nije raspuštena Njemačka vojska, Hitler nikad ne bi postigao svoj cilj. Nikad ne bi, dakle, došlo do nacionalsocijalizma da Nijemcima nije bio 'uskraćen egzercir, primanje i prenošenje zapovijedi.' Nacional socijalistička partija stupila je na mjesto vojske, a njemačka duša i tijelo odmah se masovno uskladila sa stupajućom šumom Hitler jugendta, kukastim križevima- rečenim svastikama, koje su ukrali Indiji i hinduistima, kao i sam izraz arijevac, i ostalim grozomornim pričama i događajima.
Eins, zwei, drei. Masovni simboli u filmovima Leni Riefenstahl.
Filmovi i ostala intelektualna događanja ulaze nam u mali i veliki mozak i ostaju kao praslike.
Sjeća li se netko onih scena filma Chicago kad Richard Gere u liku odvjetnika drži završnu riječ obrane. I onda govori i pleše - stepuje. Briljira maštovito plešući step, kako to film već dozvoljava. Zadnje riječi obrane i zadnji koraci stepa je scena kojoj se neprekidno vraćam na svom DVD-iu uživajući u savršenstvu.
I Cabaret gdje se miješa stvarnost i rugajuće lice voditelja ili što god već on predstavlja u Cabaret -u. One scene mladog nacionalsocijaliste koji kristalno čistim glasom započinje pjesmu ljepoti a zatim ozbiljno poziva na službu Domovini. O Vaterland, o Vaterland zovi samo zovi, svi će sokolovi život za te dati. Ako treba, a kud ne bi trebalo, prolit će i tuđu krv. Što više, to bolje. Krvca će do koljena teći.
Što bismo mi 1918 po naški rekli?
Versajski ugovor ili
A sada step!?
Još bolje srljali smo kao guske u maglu, kako je Radić govorio u samom početku kao starozavjetni prorok, uzvikujući te svoje čuvene riječi sa razrušene govornice zadnjih ostataka hrvatske državnosti. Govoriti gluhima i pokazivati slijepima! Često citirane narodne uzrečice moje tete Roze u ovom su se slučaju pokazale točnima. Gluhci i slijepci likovi iz Narodnog vijeća, pohrlili su leteći u beogradsku maglu. Letjeti u maglu i plesati step Balkanski step. Udri jače, rekla je da će. To već na nešto sliči. To da. Enjoy yourself
Uživajmo u savršenstvu.
Može li se ikako sudbini, fatumu, usudu izmaknuti, izbjeći. Ili svi trče, bježe pravolinijski, kao u filmovima gdje nema logike, po cesti ispred neke jureće opasnosti, umjesto da se samo izmaknu u stranu. Ali što će filmu logika? Da je ima, ne bi bilo filma. Ali život, navodno, nije kazališna predstava ili film. To je nekaj posve drugega. Ide kraj, a ne znaš ga. Nema scenarija ni svemoćnog redatelja. Nema scenarija osim onog u Božjoj glavi, ali on se ne računa jer nam ga neće reći niti će utjecati na njega. Samo On sve zna i to je sve što se nas tiče, no njemu, jadničku, sigurno nije lako. Vječni život i ta ogromna količina znanja, u jednoj jedinoj osobi, o svima nama, i svim mogućim svjetovima, galaksijama i sličnima o čemu ne znamo puno ili skoro ništa, baš ništa. Ali ne govorim o Bogu, iako u općoj poplavi žalosti žalim i njega, moja priča govori o mukama obitelji B. koja i ne sluti što je čeka u budućnosti.
Ali prije nego uđem u balkanski step- i naše vojake kao male zubiće …. Riječ dvije o naknadnom znanju. Dvije tisuće i treće u Zagrebu našla sam se sa R-om. u prostorijama Matice Hrvatske na nečijoj komemoraciji. Izrečene su o pokojniku lijepe riječi kako to na komemoraciji obično i biva. Red tihog i predanog rada, red hrvatske patnje, razne godišnjice, 71' obvezatno. Govorilo se o pokojniku, ali uistinu, sjajni govornici, prijatelji pokojnika, usputno su govorili i o sebi. Uspomene suvremenika viđene očima prijatelja suputnika i supatnika. Sve sam Hrvat do Hrvata po raznim zatvorima i zabranama, nemogućnostima javnog rada uz spominjanje tihe patnje i sitnog veza na diku i slavu hrvatskog naroda.
Step u svom čistom obliku. Svi smo suzili i dlake su nam na rukama stajale uspravno.
Toliko obilje nenametljivog intelektualnog šarma još dobro držećih muškaraca, razbacanih po vrlo zgodnim, pametnim i vrlo suptilno kulturnim ustanovama i funkcijama. Prave mete za isto takve fluidno- intelektualne živuće pripadnice ljepšeg spola razne životne dobi. Čini mi se, čast iznimkama, kaj ne, svaki je i nekoliko puta oženjen sve mlađim i mlađim obožavateljicama, što pokazuje da nisu samo novci mafija boys zanimljivi Hrvaticama, nego i čisti um sa, ili bez kritike.
Oboružana pitanjima, najviše povijesnim, ali i drugim, kasnije sam R-a. držala zarobljena u nekom kafiću (neka se primjeti balkanska krčma) sve dok mi na sva nije dao odgovor. Pekla me savjest kao i uvijek kod naših susreta, što mu oduzimam dragocjeno vrijeme, ali nisam se dala smesti.
Jedno pitanje je bilo, ostala ću spomenuti drugom prigodom, a mnoga su pitanja i odgovori utkani i u ovo djelce, jedno pitanje je, dakle, bilo:
Što se tako strašno dogodilo u prvoj Jugoslaviji da su Hrvati za vrijeme NDH-a, 1941. reagirali tako kako su reagirali.
U prvoj Jugoslaviji je odmah sve pošlo krivo, rekao je. Srbi nisu prihvatili hrvatsku političku ravnopravnost. Razrušili ostatke hrvatske državnosti. Uveli srpske zakone, uveli batinanje, srpsku vojsku, raspustili hrvatske oficire, razmjestili učitelje-preselili ih po cijeloj Jugoslaviji. Zamijenili negativno novac: 4 krune za 1 dinar. Očistili hrvatske džepove zamjenom novčanica, poslije preselili bankarstvo u Beograd. Uveli ćirilicu u škole. Bilo je to potpuno razočaranje. Sve hrvatske nade, ideali o tome da bi neka južnoslavenska zajednica spasila Hrvatsku nevolja pokazala se pogrešnom.
Nakon batinanja slijedio je pravi kulturološki imperijalizam, govorio je.
Jugoslavija! Zemlja južnih Slavena na brdovitom Balkanu. Od Triglava do Vardara. Počeli smo zapravo sa Državom SHS.
Gledala sam neku američku seriju i netko je upitao: protiv koga smo se borili u prvom svjetskom ratu? Nitko ne zna. Začuđeni upitni pogledi. Drugi kaže: mislim protiv Meksika. Svi kimaju glavama. Da, da opći je zaključak borili smo se protiv Meksika.
Prvi svjetski rat. Amerika i Engleska protiv Meksika. A ostatak svijeta protiv pizde materine.
Svijet mi često sliči na svijet iz Guliverovih putovanja, nažalost bez onog romantičnog pristupa nepoznatim zemljama, koje je u doba kad je Swift pisao roman, bilo prisutno. Nepoznati svjetovi!? Eto tako je sastavljeno čovječanstvo. Od onih na vrhu divova znanih i skrivenih moćnika koji žive na najvišoj gornjoj ljestvici, moglo bi se reći na oblacima, sve ispod sebe promatraju kroz ružičaste naočale. A dolje na raznim nivoima drugi liliputanci sve do onih najliliputanaca, što bi se u Indiji reklo, do kaste nedodirljivih. Cijeli svijet poslagan u svojim ladicama i na svojim granama - nivoima. Sve do određene revolucije i sličnih neočekivanih mutacija i mutanata koji razbiju Božji, ili već čiji plan, i onda stvar krene.
U prvom svjetskom ratu Meksiko je izgubio i bitku i rat. Iako… sjećate se onog staračkog glasa s radija i njegove priče: Pobjeđivali smo, prisjećao se. Mi smo uvijek pobjeđivali. Nikako mi nije jasno, čudio se drhtavi starački glas, kako smo to izgubili rat, a uvijek smo na fronti napredovali.
Radilo se naravno, o Hrvatima koji su ratovali za Austro-Ugarsku koja je izgubila rat. A onda smo dospjeli, usprkos i sa nastojanjima Jugoslavenskog odbora, Supila, Trumbića, Meštrovića i još ponekog junoše, a i drugih grupacija u zajedničku nam zemlju Kraljevinu Srba Hrvata i Slovenaca. Gdje smo, ako smo, pogriješili? Tražili smo pomoć od naše braće na istoku. Nije li to bilo logično? Meksiko – alias Austro- Ugarska je bio daleko. Drugi kontinent koji nije više za nas mario. Pripao je Europi. Nas su prigrlili srednji i daleki istok i malo po malo nam iscijedili dušu i samopoštovanje. Učinili nas istima sebi. Zavoljeli smo ista jela i pjevali iste pjesme. Što je u tome loše, pitaju se danas mnogi? Jesmo li mi ljepši, bolji, pametniji ljudi? U čemu je k vragu vic i ostala sranja i klanja koja su slijedila nakon osnutka države Srba, Hrvata i Slovenaca.
Polako, polako, govorim sebi, slow, step by.. step
| < | travanj, 2008 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | ||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.
Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.
Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?
O tom malo kasnije.
Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.
Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.
No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?
Rasprava se razbuktala.
A joj!!!
Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.
U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.
Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.
Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.
Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.
Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?
Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.
Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.
Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.
A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.
Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .
Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.

skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra