PORAST UVOZA IZ SAD-A, KINE I RUSIJE!
Europska komisija objavila je 10.siječnja 2019.rekordne rezultate izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU-a .
Vrijednosti izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU-a za listopad 2018. bile su najveće ikad zabilježene. Ukupna vrijednost izvoza iznosila je 13,1 milijardu eura, što je 2,9 posto više od prethodnog rekorda postavljenog u ožujku 2017. godine. Podaci o uvozu također su bili impresivni, povećavši se za 5,0 posto (u odnosu na listopad 2017.) i postavljajući rekord u listopadu. Mjesečni višak poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iznosio je 3,0 milijarde eura, što je 13% više u odnosu na listopad 2017., a drugi najveći rekordni suficit. To su glavni nalazi iz najnovijeg mjesečnog izvješća o trgovini koje je objavila Europska komisija.
Najveći porast mjesečnih vrijednosti izvoza (listopad 2018. u odnosu na listopad 2017.) zabilježen je u SAD-u (za 186 milijuna eura) i Saudijskoj Arabiji (porast od 86 milijuna eura). Međutim, došlo je do značajnog pada vrijednosti izvoza u Tursku (smanjenje za 111 milijuna eura), Hong Kong (27 milijuna eura) i Sudan (pad od 23 milijuna eura).
Rekordan učinak mjeseca u izvoznim vrijednostima EU-a bio je prilično ravnomjerno raspodijeljen između sektora, pri čemu najveći rast bilježe pića i roba. Značajno povećanje izvoza zabilježeno je kod alkoholnih pića i likera (dobit od 167 milijuna eura), ostalih žitarica (za 93 milijuna eura), pšenice (porast od 73 milijuna eura) i vina i vermuta (koje su porasle za 70 milijuna eura). ,
Snažan izvoz EU-a djelomično je pratio i rast vrijednosti uvoza, uz značajno povećanje u odnosu na listopad 2017. Bilateralna trgovina između EU-a i SAD-a nastavila se širiti, pri čemu je uvoz iz SAD-a porastao za 245 milijuna eura. Također je zabilježen značajan rast uvoza iz Kine (rast od 80 milijuna eura) i Rusije (za 71 milijun eura).
Prema sektoru, došlo je do porasta vrijednosti uvoza kakaovih zrna (rast od 98 milijuna eura), ostalih žitarica (do 87 milijuna eura) i uljnih pogača (povećanje za 75 milijuna eura), no uvoz nepržene kave i čaja (manje od I palmino ulje (smanjenje od 54 milijuna eura).
191 milijun EUR za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Europi i svijetu
Programi za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a u 2019. prije svega će se usredotočiti na tržišta izvan EU-a s najvećim potencijalom rasta.
Europska komisija donijela je 14. studenoga program rada za politike promocije za 2019., u okviru kojega će se na raspolaganje staviti 191,6 milijuna EUR za programe odabrane za sufinanciranje EU-a. Riječ je o povećanju od 12,5 milijuna EUR u odnosu na 2018. Za kampanje u zemljama visokog rasta potrošnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda izvan EU-a kao što su Kanada, Kina, Kolumbija, Japan, Koreja, Meksiko i SAD bit će izdvojeno 89 milijuna EUR. Dio tih sredstava bit će namijenjen promociji određenih proizvoda, primjerice stolnih maslina.
Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan izjavio je: „Europa je glavni svjetski proizvođač kvalitetne hrane i pića. Drago mi je što mogu reći da ćemo, uz još veći naglasak na promidžbene aktivnosti u 2019., ojačati svijest o toj činjenici i u EU-u i u trećim zemljama s velikim potencijalom rasta, što će koristiti našim poljoprivrednicima i proizvođačima poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Sve veći broj trgovinskih sporazuma EU-a znači više prilika koje naši proizvođači mogu iskoristiti, a Komisija ih u potpunosti podupire u promicanju i izvozu njihovih proizvoda.”
Unutar samog EU-a fokus je na kampanjama koje promiču različite sustave i oznake kvalitete EU-a, uključujući zaštićene oznake izvornosti (ZOI), zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla (ZOZP) i zajamčeno tradicionalne specijalitete (ZTS) te ekološke proizvode. Osim toga dio sredstava namijenjen je određenim specifičnim sektorima, kao što su riža proizvedena na održiv način te voće i povrće. Voće i povrće posebno su izdvojeni za promicanje zdrave prehrane među potrošačima u EU-u.
Pozivi na podnošenje prijedloga za posebne kampanje bit će objavljeni u siječnju 2019. Bit će otvoreni za razna tijela, kao što su trgovinske organizacije, udruženja proizvođača i skupine iz poljoprivredno-prehrambenog sektora odgovorne za promotivne aktivnosti.
< | siječanj, 2019 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter