Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

REKORDNI REZULTATI IZVOZA PROIZVODA EU U LISTOPADU 2018.


PORAST UVOZA IZ SAD-A, KINE I RUSIJE!

Europska komisija objavila je 10.siječnja 2019.rekordne rezultate izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU-a .
Vrijednosti izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU-a za listopad 2018. bile su najveće ikad zabilježene. Ukupna vrijednost izvoza iznosila je 13,1 milijardu eura, što je 2,9 posto više od prethodnog rekorda postavljenog u ožujku 2017. godine. Podaci o uvozu također su bili impresivni, povećavši se za 5,0 posto (u odnosu na listopad 2017.) i postavljajući rekord u listopadu. Mjesečni višak poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iznosio je 3,0 milijarde eura, što je 13% više u odnosu na listopad 2017., a drugi najveći rekordni suficit. To su glavni nalazi iz najnovijeg mjesečnog izvješća o trgovini koje je objavila Europska komisija.
Najveći porast mjesečnih vrijednosti izvoza (listopad 2018. u odnosu na listopad 2017.) zabilježen je u SAD-u (za 186 milijuna eura) i Saudijskoj Arabiji (porast od 86 milijuna eura). Međutim, došlo je do značajnog pada vrijednosti izvoza u Tursku (smanjenje za 111 milijuna eura), Hong Kong (27 milijuna eura) i Sudan (pad od 23 milijuna eura).

Rekordan učinak mjeseca u izvoznim vrijednostima EU-a bio je prilično ravnomjerno raspodijeljen između sektora, pri čemu najveći rast bilježe pića i roba. Značajno povećanje izvoza zabilježeno je kod alkoholnih pića i likera (dobit od 167 milijuna eura), ostalih žitarica (za 93 milijuna eura), pšenice (porast od 73 milijuna eura) i vina i vermuta (koje su porasle za 70 milijuna eura). ,

Snažan izvoz EU-a djelomično je pratio i rast vrijednosti uvoza, uz značajno povećanje u odnosu na listopad 2017. Bilateralna trgovina između EU-a i SAD-a nastavila se širiti, pri čemu je uvoz iz SAD-a porastao za 245 milijuna eura. Također je zabilježen značajan rast uvoza iz Kine (rast od 80 milijuna eura) i Rusije (za 71 milijun eura).
Prema sektoru, došlo je do porasta vrijednosti uvoza kakaovih zrna (rast od 98 milijuna eura), ostalih žitarica (do 87 milijuna eura) i uljnih pogača (povećanje za 75 milijuna eura), no uvoz nepržene kave i čaja (manje od I palmino ulje (smanjenje od 54 milijuna eura).


Europska komisija - Priopćenje za tisak, Bruxelles, 14. studenoga 2018.

191 milijun EUR za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Europi i svijetu

Programi za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a u 2019. prije svega će se usredotočiti na tržišta izvan EU-a s najvećim potencijalom rasta.

Europska komisija donijela je 14. studenoga program rada za politike promocije za 2019., u okviru kojega će se na raspolaganje staviti 191,6 milijuna EUR za programe odabrane za sufinanciranje EU-a. Riječ je o povećanju od 12,5 milijuna EUR u odnosu na 2018. Za kampanje u zemljama visokog rasta potrošnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda izvan EU-a kao što su Kanada, Kina, Kolumbija, Japan, Koreja, Meksiko i SAD bit će izdvojeno 89 milijuna EUR. Dio tih sredstava bit će namijenjen promociji određenih proizvoda, primjerice stolnih maslina.

Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan izjavio je: „Europa je glavni svjetski proizvođač kvalitetne hrane i pića. Drago mi je što mogu reći da ćemo, uz još veći naglasak na promidžbene aktivnosti u 2019., ojačati svijest o toj činjenici i u EU-u i u trećim zemljama s velikim potencijalom rasta, što će koristiti našim poljoprivrednicima i proizvođačima poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Sve veći broj trgovinskih sporazuma EU-a znači više prilika koje naši proizvođači mogu iskoristiti, a Komisija ih u potpunosti podupire u promicanju i izvozu njihovih proizvoda.”
Unutar samog EU-a fokus je na kampanjama koje promiču različite sustave i oznake kvalitete EU-a, uključujući zaštićene oznake izvornosti (ZOI), zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla (ZOZP) i zajamčeno tradicionalne specijalitete (ZTS) te ekološke proizvode. Osim toga dio sredstava namijenjen je određenim specifičnim sektorima, kao što su riža proizvedena na održiv način te voće i povrće. Voće i povrće posebno su izdvojeni za promicanje zdrave prehrane među potrošačima u EU-u.
Pozivi na podnošenje prijedloga za posebne kampanje bit će objavljeni u siječnju 2019. Bit će otvoreni za razna tijela, kao što su trgovinske organizacije, udruženja proizvođača i skupine iz poljoprivredno-prehrambenog sektora odgovorne za promotivne aktivnosti.







Post je objavljen 16.01.2019. u 18:22 sati.