22

srijeda

rujan

2021

Pretvaram se da ne vidim...

Mjesecima se pretvaram da ne vidim krhotine mojeg kutka svemira koji nestaje u nepovrat. Jednako se tako pretvaram da ne vidim pukotine na zidovima u mojim sobama i hodniku. Vrlo je jednostavno; ako mi pogled i zaluta gdje ne treba, skrenem ga na neki komadić preživjele ljepote.

Imam tri mogućnosti da ujutro dođem do zgrade suda i odem na posao. Prva je proći Nazorovom; koliko god se pretvarala da ne vidim, ovdje to ne pomaže. Toliko je bola u toj ulici kojom sam nebrojeno puta prošla, toliko sjećanja na neke sasvim drugačije dane. Druga je proći Gundulićevom ulicom, pored zgrade osnovne škole i gimnazije; tamo se pretvaram da ne vidim srušenu staru tvornicu, krovište osnovne škole koje se očajnički drži i čudo je da se već nije urušilo i zgradu gradske uprave još uvijek urešenu božićnm ukrasima. Treća je spustiti se Kačićevom do Gajeve i pretvarati se da ne vidim usku ulicu uništenu prolaskom tolikih vozila, sigurne koridore - kako nazivaju skele sa nabacanim drvenim daskama i stravičnu prazninu gdje su već srušene stambene zgrade.
Odabrala sam Gundulićevu, jer onda iza stravičnog pogleda na ulaz u Nazorovu i prolazak pored škola, gradske uprave i katastra dođem do našeg prekrasnog parka, koji diše svojim stablima kao da se ništa nije desilo. Naše se lipe i ginkgo pretvaraju da je sve u redu, baš kao i ja; njihove krošnje još uvijek grle nebo i daju nam privid nekadašnjeg života koji se nepovratno izgubio.
Idući pored zgrade katastra, obavijene prvom jesenskom maglom, ugledala sam na prozoru pomalo nestvaran prizor - stucku koja stoji potpuno cijela, u zgradi uništenog krovišta i popucalih zidova. Stucku u kojoj su nekoć nosili vino ili vodu, stucku koja je prepoznatljivi petrinjski suvenir. Zastala sam i gledala je, pitajući se kako je moguće da je preživjela? Pretvara li se i ona da se ništa nije desilo?

Sve sam svjesnija da nam jedino preostaje tražiti komadiće preživjele ljepote kako bismo i sami preživjeli i izdržali svu tugu koja nas je stisnula nemjerljivom snagom, i nadati se da će nas ti komadići održati na životu.




<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.