Sve u svemu: 3 / 5
Više o filmu: Imdb.com
Video
Freddy nam se vraća, ovoga puta kako bi do kraja terorizirao preostale preživjele iz prošlog nastavka, kao i neke nove likove koji bi njemu lako mogli stati na kraj...
Sad paralelno kako pogledam neki drugi hororac koji mi se u tom trenutku učini prikladnijim za gledanje, (bes)potrebno rascjepkavam NOES serijal s gledanjem i komentiranjem, no s obzirom da sam ga već dva puta odgledao, red je da se malo odmorim između svakoga. Khm, dakle, četvrti dio. Renny Harlin redatelj, čo'ek poznat po Cliffhangeru, Deep Blue Sea, Die Hard 2, Exorcist remake...svega se nađe u njegovom opusu, pa tako i upliv u horor žanr, preciznije u Cravenov svijet Ulice Brijestova. Dream Master definitivno je bio najunosniji dio i horor za New Line Cinema dosad, a poslužio je i kao okidač za snimanje kronika o ponekim Freddyjevim ubojstvima u seriji zvanoj Freddy's Nightmares, koju još nisam zapratio. Kvalitativno gledano, Dream Master može biti nastavak kao i bilo koji drugi, već imamo poznatu šablonu kojim će se smjerom kretati radnja i razvoj naracije, a upravo je ta blaga predvidljivost koštala nastavak neke ozbiljnosti i autentičnosti nasprem njegovih prethodnika. Ovdje umjesto Nancy Thompson kao glavnu heroinu imamo Alice, koja nehotično postaje jedna od Freddyjevih glavnih nemesisa, a istovremeno mu služi i kao ''dobavljačica'' novih žrtava. Unatoč tome što nastavku nedostaje originalnosti te je osmišljen glupkastije zbog ponavljanja nekih šema, riječ je o i dalje snažnom nastavku koji za ljubitelje NOES serijala nikako neće biti loš.
Snovi su kao i uvijek najveća konjska snaga serijala, uz uvijek raspoloženog Roberta Englunda, no ovdje primjećujem kako se manifestacije ubojstava događaju dosta suptilnije nego u prijašnjim filmovima. Naime, kako je cijeli film sporiji i blaži, ubojstva kreću od 20. minute te se ne prikazuju toliko, kao što bi recimo svaki san u prošlim filmovima završio brutalnim grafičkim nasiljem, no iako ovdje nedvojbeno ima interesantnog materijala, osjeti se redateljeva suptilnost pri izradi takvih scena, što bih s osobnog stajališta protumačio kao nedostatak. Zatim, neke druge nelogičnosti, makar se događaju masovne smrti oko učenika, škola je i dalje otvorena, a također, makar znamo Freddyja kao brutalnog lika, ovdje se prvi put susrećemo s potpuno opuštenim Freddyjem, vidimo ga u haljini, sa sunčanim naočalama...i taj segment pomalo je ubio onu pravu, originalnu NOES atmosferu. S druge strane, kada pogledamo snove i realizacije istih, primjetno je kako je kvaliteta ostala netaknuta i da su scene poput one na odlagalištu automobila odrađene jednako ''spooky'' za to vrijeme kao i neke od najboljih scena. Tu imamo i Freddyjevo poznato isisavanje tijela ljubljenjem, pretvaranje žrtvinih ruku i glave u žoharove te otkidanje laktova i podlaktica pri dizanju utega...ne može se reći, koliko god imali suptilniji i diskretniji odnos prema krvoproliću, ovo nešto ubojstava što možemo vidjeti odrađeni su zavidno dobro. Posljednjih pola sata filma ošlo je uzlaznom putanjom i makar smo neke i od ovih prizora mogli očekivati, na sasvim OK način četvrti dio priveden je kraju.
Četvrti dio naravno ne može nositi kvalitetu, originalnost i spontanost oriđiđija, no dosljedno ga uspijeva slijediti u nekim namjerama, snovima, dok za minus uzimam sporiji tijek radnje, sve humorističnijeg Freddyja te znatno opadanje u glumačkoj kvaliteti pojedinaca. Ipak, krvavih noćnih mora nikada dosta, tako da se brzo okrećemo petom dijelu.
|