četvrtak, 28.01.2016.

Suspiria (1977)

 photo suspiria-poster_zpsx228mddc.jpg

Sve u svemu: 5 / 5 thumbup
Više o filmu: Imdb.com
Video

Mlada Amerikanka dolazi u Njemačku, na baletnu akademiju u izoliranijem dijelu grada, gdje se planira upisati i otkriti svoj talent. No, odmah pri dolasku na akademiju Suzy počinje primjećivati neobične stvari i osluškivati čudne zvukove, koji joj naposljetku daju do znanja kako je na akademiji nešto zlokobno posrijedi i da postoji mogućnost obitavanja vještica...

 photo 12592055_1566514836972052_1159337794_o_zps7prdgsha.jpg

Prošlo je osam godina otkako sam otvorio rubriku 'Graditelji horora', gdje sam prvog i jedinog kao redatelja opisivao Daria Argenta, velemajstora talijanskog horor filma i giallo podžanra, takozvanog 'talijanskog Hitchcocka'. Razlog otvaranja rubrike bila je knjižica 'Suspiria - Prva od tri vještice', koju sam dobio u izdanju Pa-dore, gdje se uz knjižicu u kojoj se nalazi sve o ovom filmu, dobije i sam film kojega sam prvi puta dakle pogledao prije osam godina i iz ne znam kojih razloga, nikada ga nisam recenzirao. I bolje, budući da smatram da su mi recenzije iz toga doba daleko oskudnije i lošije. Tada mi je film bio strašan, no nisam se nikako mogao naviknuti na njegovu sporost i polaganiji razvoj događaja, no sada nakon što sam ga pogledao, ponovno mi je bio jeziv, ali ovoga puta - odličan. Već sam i zaboravio neke scene i dijelove, a budući da sam se ovaj mjesec nekako zalaufao s talijanskim hororima, red je da i Suspiria, kao uvjerljivo najveći predstavnik žanra otamo, bude spomenuta među prvima. Ovaj gotički giallo film Argentova je prva sekvenca o trima vješticama, imamo i Inferno iz 1980. i Mother of Tears iz 2007. godine, napravljenih prema uzoru na priče Darije Nicolodi, njegove tadašnje djevojke, koja je ujedno i koscenaristica i pojavljuje se u par scena, odnosno priče njezine bake. Argento je rekao da gotički stil snimanja može pridodati i korištenju primarne tri boje u filmu, prvenstveno crvene, zatim plave i i žute, a tu i tamo zelene istančane boje u određenim scenama, iako se i ta mjesta radnje mogu s vremena na vrijeme promijeniti u bojama. Sva ta paranoja u filmu i uznemirujući prikazi i atmosfera jednostavno su podigli žanr na jedan novi nivo, a Argento se nakon početnih giallo filmova (Deep Red) odlučio poigrati bajkovitim i nadnaravnim tematikama, a i sam je rekao da je film dosta uzora pokupio iz Snjeguljice. Iako, nije ništa tako blago kao što se čini, Suspiria je briljantan horor uradak u potpuno artističkom stilu kojemu ustvari gotovo ničega ne nedostaje.

 photo 12637127_1566514846972051_1261775263_o_zps07nazwkg.jpg

Film započinje veoma brzo s napetim zvukovima, koji se mogu okarakterizirati kao zaraznom i pomalo proganjajućom glazbom, koja je uvelike obilježila čitav film. Ti napeti zvukovi stvar su trenutka, budući da se koraci koji se osluškuju (scena u hodniku) i ostale stvari gdje se zvukovi moraju prepoznavati jako dobro iskorištene i intrigantne. Kao i u većini svojih filmova, ruke redatelja su ponovno ubojice, odnosno, gdje god vidite scenu umorstva gdje se vide samo ruke, znajte da su to Argentove ruke.
Dosta neočekivano, ali film sadržava podosta krvavih i gnjušavih scena. Uvijek pamtljiva scena tisuće crviju na stropu uvelike će ostati zapamćena jer naprosto tjera na gađenje, kao i borba sa šišmišem u sobi. Sve to upriličava preciznost snimanja i odlično kadriranje, gdje vam Argento uvijek omogućuje obraćanje pozornosti na detalje, kojih je u njegovim ranijim filmovima uvijek podosta. Takav poseban način snimanja omogućuje veću napetost i autentičnost, što me se posebno dojmilo. Kako film odmiče, u giallo stilu kreće se s narativnim otkrivanjem događaja, a što smo bliže rješenju, sve je uznemirenija i napetija situacija među likovima, a naša glavna protagonistkinja Suzy Bannion (Jessica Harper) odlično predstavlja paranoičnu, ali opet, dovoljno smjelu mladu djevojku koja nastoji stati na kraj problemima, bez ikakvog preglumljivanja.

 photo 923A027C82_zpsfdyc2x23.jpg

Uistinu, Suspiria je jedan od najcool horora koje sam ikad imao prilike gledati. Svakako apsolutna preporuka svakom horor fanu, potrudite se pronaći suštinsku poruku filma i obraćajte pozornost na različitost snimanja i stvaranje moćne atmosfere. Odličan film odličnog redatelja.

16:33 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>