online

nulla dies sine XVL lineae




16.09.2005., petak

Kako je slučaj Pakračka poljana doživio fijasko podmetanjem lažnog svjedoka Miroslava Bajramovića



Miroslav (Miralem) Bajramović prilikom izricanja presude na Županijskom sudu u Zagrebu 2005


Svi se sjećate intervjua Miroslava Bajramovića, samozvanog Merčepovog zamjenika koji se u Feralu od 01. rujna 1997. pohvalio da je osobno ubio preko 70 ljudi, a da ih je na Pakračkoj poljani ubijeno 280.

Taj je intervju poslužio da se započne s pravosudnom farsom suđenja za zločine na Pakračkoj poljani. Umjesto za ubojstvo 70 ljudi Miroslav Bajramović je jučer nepravoćno osuđen na 4 godine zatvora za odvođenje trojice Srba na Pakračku Poljanu koji su kasnije pronađeni u mrtvačnici na zagrebačkoj Šalati.

Intervjuu Miroslava Bajramovića koji je inicirao prvi proces za Pakračku poljanu 1997. bio je iniciran u kuhinji hrvatskih obavještajnih službi. Čim je došao u zatvor Bajramović je tvrdio da intervjuu nije ni dao, niti je istina što u Feralu piše.
Haški istražitelji provodili su istrage vezano za gospićke, pakračke i vukovarske zločine i jednim ekspresnim namještenim suđenjem, trebalo je te istrage omesti, kako bi se tobože pokazalo da u RH funkcionira pravna država.

Pouzdano znam da je Bajramović dao intervju Feralu, a prethodno ga je nudio meni. No, tadašnji me glavni urednik Globusa Davor Butković upozorio da je riječ o nepouzdanoj osobi i vjerojatnoj namještaljci.

Butković je bio u pravu.

Prošle godine mi je beogradski profesor Vojin Dabić, čija je organizacija Srpski informacioni centar istraživala zločine u Pakračkoj poljani i Vukovaru, kazao da se Miroslav Bajramović prije intervjua Feralu nudio toj organizaciji, ali i haškim istražiteljima za svjedoka zločina u Vukovaru.

- Nama je rekao da je ubio 20 Srba u Vukovaru. Ali za sva imena koje nam je nabrojao ustanovili smo da je riječ o izmišljenim osobama. Jedini vrijedan podatak koji smo od njega dobili bilo je mjesto na Dunavu gdje su bacani leševi vukovarskih Srba. Haški istražitelji odbili su ga kao podmetnog, lažnog svjedoka, rekao mi je Dabić.

Zbog čega je onda odvjetnik Anto Nobilo u razgovoru s dr. Franjom Tuđmanom u Uredu Predsjednika 1997. nakon izlaska ovog intervjua bodrio pokojnog Tuđmana da se procesuiraju navodi iz tog intervjua?

Anto Nobilo se u razgovoru s Jasnom Babić u Večernjaku prošle godine još i sam hvalio da je s Tuđmanom razgovarao o Miri Bajramoviću i da je njegov intervju istinit.

Evo kako je tekao taj razgovor prema transkriptu što ga je objavio Nacional prošle godine:

PREDSJEDNIK:
Danas su me upoznali, to mi se prosto kosa digla, kako se zove taj koji je dao izjavu, da je sam ubio 80 ljudi u Pakračkoj poljani.

ANTO NOBILO: Da, Pakračka poljana, to sam preletio, nisam još to pročitao.

PREDSJEDNIK: Jesi li zvao?

GORDAN RADIN: Jesam, zvao sam.

PREDSJEDNIK: Naši organi ga trebaju odmah zvati i uhititi.

GORDAN RADIN: Bajramović, razgovarao sam sa Šeparovićem, on je razgovarao sa zamjenikom Hranjskog jer je on odgovoran, i dali su hitni nalog za uhićenje.

ANTO NOBILO: Recite, Pakračka poljana, ja sam bio tužilac i vodio taj predmet. Ja sam imao u pritvoru 16 Merčepovih ljudi. Kada sam išao na odmor pa onda odvjetnike i na kraju je to bilo pušteno. To bi trebalo procesuirati.

PREDSJEDNIK: Da li je Merčep na njihovom spisku?

ANTO NOBILO: Bila je krivična prijava protiv njega ali mi ga nismo...

PREDSJEDNIK: U Haagu?

ANTO NOBILO:Ne, na tužilaštvu kada sam ja bio 92. godine. Međutim, nije bilo dokaza za njega. On je bio u to vrijeme u bolnici, ranjen kada se je dešavalo to u Pakracu. Mi ga nismo dali uhapsiti jer nije bilo dokaza. Ali ti njegovi...

GORDAN RADIN: Ovaj strahote priča.

PREDSJEDNIK: Da, ovaj priča strahote.

GORDAN RADIN: Spominje imena.

PREDSJEDNIK: Gledajte, to što smo mi doživjeli od Srba, imamo 13 tisuća mrtvih, imamo 20 tisuća invalida...

ANTO NOBILO: Tada nije bio politički momenat, ali sada ima snage da se to procesuira, meni se barem čini da sada ima snage.

PREDSJEDNIK: Slušajte, ima snage, ali gledajmo sada politički opet. Znači ta masa hrvatskih ljudi koja je stradala itd., sada Srbe jednim dijelom smo i ostavili zbog općih stvari itd., a sada, da samo naše sudimo to nije u redu, ali ne možemo isto dopustiti ni ovakve slučajeve. To je ono.

DR IVIĆ PAŠALIĆ: Ali, on to govori u "Feralu", to je provokator.

GORDAN RADIN: On kaže ovako, ja sam ubio 86 ljudi, za 72 znadem ime...

PREDSJEDNIK: Koliko je ubio?

GORDAN RADIN: Ovako kaže, ubio sam 86, a za 72 znadem ime točno. Svi su umirali sretni jer sam im dao kobajagi propusnicu da mogu proći naše straže. Jedino što tražim da me Predsjednik primi i da mi se omogući da radim u Hrvatskoj.

ANTO NOBILO: Ja nisam detaljno čitao, ali znam taj predmet pa bi možda mogao prosuditi, ali to nisam čitao.

PREDSJEDNIK: Meni su to jutros o tome obavijestili, ja sam rekao Odvjetništvu da ga treba odmah uhapsiti.

ANTO NOBILO: Jer Odvjetništvo kada dođe do njega glas mora poduzeti mjere.


Šeparović iz ovog razgovora je Miroslav Šeparović, tadašnji ministar pravosuđa, a nešto kasnije ravnatelj HIS-a. U vrijeme objavljivanja Bajramovićevog intervjua šef HIS-a je bio Miroslav Tuđman, a njegov glavni savjetnik Josip Perković, Perković je veliki Nobilov prijatelj i suradnik još iz socijlizma.

Prema pisanju Jasne Babić u knjizi "Urota Blaškić" upravo je Josip Perković preko svog utjecaja na Gojka Šuška ishodio da Nobilo 1996. preuzme Blaškićevu obranu od Zvonimira Hodaka.

U HIS-u, se Perković više oslanjao na Đurđu Šušak, nego na samog Miroslava Tuđmana. Kad je Miroslav Šeparović preuzeo HIS Perković mu je postao desna ruka.

Opet prema Jasni Babić, ali iz knjige Zagrebačka mafija, Perković je u HIS-u vodio operaciju Barakuda i držao na čvrstoj vezi agenta provokatora Veselina Marinova.

Ako je transkript iz Ureda Predsjednika točan, a nema razloga za drugačiju tvrdnju jer ga je potvrdio Anto Nobilo, čini se da dr. Franjo Tuđman i njegov, kasnije u javnosti najomraženiji savjetnik dr. Ivić Pašalić u početku nisu imali pojma da je Miroslav Bajramović u "Feralu" istupio kako bi zaštitio "hrvatske nacionalne interese".

- 19:01 - Komentari (1) Isprintaj #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Siječanj 2012 (1)
Svibanj 2010 (1)
Svibanj 2008 (16)
Travanj 2008 (19)
Ožujak 2008 (11)
Veljača 2008 (22)
Siječanj 2008 (22)
Prosinac 2007 (15)
Studeni 2007 (16)
Listopad 2007 (19)
Rujan 2007 (14)
Kolovoz 2007 (7)
Srpanj 2007 (14)
Lipanj 2007 (24)
Svibanj 2007 (17)
Travanj 2007 (33)
Ožujak 2007 (37)
Veljača 2007 (32)
Siječanj 2007 (29)
Prosinac 2006 (26)
Studeni 2006 (34)
Listopad 2006 (31)
Rujan 2006 (29)
Kolovoz 2006 (25)
Srpanj 2006 (17)
Lipanj 2006 (18)
Svibanj 2006 (24)
Travanj 2006 (28)
Ožujak 2006 (34)
Veljača 2006 (35)
Siječanj 2006 (42)
Prosinac 2005 (26)
Studeni 2005 (33)
Listopad 2005 (33)
Rujan 2005 (31)
Kolovoz 2005 (18)
Srpanj 2005 (24)
Lipanj 2005 (34)
Svibanj 2005 (32)
Travanj 2005 (45)
Ožujak 2005 (15)



45 lines © 2005, Zeljko Peratovic