Dnevnik toka misli

petak, 12.04.2019.

Mandarinski


Zavoljela sam brata. Čudno, nakon tolikih godina. Točnije, nakon 25 godina. Paušalna ljubav koju poklanjamo bliskim krvnim srodnicima, dobila je novu, tvrđu komponentu.

U jednom trenutku on je devet godina mlađi brat kojeg ne poznajem, na kojeg sam ljuta, kojeg ne razumijem. U drugom trenutku kroz mene struji toplina i znam da sam ga zavoljela.

Vidim ga. Konačno ga vidim. Vidim sve ono što nisam ja, sve ono što je tako različito od mene, sve ono što jest on.

Kad je on krenuo u prvi razred, ja sam bila srednjoškolka, kad je on krenuo u srednju, ja sam završavala fakultet i udavala se.

Kanjon velik kao nemar, kao neznanje, kao propust.

Sada znam da sam mu bila potrebna, da sam propustila biti starija sestra. I onda se ljutim na njega, jer kroz život hoda kao dijete, a ne kao odrasli muškarac.

Moj brat, kao i moja sestra, nije bio u stanju nositi se sa strogoćom i crnilom našeg oca. Od nas troje, jedina nisam pobjegla od našeg oca. Moja sestra se mlada udala, samo da ode iz kuće, moj brat je dobio dijete još mlađi i oženio se ubrzo nakon toga, a s ocem nije razgovarao dugo vremena. Njih dvoje, osjetljivi, romantični sanjari, nisu mogli podnijeti kritiku i pesimistični realizam našeg oca.

Ja sam očevo crnilo spremala u posebni pretinac svojeg bića, i onda ga pretakala tintom na papir. Stvarala koru za korom, jednu deblju od druge, i probijala se ljubavlju kroz njegovo vrijeđanje i bolne crne oblake.

Jednom mi je objasnio da on ne pati od PTSP-a, nego od Vijetnamskog sindroma, navodeći kako nije problem u onome što je doživio i činio u ratu, nego u onom što doživljava i promatra u državi za koju je sve to prošao.

Tijekom nedavne posjete otac mi je rekao:

- Ti si jedino moje dijete koje ne poznajem, nikad ne znam što misliš, ne znam što se u tebi događa, i stalno me iznenađuješ svojim odlukama. Uvijek sam mislio da ćeš studirati biologiju. Što bi drugo moglo studirati dijete koje dovlači u kuću kukce, puževe i zmije?

- Tata, čitala sam Dostojevskog u sedmom razredu osnovne, zašto nisi pomislio da ću studirati komparativnu književnost? - odgovorila sam.

Pitao me i za brata. Iznijela sam mu svoje strahove, iskreno sa primjerima, s tom malom, čudnom razlikom, pomakom u kutu gledanja, kad sam u razgovoru dodala:

- Konačno sam na njegovoj strani.

U tom trenutku sam shvatila da ga volim. Iako u tom trenutku nisam znala da je odlučio odustati od fakulteta.

Završiti fakultet je u mojoj obitelji prioritet bez premca. Moja majka je još uvijek u šoku, moj otac ga je začudo podržao. A ja sam ga počela cijeniti.

Moj brat nije odabrao lagani životni put. Iako, vjerujem da ga niti nije svjesno birao, u svakom slučaju ne racionalno. Sanjar, kao što rekoh. O da, jer samo idiotski romantični mozak može u 21. godini života dok živi sa curom u jednoj sobi i studira, odlučiti imati dijete. Svi misle da im se dogodilo, pa ne baš, odlučili su.

Međutim, taj isti sanjar je sam sebi pronašao i dobio posao u točno onim firmama koje je htio, već tri puta za redom. Dajući otkaz u jednoj da bi prešao u drugu, bolju, stječući iskustva, i sve to preko studenskog ugovora. Sada kad ipak ima diplomu „bakalara“ PMF - fizika, i ima jasnu viziju što želi u životu raditi i zna kako to postići, ne želi više gubiti vrijeme na studiranje.

Kao malo dijete koje se želi pohvaliti kulom od kockica, pozove me da mi nešto pokaže. Na ekranu laptopa klize kapi kiše. Izgleda kao pravo, kao da gledam kroz prozor za kišnog dana. A onda mi pokaže stotinjak linija programskog koda kojim je to napravio.

- Gle, kad ovu brojku smanjim onda su kapljice veće, a kad ju povećam kapljice su manje. A ovdje sam ubacio „šum“ kako bi klizanje kapljica bilo nepravilno… – i onda prijeđe na razinu govora koja meni blago rečeno zvuči kao mandarinski. Stoga ga prekidam, nema smisla bacati biserje pred svinje, pa čak i kad si svjestan da si ovog puta ti u ulozi svinje.

Kada se on i njegovi prijatelji sastanu pa svaki sa svojim laptopom prekriju hrastov stol u dnevnom boravku, dok u prolazu do mene dopire taj isti mandarinski jezik, kroz glavu mi prolazi, tako je to vjerojatno izgledalo po onim garažama u kojima je život započeo Apple ili Microsoft.

I dalje sam ljuta na njega. On je jedno veliko dijete, uvjeren da ga žena, dijete i posao čini odraslim muškarcem. Uopće ne uviđajući i ne shvaćajući koji je njegov položaj, uloga i odgovornosti u širem obiteljskom suživotu. Međutim, svaka škola se plaća, a Život će mu vrlo rado pripremiti sve lekcije.


12.04.2019. u 08:43 • 6 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< travanj, 2019 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Ožujak 2020 (7)
Veljača 2020 (8)
Siječanj 2020 (6)
Prosinac 2019 (7)
Studeni 2019 (9)
Listopad 2019 (32)
Rujan 2019 (9)
Kolovoz 2019 (16)
Srpanj 2019 (16)
Lipanj 2019 (8)
Svibanj 2019 (12)
Travanj 2019 (9)
Ožujak 2019 (10)
Veljača 2019 (6)
Siječanj 2019 (11)
Prosinac 2018 (5)
Studeni 2018 (8)
Listopad 2018 (1)
Rujan 2018 (2)
Kolovoz 2018 (1)
Srpanj 2018 (2)
Lipanj 2018 (3)
Svibanj 2018 (7)
Travanj 2018 (11)
Ožujak 2018 (14)
Veljača 2018 (13)
Veljača 2015 (3)
Siječanj 2015 (3)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (3)
Travanj 2014 (8)
Ožujak 2014 (8)
Siječanj 2014 (8)
Prosinac 2013 (4)
Studeni 2013 (10)
Listopad 2013 (9)
Rujan 2013 (6)
Kolovoz 2013 (5)
Srpanj 2013 (2)
Lipanj 2013 (5)
Svibanj 2013 (11)
Travanj 2013 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Pišem,
jer se ne želim izgubiti,
potonuti pod težinom misli,
zaboraviti.
Želim se prisjetiti,
ostaviti trag,
želim se izliječiti.

Pišem,
jer vjerujem u riječi,
u njihovu jetkost,
punoću,
nježnost,
britkost,
bogatstvo
i moć,

da pokreću,
gase,
tješe,
podižu,

mame osmjehe
i suze.

Pišem.
Postojim.





Ne hodaj iza mene, možda te neću voditi. Ne hodaj ispred mene, možda te neću slijediti. Jednostavno hodaj kraj mene i budi mi prijatelj.

Albert Camus

Ne boj se savršenosti - nikad je nećeš doseći.

Salvador Dali

Linkovi


dtokamisli@yahoo.com

Copyright ©
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora