Dnevnik toka misli

utorak, 12.03.2019.

Životne tehnikalije

Jučer smo bili na kavi. Gospodin odvjetnik, dvije kolegice i ja. Poslovna suradnja najbolje se utvrđuje na kavama, izvan radnog mjesta. Meni nije mjesto u toj priči, jer moj dio posla nema veze sa gospodinom odvjetnikom, i zapravo sam kolateralna žrtva. Moguće služim i kao torta, za ukras. Međutim, nisam luda pa ne odbijam dobru kavu u lijepom bircu, osobito ako još dobijem i kroasan uz nju.

Teme su se redale razno razne, više ili manje vezane za posao. U nekom trenutku, kaže odvjetnik da je sa mojom kolegicom iz sobe razgovarao o meni.

- Je li to dobro ili loše? – pitam.

- Dobro, naravno, samo dobro.

I nadoveže se kako se on slaže s mojom kolegicom da bi mladi bračni parovi (nemam osjećaj da spadam u tu kategoriju) trebali živjeti sami (imamo svoj kat odvojen od mojih), bez roditelja, i da tek onda možeš vidjeti kako doista funkcionirate (ak je južina ne funkcioniramo, ak je sunčano i puše sjever divni smo), možeš se posvađati (zar je važno da li me slušaju susjedi ili rodbina kad počnem derati glasnice?) i naučiti se organizaciji i podjeli posla (no dobro što on misli što smo u prvoj godini braka napravili nego organizirali posao i podijelili ga?).

Slušam ga i ne komentiram. Obično, ako malo šutite, sugovornik nastavi s izgovaranjem i onog što nije mislio odmah reći, ili se zaplete u detaljnije objašnjavanje, ili kao gospodin odvjetnik, prijeđe na pitanje da bih trebala otići u podstanare na jedno 6 mjeseci, kao proba funkcionalnosti odnosa, ako je probni rok dobro prošao (najiskrenije – Jebeš probne rokove u ljubavi!), onda dignuti kredit i kupiti stan. Tu ga konačno zaustavim:

- Eto vidite, tu je problem…

- Ne možete dignuti kredit? I vi i suprug radite, zar ne? – to ga je zbunilo.

- Naravno, mogli smo još davno dignuti kredit, problem je što ne želim biti rob banci idućih trideset godina.

E, to mu već ima smisla i odjednom me podržava, jer ni on nikada nije imao kredit.

Zapravo se slažem s njim da bi mladi bračni par trebao živjeti sam, jer brak sam po sebi donosi dovoljno svojih neravnina koje treba uskladiti, pa petljanje nečije rodbine u to svakako nije korisno. Na kraju se ljudi svađaju oko rodbine, umjesto da se svađaju oko onog što među njima ne štima. Mladima treba njihova privatnost i mir, ali ne i sebična komocija, a definitivno ne podržavam bilo koji oblik iracionalnog ponašanja.

Međutim, ono što me obično zakači u razgovoru, je pristup starijih da su oni to sve prošli i znaju bolje, i primjenjuju svoje znanje i stavove na mene. Mogao je pristupiti pitanjem što ja mislim o tome, kako se moj muž i ja snalazimo... i mnoga druga. Spremno bih odgovorila i dopustila mu uvid, a ovako sam ga samo pustila neka priča i mislila svoje. Skloni smo godinama dati prednost i vjerovati kako s godinama dolazi mudrost. Takva sklonost nije nastala u percepciji ljudi bez osnova, ali ne treba je se niti bezglavo držati.

Možda gospodin odvjetnik i moja kolegica dok su bili mladi nisu imali dovoljno kapaciteta strpljenja, ljubavi i razumijevanja za jedan kontrolirano kaotični suživot velike obitelji, ne znači nužno da ga netko drugi nema. Ne znači da ga ja nemam.

Sjećam se kako mi je mama pričala, da je moj otac, kad su se uzeli, kupio vreću krumpira i makar su živjeli u jednoj sobi kod njegovih, ona je morala sama kuhati i ni slučajno uzeti ručak od svekrve. Moj nekakva generalni stav je da u kući mora biti za jesti, ali nije važno da li je ta hrana došla dostavom, od moje mame, ili sam ju sama skuhala, i srećom moj se muž s takvim stavom slaže. Kao što meni nije važno da li je moj muž sam promijenio ulje na autu ili je platio mehaničaru. Riječ je o glupim životnim tehnikalijama, koje moraju biti, ali kako je do njih došlo me ne zanima. Podijelili smo posao, i zanima me samo rezultat, kako si došao do rezultata me ne zanima. (Doduše, ako su upotrijebljena protuzakonita sredstva onda želim biti upućena u to, jer ne volim iznenađenja. )

Čudnovato kako se često nađem u situaciji da drugima preporučam suprotno od onog što sam sama sebi nametnula ili izabrala kao životni put. Svakom mladom bračnom paru koji bi me tražio za savjet, rekla bih:

– Seli se!

Međutim, kad smo se muž i ja uzeli, rekli smo si:

– Probati ćemo, ako će funkcionirati ostajemo, ako ne, selimo se.

Funkcionira. Funkcionira zato što probleme koji proizlaze iz suživota razlikujemo od onih koji proizlaze iz našeg odnosa. Ove prve ne shvaćamo preozbiljno, nastupamo ujedinjeno i činimo što možemo, a ove druge shvaćamo ozbiljno, nastupamo ujedinjeno i činimo što možemo.

12.03.2019. u 13:34 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< ožujak, 2019 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ožujak 2020 (7)
Veljača 2020 (8)
Siječanj 2020 (6)
Prosinac 2019 (7)
Studeni 2019 (9)
Listopad 2019 (32)
Rujan 2019 (9)
Kolovoz 2019 (16)
Srpanj 2019 (16)
Lipanj 2019 (8)
Svibanj 2019 (12)
Travanj 2019 (9)
Ožujak 2019 (10)
Veljača 2019 (6)
Siječanj 2019 (11)
Prosinac 2018 (5)
Studeni 2018 (8)
Listopad 2018 (1)
Rujan 2018 (2)
Kolovoz 2018 (1)
Srpanj 2018 (2)
Lipanj 2018 (3)
Svibanj 2018 (7)
Travanj 2018 (11)
Ožujak 2018 (14)
Veljača 2018 (13)
Veljača 2015 (3)
Siječanj 2015 (3)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (3)
Travanj 2014 (8)
Ožujak 2014 (8)
Siječanj 2014 (8)
Prosinac 2013 (4)
Studeni 2013 (10)
Listopad 2013 (9)
Rujan 2013 (6)
Kolovoz 2013 (5)
Srpanj 2013 (2)
Lipanj 2013 (5)
Svibanj 2013 (11)
Travanj 2013 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Pišem,
jer se ne želim izgubiti,
potonuti pod težinom misli,
zaboraviti.
Želim se prisjetiti,
ostaviti trag,
želim se izliječiti.

Pišem,
jer vjerujem u riječi,
u njihovu jetkost,
punoću,
nježnost,
britkost,
bogatstvo
i moć,

da pokreću,
gase,
tješe,
podižu,

mame osmjehe
i suze.

Pišem.
Postojim.





Ne hodaj iza mene, možda te neću voditi. Ne hodaj ispred mene, možda te neću slijediti. Jednostavno hodaj kraj mene i budi mi prijatelj.

Albert Camus

Ne boj se savršenosti - nikad je nećeš doseći.

Salvador Dali

Linkovi


dtokamisli@yahoo.com

Copyright ©
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora