FAŠIRANE LOPTICE S JAJIMA

nedjelja, 29.05.2016.

Malo izmijenjen klasik,možda Vam se dopadne yes





OSNOVNI SASTOJCI:

mljeveno meso

krušne mrvice

tvrdo kuhana jaja

začini





POTREBNE NAMIRNICE:

80 dkg mljevenog mesa (800 gr)

15 dkg krušnih mrvica (150 gr)

3,5 dcl tople vode (350 ml)

2 jaja

3 veća režnja (češnja) češnjaka

15 dkg ribanog crvenog luka (150 gr)

3 žličice crvene slatke paprike

3 žličice vegete ili nekog drugog povrtnog začina

2 žličice mljevenog bibera

masnoća za pečenje


U zdjelu sam stavila krušne mrvice,zalila ih toplom vodom (toplom da nabubre) i izmiješala ih.Umjesto mrvica se može koristiti "stari kruh",kruh koji se pošušio.Ja ne volim osjetiti komadiće kruha pa koristim mrvice.Umjesto vode može se koristiti mineralna
da bi pečeno faširano bilo mekano,ovako kako ja pravim izvana su hrskave,a iznutra mekane i s običnom vodom.





U namočene mrvice stavila sam mljeveno meso i izmiješala (može se koristiti miješano mljeveno meso u omjeru koji Vama odgovara.Ja koristim 80 % svinjetina,20 % junetina.





U izmiješano meso i namočene mrvice dodala sam začine,crvenu papriku,vegetu , biber i sol.Nakon toga sitno sam nasjeckala češnjak,dodala njega i jaja.Na kraju sam dodala i naribani luk (ne volim kad u takvim jelima osjetim kockice "živog" luka,umjesto
ribanja može se i izblendati samo ga ne pretvoriti u sok.Sve sam dobro izmiješala.Smjesa bi trebala biti kao tijesto,ja mijesim rukom,ali može se i mikserom,važno da se dobro poveže.





1.Napravila sam lopticu i malo ju stisnula između dlanova,nije okrukla nego malo plosnata.

2.U sredini sam napravila udubljenje.

3.U udubljenje sam stavila tvrdo kuhano jaje.

4.Meso sam rukom stanjivala da prekrije cijelo jaje ,nakon toga sam između dlanova napravila lopticu.





Loptice sam uvaljala u krušne mrvice (tako će izvana biti hrskave).Stavila sam masnoću za pečenje da se zagrije.Da li je dovoljno vruća za pečenje provjerim s malo krušnih mrvica,stavim mrvice i ako odmah počne "cvrčati" dovoljno je vruća.
Stavila sam loptice peći.





Zbog jajeta loptice ne mogu biti jako male.Tijekom pečenja stalno sam ih okretala da se ispeku sa svih strana.Pečene loptice
sam izvadila na kuhinjski papir da se ocijedi višak masnoće.




Poslužila sam ih uz pomfrit i jaja na salatu.Izrezala sam tvrdo kuhana jaja posolila ih,dodala ulje i ocat,umjesto običnog ulja
ukusno je s bučinim uljem,ako ga volite.yes





Ovakve izmjene kod tradicionalnih i klasičnih jela neće ga izmijeniti samo vizualno,nego će promijeniti i okus,usudila bi se reći poboljšati.Svima nam je poznata mesna štruca s jajima,peče se puno duže i uglavnom sokovi i arome iz nje iscure u pleh u kojem
ju pečemo.Loptice zapečemo sa svih strana i sve ostaje u njima.


Oznake: mljeveno meso, krušne mrvice, tvrdo kuhana jaja

VALENTIN TORTA

subota, 28.05.2016.


Prisjetimo se zaboravljenih kolača čiji osnovni sastojci nisu želatina i slatko vrhnje yes,a jednako su dobri..
.






OSNOVNI SASTOJCI:

med

jaja

brašno

cimet,klinčići

marmelada od kajsija

puding od vanilije





POTREBNE NAMIRNICE:


tijesto:


25 dkg brašna (250 gr)

25 dkg meda (250 gr)

5 dkg šećera (50 gr)

5 dkg maslaca ili margarina (50 gr)

2 jaja

1 vrećica vanil šećera

1 mala žlica samljevenih klinčića

2 male žlice cimeta

sok i korica od 1/2 limuna

3 žličice praška za pecivo

2 velike žlice mlijeka



nadjev:


6 velikih žlica marmelade ili džema od kajsija



krema:


1 vrećica pudinga od vanilije

10 dkg šećera (100 gr)

1/2 litre mlijeka

20 dkg maslaca ili margarina (200 gr)



za posipanje:


strugana čokolada




Izvagala sam sve sastojke,namazala kalup margarinom i pobrašnila ga,uključila pećnice na 180 stupnjeva (bez ventilatora
na 200 stupnjeva.)

Posudu s medom stavila sam na laganu vatru,kad se počeo topiti dodala sam margarin i šećer.Miješala sam dok se sve nije otopilo.







Stavila sam u zdjelu i pričekala da se ohladi.Povremeno sam promiješala.Hladnoj masi dodala sam mljevene klinčice i cimet.






Sastojke sam izmiješala mutilicom,dodala limunovu koricu i sok od limuna.I ponovo dobro izmiješala.





Dobivenoj smjesi dodala sam jaja,mutilicom izmiješala da postane pjenasto (kao kad se miješaju jaja za omlet).Bake bi rekle " istrajbala " sretan





Brašno sam pomiješala s praškom za pecivo i kroz sito na dva puta dodala u smjesu lagano miješajući.(ako Vam izgleda pregusto dodajte dvije žlice mlijeka,ja nisam trebala).Tijesto sam stavila u pobrašnjeli kalup za tortu i pekla 30 min.(probajte čačkalicom,ako je čačkalica čista tijesto je pečeno.






Pečeno tijesto sam izvadila iz kalupa i ostavila ga na rešetki da se malo ohladi.Obrezala sam koricu od pečenja i mlako tijesto prerezala na dva dijela.






Razmutila sam marmeladu (u mojoj je bilo malih komadića kajsije) još mlako tijesto sam namazala marmeladom.(obadva dijela)





Dok se tijesto peklo pripremila sam kremu.U posudu sam stavila šećer,prašak za puding i mlijeka toliko da dobijem glatku
masu.Ostalo mlijeko stavila sam da zakuha.





Kad je mlijeko zakuhalo uklonila sam ga s vatre i ulila uz miješanje razmućeni puding,šećer i mlijeko,(s vatre se ukloni da se ne stvore grudice).Vratila sam na vatru i kuhala neprekidno miješajući dok se puding nije zgusnuo.Kuhani puding premjestila sam u
plastičnu posudu,kratko miješajući da se malo prohladi.Na njega sam stavila prijanjajuću foliju i ostavila da se ohladi skroz.(folija
da se ne stvori kožica koja se neda izmiješati)





Pjenasto sam izradila margarin,dodala mu hladan puding i izmiksala u glatku kremu.





Čokoladu sam dobro ohladila i na dasci nožem tanko rezala čokoladu i dobila "strugotine".Pola krema sam stavila na donje tijesto,ravnomijerno ju rasporedila,a drugom polovicom sam namazala turtu iz vana i obilno posula strugotinama.






Kad se dobro ohladila bila je spremna za degustaciju.Kaže se da se o ukusima ne raspravlja pa govorim u svoje ime,meni je odlicna,kiselost marmelada dobro se slaže sa slatkoćom meda,zbog marmelade nije suha,a kad je pravo hladna bez obzira na omjer tijesta i kreme je osviježavajuća,obično se govori da su osvježavajući kolači s puno kreme što nije pravilo.





Još jedna karakteristika ove torte je što duže stoji bolja je.Možete ju imati u frižideru tjedan dana i bit će sve bolja i bolja,kao
medenjacifino

Možda se odlučite probati i svidi Vam se yes,mislim da nećete požaliti.






DOBAR TEK

ŽELI VAM


Oznake: med, cimet, krema vanilija, marmelada od marelica

TORTELLINI S 4 VRSTE SIRA U UMAKU S PRŠUTOM

ponedjeljak, 23.05.2016.





Stavila sam vodu da zakuha,kad je zakuhala posolila sam ju i stavila TORTELINE,mogu biti i zamrznuti.Tortelini su kuhani kad se svi dignu na površinu.






Napravila sam UMAK






1. način Torteline sam stavila u tanjur ,polila vrućim umakom i na njih stavila listiće tvrdog sira i bosiljak.(Može ribani parmezan,a
ne mora ništa osim umaka.





2.način Torteline sam stavila u posudu za pečemje,polila umakom,stavila topivi sir i stavila u pećnicu na 200 stupnjeva da se
zapeku.Umjesto topivog sira može ribani parmezan.Ovaj umak možete koristiti i za kupovne torteline.




Oznake: sir, pršut, jaja, brašno, vrhnje za kuhanje

UMAK S PRŠUTOM

subota, 21.05.2016.







OSNOVNI SASTOJCI:

pršut (šunka)

vrhnje za kuhanje

parmezan (ili sličan sir)







POTREBNE NAMIRNICE:

10dkg (100gr) pršuta

režanj češnjaka

1 dcl (100ml) bijelog vina

2 žlice maslinovog ulja

5dcl (500 ml) vrhnja za kuhanje

vrećica parmezana (ili sličnog sira)

biber

sol po potrebi



Na male kockice sam izrezala pršut.








U posudu sam stavila maslinovo ulje,zagrijala ga i dodala mu pršut.Kratko ga propržila.(ostavila sam i masniji dio pršuta,kockice su sitne i isprži se.)





Sitno sam izrezala češnjak i dodala ga isprženom pršutu.Kad je češnjak zamirišao podlila sam vinom i prokuhala.





Kad je vino prokuhalo dodala sam vrhnje za kuhanje,pobiberila,probala da li je dosta slano i ostavila da ponovo prokuha.






Kad je umak prokuhao dodala sam ribani parmezan i kuhala dok se umak malo nije zgusnuo. Ako s umakom samo zalijem tjesteninu zgusnem ga jače,ako ju stavljam zapeći onda ga ostavim rijeđeg,zgusne se kod pečenja.






Ovaj umak možete poslužiti uz razne tjestenine,punjene ili prazne.Tjesteninu možete samo preliti s njim ili zapeći.

Oznake: vino, pršut, vrhnje za kuhanje

TORTELLINI S 4 VRSTE SIRA

petak, 20.05.2016.





OSNOVNI SASTOJCI:

brašno

jaja

dva tvrda sira

dva krem sira







POTREBNE NAMIRNICE:


tijesto:


35 dkg (350gr) brašna oštrog

2 cijela jaja

3 žumanjka

žličica soli (žličica za crnu kavu)




nadjev:


10 dkg (100 gr) svježeg sira

10 dkg (100 gr) mascarponea

5 dkg (50 gr) ribanca

5 dkg (50 gr grana padane)(ili bilo koji tvrdi sir)

2 listića bosiljka

1 žličica bijelog bibera

sol


Najprije sam zamijesila tijesto.U posudu sam stavila brašno i sol i pomiješala.U brašnu sam napravila udubljenje u koje sam stavila jaja i žumanjke.





Jaja i žumanjke sam izmiješala vilicom (odozdo prema gore,kao kad se izrađuju jaja za omlet).Kad sam od jaja i žumanjaka dobila jednoličnu "tekućinu" nastavila sam istim pokretima ali tako da u jaja po malo umiješavam brašno.Dobila sam tvrdu masu
koju više nisam mogla miješati vilicim.Tijesto sam nastavila mijesiti rukom.





Kad sam umijesila gotovo sve brašno tijesto sam stavila na dasku za miješenje.Nastavila sam mijesiti sve dok nisam dobila tijesto glatke i svilenkaste teksture.(možda će Vam malo brašna ostati,ovisi o veličini jaja.To brašno prosijte kroz sito i možete ga upotrijebiti za što želite,ništa mu se nije dogodilo,mrvice iz sita bacite)





Dobiveno tijesto sam zamotala u prijanjajuću foliju i ostavila da odmara oko 30 minuta na sobnoj temperaturi.Odmaranjem tijesto dobiva na kvaliteti.





Dok je tijesto odmaralo napravila sam nadijev od 4 vrste sira.

1.U posudu sam stavila svježi sir (bilo koji sir samo da nije zrnast)

2.U svježi sir dodala sam "ribanac"

3.Nakon "ribanca" dodala sam mascarpone.

4.U ova tri sira naribala sam 1/2 "grana padana",ribala sam na najsitniji dio ribeža.(Zbog tvrdog sira masa može biti tvrda i teško ju je dobro umiješati,zato 1/2 sira,drugu sam dodala kasnije)

5.Sireve sam dobro izmiješala i probala koliko su slani (da ih ne presolim)

6.U izmiješane sireve dodala sam bijeli papar (može i crni ja ne volim crne mrvice u svijetlim nadjevima) i malo soli.Dobro sam izmiješala.

7.Listiće bosiljka sam izmrvila prstima i sitno nasjeckala te ih dodala u mješavinu sireva i opet dobro izmiješala.

8.Sad sam dodala drugu polovinu naribanog "grana padana" i jednu žličicu kiselog vrhnja jer mi se smjesa činila pretvrdom i
opet dobro izmiješala yes

9.Dobivena mješavina sireva izgleda kao tvrđa krema i mogu se puniti tortellini.

Vi možete staviti vrste sira koje želite,možda je samo poželjno da nisu svi krem sirevi ili tvrdi nego pola/pola.





Tijesto se odmorilo,izvadila sam ga iz folije i podijelila na četiri dijela.Od svakog dijela oblikovala sam lopticu,tri sam zamotala
u prozirnu foliju (da se ne uhvati korica) ,a četvrti sam ostavila da ga razvaljam.Da valjate sve tijesto od jednom osušilo bi se i pucalo.





Tijesto sam razvaljala valjkom na 0,5 cm (5mm),izrezala ga na jednake dijelove da ih mogu razvaljati u stroju.Mogu razvaljati i valjkom,ali je ovako brže.Na stroju je gumb za podešavanje debljine,ja sam dosta tanko razvaljala valjkom po mi je bilo dovoljno
na dvije debljine razvaljati na stroj.(što tanje,to bolje,ali ne toliko tanko da je skroz prozirno)





Tijesto sam izrezala na kvadratiće (veličinu si odredite sami,moji su bili mali 7x7 cm),na svaki kvadratić sam stavila žličicu sira.
(Pazite da Vam se tijesto ne osuši jer ih nećete moći slagati,pucat će.)







Uzela sam kvadratić s nadjevom,kistom sam rubove namazala bjelanjkom da se tijesto zalijepi i nadjev ne izlazi.Tijesto sam preklopila tako da dobijem trokutić.Prstima sam krenula od nadjeva prema van da izađe zrak i rubove zalijepila.





Donji ugao trokutića namažit bjelanjkom,preklopite gornji ugao i na dio koji ste namazali bjelanjkom prilijepite drugi donji ugao
(sami ćete otkriti kako Vam je lakše,mogu se napraviti i jednostavni "jastučići" ako ovo izgleda komplicirano,a nije jednostavno je samo kad se počne)





Postupak ponavljajte dok ne potrošite sve tijesto i nadjev.Ovo je normativ za 4 osobe.Tortelline možete i zamrznuti,zamrznite ih na limu za pečenje ili poslužavniku i zamrznute stavite u vrećicu,prije kuhanja ih ne treba odmrzavati.









Oznake: brašno, jaja 4 vrste sira

CRVENKAPICA

srijeda, 18.05.2016.

Kolač od svježeg sira.

U ovoj priči vuk nije pojeo bakicu,ali smo mi pojeli Crvenkapicu sretan





OSNOVNI SASTOJCI:

svježi sir

slatko vrhnje

jaja

šećer

maslac ili margarin

brašno

kompot od višanja





POTREBNE NAMIRNICE:


biskvit:


5 jaja

20 dkg (200gr) šećera

10 (100gr) maslaca ili margarina

1 kiselo vrhnje (2 dcl , 200ml)

15 dkg (150 gr) brašna

prašak za pecivo




krema:



50 dkg (500gr) svježeg sira

7,5 dcl (750 ml) slatkog vrhnja

10 dkg (100 gr) šećera

2 vanil šećera

5 listića želatine




za prelijev:


4 dcl (400ml) soka od višanja iz kompota

3-4 žlice šećera

2 vrećice crvenog prelijeva za torte (može i prozirni)



1 kompot od višanja




Izvagala sam sve potrebne sastojke.Brašno pomiješala s praškom za pecivo,razdijelila jaja.Lim za pečenje namazala
margarinom i pobrašnila ga.Uključila sam pećnicu da mi se zagrije (180 stupnjeva),stavite višnje da se ocijede.











1. U bijelanjke sam stavila prstohvat soli i napravila snijeg (ako najprije napravite snijeg malo si ubrzate,metlice miksera
na kojima ima malo snijega smiju u žumanjke,a metlice od žumanjaka ne smiju u bjelanjke jer se onda ne može napraviti snijeg)

2. i 3.U žumanjke sam stavila šećer i vanil šećer i pjenasto izmiksala

4. i 5. U mješavinu jaja i šećera dodala sam kiselo vrhnje i margarin (ja koristim margarin za kuhanje i kolače,meni je po
okusu nešto između maslaca i margarina),također pjenasto izmiksala.(Ostat će male mrvice ali to ne smeta)

6.i 7. Kroz sito sam postepeno dodavala brašno s praškom za pecivo i umiješala silikonskom lopaticom.

8. i 9. Na kraju sam u dobivenu smjesu dodala snijeg od bjelanjaka i umiješala lopaticom da mi ne ostanu grudice snijega.








Biskvitnu masu sam ulila u lim za pečenje ,zapekla ga nekoliko minuta,po njemu rasporedila višnje (višanja možete staviti koliko želite) i vratila ga u pećnicu da se do kraja ispeče (20-ak min,probajte s čačkalicom,ako je čačkalica čista kad ju izvadite iz biskvita,pečen je)







Dok se biskvit hladio u plehu pripremila sam kremu od sira.Želatinu sam namočila u hladnu vodu da nabubri (10-ak min.),
ocijedila ju i stavila u malo slatkog vrhnja.Stavila na vatru i rastopila uz miješanje (nesmije zakuhati jer tada gubi moć želiranja)






U sir sam dodala vanil šećer,šećer i rastopljenu želatinu.





Izmiksala sam sir sa šećerom i želatinom,miksala sam dok se šećer nije otopio.Od slatkog vrhnja sam napravil šlag.U sir sam postepeno dodavala šlag miješajući lopaticom,kružno odozdo prema gore.Kad sam umiješala sav šlag i više nije bilo grudica šlaga,sve je bilo jednolično,krema je bila gotova.






Biskvit se ohladio,nanijela sam na njega kremu,poravnala ju i napravila prelijev.Pomiješala sam šećer i prah za prelijev,dodala malo soka i razmutila da nema grudica praha.Prelijev sam skuhala u soku od višanja iz kompota.Prelijev ne smije zakuhati.
(Upute su na vrećici praha za prelijev).Ostavila sam ga da se kratko prohladi,minutu-dvije i prelila preko kreme.





Kolač sam dobro ohladila,izrezala i poslužila mom društvu yes







Oznake: svježi sir, slatko vrhnje, višnje, desert

FRITTATA SA ŠUNKOM,SIROM I POVRĆEM

subota, 14.05.2016.


Ja sam koristila grašak.






OSNOVNI SASTOJCI:

jaja

šunka u ovitku (može i dimljena šunka ili pršut)

sir

grašak ili neko drugo povrće





POTREBNE NAMIRNICE:

1/2 manje glavice luka

20 dkg šunke (200gr)

šalica graška

2 šalice tjestenine

šalica naribanog tvrdog sira

9 jaja

2 žlice maslinovog ulja

sol

biber


Koristila sam šalicu od 2 dcl i meni je to idealan omjer.Po mom ukusu ničega nema ni previše ni premalo.

Najprije sam skuhala tjesteninu,nisam napunila šalicu do vrha nego 1,5-2 cm od ruba,kad se skuhala bile su dvije pune šalice.

Luk sam izrezala na tanke ploške,stavila ga na zagrijano ulje i pirjala dok ne omekša (par minuta,tava je velika,luka je malo i brzo je gotovo).U tavu s lukom dodala sam punu šalicu graška.





Grašak sam isto kratko propirjala,povremeno sam promiješala.Izrezala sam šunku na male kockice i dodala luku i grašku.
Tjesteninu sam ocijedila i stavila i nju.U tjestenini ostane malo vode,miješala sam dok voda nije ukuhala i ostalo samo ulje.





Na najsitniji dio ribeža izribala sam sir (koristila sam "grana padano"),dodala sam ga u ostale sastojke,kratko ga zagrijala,da se ne otopi,tek toliko da omekša i ugasila vatru.






U zdjeli sam pobiberila i posolila jaja,pjenasto ih izmiješala, dodala sastojke iz tave i dobro promiješala.





Okrugli kalup za pite obilno sam namazala maslacem,stavila ga u predhodno zagrijanu pećnicu na 180 stupnjeva.Kad se maslac dovoljno ugrijao (probala sam tako što sam kapnula jaje iz smjese),izvadila sam ga iz pećnice i ulila pripremljenu masu.
Kalup sam predhodno zagrijala da mi se frittata ne prilijepi.Protresla sam kalup da se smjesa ravnomjerno rasporedi.





Pleh sam stavila u pećnicu i pekla 10-ak minuta,dok nije lagano porumenila.Izvadila sam i na frittatu posložila ploške topivog sira.Pleh sam vratila u pećnicu i pekla dok se sir nije rastopio i malo porumenio.





Pečenu frittatu sam stavila na tanjur,izrezala i najela se yes

Volite li više povrća možete kombinirati 1/2 šalice graška,a druga polovica kukuruz i ribana mrkva.Umjesto šunke možete staviti slaninu,dodati češnjak,te malo naribanih tikvica ili rajčice.Po želji.sretan


Frittata je inače deblja,ovo je normativ za 4 osobe,a ja sam pravila za dvije,svejedno je bila super.


Oznake: šunka, sir, jaja, povrće

OBLATINE S KREMOM OD ČOKOLADE

četvrtak, 12.05.2016.






OSNOVNI SASTOJCI:

jaja

šećer

čokolada

margarin ili maslac








POTREBNE NAMIRNICE:

5 jaja

20 dkg šećera (200 gr)

1 vanil šećer

4 štange čokolade (čokolada od 200 gr)

25 dkg maslaca ili margarina (250 gr)

jedne manje oblatine


U cijela jaja sam stavila šećer i pjenasto izmiksala.U posudu sam stavila vodu da zakuha,izmiksana jaja sa šećerom
stavila sam na posudu i miksala na pari sve dok nisu postala gusta (kad podignemo mikser ostaju tragovi od metlica miksera).







Čokoladu sam istrgala na manje komade,prelila ju vrućom vodom.Nakon kratkog vremana vodu sam izlila i ostala mi je rastopljena čokolada.Čokoladu i vanil šećer stavila sam u kremu na pari i još kratko miksala.(Kad se stavi čokolada krema "padne").







Kremu sam ostavila da se ohladi ali ne potpuno.Margarin sam pjenasto izmiksala i dodala ga u mlaku kremu.






Kremu sam ravnomjerno rasporedila na sve listove oblatina,razmazala sam ju jedan centimetar do ruba.Stavila sam listove jedan na drugi i na složene oblatine stavila nešto teško da se listovi slijepe.Teret treda prekriti cijele oblatine,kad ih se pritisne krema se malo raziđe zbog toga se ne kremaju do ruba.






Ove oblatine se kremaju s mlakom kremem da bi bile mekane i sočne,a ne hrskave.Oblatine ostavite da se ohlade i uživajtefino


Oznake: čokolada, jaja, šećer

ODRESCI U UMAKU OD BIBERA I PREZLA

srijeda, 11.05.2016.







OSNOVNI SASTOJCI:

svinjski ili juneći odresci

prezle (mrvice za pohanje)

biber u zrnu

vrhnje za kuhanje







POTREBNE NAMIRNICE:

80 dkg odrezaka (800 gr)

prezle po potrebi

ulje za prženje

5-7 dcl vruće vode (500-700 ml)

5 dcl vrhnja za kuhanje (500 ml)

0,5-1 dkg bibera u zrnu (5-10 gr)



Odreske sam posolila s obadvije strane.U posudu sam stavila prezle u njih dobro uvaljala odreske.Na kuhinjsku daščicu stavila sam prozirnu foliju i nju još posula prezlima na njih sam stavila odrezak koji je već bio uvaljan u prezle i još ga posipala
prezlama (da što više prezli ostane na odresku).Prekrila sam folijom i odreske istukla batićem za meso,istukla sam da se prezle što više utisnu u meso utisnu u meso.






U tavu sam nalila ulje (može i svinjska mast),zagrijala i pržila odreske samo da se zapeče i porumeni korica od prezla.
Nisam sve odreske stavljala istovremeno da mi ne rashlade ulje.Pečene odreske sam izvadila u posudu.






Izlila sam višak ulja u šalicu (nije pregorilo pa se može iskoristiti za nešto drugo),istovremeno sam u tavu vratila odreske i dodala biber u zrnu.Biber sam prosijala kroz sito da u umaku ne bude crnih mrvica.(U tavi sam ostavila malo masnoće i talog
od prezla.








Kad su se odresci ponovo zagrijali zalila sam ih sa vrućom vodom,pričekala da voda zakuha,smanjila vatru i ostavila da se odresci tako kuhaju sat i pol,dok skroz ne omekšaju.Nakon toga sam ulila vrhnje za kuhanje (stavite koliko želite da Vam umak bude gust),kratko prokuhala,probala da li je umak dovoljno slan.





Odreske sam poslužila uz domaće njoke od krumpirovog tijesta sa sirom.






Probajte možda Vam se svidi fino
Dobar tek želi Vam "Moja pregača"njami

Oznake: odresci, prezle, biber, vrhnje

MRAMORNI KUGLOF

subota, 07.05.2016.


Uz popodnevnu kavu ili čaj yes






OSNOVNI SASTOJCI:

jaja

šećer

brašno

margarin ili maslac








POTREBNE NAMIRNICE:

25 dkg maslaca ili margarina(250 gr)

25 dkg šećera (250 gr)

3 jaja

2 velike žlice ruma

50 dkg brašna (500 gr)

1 prašak za pecivo

1,25 dcl mlijeka (125 ml)



za tamni dio.

3 dkg kakao praha (30 gr)

3 dkg šećera (30 gr)

2-3 žlice mlijeka



Sve sam si pripremila,izvagala,brašno sam pomiješala s praškom za pecivo,jaja razbila u zdjelicu,pomiješala kakao sa šećerom,ja nevolim pravi rum nego koristim ekstrakt,9 kapi ruma sam stavila u dvije žlice vode.Namazala sam kalup za kuglof
margarinom i pobrašnila ga.







Margarin (maslac) sam izmiksala pjenasto,postepeno dodavala šećer,jaja (lagano nakrenem zdjelicu i ispadne jedno jaje) i rum.
Dio šećera,jaje,polovicu ruma,opet trećinu šećera,pa jaje dok nisam sve upotrijebila.Poslje trećeg jajeta stavila sam drugu polovicu ruma.Kroz sito sam dodavala brašno naizmjenično s mlijekom.Brašno i mlijeko sam umiješaja silikonskom lopaticom,
ponavljala sam postupak dok nisam potrošila brašno i mlijeko.Dobila sam glatku masu od koje sam odvojila 1/3 i u nju umiješala kakao sa šećerom i toliko mlijeka da mi bude iste gustoće kao svijetli dio (2-3 žlice).U kalup za pečenje stavila sam 1/3 svijetle mase,polovinu tamne,pa trećinu svijetle,drugu polovicu tamne i završila sa svijetlom.Pećnicu sam predhodno zagrijala na 220
stupnjeva.Da bi kuglof izglegao kao "mramor" vilicom se pomiješaju tijesta tako što se vilicu ubode do dna kalupa i povlači prema rubu.Ja sam koristila štapić za raznjiće jer nisam htjela da bude jako šaren.Kuglof se pekao 60 minuta,a u pećnici bez ventilatora 70.Probate sa štapićem,ako ostaje čist kolač je gotov.



Mramorni kuglof(recept u slikama) by moja pregaca mojapregaca


Kuglof sam izvadila iz kalupa i hladnog posula šećerom u prahu.





Od ovog tijesta možete praviti i ovakve male simpatične kolačiću yes







Hrskavi kroketi sa šunkom i sirom

četvrtak, 05.05.2016.





OSNOVNI SASTOJCI:

krušne mrvice

tvrdi masni sir

šunka

mladi luk





POTREBNE NAMIRNICE:

2 češnja češnjaka

5 dkg luka (50 gr)

5 dkg mladog luka (50 gr)

10 dkg tvrdog sira (100 gr)

15 dkg šunke (150 gr)

20 dkg krušnih mrvica (200 gr)

4 jaja

biber

putar veličine oraha



za pohanje.

1 jaje

1 dcl vode (100 ml)

krušne mrvice


Sitno sam narezala luk,mladi luk sam izrezala zajedno sa zelenim dijelom (ne jako sitno) ,češnjak sam naribala na sitni dio ribeža,a može se protisnuti i kroz prešicu za češnjak.



.



U tavu sam stavila putar (veličine oraha) kad se počeo topiti dodala sam luk,mladi luk i češnjak.Pirjala sam dok sve nije
omekšalo (oko deset minuta),povremeno sam promiješala.





Prije nego počnete praviti krokete probajte šunku,ako niste ljubitelj slanog stavite ju u hladnu vodu,voda će odkloniti dio slanoće
Zatim šunku osušite na kuhinjskom ručniku.

Dok su se sve tri vrste luka pirjale naribala sam tvrdi sir i izrezala šunku,mesoreznicom na ploške,zatim na kockice.






U zdjelu sam stavila pirjani luk,kockice šunke,ribani sir i krušne mrvice.Nakon dodavanja svakog sastojka smjesu sam promiješala.






Jaja sam pobiberila,izmiješala ih pjenjačom i dodala pripremljenoj masi i umijesila.






Masa koju sam dobila,nije povezana kao tijesto,nego je krupno zrnasta.U ruku sam stavila masu (možete si pomoći žlicom da kroketi budu približno iste veličine),"zatvaranjem i otvaranjem" ruke napravila sam nepravilnu kuglicu,onda sam između dlanova oblikovala pravilnu kuglicu.





Od takvih kuglica pravila sam krokete.Kroketi se ne mogu praviti kao valjušci da stavite kuglicu između dlanova i napravite valjak jer će se raspasti.Krokete sam pravila tako što sam jednostavno otvarala i zatvarala ruku,a drugom rukom sam valjčić okretala i "popravljala" mu krajeve.





Kad sam bila zadovoljna s izgledom kroketa,još sam ga malo popravila i poravnala mu krajeve da su ravni.Ponavljala sam postupak dok nisam potrošila svu smjesu.





U jaje sam dodala vodu (da kroketi izvana budu hrskavi) izmiješala sam u pjenastu tekućinu.Krokete sam stavljala u mješavinu jajeta i vode i uvaljala ih u krušne mrvice.





Kad sam završila s pohanjem,stavila sam u tavu ulje da se grije.Ulje je dovoljno vruće kad se u njega ubaci malo krušnih mrvica i ulje se odmah zapjeni.Krokete sam pekla do rumeno-smeđe boje i pečene ih stavila na papir da se ocijedi masnoća.





U međuvremenu sam pripremila SALATU OD MATOVILCA:


POTREBNE NAMIRNICE:

125 gr matovilca

1 žlica majoneze

1/2 žlice vrhnja s malo masnoće

2 žlice maslinovog ulja

žlica soka od limuna

sol

bijeli biber



Očistila sam i oprala matovilac,ostavila sam ga da se ocijedi,dok se cijedio napravila sam dresing.
U zdjelu sam stavila majonezu,vrhnje,sol,biber i maslinovo ulje i izmiješala,Zatim sam dodala limunov sok i probala.Dresing sam stavila kratko u hladnjak






U ohlađeni dresing stavila sam matovilac,promiješala ga pomoću dvije vilice i dobila osviježavajuću salatu koju ću poslužiti uz tople krokete.





Vrijeme je za degustaciju yes






Druga kombinacija meni jednako dobra su kroketi i TARTAR UMAK





Ako imate vremena prije pravljenja kroketa masu ostavite da odmori ili napravite krokete prekrijte ih prijanjajućom folijom,stavite u hladnjak i pohajte ih i ispržite sljedeći dan.


Kroketi su jednako dobri topli i hladni.fino Probajte njami

Oznake: šunka, sir, mrvice za pohanje

TARTAR UMAK

srijeda, 04.05.2016.






OSNOVNI SASTOJCI:

majoneza

vrhnje

senf

kiseli krastavci

češnjak







POTREBNE NAMIRNICE:

dvije vrhom pune jušne žlice majoneze

jedna vrhom puna jušna žlica vrhnja s malo masnoće

1/2 desertne žličice senfa (srednje ljuti)

1 manji režanj češnjaka

3-4 mala krastavca (4-5 cm)

sol

bijeli biber

par kapi limunovog soka


U zdjelicu sam stavila majonezu i vrhnje.Koristim vrhnje sa malo masnoće da umak ne bude "težak".





Dodala sam senf.Na "sitni" dio ribeža izribala sam krastavce i češnjak.






Sastojke sam izmiješala,posolila,dodala 1/3 male žličice bijelog bibera i par kapi limuna.Sve zajedno još jednom dobro izmiješala,probala i stavila u hladnjak do posluživanja




.




.Najbolji umak ćete dobiti ako se vodite vlastitim ukusom,recept je samo nit vodilja.Tartar umak može se poslužiti uz pečeno meso,pohano meso,ribu,plodove mora i drugo.




Oznake: majoneza, vrhnje, kiseli krastavci

TORTA S JAGODAMA (Pavlova s jagodama)

ponedjeljak, 02.05.2016.

lagana i osvježavajuća




OSNOVNI SASTOJCI:


jaja

šećer

mlijeko

brašno

škrobno brašno

margarin

slatko vrhnje

jagode






POTREBNE NAMIRNICE:


(namirnice za podlogu,beze koru):


7 bjelanjaka

42 dkg šećera (420 gr)

malo soli


(namirnice za kremu):


7 žumanjaka

7 žlica šećera

4 vanil šećera

5 žlica brašna

5 žlica škrobnog brašna (gustina)

1 litra mlijeka (1000 ml)

25 dkg margarina ili maslaca (250 gr)

3 dcl slatkog vrhnja

1 kg jagoda



ŠLAG:

7dcl slatkog vrhnja (700 ml)

2-3 dcl mlijeka (200-300 ml)




Pripremila sam sve potrebno.Na papir za pečenje nacrtala sam oblik torte koji želim,(kod crtanja ne trebate šestar ni ravnaloyes) Kuhinja je puna raznih pomagala,ja sam koristila poklopac.Lim za pečenje sam samo malo na uglovima namazala margarinom da bi se papir prilijepio.Stranu po kojoj sam crtala okrenula sam prema dolje. Izvagala sam šećer.Razdijelila jaja.






U bjelanjke sam usula 2/3 šečera ,1/3 male žličice soli,miksala sam 5 minuta (dok se šećer nije rastopio)





U dobiveni snijeg postepeno sam dodala ostatak šećera i miklsala približno 3 minute (šećer se treba rastopiti )





Napunila sam slastičarsku vrećicu (stavila sam zvjezdasti nastavak),po liniji koju sam nacrtala pravila sam gusto male tornjiće (visine 4-5 cm).Dno sam kružno ispunila vrećicom i zagladila žlicom (prilikom pečenja smjesa će se napuhniti).




Napravila sam jednu okruglu tortu i dvije polukružne koje sam složila tako da budu spojene.





Predhodno sam zagrijala pećnicu na 140 stupnjeva (pećnica bez ventilatora 160 stupnjeve).Stavila sam
peći 10 min. na toj temperaturi,zatim pećnicu smanjila na 80 stupnjeva (pećnicu bez ventilatora na100
stupnjeva).Neka se beze suši jedan sat.Zajedno s papirom za pečenje beze sam skinula na rešetku i ostavila da se hladi.(treba biti pažljiv beze se lako lomi ).







Dok se beze kora sušila pripremila sam kremu.U žumanjke sam stavila šećer,vanil šećer,brašno,škrobno brašno i oko 2 dcl
(200 ml) hladnog mlijeka.









Ostatak mlijeka sam stavila da zakuha.Žumanjke,šećer,brašno,škrobno brašno i mlijeko izmiješala sam pjenjačom u jednoličnu
glatku tekuću masu.Polako sam ju uz miješanje lijevala u uzavrelo mlijeko.Kad se počelo zgušnjavati pjenjaču sam zamijenila kuhačom.Kuhala sam dok se nije zgusnulo i izgubilo "brašnasti" okus.





Dobivenu kremu sam stavila u plastičnu posudu za miksanje,pokrila prijanjajućom folijom da se ne stvori kožica i stavila u hladnu vodu da mi se prije ohladi.





Kad se krema ohladila dodala sam ju u pjenasto izrađen margarin za kolače i kuhanje (meni je po okusu nešto između maslaca
i margarina) i mikserom sjedinila.Izmiksala sam slatko vrhnje,ne prečvrsto nego da bude kremasto i dodavala ga kremi miješajući silikonskom lopaticom,kružno odozdo prema gore.dodavanjem vrhnja krema postane "prozračnija",nije teška.






Odvojila sam jagode za ukrašavanje.Na beze koru sam žlicom u tankom sloju nanijela kremu,samo toliko da se ploške jagode mogu prilijepiti.Na prvi sloj jagoda slastičarskom vrećicom sam nanijela kremu,na kremu opet sloj izrezanih jagoda na srednje
debele ploške,pa kremu.









Od preostalog slatkog vrhnja napravila sam kremasti šlag,uz miksanje mu dodavala mlijeko i nastavila miksati dok tučeno vrhnje nije postalo dovoljno tvrdo da mogu koristiti slastičarsku vrećicu i da bude postojano jer bi se torta trebala hladiti preko noći,a
najmanje 3-4 sata.Dodavanjem mlijeka tučeno vrhnje je manje masno i "lakše".







Na zadnji red kreme nanijela sam tučeno slatko vrhnje i torte ukrasila jagodama.









Količinu možete i smanjiti i povećati ja sam od ove količine dobila jednu okruglu i dvije poluokrugle torte promijera 22 cm i 7 cm
visoke.Torte sam dobro ohladila i hladne poslužila.fino







Oznake: beze, Tučeno vrhnje, jagode, krema

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.