Granični prelaz koji se gradi u Novim Selima vodit će prema svemu sudeći neko vrijeme u - šikaru!
Naime granični prelaz u Novim Selima, koji će biti jedan od najvećih u Hrvatskoj, i čije je otvaranje predviđeno za lipanj iduće godine, otvorit će se do granice Bosne i Hercegovine, a s druge strane će biti kamenjar i šikara jer Uprava za neizravno oporezivanje u BiH, u čijoj je nadležnosti izgradnja graničnog prelaza s BiH strane, još nije ni dokumentaciju projektirala unatoč tome što je dogovoreno s RH da se radovi na ovom važnom graničnom prelazu odvijaju istodobno i završe do 30. lipnja 2012. godine.
Tako će se u lipnju dogoditi da će oko 2 kilometra duga cesta koja će se spojiti u Novim Selima na buduću autocestu, odnosno čvor Kula Norinska (spoj autoceste i graničnog prelaza) i interregionalni čvor autoceste Metković (spoj koridora VC – Budimpešta-Sarajevo-Ploče i autoceste Zagreb-Ploče) voditi u prazno!
Republika Hrvatska, a ni njene institucije ni Hrvatske autoceste nisu krive za ovakvo stanje, ali će Neretvanima stvoriti nepotrebna oduljivanja sa stvaranjem novih radnih mjesta. Na ganičnom prelazu Nova Sela se u raznim službama (policija, carina…) planiralo zaposliti oko 35 ljudi, što će sada biti dovedeno u pitanje.
Otezanje sa izgradnjom prelaza sa BiH strane neće donijeti ništa dobra ni planiranoj poslovnoj zoni Kula Norinska koja je u dokumentacijskom dijelu poprilično odmakla te se traže investitori po principu javno-privatnog partnerstva koji vole čuti izraz “prelaz je gotov”, a ne “prelaz se planira”, posebno kad se nešto planira u BiH zbog njezine poznate političke nestabilnosti i nepouzdanosti
S BiH strane se konačno ipak nešto pokrenulo glede autoceste kroz Hercegovinu. Na poddionici trase budućeg koridora VC Bijača - Kravice dugoj 4 kilometara, počeli su i zemljani radovi. Ponude po natječajnoj dokumentaciji na drugoj poddionici prema Međugorju (Kravice – Zvirovići dužine 5 km) se očekuju do kraja studenog. Rok za izgradnju ukupno 9 km dionice Bijača-Kravice je dakle 2 godine (kraj 2013. godine).
.
Bosni i Hercegovini su inače dodijeljeni vrlo povoljni krediti od Europske banke za obnovu i razvoj za izgradnju dionice od Mostara do Bijače, no ti krediti stoje neiskorišteni jer dio bošnjačkih struktura nastoji svim silama skrenuti trasu što više na istočnu (svoju) stranu tvrdeći da autocesta (moste preko Neretve) ne smije proći kraj Počitelja jer bi to uništilo njegovu vizuru starog grada.
Europski investitori su jasno dali do znanja da neće tolerirati promjene trase, no to očito nije utjecalo na jak lobi u bošnjačkim strukturama koji nastoji “srušiti” ovu dionicu i premjestiti je gotovo cijelu na istočnu obalu Neretve.
Zbog ovih problema rok izgradnje cijele dionice Mostar – Bijača ne usude se predviđati ni ciganske gatare.
|