O NAMA
Image and video hosting by TinyPic
Ovaj blog piše o aktualnostima Neretve i cilj mu je podizanje informiranosti građana o životno važnim temama za Neretvu.
Mjesto Matijevići su naselje u Općini Kula Norinska u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, staro najmanje 170 godina. Naše selo i naša općina su davali mnoge poznate osobe koje se pamte i pamtit će ih Neretva, ali i Hrvatska. Iz našeg sela je pok. župan Dubrovačko-neretvanske županije Ivan Šprlje, dok korijeni Predsjednika Sabora Luke Bebića (njegova majka) kao i mnogih drugih gospodarstvenika i intelektualaca, sežu iz našeg sela. Blog je namjenjen svima koji žele znati aktualnosti Neretve i našeg mjesta.

MATIJEVIĆI I NERETVA

08.12.2010., srijeda

CESTE ZA NERETVU DO 2013 - KUDAN I KOLIKO?

Hrvatska Vlada je prije točno godinu dana objavila Plan građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje do 2012. godine. Proučavajući taj dokument od nešto više od 50 stranica, posebno me interesiralo gdje je tu naša Neretva. Analizom izjava raznih ovlaštenih osoba iz Hrvatskih cesta (koje grade i održavaju državne ceste - magistrale) i Hrvatskih autocesta, te realizacije na terenu, mogu reći da se zasada te firme drže zadanih rokova i planova.

Ovdje možete vidjeti pregled prometnica na području Neretve ili onih koje su Neretvanima jako bitne za prometnu povezanost i planove za njihovu gradnju ili rekonstrukciju.

Ravča – Ploče
Dionica autoceste Ravča-Ploče, koja uključuje i 6,5 km brze ceste Ploče –CP Karamatići trebala bi do Ploča stići do kraja 2012 te je za nju planirano u 2011. 161 milijun kuna, a u 2012. nešto više od 83 milijuna kuna. U ovoj godini je utrošeno oko 253 milijuna kuna.
Radovi su usporeni tijekom zadnjih godinu-dvije dana. Prvotno je bilo planirano da se završe ove godine, ali sse trase mijenjale, pa je bilo potrebno izmjeniti prostorni plan Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, a onda i izmjenu projektne dokumentacije, nakon čega je uslijedila i recesija koja je srezala ulaganje u autocestu.

Dionica autoceste Ravča Vrgorac dužine 10 kilometara, a za koju je osiguran novac, tebala bi biti gotova u do srpnja 2011 i puštena u promet. Ulazak na autocestu bi se nalazio oko 1 km od Vrgorca (prema Pločama).

Rekonstrukcija magistralne ceste Metković- Opuzen - Ploče je u planu tek iza 2012. Ta magistrala je u relativno dobrom stanju pa na prvi pogled ne bi trebalo zabrinjavati odlaganje rekonstrukcije/popravka te ceste. No veliko povećanje cestovnog prometa na toj cesti koja je jedna od rekordera u Hrvatskoj po prometnost, a posebice prometnosti kamiona i cisterni (iz Luke Ploče) govori da se hitno treba riješiti prometni čep u Metkoviću tijekom ljeta (sada čak i dijelom cijele godine).

Projekt zaobilaznice Metkovića, za koju je bila već pripremljena dokumentacija, srušen je na državnoj razini i ne planira se brzo graditi. Trasa je bila planirana tako da skrene kod Villa Neretve, zaobiđe Kladu, te kroz brdo pređe u BiH i izađe na granični prelaz Doljani. projekt za koji je svojevremeno čak bio osiguran novac i za kojeg je prošla cijela studija utjecaja na okoliš, formalno je srušena uz obrazloženje da prolazi visokvrijednim poljoprivrednim područjem i zbog zaštite prirode (ugrožena staništa endemske vrste školjke), no vjerojatno je stvarni razlog bio sukob na relaciji Stipe Gabrić Jambo – HDZ. Ovo je jedna od rijetkih prometnica za koju je bio osiguran novac koji kasnije nije upotrijebljen.

Magistralna (državna) cesta Ploče - Živogošće će se do 2012 rekonstruirati u dužini od 28,8 kilometara. Ovaj dio ceste je poznat po velikom broju zavoja i izrazitoj grbavosti i lokalno stanovništvo koje ide za Split “starom” cestom – Jadranskom magistralom, i konačno će i taj dio ceste biti saniran.

Za most Kopno-Pelješac utrošeno je tijekom protekle 3 godine 636 milijuna kuna, a u 2011 i 2012 se planira 231 milijun kuna. Dakle preko pola milijarde kuna u protekle 3 godine se utrošilo, a da se praktički nije znalo kako će most izgledati.

Neretvanima će bit zanimljiva i izgradnja brze ceste Stobreč - Dugi rat – Omiš vrijednosti 400 milijuna kuna, od kojih je utrošeno već 171 milijun. Cesta do Omiša se planira završiti 2012 godine pa će oni koji odluče izbjegavati autocestu zbog cestarine i veće potrošnje goriva, ipak imati priliku brže stići do Splita.

Napominjem da ovdje nisu navedene županijske ceste i lokalne ceste (ceste manje važnosti i ulice) jer se radi o cestama za koje planove gradnje/rekonstrukcije su nadležne Županijska uprava za ceste Dubrovnik, odnosno općine i gradovi.

- 13:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< prosinac, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Studeni 2015 (2)
Rujan 2015 (3)
Kolovoz 2015 (3)
Srpanj 2015 (8)
Lipanj 2015 (2)
Svibanj 2015 (7)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (6)
Prosinac 2014 (9)
Studeni 2014 (2)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2014 (7)
Kolovoz 2014 (10)
Srpanj 2014 (2)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (4)
Travanj 2014 (5)
Ožujak 2014 (3)
Veljača 2014 (6)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (9)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (8)
Lipanj 2013 (8)
Svibanj 2013 (12)
Travanj 2013 (16)
Ožujak 2013 (11)
Veljača 2013 (6)
Siječanj 2013 (12)
Prosinac 2012 (11)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (13)
Rujan 2012 (6)
Kolovoz 2012 (11)
Srpanj 2012 (10)
Lipanj 2012 (6)
Svibanj 2012 (5)
Travanj 2012 (10)
Ožujak 2012 (3)
Veljača 2012 (10)
Siječanj 2012 (10)
Prosinac 2011 (8)
Studeni 2011 (10)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

GLAS NARODA!
Pratite naš Facebook profil gdje možete vidjeti i preuzeti zanimljive fotografije Neretve

Vikalica je ukinuta zbog neprimjerene komunikacije i vrijeđanja. Smisao slobode govora nije mogućnost neodgovornog iznošenja neistina ili vrijeđanje.

KONTAKT
norinmatijevici@yahoo.com



brojac poseta
jeftin web hosting