28

subota

srpanj

2012

DIVERNO, DIVERNO - ZAŠTO SI DIVERNO?

'''Nemojte voleti zemlju svojih očeva. Volite zemlju svoje dece''

Poljski književnik,Henrik Sjenkijevič dobitnik
Nobelove nagrade 1905 godine je jednom prilikom bio u prilici da
izjavi: ''Svaki čovek ima dve domovine. Prva domovina je ona u kojoj se
rodio, a druga je Italija''.  Zemlja čija je istorija duga, duža nego
što može da se zamisli, dala je ovom svetu mnogo toga, od brojnih
umetnika, spomenika, do 20 ljudi nagrađenih Nobelovom nagradom, brojnih
vina, ukusnih specijaliteta... Italija zemlja za koju jedan čovek reče
kako su joj prihodi od prodaje ulaznica u pozorištu veći od prihoda s
fudbalskih utakmica... Zemlja Koloseuma i Cezara, zemlja u kojoj je
smeštena svetska prestolnica mode i kolevka umetnosti... Zemlja u kojoj ću graditi lepšu i bolju budućnost.
Prva stvar koja je jasna - poruka iz Italije je očita - bez dobrog baratanja s jezikom, nema smisla ni dolaziti.
Tačno,
ne vrede tu (ni hindu, ni eskimski) pasoši, ni ovo, ni ono, ukoliko se
ne poznaje jezik u dovoljnim razinama. Moj problem je što sam ga nakon
12 godina pošteno pozaboravljala...Čudan je osećaj opet prolaziti sve te
lekcije, kao da neki talas iz prošlosti me polako preplavljuje, sve ono
što sam s 19 i 20 godina ostavila u stranu misleći kako se tome neću
nikad vratiti. Život je kao točak, bubanj se uvek okreće, a mi smo pioni
pa izvlačimo zgoditke... Vreme je da uzmem premiju u ruke,..
Moj
prva tri romana (izostavimo Leonardu koju sam spalila) su italijanski
romani. I sada, opet sam ih uzela u ruke... Kao da je odjednom nestao
period kad sam ih ostavila u stranu, period kad sam ih se skoro htela
odreći.
Diverno, Diverno - pa zašto si baš Diverno? Zašto nisi na - ić? Često
su me pitali da li sam Italijanka? Uvek sam govorila s *Ne. Mada opet
je pitanje kako se mi lično sami osećamo. Gledajući prošlost, po baki
sam Mađarica. Ali to je prošlost. Jedan čovek mi je rekao da ukoliko
želim uspeti - ne mogu gledati i voleti zemlju svojih očeva, već zemlju
svoje dece. I to je na neki način potpuna istina.
Čovek je sam krojač
svoje sudbine. Ja svoju, uz svoj posao - literalno stvaranje - ovde
nisam uspela da ostvarim... Sada se uvek pitam šta je to što mi donosi
grad Alfa Romea?
Jedan dobri poznanik M.R. mi je rekao
kako je vreme samo turpija koja će sve nedoumice polako isturpijati. A
ja se nadam kako ću vremenom zavoleti zemlju svoje dece....

(Blog Dianna Divernoe)
*na temu Italije Dajana Diverno više neće iznostiti nikakve lične stavove poput ovog
http://dianna-divernoe.webs.com/

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.