Tražeći jednu osmrtnicu zapeo mi je za oko u Slobodnoj Dalmaciji, rubrika 'Zona Sumraka', članak Zlatka Galla 'Kako je Sudac postao superstar ' ( znam da urednik postavlja naslove, ali i to govori o orijentaciji novine- znam i to da će mi sada reći a ti kupuj Hrvatsko slovo, ali... odlučila sam biti dobra, a vidim već Pipu Zlobu u sebi čim nastavljam).
A podnaslov je, tog članka,: -Pjevač Marko i karizmatik Zlatko slični su poput braće rođene te- unatoč različitoj ambalaži i „formi“ – sadržajno su isti da „istiji“ ne mogu biti.
A sličnost je, tako mislim, između pjevača Marka koji je čista kič hrvatska situacija, kao što je i njegova pjesma i ikonografija čisti šund ( iako i tu treba biti oprezan zbog onih jadnika koji su svojim tijelima pod cijenu života i smrti – sad već vrlo narušenog zdravlja, branili i obranili nas i naše živote, a možda im je ta njegova glazba bliska, a postoje. Dio su ove zemlje i njenog ukusa) i vlč. Suca samo u onom domoljublju za domovinu Hrvatsku.
Jer, da je Sudac Indijac onda bi ga slijedili mirne duše kao Sai Babu ili Dalaj Lamu., jednake karizmatike, koji na isti način vole svoju zemlju, ali dovoljno daleku da ne smetaju Zlatku Gallu i sljedbenicima.
Ali odlučila sam biti dobra i plemenita, iako se toplo nadam da ću u umrijeti prije nego se složim s budućim naraštajima koji ponovo, u ovom 'regionu' koji se nekad zvao Jugoslavija (meni Velika Srbija, a da me se ne shvati krivo i ja imam prijatelja Srba- mrzim se što ovako pišem, i u ovom našem nesretnom sukobu sam ih koliko god sam mogla štitila i izazivala bijes krajnje desnice, kako se to kaže), padaju na svjetski šarm onih još šarmantnijih riječi: Tko nas bre zavadi.
I prije nego me ponovo svlada zloća, a sve radi jedne osmrtnice, ispričat ću šaljivi događaj koji me doveo do nesretnog članka.
Jučer me nazvala prijateljica da je naglo i neočekivano umro dobar zajednički poznanik N.N.
Tim povodom sjele smo u auto nas tri prijateljice i vozimo se na groblje.
Putem razgovaramo žaleći ga. Žalimo i disfunkcionalnu obitelj. Problematični sin. Slijedi ga i drugi po redu. Žena nesposobna. Toliko se trudio. Pomagao. Činio. I on je bio u Domovinskom ratu.
Okrutna i bez samilosti ta smrt.
-Kao si uopće saznala da je umro, pitam.
-Pročitala u Slobodnoj.
-Gdje, pitam. Tražila sam. Nisam našla osmrtnicu.
-Kako ne, kaže, i spomene ime i prezime.
Muk pa onda brza rasprava.
-To nije njegovo prezime, kaže treća.
I nije. Nije umro N.N. Idemo na sprovod potpuno nepoznatom čovjeku.
Na prvom okretištu vraćamo se natrag na kavu (sa puno mlijeka-takva je to dobna skupina, ali to je već jasno), iako je jedna od nas htjela položiti prigodni buketić sa granom od jelke i božićnom ukrasnom kuglicom na grob još jednom pok. prijatelju, ali mi se dvije nismo dale.
Pile smo kavu u novosagrađenom restoranu stijeni iznad mora s pogledom na burni sunčani dan i na prvi Brač. Dali smo se potkupiti, sretne da nitko nije umro, kao i onaj koji je dao dozvolu vlasniku restorana da ga sagradi baš na tom mjestu
Bolje bi bilo da kao osviješteni lijevo liberalni Zlatko Gall i slični ne jedemo najbolja jela i ne pijemo vrhunska vina (naravno besplatno) u istim ovako sagrađenim novim restoranima, pa ih kasnije hvalimo po istim osviještenim novinama, i protestiramo lijepo preko nove splitske rive, jer smo sve tri skupljale zadnje novčiće po praznim novčanicima, da bi platile kavu i pitale se kako ćemo preživjeti siječanj i nadolazeću krizu.
| < | prosinac, 2008 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.
Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.
Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?
O tom malo kasnije.
Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.
Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.
No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?
Rasprava se razbuktala.
A joj!!!
Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.
U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.
Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.
Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.
Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.
Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?
Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.
Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.
Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.
A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.
Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .
Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.

skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra