odmak

nedjelja, 16.11.2008.

Dvije Latinice

Prva Latinica se bavila terorizmom.
Od prve Latinice mi još sjedi grop u želućeku. S jedne su strane, naime, sjedili jedna sociologinja koja je vrlo česta na tv-eu, jedan relativno mladi redatelj i treći gospodin vrlo kratko ošišane kose kako se, uglavnom, danas nose muškarci koji su prošli srednje godine da bi izgledali mlađahniji.

S druge strane predebeli hrvatski stradalnik degutantno nategnutog odjela sa nezakopčanim zadnjim gumbom na košulji u vrlo neudobnoj stolici za njegovu dob i težinu i gospođa također roba šezdesetih možda bliže sedamdesetima također hrvatska stradalnica.

Ima tu par blogera koji na vjeru i Hrvatsku skoče kao ofureni ( ili se kaže opareni ). Sve im to odmah miriše na Thompsona i njegov stil, koji slažem se neće se nikad oprati od gluposti koje ga prate. Osobno ne volim ni njegovu glazbu ni ono na što mene, a i druge njegovi nastupi asociraju.



Druga Latinica se bavila novim bogatašima koji vladaju ovom zemljom, koju je čini mi se Igor Mandić onim svojim žučljivim stilom nazvao garsonijerom. Mislim tu zemlju.
Vrlo često se slažem sa Igorom Mandićem.

Nikad ne treba zaboraviti da je dalmoš, a njih krasi određena nervoza, nestrpljivost, veliki postotak bezrazložne polemičnosti. U svakoj prilici polemika.

To je inače osobina Mediterana. Negdje stoji zapisano da je Jose Ortega y Gasset šetajući s prijateljem ugledao plakat na kojem je pisalo da se u toj kući održava nekakvo predavanje. Ni ne znajući o čemu će se točno govoriti rekao je prijatelju: Uđimo. Idemo poslušati. Ja sam protiv.

Ja sam protiv!

Ali i ja sam debelo skrenula s teme. Ili ipak nisam.

Država garsonijera Hrvatska ima strahobalnu povijest. U Latinici se po običaju miješaju kruške i jabuke, a naročito je ta povijest upitno složena.

Hrvatski stradalnici su tu večer u priči o terorizmu bez sumnje bili autisti.

Zakopani u svoju gorčinu propuštenih godina provedenih kako sami kažu po kazamatima bivše države nisu se mogli smisleno nositi sa stranom koja se u ovom slučaju ne bi mogla nazvati suprotna strana, prije bih rekla strana koja je tehnički gledano bila posve u pravu.


Gospođa sociolog vrlo jednostavno je rekla: Terorizam je za osudu jer se tu za neki cilj ne žrtvuje čovjek koji sam sebe žrtvuje nego stradaju i drugi u pravilu nevine žrtve. Potpuno se slažem. To je ubojstvo. U to ne treba sumnjati.

Redatelja je, upravo kao umjetnika, zanimalo sve. Zanimao ga je terorist, terorizam, razlozi, osudio je terorizam, ali zanimali su ga i hr. stradalnici. Htio je čuti i njihovu stranu, ali kako već to biva kao umjetnik koji se izražava pomalo nesuvislo na kraju je izazvao prezir tih istih stradalnika. On je, baš taj mladi čovjek, ispao najveći neprijatelj Hrvatske.

Priznajem da me ta činjenica zabolila. Tako bi možda reagirala i moja djeca. Baš kao taj mladi redatelj. Oni, moja djeca, i mnoga druga djeca nemaju mržnje. Njih ta naša grozna povijest uopće ne zanima. Hoće staviti točku na povijest i hoće živjeti danas. Ako ih zanima, zbog profesije u tom slučaju ne žele biti pristrani. Imaju prijatelje sa svih strana i svih nacija. Zanima ih kulturan suživot i istina koliko ju je moguće složiti.


Treći član je radio u veleposlanstvima bivše države. Živjela sam u tom vremenu u Njemačkoj i znam vrlo dobro da su i čistačice bile udbini doušnici. Posve je jasno da je morao raditi za Udbu, ali vidi se da je i prijatelj sa hr. stradalnikom. U toku domovinskog rata bio je na strani svoje Hrvatske domovine i očito je da su mu svi 'grijesi', a možda ih nije ni imao oprošteni.

Čudno je kako se dobro slažu ekstremne strane lijevog i desnog predznaka i nama koliko toliko 'normalnima' ne ostavljaju prostora za život.

Tim razmišljanjem dolazim na drugu latinicu koja je govorila o novim bogatašima, a koji su skoro u pravilu političari ili vezani za politiku.

Ozbiljno se pitam i tvrdim istovremeno da su oni u ovom trenu od samog početka domovinskog rata ( pa što da je rusizam taj domovinski rat. O tome se već vode polemike. Koliko znam i Hrvati su Slaveni. Meni je izraz savim u redu. Nije li ovo Domovina? Ili možda za neke od nas nije Dom? Dom bi me morao štititi. Štiti li me?) ozbiljno tvrdim, ponavljam, da su ti naši novi bogataši , a bogme ima tu i starih iz bivše države, koji su se vrlo brzo snašli, oni PRAVI NEPRIJATELJI DOMOVINE.

Zašto sad U OVOM STRAŠNOM ČASU ti naši uistinu Stradalnici umjesto da se vračaju i prežvakavaju povijest, ona ionako nikad ne govori istinu, ne dignu svoj glas protiv pljačke, prodaje i komadanja današnje SLOBODNE Hrvatske.

Jer kako je krenulo ako budu morali stezati hlaćoopasnike oni su ih i do sada stezali u Hrvatskoj neće biti Hrvata, pa što god vi mislili o tome.

Usput ću ispričati i vlastitu anegdotu u svezi Domovine.

Kad sam se svojevremeno baš iz silne i nerazumne nostalgije htjela vratiti natrag u Split, još je bila Jugoslavija, moj me šef pitao adresu. Upravo smo u to vrijeme pokušavali doći do većeg stana jer je moj muž od svog poduzeća imao stan od 44 metra kvadratna. Već smo se raspitivali za posao i bilo nam je jasno da ga nećemo dobiti, pa smo odmah razmišljali poduzetnički (naravno ja). Našli smo stan od 150 metara kvad. U kojem ću otvoriti 'ured', a u kojem ćemo se složiti i mi brojna obitelj nas četvero i moji mama i tata i moja sestra, kasnije su stigla i druga djeca.

Dali smo u zamjenu naš mali stan, platili ostatak, kako se to nekad radilo jer nitko nije mogao ni sanjati da u tom stanu nećemo dočekati kraj života. Još usto smjestili dvoje staraca iz tog stana plativši im starački dom. Sve se to tako radilo, možda se tko i sjeća.

U svakom slučaju kažem ja svom šefu. Još nemam adresu jer nismo sigurno našli stan. Dobro kaže on meni dajte mi broj telefona. Nema ni telefon kažem ja njemu. Jer onda se i telefon čekao i dobro plaćao. Dobro kaže mi on dajte mi adresu i telefon sa posla. E, kažem ja nemam još ni posla..

O Bože kaže on meni. U što se vi onda vraćate i zašto se vraćate.

Bila sam dobar 'radnik'. Rekao mi je: ja ću vas posvojiti, ne bi li ostala. Toliko je bio zadovoljan sa mojim radom da je poslije zapošljavao svih sa područje bivše Jugoslavije. Čula sam se s njim sve do njegove smrti. Rekla bih da smo ostali prijatelji.

I sama se danas pitam jesam li pogriješila što sam se vratila.

16.11.2008. u 10:03 • 9 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Veljača 2017 (2)
Siječanj 2017 (3)
Prosinac 2016 (3)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (3)
Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (6)
Svibanj 2016 (6)
Travanj 2016 (6)
Ožujak 2016 (4)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (6)
Studeni 2015 (5)
Listopad 2015 (5)
Rujan 2015 (2)
Kolovoz 2015 (2)
Svibanj 2015 (3)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (3)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (2)
Studeni 2014 (5)
Listopad 2014 (3)
Rujan 2014 (2)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (3)
Lipanj 2014 (3)
Svibanj 2014 (3)
Travanj 2014 (1)
Ožujak 2014 (2)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (1)
Studeni 2013 (1)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (4)
Kolovoz 2013 (6)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (4)
Svibanj 2013 (4)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (5)
Prosinac 2012 (4)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

VEDRINA

Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.

Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.

Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?

O tom malo kasnije.

Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.

Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.

No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?

Rasprava se razbuktala.

A joj!!!

Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.

U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.

Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.

Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.

Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.

Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?

Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.

Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.

Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.

A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.

Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .

Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
T-Com.hr

razgovaram, čitam i svađam se, ali to mi ne ide baš od ruke.

skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra