novi korisnik

kreiraj blog!

registriraj me!
Isključi prikazivanje slika

19

uto

11/24

Studeni

mcind.blog.hr





___Studeni je najtužniji mjesec makar nudi u prirodi lijepe tople boje. U Vinodolu je još uvijek toplo kao da se jesen ne približava svome kraju.
Pogled sa vidikovca Pridva na Tribaljsko jezero.
Istud-8993

Ostaci frankopanske utvrde Belgrad Grižane.
Istud-stuv1

Pogled sa Velog vrha nad Drenovom (432m) na jezero Valić na Rječini kraj kojeg sam prošao u listopadu
Istud-3

I na stari grad Grobnik gdje sam bio u ožujku.
Istu-velivrh-8

Na livadama se može vidjeti mrazovac, biljka koja sadrži otrov kolhicin i bilo je nedavno trovanja na Velebitu. Jedan strani planinar je valjda mislio da je šafran ili ne znam što i pojeo i da HGSS nije dobio helikopter vjerojatno bi preminuo. Mrazovac u proljeće ima samo lišće a ujesen cvijet bez lišća a cvjetove šafrana sam vidio samo u proljeće i ima listiće. Ima sada šafrana koji se uzgaja za začin ali je na ograđenim mjestima.
Istud-9952-crop

Ima toliko zdravih plodova jeseni i ne vidim razlog za kušati nešto što se ne pozna.
Istud-0019

Beru se masline.
Istumas-5521-cr

Križaljkica 'štit' 5x7 sa dva pojma bez opisa i upisanim slogovima za lakše rješavanje.
1. ? 2. ? 3. Uža dolina između bregova. 4. Priča N. V. Gogolja. 5. Nauka, stečeno znanje.
Ist-Kri-tit-5x7
DE DO KO LI NA NI NOST RE STU U VAR VI VU ZNA ZOR

Pomicaljka sa tri ljekovite biljke.
ĐIKAN
TUĐICA
SMIČAK
NEBRIGA
VARIOC
CRTAČ

Premetaljke sa jestivim biljkama osim jedne.
JAČI CAR
KUPI ROL
MAZO CRVA
PAR KAPI
SALAMIN
SVAKA CRTA

Još se može vidjeti pokoja ciklama (a ni ona nije za kušati)..
Istucik-5499-cr-crop

Lipo se vidi

star-rose-bloger.blog.hr

Lijepi ljudi uvijek ostaju lijepi, čak i kako godine prolaze. Iako sam bez šminke. Ako su umorni, ako imaju bore. Jer ljepota u nama nikad ne stari. S godinama postaje sve krhkija i dragocjenija. Lijepi ljudi nikad ne prestaju sjati. Oni ga prenose i tako uz sve i dalje ostaješ ka sunce među oblake. To se osjeti. Osjećaj ne vara, budi onaj koji je svjetlo na putu života. Jednostavna i trajna ljepota. Zbog ničeg a lijepo.

Do nas je iznutra. Pokažimo i ljudskosti i topline. Skoro će zima, a i bez nje ljudi su postali dovoljno hladni. Na žalost, ne znaju mnogi koliko malo je potrebno da se zagrije srce. Osmijeh, lijepa riječ, gesta .. A kad je oko srca toplo i prsti manje zebu .. Nježnost u gruba vremena, da te prati svijetlost kao sjena, da dokažemo da ipak nismo od kamena. I da se vrate mirna i radosna vremena. Bez pritiska, sa sjajem u oku vrati se smisao s osjećajem za ljepotu.

PLAVI ANĐEO

starrynight2022.blog.hr

image host

MOJ SUSJED JE MALI ČOVJEK

Moj susjed je mali čovjek i uvijek je bio pokoran.
Godinama u njegovoj sobi vise pohvale,
jer on bijaše jedan od učtivih i sasvim pokoran.
Moj susjed je do danas pjevao alt u zboru krojača.
On je imao glas svijetao kao igla
i bio je tako učtiv kao djevojka.
Moj susjed bijaše tako učtiv,
da trideset i pet godina nije imao djevojke.
I bio je najmirniji čovjek u našoj ulici.
Ne premašivši nikada mjeru u gostionici
on bijaše stavljen za primjer nepokornim muževima.
Za njim su uzdisale prevarene žene u samotnim noćima
A on trideset i pet godina nije imao djevojke.
Imao je svoj glas svijetao kao igla i visok
i svoje dostojanstvo, okrunjeno pohvalama.
Nakon trideset i pet godina
moj susjed izgubio je glas i dostojanstvo,
prevršivši mjeru zbog jedne žene rastavljene.
Okretali su se za njim misleći, da je pijanica.
A on je samo izgubio osjećaj sigurnosti
i nestao u prostoru, u kojem se može lebdjeti.

Stanko Juriša
(Vrata vremena, poslijeratni jugoslavenski pjesnici)



Neki dan u tjednu

aniram.blog.hr

Neke gospoje u godinama s prvih katova žalile su se parkovima i nasadima da im grane drveća iz našeg parkića miluju prozore, pa da bi ih trebalo dovesti u red, elem, ne vide one od njih baš najbolje tko se mora po parkiću, elem, ptice im se dernjaju pred dnevnim boravkom, elem sve druge životinjice, elem došli nam parkovi i nasadi pa upravo rade masakr motornom pilom što me nostalgično podsjetilo na Japan, prošla je godina dana od početka našeg parmjesečnog putovanja po bijelom svijetu i sve što me još vuče natrag to je Japan, naravno da sam u širokom luku izbjegla onu Milićevu emisiju koju je najavio tako da je Japance proglasio bezveznjacima koji su posebni jedino po tome što su preživjeli atomsku bombu, al hajd, nitko više ne gleda televiziju pa neka mu. Elem, radnici u japanskim parkovima i nasadima imaju navadu svoje drveće uređivati tako da u bijelim rukavicama čupkaju listić po listić (što će reći da ih uređuju češće od jednom u pet-šest godina) i stavljaju te listiće onda u torbu tamo gore u onoj dizalici, nema tu nereda i grana koje kaotično padaju i lome jedna drugu i naravno, ostavljaju nered tamo dolje gdje ih neki drugi radnik ispuše s nekim obrnutim usisivačem, pa se onda to sve nekako šlampavo prebaci u kamion iz kojega nestašno lišće leprša po cesti dok on to sve odvozi. I tak, da. Inače, gusto raslinje u našem i mnogim drugim našim parkićima važno je kad se dvogodišnjacima i trogodišanjcima pripiški i prikaki, jer, kud bi što bi, nego u grm negdje kraj zgrade. To me ispočetka najveć mučilo u Japanu, gdje se sakrit u tako savršeno uređenim i podšišanim i golim parkićima ako nam prigusti, ali gle čuda, svaki parkić ima i svoj weceić.
I tak.
I sad, eto, prijeti nam se polarna zima i apokalipsa na svim poljima, ali ako padne snijeg neće nam polomiti grane. Al nekako opet. Magla i to. Sve zajedno.



DANAS...

mecabg.blog.hr

U listu Danas objavljena moja humoreska
koja je prvu promociju imala na blogu...

Danas3

Osmjehnuo si se...

dinajina-sjecanja.blog.hr





Vjerovala sam u iluziju, blještala je na zaslonu želje,
nije blijedila, nije bila uspomena, nije bilo sjećanje.
Bio si ti. bili smo mi, stvarni u nestvarnoj zbilji.

Bio si u blizini. Osjećala sam te u mjericama
tankoćutnih nemira. Izranjao si iz dubina
pogleda. Vidjela sam tvoje oči. Iskrile
su podnevnim Suncem.

Tada nisam znala da se u podsvjesti
krije vizija doživljene istine. Bio si
dijelić nečega što nisam znala
da postoji, davno osjećanje
zgusnuto u lednici nutrine.

Dogodilo se naše naglo ljeto,
dogodio se susret zrelosti u
uvali djetnjstva, iz oblaka
nad oceanom snova je
san prokapao javom.




Pogledi su nam se susreli. Osmjehnuo si se.


Dijana Jelčić

Djevojcica iz Australije

kenguur.blog.hr

U ove dane sjecanja na zrtvu Vukovara, ne volim puno pisati.
Stignu me sjecanja i neke davne ruzne uspomene. Od rata nema goreg zla mislim.
Ginu i stradaju neduzni ljudi. Ludaci, kriminalci i nasilnici dolaze do izrazaja.
Po prirodi sam osoba vesele naravi, ali uvijek u ovo vrijeme budem jako tuzan.
Volim u tisini zapaliti svijecu i sjetiti se mojih dobrih susjeda i prijatelja kojih vise nema.
Znam da mnogi ljudi vole Vukovar, ali ovo ljeto me posebno iznenadila jedna mala djevojcica koja je dosla iz daleke Australije i bila je moj gost. Zeljeli su obici znamenitosti Vukovara, pa smo otisli i na Ovcaru.
Djevojcica koje nema pojma o nicemu, stajala je ispred spomenika na ovcari i gledala kao da joj je sve jasno.
Kada sam drugi dan pogledao fotografije koje sam napravio, ova fotografija me je toliko rastuzila, da sam uz odobrenje roditelja odlucio pokazati je svima.

Mala Australka u Vukovaru 2024.


VU-DSC-4510-dani-sjecanja4-B


Gospodo policajci hehe..

eurosmijeh.blog.hr



Prometni policajac zaustavlja pijanog
vozača koji vozi u pogrešnom smjeru u jednosmjernoj ulici.
Gdje si to krenuo?! - zagrmi policajac na pijanca.
Nemam pojma, hik, a ionako sam zakasnio,
hik, vidiš da se svi već vraćaju!



Juri seksualni manijak djevojku ulicom i viče:
Dođi mi pušiti kurac!
Djevojka bježi, a manijak za njom ponavlja:
Dođi mi pušiti kurac!
Bježi tako djevojka, bježi i naleti na pandura. Sva uzrujana kaže:
Onaj manijak me juri da mu pušim kurac!
Na to se pandur okreće prema manijaku, vadi pendrek i uzvikne:
Nemoj da ti ja pušim kurac!



Kako policajci prave tintu?
"Udaraju po vodi dok ne poplavi."



Zaustavio policajac pijanog Muju i kaže mu:
Ne rade vam svjetla, izađite iz auta!
A na to će Mujo:
Ako izađem, opet neće raditi.



Zaustavlja čovjek policajca na ulici i pita ga:
Iiiiizviinite, ggggdjjje ssse ooovde nnnnalazi
šššššškola za mmmucanje?
A policajac će:
Što će ti škola, super mucaš!



Policajac zaustavlja plavušu.
Ne rade vam svjetla. Morat ću vam naplatiti 100 Eura.
Super, za istu stvar u servisu su mi htjeli uzeti 300 Eura!

Statistika za razmišljanje

stella.blog.hr


Na tek završenom BANTAO kongresu izloženo je mnogo
novosti u nefrologiji i uz to analizirane neke oblasti.
1
Turski profesor Mustafa Arici analizirao je gdje je Balkan
u odnosu na Europu kad je u pitanju hipertenzija.
Procenat hipertenzije u Evropi je oko 20%, a kod nas?
11
Nisam uslikala prvi slajd, a dalje statistika je podjednako
nezgodna:
Rumunjska 48%
Srbija 46%
Crna Gora 45%
Makedonija 45%
Hrvatska 44%
Turska 33%
Grčka 31%
12

13
Zanimljivo je da je procenat pušača u Turskoj 33%, isti kao
procenat hipertenzije. U Srbiji je takođe procenat podudaran,
46% pušača i 46% hipertenzije. Pušači se rijetko pitaju
koliko štete nanose svojim krvnim sudovima.
7

8

Budućnost

necenitko.blog.hr

Rekao sam ti: pogledaj,
upravo ustajem i odlazim po vino,
onaj trenutak kad ćemo se kucnuti čašama
još je u budućnosti,
sada tek ustajem, gol, kao od majke rođen,
uzimam vadičep i zabijam ga u pluto,
budućnost se primiče,
već je sasvim blizu,
omatam papirnati ubrus oko vrha boce
i točim crvenu tekućinu u čaše,
budućnost još nije stigla,
još nije stigla,
gledaj me - s dvije vinske čaše dopola pune
pažljivo sjedam do tebe na krevet,
evo samo što nije, samo što nije stigla
ta budućnost,
i onda se kucamo i ja ti kažem:
pogledaj, budućnost od maloprije pojavila se,
došla je,
sada živimo tu budućnost.
Ti se smiješ,
a smiju se i tvoje grudi,
sinhrono,
vino je trpko,
odzvanja ponoć i godina gospodnja 1991.
prelazi upravo u 1992.
u studentskoj sobi na Cvjetnom.
Vino nas je omamilo i ja ti čitam svoje pjesme o smrti,
sve su moje pjesme o smrti,
i dok tako čitajući slušam vlastiti glas
kako odjekuje iz sve veće daljine,
kako se udaljava naspram sve dublje i sve neproničnije budućnosti,
zaboravljam tko sam,
koja je moja povijest
i u beskrajnoj mreži priča koja je moja.
Na kraju ostaje još samo
neko čudno zujanje,
sve glasnije zujanje,
prodorno, sveprisutno, iz dubine svega,
i ja se najednom prenem,
ležim u krevetu,
vani je tama i gusta se magla spustila na sve.
Tek, mutno se naziru lanterne u parku
i udaljena gradska svjetla.
Ne znam koje je vrijeme,
koja je budućnost došla
i kome.

magla

Zbilja pred snom

donabellina.blog.hr



Kome , kada i zašto moramo posvjedočiti
da smo tu gdje jesmo, samonikli iz mnoštva
njegovanih trava ili korova možda
kome dokazivati sebe i na koji način odabrati da bude ispravan i ne shvaćen
na pogrešan način
otkriti mali dio ili cijelu nutrinu onako, na pladnju za zlatokusce
koji hrpimice slijeću na riječi kao na komadiće otkrivene kože
golo rame
gola noga,
otvoreno poprsje
gola sam ljudi moji ovdje u svakoj riječi , pod ovom kožom
samo ovdje, na ovom ekranu na kojega slijeću riječi poput ptica
iz moje glave , kako bi rekao Dragojević
Danijel , onaj koji je pisao i umro šuteći ne tako davno
tu sam slobodna , neopterećena ni sa čim životnim i zbiljskim
u svemu uneređenom od jutra do noći
Pa, ako i napišem nešto glupo , teret je lakši
riječi se oslobađaju od okova izlazeći van,; sloboda je vani, izvan mene

i tako cvrkut postaje pjev
meni je lakše , odmaram se od od lepeta tih krila ptica
koje zovemo riječi
i dišem konačno upravo sada u dubokoj noći
dok sve mirne duše mirno snivaju bez snova



more-i-nebokeyboard test software free

18

pon

11/24

UDIVLJENOST

inspirationsart.blog.hr

Nekada sam pisala taj blog na blogeru pod imenom Udivljenost i tada je doista malo bilo korištena ta riječ. Na tom blogu bilo mi je drago pisati jer sam nekako osjećala određenu slobodu pisanja u trenutku. Riječi oko mene su samo dolazile. Sjećam se i nekih blogera: kameno srce, ruža, netko tko je pisao o depresiji,pa priče, pa cura ili žena koja je pisala u muškom rodu, pa onaj netk tko je stalno mijenjao imena a pisao je ljubič pjesme.... znam da bez najmanje pet komentara nije bio post barem od onih koji su redovno pisali. Valjda je i to bilo vrijeme kad sam više mogla pisati ili sam odvojila više vremena za druge koji su me također inspirirali. Bilo je tamo neprežaljenih ljubavi, filozofskih misli, duhovnih ...bilo je i onih drugih. Moje su bile, duhovne, ljubavne, filozofske, sociološke...I danas kad upišem u google udivljenost vidim tu riječ koja se sada obilno koristi za razliku od prije. Znači korištenje riječi udivljenost za blog je uspjela u široj zajednici ostaviti traga iako je to bilo...mislim 2009. godine.

Observacija neverbalizma na verbalizam

recenzijefilmova27777.blog.hr

U postu ispod, imena nijanse napetosti sam prigodno stavio video sa službenom pjesmom serije "u dobru i zlu". Istina ne zbog pjesme kao pjesme nego da dodatno pojača post-kao bonus temi samoj jer pjesma nije ono što je suština nego ni manje ni više nego spot koji je nastao po predlošku serije zapravo situacija u njoj. Već sam imao na blogu cijeli jedan serijal a može se i na njega kliknuti sa strane u boksu pod rubrikom "neverbalne interakcije" a sad s vremenskim odmakom da još toj rubrici dodam jednog člana svježe ispod čekića. Spot je snimljen nema još ni mjesec uz malo pompoznu najavu koju sam popratio naravno ne zbog pjesme nego zbog spota. Gledam komentare, ne izostaju pohvale i klap klap ručicama na konto pjesme što je ovdje skroz irelevantno-mene zanima dubina-spot kao produžena forma serije. To je još jedan od niza razloga zašto dajem ovaj post da se skrene na širu sliku od emotivnog naboja samo fokusiranog kroz tekst ovdje je prva i glavna stavka glmačka interpretacija.


"Ovaj poseban trenutak spojio je moćnu glazbu s dramatičnom pričom serije, oduševivši i glumce i svu prisutnu ekipu na setu, a njezin emotivan naboj i snaga vjerno odražavaju srž serije. Grašina izvedba stvara savršen zvučni okvir koji dodatno pojačava napetost i intenzitet priče, koja od prve emitirane epizode čvrsto drži gledatelje prikovanima uz ekrane."

Sjetit će se svi oni koji su pratili taj serijal svih stavki i premisa tih postova a najviše su mi gotivni komentari bili oni koji su se fokusirali i na njihovu poantu-scensku interpretaciju u spotovima. U bez scenarija prvom u serijalu iz vremena kad još nisam niti znao da će ta jedna unikatna referenca postati serijal Isabelči je bila jedna od rijetkih komentatora koja je analizirala kompletan spot po premisi scenske neverbalne interpretacije koja je bila i poanta i spota i samog posta. Isticanje glume u stavki scenskog pokreta bez verbaliziranih interakcija koje pričaju priču samim scenskim pokretima. A 3 godine nakon probijanja leda u neverbalnim interakcijama povod je bila nadpuna prvotne teme sa ponovnom referencom na ovaj spot iz 2014. kojem je podloga isto scenska priča samo za razliku od spota u ranijem postu-koji je priča o dvoje u odnosu na relaciji antagonizma-bliskosti scenska interpretacija dbijanja i približavanja referirao sam se i uvodno na jedan raniji koji se svodi isto na scensku interpretaciju realno trash pjesme. U sklopo proširivanja teme vremenom se otvorila i treća rezimirana u filmskim potencijalima neverbalnih interakcija kao referenca na novi spot prljavaca za pjesmu "stare navike". Ovo je bilo pravo osvježenje možda i u glazbenom smislu ali onaj koji konstantno ističem-fokus je na glumačkom-interpretaciji neverbalizirane scene. Skrenuo sam tamo fokus na ideju kako taj spot-samo ime posta tako implicira-ima potencijala biti kratak film sa socijalnom podlogom. Dodat ću prigodan dio iz tog posta ovdje:


"Spot je režijski koncipiran s tekstom da scenska interpretacija teksta budu dvoje koji se privlače i odbijaju u malo vremena je izvedeno puno sa glumačke/režiserske strane u fokusu je u principu samo ta jedna stvar što ima potencijala za filmsku ekranizaciju kratkog metra ravnu vremenu trajanja spota. Izvedivo je napraviti kratak film u ovako ekstremno malo vremena primijer toga je film "minute" iz antitalent produkcije u samo 6 minuta što drastično prelaziuobičajenu granicu kratkog filma što je prosjek minimalno 8-10 minuta. Izvedivo je i u ekstremno malo vremena interpretirat radnju samim time spot korišten za podlogu u ranijim postovima vidim kao filmsko ostvarenje kratkog metra pokazuje potancijal.

Sa ovim spotom prljavaca je drugi slučaj, isto kvalitetno režiran spot atraktivne lokacije u Zagrebu izvanredan izbor glumačke ekipe i
aktualna tema posebno ovog vremena kad je kunu zamijenio euro, kadrovi spota u fotkama..."


Fokus je na dvoje mladih sa trzavicama i svađama u vezi a sve to ima ekonomsko/socijalnu podlogu koja je uvijek aktualna a i aktualan problem zamjene kune eurom je stavljeno u priču. Tamo je bilo isto referenci na pjesmu i prljavce ali i komentara koji su pogađali poantu-sagledali spot kao odvojenu zasebnu kategoriju od pjesme i fokusirali se na radnju u njemu. Kroz polemiku u komentarima Luki je brzinom munje došla do poante:

"Rekla bih da se upravo ta ljubav gasi, jer postaje stara navika....I mi se nekada držimo starih navika, a ne služe nam više....:(((( Ljubim!"

Naravno do toga smo došli nakon rezimea socijalne podloge spota. Ali sad je slučaj dijametralno-suprotan. Referirao sam se onda i na "zlatne godine" za koje je spot napravljen nizanjem unaprijed snimljenih filmskih kadrova a isti slučaj je bio i sa spotom hladnog piva nizanjem scena iz filma "zbog tebe" tako da se tu radi o praktičnoj metodi nizanja već snimljenih scena koje su u film(ovima) verbalizirane. Drugi slučaj su neverbalizirane glumačke interpretcije kao u spotovima prljavaca i ovog iz 2012. i 2014. ali ovo najaktualnije je novi slučaj. Radi se o dvije forme zapravo 3 jedna je zamišljena kao scenska interpretacija bez verbaliziranja druga je samo izrezivanje filmskih kadrova koji su spojeni u spot a treća koja je otvorena je-neverbalizirana gluma ali ne kao izvorna ideja da se priča sama po sebi tako napravi nego inspirirana tv serijom u kojoj su uloge, pozicije odnosi antagonizmi jasno definirani i poznati a sad svu glumu iz serije u spot prenose samo scenskom interpretacijom. Ovo je slučaj kad glumci u spotu igraju iste uloge kao i u seriji s razlikom da situaciju u kojoj jesu sad svode samo na scensku interpretaciju.



Ali još nismo došli do najboljeg. Kompletan spot prati priču jedine situacije u seriji koja je konstanta-odnos njih troje koji je zasad ok ali bilo je a biti će i dalje trzavica. Antagonizam između Ivane i Marine koji je sad u seriji pod kontrolom ovdje u spotu se ocrtava kroz samo scensku interpretaciju-iz pogleda govora bez verbaliziranja reakcija. Imao sam u potencijalima i jedan mali forward na svoj osobni princip kako nikad spotove nisam previše sagledavao iz neke dubokoumne pozicije.


"Inače nikad nisam gledao spotove iz tog kuta, neki stari klasici bezvremenski kao stvari iz zagrebačkog novog vala su izvanredni ali većina spotova za njih je bila uglavnom šund pa ih nikad niti nisam gledao kao scenografiju i neku konkretnu umjetničku vrijednost, do unazad par godina kad se režija spotova podigla na ozbiljniju razinu koja uključuje mlade glumačke talente, samim time se i spot gleda kao nešto više od spota. Iz priloženog se vidi kvalitetna režija i ovo bi bilo izvedivo adaptirati i kao film. Neovisno o tekstu u spotu su pogođene važne stavke naše realnosti a realizam je moj preduvjet da uopće pogledam film. Mora imati doticaj sa realnošću. U principu kad sam gledao spot dok je još bio u fazama nastajanja mislio sam da je u pitanju snimanje novog filma prva asocijacija kod gledanja mi je bio showreelza neki novi filmski projekt zanimljivo je gledati na spot iz tog kuta hiperrealistična podloga u scenografiji bi bila izvanredna stvar za snimanje filma, u kratkom vremenskom rasponu je apsolvirano sve a ovo ima potencijala za opširniju priču u formi cjelovečernjeg filma. "

Samo što ćeš stvari tako početi gledati kad za spot(ove) počnu uzimati filmske/televizijske/kazališne glum(i)ce. Onda se otvara ta pozicija iz koje je moguće spot sagledati na toj višoj razini. Govorim iz svoje pozicije oba spota kako onaj iz 2014 tako i ovaj iz 22 imaju potencijala biti realizirani kao filmovi kratkog a možda i standardnog metra. Razlike je derastična-u konceptima. U prvom slučaju premisa je da je snimljeno kao neverbalna gluma bez da se bazira na nečemu ranije realiziranom tipa da je snimljeno nakon epizode neke serije. "šta bi ja bez tebe" spot za pjesmu je inspiriran događajima u seriji i karakterizacijom uloga i situacijom u kojoj su sve što na setu verbaliziraju po scenariju ovdje rade isto to samo bez scenarija svedeno na sam scenski govor.

image host
VIDEO

A koncept crno-bijelog svijeta koji stoji kao statična slika koja prelazi u pokretnu u boji dodatno pojačava priču serije prenesenu u kratki video-spot. U prvom kadru crno-bijela komponenta ima više referenci-situacija implicira napet odnos između uloga konkretno na relaciji njih troje Veljko-Ivana-Marina podijeljene pozitivne i negativne emocije zbog kompletne situacije koje su u konstantnom nedmetanju obje zamjeraju njegovo laganje i dvostruki život ali i dalje postoji i pozitivna emocija u odnosu na njega s obje strane. U drugom se projicira antagonizam između njih dvije i neverbalizirane interpretacije afektivnih stanja kod jedne i druge strane potencirane ljubomorom pored koje se ipak ne potkopavaju štoviše sad su scene kad se slažu i nadopunjavaju sve izraženije. Scene afektivnih stanja kroz scenski pokret bez potrebe da se verbalizira pokazuje idealno prenošenje serije u biti jednog njenog djela na režiju video-spota.

image host
VIDEO

Crno-bijeli statični kadrovi priča o dvije strane dvostrukog života/crno bijeli kadar Veljka s Ivanom i Marinom koji se izmijenjuju interpretiraju prošlost kad su obje strane mislile da su okolnosti normalne i da on ne vodi dvostruki život-koje se izmijenjuju u pokretne slike u boji koje vraćaju u sadašnjost kad su sve tajne otkrivene i kad je trostruki antagonizam u punoj brzini. Ovo je i prvi slučaj da je spot za seriju snimljen nakon početka emitiranja serije-koktel odnosa pozitivnog i negativnog na 3 fronte ukoncipiran je u spot od 3 minute.


"Osim što su se sjajno zabavljali, glumci su dali svoj pečat tijekom snimanja spota, donoseći svoj entuzijazam i šarm pred kamere. Smijeh, šale i dobra atmosfera vladali su tijekom cijelog snimanja. "

image host
VIDEO

A naletio sam random i na tekst objavljen baš u jeku izlaska spota.





"Pjesma ''Šta bi ja bez tebe'' uz Grašinu izvedbu stvara savršen zvučni okvir koji dodatno pojačava napetost i intenzitet priče, te od prve emitirane epizode čvrsto drži gledatelje prikovanima uz ekrane."




Ali nije stvar da zvučni okvir "pojačava intenzitet priče" on je već adaptiran generalno u seriji a daljnjm protokom epizodama će se postupno kompromitirati i dalje. U spotu je konkretno adaptirana setovska situacija na relaciji Veljko-Ivana-Marina, njihov kompleksan odnos na relaciji sadašnjost-prošlost izmijenjivanje približavanja i odbijanja kod jedne i druge strane trenuci ljubomore i afektivni protestni odlasci iz kadrova. Sve adaptirano u seriji samo ovdje neverbalizirano i u kraćem vremenskom intervalu nego u epizodama. U slučaju filma recimo "zlante godine" ili novijeg "zbog tebe" iskorišteni su kadrovi filma za realizaciju spota za pjesme koje se u njima koriste za ovaj spot nije korišten ni jedan kadar snimljen u epizodama (osim seta interijera) scene su snimljene zasebno neovisno o emitiranim kadrovima u epizodama-adaptacija televizijske situacije u formu kratkog spota je realizirano scenskim pokretom u kojem su uloge i na televiziji. To me sjetilo na slučajeve kratkih filmova A produkcije kojih je ovdje bilo na izvoz. Negdje na samom početku mog bloganja imao sam jedan takav film akademske produkcije na koji je Diadema alias Teuta ostavila konstruktivan komentar:



"Dobro opisano i realizirano. Volim pogledati te krate esperimentalne filmove često kažu daleko više nego neki cjelovečernji film."

image host
VIDEO


Na tragu toga-ideja kratkih filmova napraviti zaplet fabulu i rasplet utrpati sve u kratak period što je izazovna forma koja je jednostavnija ako se ima ideju za realizaciju. Kad je bio aktualan moj i Isabelčin lov na filmove studenata s Verna našlo se poprilično filmova koji su sve stavke koje kvalitetan film mora imat zadovoljavali. Nevjerovatan projekt je bio film od 6 minuta a tako se i zvao minute koji se svodi na verbalni a kasnije krvavi obračun 3 mafijaša. Fascinantno je bilo u smislu realizacije sve to utrpati u samo 6 minuta. A ovdje je kompleksna situacija koja će se protezati kroz 170 epizoda utrpana u 3 minute i 44 sekunde. Ok, ostavljeno je na pozicijama uloga koje su okosnica serije ali i to je već samo po sebi kompleksna stavka. Tim više što je sve ostavljeno na samo fizičkim interpretacijama bez verbaliziranja kao u seriji a u samo tri minute je trebalo realizirati priču-u principu prenijeti istu u drugu formu koja po tom principu samo scenske interpretacije odskače od one izvorne kakva je u seriji. Razlika je derastična-u slučaju kad su za spot izrezani već snimljeni kadrovi iz filmova i spot u kojem je glumačka postava izravno bila dio tog projekta. kao i u slučaju spota s prljavcima i onog iz 2014 samo što su oni bili izvorna ideja samo scenske neverbalizirane interpretacije a ovaj je nastao po predlošku serije snimljen kao povezan ali u tehničkom smislu odvojen projekt. I to je njegova specifičnost.


______________________________________________________________________________________________

Zapravo sve je ovdje zadovoljeno da se može zaključit da je spot stvarno specifičan.

1.Inspiracija je aktualna tv serija za koju je snimljen tek nakon premijere i viđenih više epizoda.

2.Tema je kompleksna a neizvedivo je utrpati sve uloge iz i pozicije iz priče u par minuta. Ključna stavka je ipak interpretirana na relaciji njih troje Veljko-Ivana-Marina isti odnos koji je koktel mirnih i turbulentnih kanaliziranja kao i na relaciji njih dvije. Po šabloni odnosa uloga u seriji napravljen je mini filmić u obliku spota koji priča jednu stranu priče samo o tom jednom odnosu koji je u principu "baza" za sve druge situacije i događaje. Jer ovo nije priča o dvostrukom životu dvostruki život je samo početna premisa za sve drugo što se događa i spada u talon reakcija na akciju-napetosti verbalna pirotehnika u kombinaciji sa situacijama u kojima su u pomirljivom odnosu.

3.U biti s obzirom na zaplet u prvoj epizodi naravno da nije poanta bila otkrivanje tajne kao takvo nego život s istinom u novoj situaciji na to se sve suma sumarum svodi. Spot je snimljen na početnoj premisi odnosa njih troje u novonastaloj situaciji što se isto može sagledati kao zasebnu priču iako povezanu sa svime.

4.Ovo nije prvi slučaj da je spot snimljen paralelno sa nekom dramskom serijom (iako sad se ne mogu sjetit drugih konkretnih primjera a ima ih pred koju godinu aktualnih) ali prvi slučaj spota koji je režiran po predlošku serije ali snimljen kao zaseban projekt i voila...umjesto po principu rezanja scena iz epizoda da budu spojene u spot ovdje je napravljena zasebna priča bazirana na odnosima u seriji na relaciji Veljko-Ivana-Marina koja funkcionira i kao priča kompletnog projekta i kao zasebna priča.

5.Izmjene bliskosti-antagonizma po istom principu kao i u seriji ovdje je secirano u vremenu trajanja pjesme. Elem kako su mi spotovi o kojima sam tipkao u gore linkanim postovima bili inspirativni kao materijal za kratku filmsku priču (vidite kako sam vizualno moćan?) tako i u ovom spotu vidim isto to-samo sad kao neki oblik trilogije serija-spot-mini serija po predlošku orginalne "u dobru i zlu" ideje. Ako se tko još sjeća bilo je to u periodu 2011-2013 projekta s RTL-a ruža vjetrova koja je imala 2 sezone (u tom periodu je bilo jako popularno snimati preko jedne) nakon druge ekipa je imala ideju snimiti neki oblik humoristične serije "Odakovi" koja se trebala bazirati na glavinm negativcima kroz 2 sezone orginalne serije ali se ta ideja izjalovila.

6.Jebiga ne znam "u dobru i zlu" je jako kvalitetan i inspirativan projekt ne samo za gledanje nego i za eto driling vizualizacije za što sve (još) ima potencijala. Na to me inspirirao koncept snimanja spota u kojem su njih troje-Filip Iva i Mirna-odigrali svoje tv uloge u spotu kao odvojenu priču a baziranu i povezanu sa pričom iz serije. Kasnijim pregledima sam tek sagledao spot kao priču bez verbaliziranja i odvojeno od serije same.

7.Vrijedi istaknuti jedan Isabelčin komentar ispod posta o neverbalnim interakcijama-prvom iz serijala koji je pogodak 120/100



"osvrnuti ću se na ovo posljednje, meni osobno , jako zanimljivo, pokret bez scenarija, govorne inerpretacije itd.
Ovo dvoje mladih, iznimno talentiranih ljudi pokazalo je
mnogo toga , usuđujem se reći , starijim glumcima od sebe,a i isto takoi svojim vršnjacima, dakle;
Kad bi se sastavljala lista ženama najomiljenijih domaćih glumaca, Filip Juričić zacijelo bi bio na vrhu. Ne čudi me uopće sudeći prema njegovu šarmu , a posebice glumačkim transformacijama koje je sjajno pokazao u seriji ‘Na granici’ te na kazališnim daskama u komadu ‘Legenda o svetom Muhli’,a o "Larinom izboru" da i ne govorim.
O Ivi Mihalić sve sam rekla u jednom od tvojih prethodnih postova, a vezano za transformacije meni najdražeg , prerano preminulog
Ive Gregurevića, e sad, tko je tako znalački za ovaj spot,klip, ili što već jeste odabrao baš njiih dvoje, ili sam propustila vidjeti, ili sam več jako umorna od današnjeg dana pa ispustila, uglavnom, ovo dvoje
vrhunskih glumaca ovo su odradili maestralno i ponovno se vraćam na ono što krasi vrhunske , usuđujem se reći, nad-glumce i ljude koji
definitivno ne pripadaju niti ovome vremenu,a niti našoj filmskoj,
kazališnoj ili kojoj već industriji, Veličina glumca po meni, samo manjim dijelom očituje se u vrhunski naučenom teksu, potom
sposobnošću unijeti se u temu i tekst o kojem/kojoj je riječ, doslovno
zaboraviti sebe i biti taj lik , odigrati ga doslovno kao takvog , ne postojati , ne biti svoj, biti lik , biti uloga .
Ne izreči niti jednu riječ, pokretom, govorom tijela, pogledom
ovako snažno mogu samo vrhunski umjetnici , oboje daleko
izvan svog vremena"

VRATA VREMENA

starrynight2022.blog.hr

Moja knjiga Vrata vremena
image host

Godina 1957., autori knjige su pjesnici Ivan V. Lalić i Josip Pupačić
image host

Na kraju predgovora, pjesnici govore da sebe nisu uvrštavali u zbirku, ali izdavač napominje da su ipak uvršteni u knjigu, u izboru pjesnika Slavka Mihalića:
image host

OPELO
Za sedam stotina iz crkve u Glini

1

Neću da prećutim; zidovi su prećutali
I srušili su se. Ja, jedan, nosim njih u sebi,
Urasle u moju zrelost, neizgovorene,
Istrulelih lica. Ne mogu da ih oteram
Iz beskrajnog staklenog prostora noći bez sna.
Oni nisu trava. Oni kucaju, noću,
Iznutra, pažljivo, na zatreperene prozore
Mojih očiju; svi mrtvi, i svima su grla
Rascvetana u ružu. Ne, neću da prećutim
To naselje u mojoj krvi, jer ja sam jedan,
A njih je tada bilo više od sedam stotina.

2

Među zidovima, iza zatvorenih vrata
Napunjeni stravičnim čekanjem, kao peskom,
Ispražnjenih ruku, mekani pred oštricama,
Svesni, pod svodom zgrčenim od slućenog užasa...
Ja, bivši dečak, mislim na prvi tupi ubod
Što oslobodi tamnu i toplu krv iz tela
Prvog od njih; varljivu krv što brzo otiče;
I čujem prvi krik, vlažan od rumene pene
Grkljana sa zauvek prerezanim pesmama
I neizgovorenim rečima, raspolućenim
Kao zelene jabuke u njegovoj tami.
Čelik. I onaj prvi, što čeka na drugove
U smrti, osramoćenoj i dovoljno prostranoj
Da ih primi. To su oči, to se oči gase
Dvoje po dvoje, mrtva svetla jutarnje ulice,
A užas ostaje u njima ko trun u kocki leda.
Krv otiče, radoznala i razgolićena,
Preko kamenih ploča. Čelik, čelik u mesu,
Zatreperen još uvek u bdenju bivšeg dečaka.
Padali su u krv, smrskanog sluha; nisu čuli
Onog što sledi, onog spaljenih očiju,
Ili onog čelikom okresanog kao stablo,
Među zidovima, odebljalim od krikova,
Obogaćenim strahotom. I crvena usta
Svežih rana ostala su nema, puna krvi.
Oni su ležali, ležali su poniženi,
Lišeni sebe, lišeni svega osim smrti,
Crni, lepljivi, zaklani, zaklani, zaklani.

3

Neću da prećutim; zidovi su prećutali
I srušili se. A oni iz crkve, što su mrtvi,
Nisu zaspali. Oni bdiju, nezvani bdiju
U bivšem dečaku. Ja ne mogu da ih proteram
U prostor vetra što je sada na mestu crkve
Gde raste korov, sasvim riđ od njihove krvi.
Neka ostanu i neka bdiju, nezvani bdiju,
Jer prezreli bi me da im pevam uspavanku.

Ivan V. Lalić (8.6.1931. - 28.7.1996.)

Verba volant, scripta manent.
image host

Sjećanje na Vukovar 1991.

mrrmau.blog.hr


Video: Vukovar 1991. Centar grada







Vladimir Kočiš Zec - Gospodine generale
Album: U ime sjećanja

Glazba: Vladimir Kočiš Zec
Tekst: Stevo Cvikić
Aranžman: Duško Mandić

Gospodine generale
Visoko gore, na katedrali
Samo tišina, satovi su stali
U mraku vidim, bojite se sjene
Ne može se lako ubiti vrijeme

Gospodine generale
Dječak pred crkvom ostavlja svatove
Mora se krenut u vaše ratove
Oči mu pune zvijezdanog praha
Al mirno korača, srca bez straha

Gospodine generale
Ako sa vjetrom neki zvuk vas budi
To kuca srce hrabrih ljudi
I reći ću vam samo još jednu stvar
Zapamtite Vukovar

Ako sa vjetrom neki zvuk vas budi
To kuca srce hrabrih ljudi
I reći ću vam samo još jednu stvar
Zapamtite Vukovar

Gospodine generale
Kad prođe tuga i vjetra jecanje
Vodit ću sina opet na pecanje
Djeci ću pričat beskrajne priče
Sve livade opet zelene bit će

Gospodine generale
Ako sa vjetrom neki zvuk vas budi
To kuca srce hrabrih ljudi
I reći ću vam samo još jednu stvar
Zapamtite Vukovar

Ako sa vjetrom neki zvuk vas budi
To kuca srce hrabrih ljudi
I reći ću vam samo još jednu stvar
Zapamtite Vukovar

I reći ću vam samo još jednu stvar
Zapamtite Vukovar








Statistika

Zadnja 24h

6 kreiranih blogova

148 postova

383 komentara

170 logiranih korisnika

Trenutno

3 blogera piše komentar

15 blogera piše post

Blog.hr

Uvjeti korištenja

Pravila zaštite privatnosti

Politika o kolačićima

impressum