Zivot u Zabolandu

21.01.2013., ponedjeljak

pravna skola i nemoguca pitanja

Napustili smo barikade i strasti. Odlozili kamenje i zastave. Spustili kapuljace i skinuli maske. Presli smo na razum, obukli bijele kosulje i uhvatili se pera i tinte.

Zadnjih tjedan dana sam se bavio pravom vise nego ikada u zivotu. Zajedno sa odvjetnicom sastavljamo zalbu na odluku Imigracijske sluzbe (IND). Ona prvo pokusava posloziti sve kockice moje (pravne) price u Zabolandu, pa joj ja prekopavam po mojim starim mailovima, skeniram i saljem potrebne dokumente. Nakon toga je ona izradila koncept pisma, pa onda ja to moram pregledati i dodati jedno dvadesetak primjedbi, pa ona to prepravlja...itd. Cetiri stranice pravnog teksta na nizozemskom. Covjek se iznenadi, ugodno i neugodno kaj sve otkrije. Prava je umjetnost sastaviti pismo tako da su svi argumenti poredani u najboljem redosljedu, da se izaberu detalji, a opet da se ne pretrpa, da se postavi pravi ozbiljan kriticki ton pisma, a opet da se ostane korektan, te iako se radi o pravnom spisu da se ipak suptilno odigra na emocije onoga koji cita pismo. Da nije sve tako neizvjesno i da se ne odlucuje o mojoj buducnost, bilo bi jako zanimljivo i poucno. Ma zapravo i je tako :)

Ono sto je u svakom slucaja sreca u nesreci je to kaj konacno imam osjecaj da imam odvjetnicu, koja se stvarno za mene zeli zauzeti. Nakon iskustva s onim diletantima iz Utrechta, pa i prosli mjesec sam isto upoznao jednog, koji ce mi se sutra javiti. I tako jedno pet puta. Na kraju se vise uopce nije javljao. No iako se cini da sam nasao pravu odvjetnicu i radimo na kvalitetnoj zalbi ova pravna bitka je jos daleko od dobijene. Ona mi je iskreno rekla da ce biti tesko dokazati da je IND donio neprevednu odluku, ali da se isplati probati. A ver. „Letvica je postavljena visoko, jako visoko. Nema smisla truditi se preskociti je. Ali preskakanje je tako zabavno....“

U subotu sam od Ive Martinovica cuo jedan zanimljiv citat Einsteina. Parafraziram: „Na neka pitanje je nemoguce dati odgovor, jednostavno zbog toga jer su ona tako formulirana da je nemoguce na njih dati odgovor.“ Zasto je tvoja sudbina takva kakva je? Sto ce biti sa tobom za deset godina? Sto je smisao tvoga zivota? Zamisli: Dozivjeli ste brodolom. Na splavi ima mjesta za cetvero ljudi. Ukrcali ste se ti i jos dva covjeka, medjutim jedan od njih je debeo i zauzima mjesto za dvoje. Uskoro naidjete na jos dvoje utopljenika. Sto cete uciniti izbaciti debeloga i uzeti dvoje ljudi na splav ili odveslati dalje i ostaviti ono dvoje da se utope? Neki Hrvat zivi 25 godina u Zabolandu. Igraju nogomet Zaboland i Hrvatska. Je li on za Zaboland ili za Hrvatistan? Sto on time dokazuje? Ima li zivota u svemiru? I zadnje: sto ako (ni)je Einstein u pravu?






<< Arhiva >>