Kako se zbog epidemije koronavirusa ne smije izlaziti van bez prijeke potrebe, te da jako puno ljudi, blogera, po cijele dane čami doma i ne znaju kud bi sami sa sobom, a s obzirom da se u (samo)izolaciji vrijeme može kratiti i fotografskim aktivnostima, pala mi je na pamet ideja napraviti blogerski #ostanidoma foto-izazov...
Ukratko, svaki bloger koji želi sudjelovati, dovoljno je da snimi nešto, bilo što - kućnog ljubimca, cvijet u vazi, luster, oblake kroz prozor, knjigu koju čita, šalicu kave... doslovno bilo što, i zatim tu sliku naslovljenu "#ostanidoma foto-izazov" postavi na svoj blog.
Pa da malo, na kreativan način, u ova depresivna vremena uljepšamo Blog.hr slikama...
Evo samo nnekoliko primjera kako u ovo doba pandemije koronavirusa fotografi koji imaju inspiracije fotografijom krate vrijeme u samoizolaciji i karanteni...:
Jedan fotograf je naišao na dva puža u "ljubavnom zanosu" pa je malo snimao "voajerske" slike tih puževa...
Lockdown Inspiration: Photographing Loving Snails
U Litvi se jedan fotograf dosjetio koristiti dron kako bi snimao šaljive portrete svojih susjeda na njihovim balkonima, prozorima i dvorištima... (napomena za dušebrižnike: sve je snimljeno uz njihovu suglasnot!)
I Used My Drone to Take Fun Portraits of People in Self-Isolation
U Italiji jedan fotograf iz karantene snima umjetničke portrete putem video-chata... bez obzira na lošu kvalitetu kamere.
Quarantined Photographer is Hosting Photo Shoots Over Video Chat
...
Ilford photo, kompanija koja proizvodi fotografske potrepštine (filmove, fotopapire i fotokemiju), uputila je poruku javnosti vezanu za trenutno stanje s obzirom na pandemiju korona-virusa. U tom svome obraćanju javnosti, između ostaloga je istaknuto kako bi ljudi trebali radije gomilati role filmova umjesto rola toaletpapira, i fotopapir umjesto toaletpapira.
ILFORD PHOTO COVID-19 Statement
Naime, i bavljenje fotografijom može biti jedna od aktivnosti kojom je moguće "ubiti vrijeme" u samoizolaciji...
Kada bi se išlo uspoređivati birokratske funkcionere sa vjerskim fanaticima, u njihovim načinima djelovanja i rezoniranja ne bi se našlo puno razlika.
Razlika je samo u tome što vjerski fundamentalisti svoja mišljenja i tumačenja svijeta oko sebe, odnosno "što i kako (ne)bi trebalo u nekoj situaciji raditi" izvlače na temelju svojih svetih spisa. Birokrati pak svoja tumačenja svijeta oko sebe, odnosno "što i kako (ne)bi trebalo u nekoj situaciji raditi" izvlače na temelju nekih zakona, pravilnika i uredbi, koji njima predstavljaju "svete spise".
Štoviše, i jedni i drugi, kada ih se pita za neko mišljenje ili tumačenje, rade potpuno istu stvar - prvo citiraju nekakve "odgovarajuće" retke iz nekakvih svetih spisa, odnosno zakona, pravilnika ili uredbi, a zatim na temelju toga daju nekakvo svoje "stručno tumačenje ili mišljenje" koje smatraju "apsolutno nepogrešivim i neupitnim".
No i jednima i drugima je svojstveno da su u stanju, tim svojim mišljenjima i tumačenjima, ili iz ničega izmisliti veliki problem, ili veliki problem prikazati kao nevažan te ga "pomesti pod tepih"... Štoviše, i jedni i drugi su stanju potpuno identične situacije tumačiti na dva dijametralno suprotna načina, a sve ovisno o tome na koga se ta situacija odnosi, tko je glavni akter, te koji je njihov interes u svemu tome.
Što reći, a da već nije rečeno o potresu i mnogobrojnim naknadnim podrhtavanjima tla koja su zadnjih nekoliko dana zadesili Zagreb...
Možda ne bi bilo na odmet samo ponoviti da se u svim ovakvim i sličnim situacijama (poput one aktualne o pandemiji korona virusa) slušaju i čitaju izvješća obavijesti i upute, nadležnih službi (seizmologa, civilne zaštite, ureda za hitne situacije itd...) koje se objavljuju u sredstvima javnog informiranja!...
...a ne kojekakve "patke", dezinformacije, fantaziranja i slične baljezgarije iz neprovjerenih izvora, od raznih paničara, histeričara, samozvanih "znalaca", "generala poslije bitke" i teoretičara urota, a koje masovno kruže društvenim mrežama, aplikacijama za komunikaciju, a čak ponekad i na blogovima...
Svima kojima to još nije jasno (jer ili nisu u stanju shvatiti ili im je netko napunio glavu idiotarijama), potrese je nemoguće predvidjeti! Može se samo na nekom trusnom i seizmički aktivnom području očekivati veća učestalost potresa te koliko bi otprilike mogli biti najjači potresi, ali je nemoguće predvidjeti dan i vrijeme kada će se potres dogoditi i koliko će točno biti jak. Osim toga, uobičajeno je da se nakon svih većih potresa još neko vrijeme događaju naknadna podrhtavnja tla, neka jača (koja se osjete), a neka slabija (koje zabilježe samo seizmografi)...
NEKI POZNATIJI POTRESI...
...u riječi i slikama.
** Potres u Zagrebu 1880.
Potres u Zagrebu 1880.
(public domain)
** Potres u Skoplju 1963.
Potres u Skoplju 1963.
(public domain)
KORISNI LINKOVI
Seizmološka služba: Izvješća o potresima
Letak o potresima
Animirana verzija stripa "What The Duck"
Prijevod (za one koji ne znaju engleski):
1. "Wow, želio bih da sam barem upola talentiran kao ti."
2. "Talent ne znači nužno biti dobar u nečemu..."
3. "već držati se podalje od stvari u kojima nisi dobar."
Samoizolacija je vrlo dosadna i zatupljujuća stvar.
Bilo da je samoizolacija nekome određena od strane mjerodavnih (jer su bili negdje ili sa nekime tko ima koronavirus, ili simptome istog), a što znači da nema apsolutno nikakvih izlazaka ni kontakata sa drugima, bilo da se radi o svojevoljnom dobrovoljnom ostajanju u kući, uz izlaske van samo kada su apsolutno nužni (npr. radi odlaska u dućane, ljekarne ili kod liječnika).
Od uobičajenih metoda "ubijanja" slobodnog vremena koja se svode na gledanje TV-a i lušanje radija (prvenstveno sa vijestima o širenju koronavirsua po Hrvatskoj), te čitanja knjiga, časopisa, blogova i surfanja društvenim mrežama (na kojima se uglavnom ili širi panika, ili bagatelizira problem, ili pak pojedini ljudi glumataraju "veće epidemiologe" od epidemiologa), vrijeme se može "ubiti" i fotografijom, na razne načine...
Može se listati i proučavati stare obiteljske albume.
Može se kopati po foto-arhivi na mobitelu ili kompjuteru.
Može se proučavati on-line galerije poznatih fotografa.
Može se brisati prašinu sa foto opreme.
Može se igrati u photoshopu i probati "spašavati" loše fotke.
Može se probati snimati mrtvu prirodu.
Može se probati snimati makro snimke.
Može se vježbati portretiranje ukućana i kućnih ljubimaca.
Može se snimati panorame, krajobraze ili oblake kroz prozor.
Može se snimati fotreportažu o vlastitoj samoizolaciji.
Može se probati složiti cameru obscuru i njome snimati.
Može se puno toga...
Samo treba malo volje i mašte.
Fotografkinja Deanna Dikeman je jednom prilikom, 1991. godine, kada je bila u posjeti svojim roditeljima, na odlasku snimila sliku roditelja kako stoje ispred kuće i mašu joj... Nakon toga je to ponavljala svaki put, slijedećih 27 godina.
Photographer’s Heartwarming Photos Capture 27-Years of Waving Goodbye to Her Parents
Kompletna galerija:
Leaving and Waving
Odlukom vladajućih, u svrhu suzbijanja pandemije i rapidnog povećanja broja oboljelih od korona virusa, zatvorene su sve ustanove, trgovine i uslužne djelatnosti koje nisu nužne za egzistenciju. Pa tako minimalno slijedećih 30 dana neće raditi kina, kazališta, restorani, kafići, kao ni velika većina trgovina koje prodaju bilo što drugo što ne spada u hranu, higijenske potrepštine, lijekove ili motorno gorivo.
Naravno, kako u hranu i lijekove ne spadaju fotoaparati, objektivi i ostali foto-pribor, poput filmova i foto-kemije, shodno tome zatvoreni su i foto-studiji, pa tako minimalno slijedećih 30 dana neće se u foto-studjima moći kupovati filmove, fotopapire, kemikalije, razvijati fotografije, niti fotografirati za dokumente. Ostaje jedino mogućnost kupovine putem interneta...
Jednako tako, pošto se otkazuju i zabranjuju sva masovna javna okupljanja i događanja, fotografi freelanceri koji uglavnom egzistiraju honorara koje dobivaju snimanjem takvih događaja će se minimalno slijedećih 30 dana morati snalaziti kako god znaju i umiju. Jedino fotoreporteri koji koji su stalno zaposleni u medijskim kućama ili fotografskim agencijama će možda imati tu sreću da neće ostati bez posla...
Najveći sajam fotografske opreme u Europi, Photokina, otkazan je zbog panedmije corona virusa. Slijedeća Photokina je najavljena za 2022. godinu...
Photokina 2020 Has Been Cancelled Due to Coronavirus, Will Return in May 2022.
Cristina García Rodero
[preporučeno gledati u punoj veličini]
Caffenol je naziv za "alternativni" odnosno improvizirani razvijač za fotografske filmove koji se može u nuždi (u nedostatku pravog razvijača za filmove, poput Rodinala, Xtola, D-76 i sličnih...) koristiti za razvijanje crno-bijelih negativa. Neki fotografi ovaj razvijač koriste i kao oblik vlastitog "umjetničkog izričaja"...
Postoji mnogo recepata za ovaj razvijač, ali većini su glavni sastojci - instant kava (ne smije biti bezkofeinska!!), vitamin C i soda za pranje (natrijev karbonat Na2CO3). Stvari koje je moguće nabaviti u svakom malo bolje opskrbljenom dućanu kućanskih potrepština...
Caffenol Recipes
Jednako tako i vremena razvijanja se razlikuju od onih za "normalne" razvijače...
Caffenol Film Development Chart
Naravno, da ne bi bilo zabune, razvijanje podrazumjeva i fiksiranje filma fiksirom nakon razvijanja...
VIDEO: Processing film with Caffenol
Neprovjerene i lažne vijesti o pandemiji korona virusa, a koje se šire, iz sumnjivih izvora, putem interneta i društvenih mreža, rezultirale su masovnom histerijom u kojoj su ljudi doslovno opustošili trgovine, gomilajući prije svega velike količine toaletpapira.
Što se tiče zaliha, ja sam se pripremio za takve nepredviđene situacije, pa sam zlu ne trebalo, u zadnjih nekoliko godina, nagomilao nekoliko rola fotografskog filma...
(autor: Toco1980, sva prava pridržana)
A pitam se bih li trebao za svaki slučaj, nagomilati i nekoliko memorijskih kartica?
Ljude koji odluče nabaviti fotoaparat s promijenjivim objektivima, vrlo često obuzme takozvani G.A.S, odnosno "gear acquisition syndrome" - sindrom gomilanja opreme, kojeg karakterizira neodoljiv nagon da kupuju i gomilaju fotografsku opremu, pretežno objektive (ali ni drugi komadi opreme nisu izuzeti od toga), uz izliku "da im to neophodno treba".
Eventualno neki od njih, nakon što su nagomilali gomilu opreme, shvate da su bacili čitavo bogatstvo na foto-opremu koja im zapravo 99% vremena skuplja prašinu (a onih 1% vremena se odnosi na brisanje prašine s dotične, ali ne i na njeno korištenje!).
Za neku prosječnu amatersku, pa čak i poluporofesionalnu dokumentarističku, uličnu ili fotoreportersku upotrebu sasvim su dovoljna 2-3 zoom objektiva koji zajedno pokrivaju raspon od širokog do srednjeg telefoto kuta, ili 2-3 fiksna objektiva (širokokutnik, normalni i "portretni" teleobjektiv) ili pak neka kombinacija istih. Za one nezahtjevne, čak i jedan ultra-zoom koji pokriva sve raspone od širokog do telefoto može biti sasvim dovoljan.
Nepisano pravilo po pitanju nabavke bilo kakve opreme jest da se ne nabavlja ono što se inače ne bi redovno, praktički svakodnevno koristilo... a od objektiva u tu kategoriju uglavnom spadaju:
** Objektivi ekstremno velike blende
Objektiv ekstremno velikog otvora blende su oni koji imaju blendu od f1.4, f1.2... a postoje čak i egzemplari koji imaju blendu f0.95 ili čak veću. Osim ako se ne misli stalno snimati u marku, npr. rudare u rudniku bez dodatne rasvjete, od ovakvog objektiva i nema neke pretjerane korsiti - sa njima je upravo zbog velike blende teško raditi jer na potpuno otvorenoj blendi imaju izuzetno malu dubinsku oštrinu pa se (unatoč izraženom bokehu kojeg neki fanatično obožavaju) svaka greška u fokusiranju itekako vidi, a na svijetlu ga ionako treba pritvoriti na naku manju blendu ili dodatno ulagati u ND filtere...
** Ultra-macro objektivi
Ultra-macro objektivi su vrsta objektiva koja jako povećava sitne stvari. Korisni su jedino onima koji misle većinu vremena portretirati muhe, pčele, ose bumbare i slična minijaturna bića stvari i pojave.
** Super-telefoto fiksni objektivi
Super-telefoto objektivi su objektivi ekstremno velika žarišne daljine, a koji služe za snimanje izuzetno udaljenih objekata. Osim što su veliki, snimanje iz ruke je nemoguće jer zbog izuzetnog uskog kuta gledanja i najmanja vibracija rezultira pomicanjem, odnosno mutnom slikom, pa je nužna upotreba stativa. Oni veći primjerci, sa velikim otvorima blende, znaju biti toliko veliki i teški da uvjetuju upotrebu asistenta samo za nošenje objektiva! Korisni su uglavnom samo za astrofotografiju, ili u situacijama kada se nije moguće (zbog fizičkih prepreka, opasnosti i sličnih razloga) približiti objektu snimanja (npr. prilikom snimanja određenih sportova, ptica i životinja na fotosafariju...).
** Fisheye objektivi
Fisheye objektivi daju širokokutnu i vrlo iskrivljenu, ili čak cirkularnu sliku, s obzirom da imaju jako široko vidno polje, obično 180°, a neki čak i šire (što znači da "vide" iza sebe). S njima se, upravo zbog tog tog iskrivljenja, može dobiti neke zanimljive i neobične perspektive, ali ništa više od toga...
** Tilt&shift objektivi
Tilt&shift objektivi omogućavaju ispravljanje tzv. "rušećih linija" i perspektive prilikom samog snimanja. Korisni su uglavnom samo za snimanje arhitekture, snimanje reprodukcija umjetničkih djela i sličnih stvari. Međutim za bilo koju drugu granu fotografije nemaju neku pretjeranu svrhu, a "rušeće linije" je u krajnjem slučaju moguće ispraviti i naknadno, prilikom obrade slike.
** Lensbaby objektivi
Ako je ovu napravu uopće moguće nazvati objektivom, korisna je samo onima koji jako vole eksperimentirati i snimati slike sa zamućenim i čudno fokusiranim kadrovima, te kojekakvim odbljescima, odnosno "lens flare" efektima na slici.
** (Pra)stari objektivi
Objektivi korišteni u začecima fotografije, bez obzira što su neki od takvih objektiva proglašeni "legendarnima", na digitaliji mogu biti korisni samo za nekakva "igranja" i "eksperimente" prilikom snimanja, ali ne i za svakodnevno korištenje. Često nisu dovoljno oštri da bi digitalija iz njih izvukla maksimum, a osim toga, da bi ih se koristilo na modernim autofokusnim aparatima, potrebni su posebni adapteri, a i tada omogućavaju samo ručno fokusiranje.
"Splitska fotorinolaringologija" je dvodijelni dokumentarni film scenarista i redatelja Mladena Santrića iz 2017. godine, koji predstavlja Split "okom, uhom, glasom, njuhom i sluhom" splitskih fotografa...
PINAC, punim nazivom "Photography is not a crime" stranica je je pokrenuo čovjek koji je bio uhićen nekoliko puta isključivo zbog toga što je policiji smetalo njegovo snimanje. Stranica je nekoliko puta mijenjala internetsku adresu, s obzirom da su je (oni kojima je smetala) svim silama pokušavali ugasiti. Iako se neko vrijeme bavila isključivo maltretiranjem fotografa i snimatelja , nakon nekog vremena se počela baviti i svim drugim vrstama policijskih i zaštitarskih kršenja ovlasti i prekomjerne upotrebe sile koje su bile snimljene kamerom slučajnih prolaznika, ili policijskim bodycam-ovima... No i dalje se na njoj može naći vijesti o situacijama u kojma policajci i zaštitari maltretiraju snimatelje zbog snimanja - od uhićivanja pod apsurdnim i smiješnim optužbama (da "ometaju rad policije" ili "da su se osjećali ugroženo"), pa do izravnih fizičkih napada i uništavanja opreme...
U zadnje vrijeme se dogodilo nekoliko takvih slučajeva...:
** U Philadelphiji su zaštitari napali čovjeka koji je snimao sa javne površine (nogstupa) zgradu lokalne plinare (a koja je javna ustanova u vlasništvu grada), i razbili mu kameru. Kasnije se zaštitarima u napadu na snimatelje pridružila i neka slučajna prolaznica tvdeći da ovi "ugrožavaju njenu privatnost". Policija je stigla na mjesto događaja, bez obzira na snimke koje prikazuju napad, nije poduzela ništa...
Security Guard Attacks Men for Recording from Sidewalk, Smashing their Cameras
** U Kaliforniji je jedan policajac nasilno priveo čovjeka koji je sa vlastite terase snimao kako taj isti policajac trenutak prije toga (vjerojatno zbog prometnog prekršaja) zaustavlja motociklistu ispred njegove kuće, pod optužbom da "ometa postupanje",iako je bio udaljen vie od nekoliko metara...
California Cop Attacks Man for Recording from Front Porch
Zbog pandemije koronavirusa, otkazano je više od nekoliko fotografskih i njima sličnih sajmova...:
NAB 2020 Cancelled Because of Coronavirus
CP+ 2020 Has Been Cancelled Due to Coronavirus Fears
World’s Largest Smartphone Expo Cancelled Due to Coronavirus Fears
Još nije poznato hoće li i Photokina biti otkazana, ali kako je krenulo, lako moguće da se i to dogodi!
Čini se da pandemija koronavirusa ipak ima značajan utjecaj i na fotografsku industriju....
Ne samo da je Canon morao privremeno zatvoriti nekoliko tvornica zbog nedostatka dijelova koji se proizvode u Kini, čini se da se sada i Nikon našao u istm problemima ...
Naime, zbog nestašice dijelova, Nikon je objavio kako će morati odgoditi predstavljanje novih fotoaparata i objektiva...
Nikon D6 Delayed Due to Coronavirus
Nikon Confirms that 120-300mm f/2.8 Lens is Delayed Due to Coronavirus
Jedan naramak raznovrsnih duhovitih fotografija mačaka...
** mačke koje misle da su ptice pa žive na drveću:
Spring Is Coming, The Cats Are Flying Back…
** lebdeće i leteće mačke
Cats Being Called Back To Their Mothership
** umijeće korištenje mačaka kao podmetače za razne predmete.
The Fine Art of Putting Stuff On Cats
Ovogodišnji, jubilarni, dvadeseti po redu svjetski dan pinhole kamere, odnosno dan snimanja camerom obscurom, održati će se 26. travnja.
Službena stranica sa informacijama:
The Worldwide Pinhole Photography Day
Galerije hrvatskih sudionika sa prošlih "The Worldwide Pinhole Photography Day" mogu se vidjeti ovdje:
LINK
Nekoliko kompilacija snimaka sa auto-kamera, odnosno dashcam-a, koje prikazuju razne opasne situacije na cestama - od raznih kritičnih situacija, većih ili manjih sudara, pa sve do namjernih pokušaja izazivanja sudara i lažiranja u svrhu iznuđivanja novca od osiguranja, te "cestovnog bijesa"... te ujedno prikazuju i korisnost auto-kamera kao nepristranog i objektivnog "svjedoka" nesreće, odnsono dokaza o nečijoj krivici ili nedužnosti.
Inače, čini se da u zadnje vrijeme birokrati, pod paskom "zaštite osobnih podataka", pokušavaju svojim uredbama i sličnim papirnatim bućkurišima ograničiti ili zabraniti njihovu upotrebu (u nekim su državama već i zabranjene!), odnosno objavu snimaka, a koje bi po njihovom ili trebale biti žestoko cenzurirane, ili bi trebala postojati "privola" za objavljivanje. (Po njihovom rezoniranju spada da je veći problem onaj tko snima autokamerom nego onaj tko opasno vozi i izaziva nerseće, te bi onaj tko ima autokameru, ak snimi nekoga tko opasno vozi, po tom istom birokratskom rezoniranju valjda trebao od tog čovjeka prvo tražiti "privolu" za snimanje i objavu!? ...Svatko tko rezonira na takav način de facto brani kriminalce za volanom i trebao bi na psihijatriju! op.a.)
Zahvaljujući raznim državnim institucijama, počevši od dječje pravobraniteljice, pa do kojekavih birokrata, dušebrižnika i "eksperata za sigurnost djece i mladih", koji uporno šire demagogiju u stilu kako je "najveća opasnost za djecu i mlade ako se oni negdje nekom (nepoznatom) fotografu ili fotoreporteru nađu u kadru", i "ako netko negdje vidi njihovu sliku", navodeći u tu svrhu isključivo slučajeve u kojima su otkriveni perverznjaci koji su snimali golu djecu po plažama, sva roditeljska paranoja, inducirana upravo od strane tih istih državnih institucija, usmjerena je isključivo na "nepoznate" fotografe, dok se istovremeno profesionalne fotografe i ustanove poput škola, vrtića i sličnih maltertira birokracijom, papirologijom i "privolama" koje bi kao trebale "zaštititi djecu" od "opasnosti" fotograf(ij)a.
Obavezno pri tome treba spomenuti to da samo maloumne i bolesno paranoične osobe sve fotografije i videe djece guraju u istu (pornografsku) kategoriju bez obzira na njihov sadržaj, tj. da nisu u stanju razlikovati fotografije i videe odjevenog djeteta kako npr. trči za golubovima u parku, igra se sa psom, pleše ispred uličnog svirača, miriše cvijet, dubi na glavi i slično, od fotografija ili videa (polu)golog djeteta u nekoj pozi u kojoj mu se eksplicitno vide spolni organi, ili koja čak eksplicitno prikazuje i neke seksualne radnje. Jednako tako maloumnim i paranoidnim osobama je isključivo mjerilo "prihvatljivosti" snimanja je li fotograf poznat ili ne, pa tako doslovno ima "brižnih roditelja" koji bi na licu mjesta linčovali svakog "nepoznatog" čovjeka koji negdje snima u smjeru djece (npr. dok snima dječju nogometnu utakmicu, dječju igru u parku ili slično), ali istovremeno smatraju kako je "sasvim u redu" kada oni sami snime i stave slike svoje (polu)gole djece na net, jer "oni su roditelji".
Istovremeno, ti isti paranoidni roditelji (kao i te iste institucije koje im pune uši demagogijom i paranojom) gotovo da uopće ne obraćaju pažnju i ne vode računa o tome što djeca, oboružana "pametnim" mobitelima s ugrađenim kamerama i računalima sa ugrađenim webcamom, sama snimaju, i kome šalju snimljene slike i videe putem komunikacijskih aplikacija (kao što su Viber, WhatsApp, SnapChat, Chatroulette..itd), te što sve objavljuju na svojim profilima na društvenim mrežama (kao što su Facebook, Twitter, Intagram...)!
Koliko god to nekome teško ili nemoguće shvatiti i prihvatiti kao činjenicu, ponekad pornografske i erotske snimke snimaju i sama djeca pubertetske, odnosno adolescentske dobi! Bilo da to rade samoinicijativno (u svrhu privlačenja pažnje ili "zavođenja"), bilo da to rade na nečiji nagovor (nekog vršnjaka, trenutne simpatije, ili nekog pravog preverznjaka koji se lažno predstavlja kao njihov vršnjak).
Za one koji ne znaju ili nisu u stanju shvatiti, djeca u pubertetskoj i adolescentskoj dobi često su jako željna pažnje okoline, posebice svojih vršnjaka, pa su u tu svrhu spremna raditi bilo što da privuku pažnju okoline i steknu popularnost među vršnjacima. Danas, u doba društvenih mreža, ta "pažnja" i "popularnost" se uglavnom mjere u "lajkovima" i "pratiteljima" na društvenim mrežama (Facebooku, Instagramu...), odnosno količini ljudi na "listi prijatelja". Štoviše, u svrhu privlačenja pažnje po svaku cijenu, odnosno dobivanja što više "lajkova" i "pratitelja", nerijetko su ta ista djeca spremna raditi bilo što, pa čak i dijeliti svoju privatnost "na izvol'te" - od toga da se pred (web)kamerom glupiraju ili rade često i opasne "svašta-nešto-challenge" pothvate, pa do toga da snimaju vlastitu golotinju (ili čak i spolne radnje), te to zatim ili šalju drugima, ili objavljuju na svojim društvenomrežnim profilima.
Upravo to slanje vastitih golišavih fotografija i videa drugim ljudima je dobilo naziv "sexting", što je složenica od engleskih riječi "sex" i "texting".
Istovremeno, ta ista djeca i mladi uopće ne razmišljaju o mogućim posljedicama, niti vode računa o tome da sve takve golišave i eksplicitne slike i videi koje sami snime (a koji prikazuju stvari od striptiza, pa do eksplicitnih snimaka spolovila i spolnih radlji), te iz nekog razloga nekome pošalju ili objave na društvenoj mreži, mogu nakon toga doslovno završiti bilo gdje, jer nema apsolutno nikakve garancije da osoba kojoj je to poslano (pa makar to bila trenutna simpatija, prijatelj/ica isl...), ili koja te slike vidi na njihovom profilu, neće te slike ili videe proslijediti dalje!
Čak štoviše, događaju se i situacije poput onih da nakon pucanja veze jedan od bivših partnera iz osvete objavi neku golišavu snimku onog drugog kako bi tu osobu "osramotio/la", a događa se da ponekad dolazi i do pravih ucijena, gdje osoba kojoj su poslane golišave slike ili videi, zatraži još golišavih slika i videa, uz prijetnje da će one slike i videe koje je već dobila ili negdje objaviti ili proslijediti nekome, ako ova ne pošalje još slika i videa. I onda se stvara tzv. "začarani krug", koji nakon nekog vremena prerasta u pravi psihoteror, a koji djeca i mladi nevoljko prijavljuju, jer ih je ili strah ili sram. Ili oboje.
No koliko god takve stvari bile traumatične za djecu, opet se zaboravlja da za postojanje takvih eksplicitnih snimaka koje djeca sama snime nisu krivi nekakvi "nepoznati fotografi" na javnim površinama, već su odgovorna upravo ta djeca koja su ih (samoinicijativno ili na nečiji nagovor) snimila unutar svoja 4 zida. Ali pitanje je koliko su, ako uopće, državne institucije to spremne, voljne i sposobne objasniti djeci i njihovim roditeljima... I koliko su ovi to željni i sposobni shvatiti.
Nekolicini pružatelja usluga besplatnog smještaja slika (kao što su Imageshack, Photobucket...), a koji su u ne tako davnoj pršlosti jednostavno prestali pružati usluge besplatnog smještaja slika, ili besplatnog linkanja slika na vanjske stranice, čime su upropastilinebrojeno mnogo web-stranica i blogova, pridružio se i Tiny Pic.
Naime, TinyPic više ne postoji, a tko god da je na TinyPic-u imao fotografije koje je putem linkova vukao na svoje Web-stranice, blogove isl., ostao je bez njih...
U sukobu lokalnog stanovništva i "migranata" koji se dogodio prije nekoliko dana na grčkom otoku Lezbosu, deblji kraj su izvukli - fotoreporteri.
Naime, lokalci koji su se sukobili sa "migrantima", između ostalog su napali i nekolicinu fotoreportera, te im pri tome pobacali fotoaparate i mobitele u more.
Napali brod s migrantima i mlatili novinare
Ogorčeni stanovnici grčkog otoka silom spriječili migrante da pristanu u luku, napali i novinare, policajce...
Napali migrante koji su brodom stigli na njihovu obalu, a nakon toga pretukli novinara
S obzirom da postoje snimke napada, postavlja se pitanje hoće li počinitelji napada na novinare i uništavanja foto-opreme biti sankcionirani...
Pandemija koronavirusa izazvala je ne samo popriličnu razinu panike među ljudima, već je stvorila i probleme u gospodarstvu, a što nije zaobišlo ni proizvođače foto-opreme.
Canon je najavio kako je zbog epidemije koronavirusa primoran privremeno zatvoriti 5 svojih tvornica, zbog slabe opskrbe dijelovima koji dolaze iz Kine...
Canon Shuts Down 5 Factories Due to Supply Issues Caused by Coronavirus
No kako dobar dio proizvođača foto-opreme neke od komponenata proizvode u Kini (a u svojim tvornicama ih samo sklapaju u gotov proizvod), postavlja se pitanje hoće li uskoro i drugi proizvođači morati učiniti isto ...?
< | ožujak, 2020 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".
Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.
(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)
Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?
Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad
Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše
Ostali linkovi
Blog.hr
Google
Kontakt
toco1980blog(at)net.hr
Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.
Listopad 2024 (1)
Kolovoz 2024 (2)
Srpanj 2024 (2)
Lipanj 2024 (2)
Svibanj 2024 (5)
Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Početak