Još malo hrvatskih apsurda, ovaj puta u vezi snimanja iz zraka bespilotnim letjelicama...
Vlada je novom uredbom odredila da svatko tko želi bilo što snimati iz zraka, mora 15 dana unaprijed najaviti i dostaviti zahtijev državnoj geodetskoj upravi sa državnim biljezima, planom snimanja, tehničkim mogućnostima opreme (žarišna duljina objektiva itd..), pa čak i kartu u određenom mjerilu, te nakon snimanja poslati snimljeni materijal komisiji u kojoj sjede ljudi iz geodetske uprave i ministarstva obrane...
Jedina iznimka su državne televizije koje bez najave i provjere snimju snimati iz zraka "u iznimnim situacijama" (koje tom uredbom, naravno, nisu definirane).
Naravno, korjen ovog problema leži u zakonu o obrani čije su pojedine stavrke (konkretno ona o snimanju iz zraka) doslovno prepisane iz zakona SFRJ, i inertnosti državnog vrha koji nije promjenio danas (u doba "google earth" i sličnih servisa) besmislene odredbe...
Birokracija dosegnula nove visine: tko državi ne prijavi snimanje iz zraka - bit će kažnjen s 25.000kn
Birokrati nadmašili sami sebe: Od sada vam za snimanje iz zraka treba dozvola koja ne postoji!
Jednog muškarca je u San Franciscu napalo troje ljudi zbog toga što je snimio nekoliko fotografija nesreće (u kojoj se taksi, nakon što je pozlilo vozaču, zabio u kiosk i ozlijedio nekoliko ljudi). Naime, dotična trojka koja ga je napala smatrala je kako "nije primjereno snimati nesreću", te su odlučili na njemu ispoljavati svoje dušebrižništvo, što je prvo dovelo do verbalnog prepucavanja koje je preraslo u fizički napad.
Netko je snimio čitav napad, a upravo zahvalujući snimci i izjavama svjedoka, nakon dolaska policije dotična trojka je uhićena zbog napada.
Man Attacked in SF for Photographing Accident
Autokamera, odnsono "dashcam" je kamera ugrađena u automobil, koja za vrijeme vožnje kroz vjetrobransko staklo snima cestu ispred automobila, te sve možebitne događaje poput lakših i težih prometnih prekršaja, sudara itd...
I dok su u Rusiji autokamere postale više-manje standardna oprema gotovo svakog vozila, kod nas se postavlja pitanje da li je nešto takvo zabranjeno u Hrvatskoj, odnosno da li se ugradnjom autokamere krše neki zakoni...
Ukratko:
1. Nije zabranjeno snimati autokamerom, jer se radi o snimanju javnog mjesta, a što niti jednim zakonom nije zabranjeno.
2. Snimka prometne nesreće može biti korištena kao dokaz u prekršajnom ili kaznenom postupku, a hoće li biti korištena, odlučuje sud.
3. Snimke drugih prekršitelja (npr. obijesne vožnje, bijega s mjesta nesreće isl.) u prometu načinjene autokamerom se može koristiti i za prijavu tih prekršitelja.
4. Kamere je potrebno isključiti na graničnim prelazima i drugim mjestima gdje je snimanje zabranjeno.
5. Autokamerom nije zabranjeno snimati policijske službenike u njihovom postupanju prema vlasniku vozila
Detaljnija objašnjenja na linku:
Iz Ministarstva unutarnjih poslova dali smjernice i podržali ugradnju autokamera!
...kako bi izgledala predizborna kampanja?
Na svjetskom tržištu trenutno "glavnu riječ" vodi pet "velikih" fotografskih marki - Canon, Nikon, Sony, Pentax i Olympus.
Najžešća borba s najvećom količinom prepucavanja bi svakako vladala između Canona i Nikona, koji i ovako dominiraju tržištem, a prepucavali bi se uglavnom oko toga tko ima više megapixela, bolje objektive, manje kvarova ili brže izbacuje nove ideje i nove modele na tržište, te tko kome zapravo krade ideje, tko koga kopira itd...
Pentaxu bi pak glavni "adut" bilo to što njihovi najnoviji fotoaparati mogu koristiti njihove najstarije objektive, pa bi to, prema njihovim tvrdnjama, zapravo trebala biti velika ušteda, no svejedno bi prvo trebalo svakako nabaviti njihov najskuplji i najnoviji model, koji bi iz prastare leće izvlačio maksimum onoliko koliko bi ona bila u stanju minimizirati tehnološki napredak tog fotoaparata.
Sony, iako je relativno kasno ušao na tržište "pravih" fotoaparata, hvalio bi se time da za razliku od ostalih već godinama proizvodi vrhunske elektronske sklopove, te da u svoje proizvode uvodi inovacije (poput enormno velikog broja megapixela i fokusnih točaka), ali koje zapravo malo kome stvarno trebaju, i od kojih zapravo nema neke pretjerane koristi, osim što moćno i uvjerljivo djeluju na papiru.
Olympus, koji uglavnom više-manje pakira isti senzor i istu elektroniku u kućišta različitih oblika i veličina, tvrdio bi da su dizajn i prezentacija zapravo važniji od stvarnog napretka u performansama.
Naravno, na repertoaru bi obavezno bilo i prepucavanja oko toga gdje je koji proizvođač bio prije 70ak godina kad su se počeli pojavljivati SLR-ovi, ili prije 20ak kad je digitalija "spasila" ljude od filma...
Na kraju, osim njih našla bi se gomila "malih" i "zapostavljenih" proizvođača opreme na koje bi malotko obraćao pažnju, jer koji možda ne zauzimaju velik udio na tržištu, ali su sasvim sposobni postići itekakve rezultate bez previše buke i prepucavanja... a u toj grupi su Panasonic, Samsung, Fuji, Leica, Hasselblad, .....i da se ne nabraja.
...poznati i manje poznati fotografi, razne poznate i slavne osobe, te anonimci...
** "The difference between Art and Shit is someone’s opinion."
~ Albert Normandin
** "Once the amateur's naive approach and humble willingness to learn fades away, the creative spirit of good photography dies with it. Every professional should remain always in his heart an amateur."
~ Alfred Eisenstaedt
** "Don’t be afraid. Just go ahead - photograph, photograph, photograph. That’s the only way you’ll learn.”
~ Alfred Stieglitz
** "We don't see things as they are, we see them as we are."
~ Anais Nin
** "Photographers feel guilty that all they do for a living is press a button."
~ Andy Warhol
** "The best thing about a picture is that it never changes, even when the people in it do."
~ Andy Warhol
** "A photograph is a mirror; mostly it reflects the prejudices of the viewer.”
~ Billy Jay
** "Life is short; this is why I make pictures."
~Carlos Dominique
** "Everything has its beauty but not everyone sees it."
~ Confucius
** "Photography is the story I fail to put into words."
~ Destin Sparks
** "The hardest thing about being a photographer is, you have to take pictures."
~ Doug Bartlow
** "Photography to the amateur is recreation, to the professional it is work, and hard work too, no matter how pleasurable it my be."
~ Edward Weston
** "I didn't choose photography. Photography chose me."
~ Gerardo Suter
** "Look, I'm not an intellectual - I just take pictures."
~ Helmut Newton
** "In photography, the smallest thing can be a great subject. The little, human detail can become a leitmotiv."
~ Henri Cartier-Bresson
** "The picture is good or not from the moment it was caught in the camera."
~ Henri Cartier-Bresson
** "Every time I see a crowd of photographers surrounding a subject my impulse is to go in the opposite direction."
~ Ignacio Aronovich
** "Which of my photographs is my favorite? The one I’m going to take tomorrow."
~ Imogen Cunningham
** "I used to call myself a war photographer. Now I consider myself as an antiwar photographer."
~ James Nachtwey
** "A true photographer is as rare as a true poet or a true painter."
~ Jean Cocteau
** "Photography is truth."
~ Jean-Luc Godard
** "If you want to be a better photographer, stand in front of more interesting stuff."
~ Jim Richardson
** "What I like about photographs is that they capture a moment that’s gone forever, impossible to reproduce."
~ Karl Lagerfeld
** "There is no such a thing as artistic photography. In photography, like in all things, there are people who can see and others who cannot even look."
~ Nadar
** "It’s one thing to make a picture of what a person looks like, it’s another thing to make a portrait of who they are."
~ Paul Caponigro
** "Bad photography, like bad art, is not the fault of the medium, but of the person using the medium."
~ Peter Mendes
** "The camera is a time machine and you are the pilot. It captures the present so that someone in the future can see a moment recorded in the past as seen by you."
~ Philip Wayner
** "If your pictures aren't good enough, you're not close enough."
~ Robert Capa
** "I hope to stay unemployed as a war photographer till the end of my life."
~ Robert Capa
** The marvels of daily life are exciting; no movie director can arrange the unexpected that you find in the street.
~ Robert Doisneau
** "Photography is like making cheese. It takes a hell of a lot of milk to make a small amount of cheese just like it takes a hell of a lot of photos to get a good one."
~ Robert Gillis
** "Mass media bombard us with images of blood and tears. It’s high time we showed interest in beauty and aesthetics, not lust in wars and catastrophes."
~ Stanko Abadžić
** "Film is cheaper than opportunity"
~ Steve Silberman
** "When you photograph people in colour you photograph their clothes. But when you photograph people in B&W, you photograph their souls!"
~ Ted Grant
** "The problem for an amateur is that he/she has no reason to take a photograph."
~ Terence Donovan
** "The world's coming to an end!... Quick, grab your camera!"
~ Anonymous
** "When people say photography is not art what they actually mean is THEIR photography is not art."
~ Anonymous
** "Anyone can take a picture...a person with a passion sees the picture before it's taken."
~ Anonymous
Na internetu i društvenim mrežama vlada prava pošast vertikalnih video klipova. Naime, neki korisnici "pametnih telefona" nikako ne uspjevaju naučiti da ako se snima video mobitelom, potrebno je okrenuti mobitel horizontalno!
Možda im je potrebno i nacrtati...!?
I za svaki slučaj, jedan video...
"Pametne" tehnologije omogućile su to da ljudi danas budu "glupi" po pitanju stvarnog ovladavanja nekom tehnologijom, jer se njihovo "znanje" uglavnom svodi na pritiskanje jedne tipke, po principu "pritisni tipku i kamera sama snimi".
Štoviše, čak ima i onih koji namjernom ignorancijom propuštaju (ili izbjegavaju) bilo što dodatno naučiti ili usvojiti dodatne infrmacije uz obrazloženje da "što će im to" i da "to njima ne treba (iz ovog ili onog razloga)".
Sve je to divno i krasno u situaciji kada netko ima moderni automatizirani fotoaparat ili "pametni" mobitel koji fotografski posao odrađuje automatski. No problemi počinju ako i kada ih zadesi da moraju nešto napraviti nekim "starim" komadom opreme, tj. nekim starim fotoaparatom. Problemi počinju već zbog toga da stari aparati na film nemaju ekran već optičko tražilo, da se snimljena slika ne može vidjeti odmah već tek nakon razvijanja filma, a najveću enigmu na potpuno mehaničkim fotoaparatima predstavljaju umetanje filma, namatanje filma i naravno - ručno određivanje ispravne ekspozicije (otvora bledne i brzine zatvarača), pogotovo ako aparat nije opremljen svjetlomjerom, ili svjetlomjer ne radi.
Snimanje takvim aparatom na pogrešnim postavkama ekspozicije je doslovno upropaštavanje filma. Naime, na filmu nema "brisanja slika" i "kasnijeg popravljanja" kakvo je moguće kod digitalije.
Međutim, i bez upotrebe svjetlomjera se mogu dobiti prilično upotrebljivi rezultati. Potrebno je samo malo (nekima jako napornog!) intelektualnog rada i elementarnog znanja po pitanju toga što je to ekspozicija, što je definira i kako se ona može "odokativno" određivati.
ODREĐIVANJE EKSPOZICIJE BEZ SVJETLOMJERA?
Postoji jedno jednostavno pravilo koje se naziva "Sunce f16".
Ono se primjenjuje na slijedeći način:
Kada se snima na otvorenom, i kada je sunčano vrijeme bez oblaka, otvor blende se podesi na f16.
Brzina zatvarača se zatim određuje na način da se kao brzina odabere recipročna vrijednost u stotinakama sekunde koliko iznosi ISO osjetljivost filma ili senzora (odnosno najbliža kraća vrijednost). Za ISO100 odabere 1/125s, za ISO200 1/250s, za ISO400 1/500s, za ISO800 1/1000s... itd.
Štoviše, kao nekakva referenca koji otvor blende kada upotrijebiti, može poslužiti slijdeće:
jako sunce bez oblaka (jasno definirane sjene) - f16
sunčano sa laganom naoblakom (mekane sjene) - f11
poluoblačno (jedva vidljive sjene) - f8
hladovina sunčanog dana ili oblačno (ne vide se sjene) - f5.6
jaka naoblaka ili sumrak - f4
Danas je sve teže biti fotograf. Bilo profesionalac, bilo amater.
Fotografe se sve češće nastoji prikazati kao nekakve "negativce", bilo da ih se etiketira negativnim i pogrdnim etiketama, bilo da ih se maltretira suludim zakonskim odredbama, ili ih se korsiti kao dežurni objekt za "treniranje strogoće".
ETIKETIRANJE
Danas postoji velik broj ljudi koji svoj doživljaj fotografa uglavnom bazira samo na putem medija nametnutoj demagogiji raznih institucionaliziranih dušebrižnika (kao što su razno razni "pravobranitelji", "eksperti za sigurnost", "veliki liberali" i njima slični), te vlastitim predrasudama, stereotipima i paranoji, a uslijed čega za njih jednostavno ne postoje "normalni" i "bezopasni" fotografi.
Praktički za svakog fotografa imaju neku negativnu i pogrdnu etiketu, a za čije "opravdavanje" koriste jednu jedinu floskulu - "tko zdrav/normalan bi to/tamo/tako nešto snimao". Naravno, njima je "normalno" samo ono što oni sami smatraju da je "normalno" i "društveno prihvatljivo" snimati, a u toj kategoriji je jako malo toga, gotovo ništa...
Drugim riječima, za njih ne postoje fotoreporteri, dokumentaristi, umjetnički i ulični fotografi, već za
sve fotografe imaju "odgovarajuće" etikete:
Tko snima djecu, bilo svoju, bilo tuđu, taj je "pedofil".
Tko snima na plaži taj je "bolesnik" ili "voajer".
Tko snima aktove taj je "pohotnik" ili "perverznjak".
Tko snima avione, vlakove, brodove ili zgrade, taj je "terorist".
Tko snima ljude na ulici, taj je "paparazzo" ili "uhoda".
Tko snima nezgode, pogrebe, ratove i katastrofe, taj je "lešinar".
Tko snima u supermarketima i trgovačkim centrima je "lopov" ili "špijun".
Tko snima bilo kakav društveni događaj je "smetalo".
Tko snima na izložbama i muzejima "radi kulturocid".
Tko uopće bilo što snima je "čudak" ili "besposličar".
Tko naplaćuje svoj fotografski rad je "pohlepan".
itd...
DVOSTRUKA MJERILA
Prva stvar je ta da se pod pojmom "fotograf" uglavnom smatraju samo oni koji snimaju nekim "pravim" fotoaparatom, pogotovo SLR-om, dok se na ljude koji snimaju mobitelima uglavnom ne obraća pažnja; ignorira se to da se radi o fotoaparatu ako sprava bilježi sliku, bez obzira na oblik, veličinu ili tehničke specifikacije.
Drugi primjer takvih dvostrukih mjerila su svakako i situacije gdje se na nekoj lokaciji "zbog sigurnosti" zabranjuje fotografiranje i snimanje, da bi isti oni koji "zbog sigurnosti" zabranjuju fotografiranje i snimanje upravo snimanjem (videonadzorom) "osiguravali sigurnost".
Nadalje tu su svakako i pojava da oni koji su obično najglasniji u prozivanju, optuživanju i etiketiranju drugih, najčešće zapravo sami čine upravo ono radi čega prozivaju fotografe...:
Pa tako oni koji sami štancaju na tone slika svoje djece u svim mogućim i nemogućim pozama i privatnim situacijama (sa poprilično golotinje), su su prvi koji će dizati galamu ako netko na javnom mjestu slučajno u smjeru njihovog djeteta uperi aparat, i to ne ne u situaciji kad je dijete (polu)golo na plaži, već i u sasvim normalnim situacijama (trčanje za golubovima, guranje dječjih kolica isl..) u kojima samo paranoični psihički bolesnik može vidjeti perverziju ili pornografiju. Diže se panika kad netko s prođe s fotoaparatom blizu škole ili školskog igrališta, ali nitko ne kontrolira kakve sve snimke sama djeca u školi snimaju svojim smartphoneovima, i što stavljaju na društvene mreže.
Isto tako, oni koji štancaju najviše selfija (uključujući i selfije s golotinjom), imaju vidljivo egzibicionističke porive, ili pak koriste svaku priliku da "izađu na televizor", najviše lamentiraju i histeriziraju o "narušavanju privatnosti" kad netko negdje u njihovom smjeru na javnom mjestu uperi aparat, uz tvrdnje "da se njih ne smije slikat", ili "da se ne vole slikat" jer "nisu fotogenični".
Oni koji prodikuju drugima zbog snimanja, su često prvi koji će koristiti fotografije kao "dokaz" nečega. Pa će npr. snimati nekoga koji snima nešto, jer taj kojeg su snimili je "sumnjiv" ... itd.
NEBULOZNI ZAKONI
Glavni problemi za fotografe nastupaju onda kada razni dušebrižnici, paranoici, (kvazi)"liberali" i razni drugi ljudi sa mržnjom (odnosno fobijom) prema fotografima zasjednu na neku utjecajnu poziciju koja im daje mogućnost utjecanja na državni aparat, između ostaloga i na donošenje zakona. Tada se može očekivati sveopća represija u vidu guranja nebuloznih i besmislenih zakona kojima se fotografe proglašava kriminalcima, a fotografiranje nekakvom "sumnjivom" ili protuzakonitom aktivnošću.
Naravno, deklarativno "iz sigurnosnih razloga" ili "u svrhu zaštite ljudskih prava", ali realno zbog nečijih nebuloznih i besmislenih fiks-ideja (da je fotografiranje conditio sine qua non za počinjenje teških kaznenih djela, terorističkih napada i tko zna čega sve ne), ili pak potrebe da se zbog nečijeg interesa nametne (auto)cenzura.
Tako je Velikoj Britaniji već dosta godina na snazi "antiteroristički zakon", koji u sebi između ostaloga ima članak prema kojem policija smije bilo koga bilo kada pretresti bez naloga ili osnovane sumnje, a što je policija (u nedostatku pametnijeg posla i pravih sumnjivaca) masovno primjenjivala upravo na fotografima.
Photographers protest against police stop and search
U Mađarskoj je prije par godina donesen zakon po kojemu je zabranjeno objavljivati slike koje su napravljene na javnim mjestima, ako na njima ima ljudi (odnosno snimati ljude bez njihove dozvole), radi "zaštite privatnosti".
Taking Photos Without Permission is Now Illegal in Hungary
U Španjolskoj je pak donesen zakon kojime je između ostaloga zabranjeno snimati policiju na javnim mjestima, čak i kada policija sama krši zakone (npr. slučajevi policijske brutalnosti, kršenja prometnih pravila isl.) jer to kao "štiti policajce i njihove obitelji od možebitnih opasnosti".
The ten most repressive points of Spain's gag law
U Njemačkoj se nedavno netko sjetio zabraniti snimanje hrane u restoranima, pravdajući to "autorskim pravima kuhara".
Germany Says Taking Photos Of Food Infringes The Chef's Copyright
Osim ovih zakona koji su na snazi, bilo je i prijedloga još takvih idiotskih zakona i zabrana, koji na svu sreću za fotografe (i veliku žalost dušebrižnika i anti-foto demagoga) nisu prošli...:
Pa se tako u EU nedavno pokušao nametnuti direktivu (na temelju zakona koji već postoji u par europskih zemalja!) kojom bi se, pravdajući to "autorskim pravima" zabranilo snimanje (i objavljivanje necenzuriranih) snimaka umjetničkih djela i građevina koje su postavljene i vidljive na javnim mjestima.
Freedom of Panorama Under Threat in Europe
U Srbiji se pokušalo progurati zakon kojima bi se fotografiju umjesto intelektualne tvorevine i autorskog djela proglasilo "jednostavnim mehnaičkim radom", kako bi se fotografima oduzela intelektualna i autorska prava, a snimljene fotografije bi time svatko smio koristiti bez ikakve naknade autoru.
Copyright is Under Attack for Photographers in Serbia
No osim samih zakona, tu su naravno još i razno razne "preporuke", "interni pravilnici" i slične umotvorine raznih pravobranitelja, "autoriteta", direktora i njima sličnih o tome "kako bi trebalo što/koga snimati", a što dovodi do apsurdnih situacija poput onih da se roditeljima zabranjuje snimati vlastitu djecu na školskim priredbama ili sportskim natjecanjima, da se djeci svugdje opsesivno cenzuriraju lica, ili se pak događaju situacije gdje fotografi ili fotoreporteri, da bi snimili nešto sasvim banalno, moraju prvo rješavati gomilu "papirologije".
TRENIRANJE STROGOĆE
Praktički se došlo do toga da danas, uz neizbježne policajce i zaštitare, svaka šuša umišlja da je nekakva "ovlaštena osoba" kad su fotografi u pitanju, te takvi često zaustavljaju i pozivaju fotografe na odgovornost pitanjima tipa tko je njima dozvolio da snimaju, te za koga snimaju i zašto (moglo bi se takvima postaviti protupitanje tko je njima dao dozvolu da zaustavljaju ljude na cesti i ispituju ih. op.a.). Nisu rjetkost prijetnje, bilo zvanjem policije i sudskim tužbama, bilo fizičkim nasiljem i uništavanjem opreme. Događaju se čak i slučajevi pravog fizičkog nasilja, odnosno napada na fotografe i fotoreportere...
Za sve one koji ne znaju, danas je svjetski dan fotografije...
(link sa: someecards.com)
U zadnje vrijeme sve se češće događa da američki policajci "za svaki slučaj" izrešetaju nedužne i nenaoružane osobe, koje ih uopće ne ugrožavaju... Jednako tako ameri su poznati po tome što što im je sve živo "sumnjivo" pa "dižu u zrak" sve "sumnjive predmete" koje im netko dojavi...
Tako se već ranije dogodilo da su eksplozivom "za svaki slučaj" raznijeli nečiju cameru obscuru. Bez obzira što je na njoj bilo jasno napisano o čemu se radi, ovi nisu nimalo zamarali time da to provjere, već su jednostavno eksplozivom na licu mjesta uništili "napravu".
It Looks Like Someone’s Solargraphy Camera Just Got Blown Up by an Atlanta Bomb Squad
Ovaj puta se dogodilo to da su američki policajci isto tako "za svaku slučaj" eksplozivom raznijeli nečiju torbu sa skupom foto-opremom, koju je neki zaboravni fotograf slučajno ostavio...
Forgotten Camera Bag Gets Blown Up by Bomb Squad in Kansas City
Pilot jednog vojnog aviona odložio je svoj fotoaparat tik do upravljačke poluge, da bi se spletom okolnosti aparat zaglavio između upravljačke poluge i sjedala, što je pomaknulo polugu i dovelo do nekontroliranog obrušavanja.
Na svu sreću, sve je dorbo završilo, no pilot će zbog incidenta u kojem je bilo ugroženo 198 vojnika odgovarati na vojnom sudu, a nekoliko vojnika koji su bili u zrakoplovu tuže vojsku jer su zbog tog incidenta oboljeli od post-traumatskog stresnog poremećaja.
Military Plane Plunged 4,400ft When Pilot’s Nikon Got Stuck in the Controls
Prije nekoliko dana dogodilo se da je jedan fotoreporter opljačkan u Riu, pri čemu mu je ukradena fotografska oprema vrijedna 40-tak tisuća dolara.
Olympic Photographer Robbed in Rio, $40K of Gear Stolen in 10 Seconds
Međutim, isti fotoreporter je nakon toga, sasvim slučajno na ulazu u jedan stadion uočio čovjeka koji se predstavljao kao fotoreporter, a nosio je fotografski prsluk - sa njegovim identifikacijskim brojem! Ovaj ga je bez okljevanja zaustavio, a policija uhitila i privela na ispitivanje...
Robbed Olympics Photographer Spots Thief Posing as Him in Venue
No nije poznato što je s ukradenom s opremom....
Olimpijada u Riju samo što nije počela. Kao i na svakom sličnom događaju, fotoreporteri su neizbježna pojava. Nedavno je objavljeno kakvim arsenalom foto-opreme će raspolagati reporteri agencije Getty Images.
This is Getty Images’ Canon Arsenal at the Rio Olympics
This is Canon’s Crazy DSLR Stockpile at the Rio Olympics
No naravno kako je Brazil poznat i po izrazito visokoj stopi kriminala, mogu se očekivati i problemi u vidu krađe opreme, a što se već i dogodilo jednom fotoreporteru, kojem je ukradena kompletna foto-oprema vrijedna 40-ak tisuća dolara... usred bijela dana, u jednom kafiću.
Olympic Photographer Robbed in Rio, $40K of Gear Stolen in 10 Seconds
"Fotosofia" je višednevni fotografski seminar koji se unarag zadnjih desetak godina jednom godišnje održava u Termama Tuhelj.
No postoje neki konkretni razlozi zbog čega Fotosofijom nisam nimalo fasciniran, i zbog čega mi nije ni na kraj pameti da se ikada prijavim za sudjelovanje na tom seminaru:
1. "One-man-show". Sve kandidate za seminar više-manje odabire jedan čovjek (idejni začetnik, organizator i voditelj seminara), pa se tako nameće dojam da će veću šansu za sudjelovanje na seminaru imati netko tko dotičnome subjektivno bolje odgovara po svojim fotografskim (a možda i fotošoperskim?) izričajem i/ili karakternim osobinama, od nekoga tko objektivno ima talenta za fotografiju i pravog potencijala da postane dobar fotograf.
2. Kad god se u medijima nadugačko i naširoko govori o "još jednoj Fotosofiji" ili nekom drugom "Fotosofia eventu" (Fotosofia day, Fotosofia weekend, itd, ... a na kojima također sudjeluju samo odabrani), uglavnom je u centru medijske pažnje, i svojevrsne reklame, samo organizator događaja i sam događaj. O sudionicima (seminaristima) pojedinačno se zapravo jako malo govori, ako uopće. Pogotovo nakon seminara.
3. Na Fotosofia seminarima navodno su postojala (a možda još uvijek postoje?) ograničenja vezana za korištenje opreme, u smislu da polaznici seminara uopće nisu smjeli koristiti svoju vlastitu fotografsku opremu, već isključivo onu koju je pomoću sponzora za potrebe seminara osigurao organizator. Nekome tko je naviknut na svoj vlastiti fotoaparat, korištenje nekog drugog fotoaparata, koliko god on možda bio "bolji" i "napredniji", može biti podosta problematično.
4. Među radovima polaznika prijašnjih Fotosofija koji su javno dostupni, uglavnom dominiraju portreti, akt, režirana, apstraktna i modna fotografija, tj. uglavnom ona "komercijalno upotrebljiva". Dokumentarne, reportažne, ulične, ili neke treće vrste fotografije (npr. macro, arhitektura isl.) među objavljenima radovima polaznika gotovo da i nema.
5. Iako je seminar deklarativno besplatan za onih 15 "sretnika" koji budu odabrani od strane otganizatora da na njemu sudjeluju (sve plaćaju sponzori!), ipak postoje i tzv. skriveni troškovi. Naime, sudionici si moraju sami organizrati i platiti prijevoz do mjesta održavanja seminara (i natrag).
6. Seminar nije verificiran, već je de facto u razini svih drugih sličnih fotografskih seminara i radionica, uz jedinu razliku što je ovaj poprilično medijski pokriven. Po završetku seminara se ne stiče nikava "fotografska" stručna sprema, niti se ovaj upisuje u radnu knjižicu, već se sudjelovanje na tom seminaru eventualno može svesti tek ne nekakvu "referencu" u životopisu.
7. Iako to nije do samog seminara već do karakternih osobina ljudi, neki od sudionika Fotosofije su se nakon sudjelovanja na seminaru počeli prema svim drugim fotografima ponašati kao da su zbog sudjelovanja na seminaru odjednom postali nešto posebno, odnosno da su najbolji fotografi svijeta i okolice.
Kolekcija fotografija kako je Alep, grad u Siriji, izgledao prije rata i kako izgleda sada...
26 Before-and-After Pics Reveal What War Has Done to Syria
< | kolovoz, 2016 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".
Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.
(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)
Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?
Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad
Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše
Ostali linkovi
Blog.hr
Google
Kontakt
toco1980blog(at)net.hr
Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.
Listopad 2024 (1)
Kolovoz 2024 (2)
Srpanj 2024 (2)
Lipanj 2024 (2)
Svibanj 2024 (5)
Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Početak