~2010 Formula 1 World Championship~

POREDAK VOZAČA:
01. Lewis Hamilton 109
02. Jenson Button 106
03. Mark Webber 103
04. Fernando Alonso 94
05. Sebastian Vettel 90
06. Nico Rosberg 74
07. Robert Kubica 73
08. Felipe Massa 67
09. Michael Schumacher 34
10. Adrian Sutil 23
11. Vitantonio Liuzzi 12
12. Rubens Barrichello 7
13. Vitaly Petrov 6
14. Sebastien Buemi 5
15. Jaime Alguersuari 3
16. Kamui Kobayashi 1
17. Nico Hulkenberg 1
18. Pedro de la Rosa 0
19. Heikki Kovalainen 0
20. Karun Chandhok 0
21. Lucas di Grassi 0
22. Jarno Trulli 0
23. Bruno Senna 0
24. Timo Glock 0

POREDAK KONSTRUKTORA
01. McLaren-Mercedes 215
02. RBR-Renault 193
03. Ferrari 161
04. Mercedes GP 108
05. Renault 79
06. Force India-Mercedes 35
07. STR-Ferrari 8
08. Williams-Cosworth 8
09. BMW Sauber-Ferrari 1
10. Lotus-Cosworth 0


01. Bahrain GP 2010: Sakhir - 14. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Fernando Alonso
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

02. Australian GP 2010: Albert Park - 28. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel:
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

03. Malaysian GP 2010: Sepang - 4. travnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

04. Chinese GP 2010: Shanghai - 18. travnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jenson Button
Prošlogodišnji pobjednik: Sebastian Vettel

05. Spanish GP 2010: Catalunya - 9. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

06. Monaco GP 2010: Monte Carlo - 16. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

07. Turkish GP 2010: Istanbul Park - 30. svibnja
Pobjednik: Lewis Hamilton
Pole Position: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

08. Canadian GP 2010: Gilles Villeneuve 13. lipnja
Pobjednik:Lewis Hamilton
Pole Position: Lewis Hamilton
Posljednji pobjednik (2008): Robert Kubica

< rujan, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (10)
Rujan 2010 (23)
Kolovoz 2010 (13)
Srpanj 2010 (31)
Lipanj 2010 (25)
Svibanj 2010 (40)
Travanj 2010 (19)
Ožujak 2010 (31)
Veljača 2010 (15)
Siječanj 2010 (7)
Prosinac 2009 (7)

Opis bloga

Blog je posvećen F1 I Sebastianu Vettelu, trenutno najboljem vozaču F1.

Moze li Sebastian Vettel osvojiti naslov Svijetskog Prvaka F1?
Da
Ne
Mozda
Tesko
  
pollcode.com free polls



Kimi Raikkonen Blog

Sebastian Vettel Pics


Links
Sebastian Vettel - Yahoo
Sebastian Vettel - Official Site
Red Bull Racing Official site
Sebastian Vettel - Fan Site
Sebastian Vettel Forum

F1 Stranice:
Službena stranica F1
F1-HR
Autosport.hr
F1 Racing
Velika Nagrada
Autosport.com
F1Racing.net
F1Planet
F1 Fanatic

F1 Blogovi
KIMI
Nabrzaka
F1 Chiquita
Grazie Michael
FerrariTeam

~2009 Formula 1 World Championship~

POREDAK VOZAČA:
01. Jenson Button 95
02. Sebastian Vettel 84
03. Rubens Barrichello 77
04. Mark Webber 69.5
05. Lewis Hamilton 49
06. Kimi Räikkönen 48
07. Nico Rosberg 34.5
08. Jarno Trulli 32.5
09. Fernando Alonso 26
10. Timo Glock 24
11. Felipe Massa 22
12. Heikki Kovalainen 22
13. Nick Heidfeld 19
14. Robert Kubica 17
15. Giancarlo Fisichella 8
16. Sebastien Buemi 6
17. Adrian Sutil 5
18. Kamui Kobayashi 3
19. Sebastien Bourdais 2
20. Kazuki Nakajima 0
21. Nelsinho Piquet 0
22. Vitantonio Liuzzi 0
23. Romain Grosjean 0
24. Jaime Alguersuari 0
25. Luca BadoeR 0

POREDAK KONSTRUKTORA
01. Brawn-Mercedes 172
02. RBR-Renault 153.5
03. McLaren-Mercedes 71
04. Ferrari 70
05. Toyota 59.5
06. BMW Sauber 36
07. Williams-Toyota 34.5
08. Renault 26
09. Force India-Mercedes 13
10. STR-Ferrari 8


01. Australian GP 2009: Albert Park - 29.ožujka
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

02. Malaysian GP 2009: Sepang - 5 travanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

03. Chinese GP 2009: Shanghai - 19 travanj
Pole Position: Sebastain Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

04. Bahrain GP 2009: Bahrain - 26. travanj
Pole Position: Jarno Trulli
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

05. Spanish GP 2009: Catalunya - 10. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Kimi Raikkonen

06. Monaco GP 2009: Monte Carlo - 24. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

07. Turkish GP 2009: Istanbul - 7. lipnja
Pole Positon: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

08. British GP 2009: Silverstone - 21 lipnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

09. German GP 2009: Nürburgring - 12. srpnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Fernando Alonso

10 Hungarian GP 2009: Hungaroring - 26. srpnja
Pole Position: Fernano Alonso
Pobjednik: Lewis Hamilton
Prošlogodišnji pobjednik: Heikki Kovalainen

11. European GP 2009: Valencia - 23. kolovoza
Pole Position: Lewis Hamilton
Pobjednik: Rubens Barrichello
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

12. Belgian GP 2009: Spa-Francorchamps - 30. kolovoza
Pole Position: Giancarlo Fisichella
Pobjednik: Kimi Raikkonen
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

srijeda, 29.09.2010.

Alonso vrlo ozbiljno natrag u kandidaturi za vozačku titulu, dok je peh ovaj put pao na njegovog starog rivala Lewisa

Vade se medalje iz naftalina...
Sjetit ćemo se kako je Bernie Ecclestone, u jednom od svojih tipičnih verbalnih žongliranja, svojevremeno lansirao poprilično kontroverznu ideju o ukidanju sistema bodovanja vozača i dodjele medalja, s time da bi prvak bio onaj koji na kraju skupi najveći broj zlatnih medalja. Štoviše, taj je prijedlog prvi put spomenuo upravo za posjete Hrvatskoj.
Unatoč tadašnjem negativnom publicitetu koji je prijedlog primio (i to sa svih strana globusa), gazda Formule 1 je odlučio opet je oživiti ovih dana, komentirajući kako novi sistem bodovanja nije pretjerano poboljšao akciju na stazi.
Naravno, ipak Ecclestone ne bi bio Ecclestone da ispod svojih izjava nema barem četrdeset i tri sloja drugih namjera, slutnji i planova. Bilo bi nevjerojatno da on sam, kao toliki beskrajni insider sporta, ne opaža da bi upravo ova sezona mogla biti strahovito napeta, i u idealnom slučaju, držati čak pet vozača u kandidaturi za titulu prvaka  sve do Abu Dhabija. Čak je pitanje sviđa li se ta čudna ideja uopće njemu osobno, ili je samo koristi kao diskusijski materijal. Ali za što? Uobičajen trik predlaganja nekih kontroverznih ideja kako bi se neke malo manje kontroverzne činile razumnima?
Joe Saward pretpostavlja da bi sva prašina oko medalja mogla biti Ecclestoneov plan da Formulu 1 kandidira kao olimpijski sport. Premda argument da tehnologiziranost Formule 1 ne predstavlja nužno barikadu jer se i neki drugi odobreni olimpijski sportovi strahovito oslanjaju na tehniku (npr. bob) stoji, pitanje je da li bi Olimpijski odbor prihvatio jedan motosport u svoj program, s obzirom da bi to moglo označiti presedan za brojne druge. Zašto onda ne i karting? Ili utrke kamiona? I slično. Komercijalna prednost takvog plana sigurno postoji.


Schumi se ne da, rezolutno gura dalje
Neosporno, Michael Schumacher neće pamtiti 2010. po prelijepim sjećanjima. Ne samo da nije ni teoretski unutar petorice kandidata za svjetskog prvaka, nego čak više nije ni kandidat nadmašiti svojeg momčadskog kolegu do kraja sezone. Deseti u poretku vozača, s manje od jedne četvrtine bodova vodećeg u prvenstvu, je nešto na što se ne bi kladili ni njegovi kritičari na početku sezone.
Iako se o tome govori već više mjeseci, posljednjih tjedana mediji su se na razne strane raspričali o mogućnostima da se Schumi na kraju ove sezone povuče iz aktivnog utrkivanja (ovaj put zauvijek), pa čak i o tome da dobije otkaz, i to možda zajedno sa šefom Rossom Brawnom. Ova druga varijanta ipak je, vjerujemo, samo predmet mašte; vjerojatno bi nepopularnost takvog poteza više štetila nego koristila na kraju, a puštanje Brawna konkurenciji također bi bilo brzopleto, jer s obzirom na rezultate koje je do sad znao donijeti, teško da se slab bodovni saldo Mercedesa može okomiti samo na njega.
Kako god bilo, teorije su se rasplinule time što je Schumacher rezolutno utvrdio da nipošto ne namjerava tako brzo napustiti kokpit. Kao jedan od mogućih budućih aduta mogao bi mu se pokazati prelazak na Pirelli sljedeće godine s kojime bi se možda bolje snalazio nego s, po Brawnovim riječima, "neobičnim" Bridgestoneom. Naravno, ako cijela priča uopće ima toliko veze s gumama. Zanimljivo je da je situaciju usporedio sa svojim svojevremenim odlaskom u Ferrari, u kojem mu je trebalo pet godina da se slože uvjeti za osvajanje naslova. Da li ima i sada toliko vremena? Teško, i to ne samo zbog svojih godina, već i zbog strpljenja kojeg bi u Brackleyu moglo biti mnogo manje  osobito ako ga Rosberg Junior nastavi toliko uvjerljivo nadjačavati, i ako su istinite priče (mada također demantirane) o tenzijama u vodstvu Mercedesa.


De la Rosa, Gascoyne i njihovi poslodavci
Nakon što mu je Heidfeld preuzeo mjesto u Sauberu, Pedro de la Rosa nije časio časa preuzeti pak upražnjeno mjesto u Pirelliju, u svojstvu testera novih guma. Iako će time donekle izaći iz kolotečine utrkivanja, ovo je barem dovoljno dobra "investicija", jer poznavanje guma i iskustvo iz testiranja može biti korisno nekim od novih momčadi. Stoga nas ne bi trebalo čuditi ako ga ipak i sljedeće godine vidimo u nekom (iako ne previše renomiranom) kokpitu.
U međuvremenu, Mike Gascoyne, tehnički guru Lotusa, potpisao je ugovor s tom ekipom za nadolazećih pet godina  do 2015., čime će u toj ekipi provesti barem šest sezona. S obzirom na njegovu prošlost, za Gascoynea je to čitavo stoljeće; on je već ranije stekao imidž inženjera bez dlake na jeziku koji se uspio sukobiti s toliko ljudi da je promijenio ekipa koliko i Andrea de Cesaris. Ali, očito mu iz nekog razloga, atmosfera u ekipi Tonyja Fernandesa bolje odgovara.


Povratak hladnokrvnog Finca? (2)
Još je uvijek većina izjava u fazi pretpostavki i špekulacija a jako malo toga službeno iz Renaultovog tabora, ali je ipak dovoljno da potvrdi ranije sugestije da se prvak iz 2007., Kimi Räikkönen, interesira vratiti u F1 kokpit.
Šef Renaulta Eric Boullier je, doduše, vrlo oprezno formulirao svoju izjavu i spomenuo samo da je Finac jedna od opcija, i to tek ako se sklopi dobar dogovor (između ostalog, i financijski), Kimi ima pravu želju vratiti se i spreman je potruditi se, i tako dalje.
Ovo je nešto što Vitalij Petrov vjerojatno nije previše želio čuti, čak ni uz nepresušne špekulacije da Kubica odlazi u Ferrari. Uostalom, ni sam Boullier ne skriva nezadovoljstvo nastupima Rusa. Točnije, dao je do znanja da se Petrovu svakako smiješi nova sezona u Formuli 1 ako može dokazati da konstantno napreduje. Međutim, ako se učini da je došao do svojeg plafona, koji je toliko niži od Kubice (a Boullier je između redova dao naslutiti da na to sumnja), on će dobiti "zahvalnicu" od Renaulta, bez obzira ciljao na njegovo mjesto Räikkönen ili netko drugi.
Kako sve druge ekipe gornje klase već imaju manje-više stabilne i poznate planove za sljedeću sezonu, ovo potencijalno slobodno mjesto u revitaliziranom Renaultu je vjerojatno i jedina opcija Räikkönena da sjedne u solidan bolid. Teško bi bilo vjerovati da bi on više imao živaca lomiti se po srednjem ili stražnjem redu. Vjerojatno je pitao Hilla kako mu je, kao aktualnom svjetskom prvaku, bilo voziti u Arrowsu.

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

ponedjeljak, 27.09.2010.

Vettel: Nisam želio riskirati

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel je izjavio da je zadovoljan drugim mjestom kojeg je osvojio na današnjoj Velikoj nagradi Singapura. Dvadesetrogodišnjak, naime, smatra da je bilo bolje uzeti drugo mjesto nego sve riskirati napadom na Fernanda Alonsa za pobjedu.
"Pokušao sam ga prisiliti na pogrešku, ali nije griješio," izjavio je Vettel.
"Ovdje je jako teško pretjecati i bilo bi preriskantno. Osvojili smo dobar broj bodova. Najvažnija stvar je da nam je bolid bio konkurentan cijelog vikenda. Jučer nam je nedostajala samo jedna mrvica, a vjerojatno nam je nedostajala i danas. U vozačkom prvenstvu je sve još uvijek otvoreno." dodao je.
Vettel je naglasio i svoj dobar start utrke, što bi trebalo značiti da je Red Bull riješio probleme kojeg su u tom području imali na nekoliko posljednjih utrka.
"Dobro smo startali. Zbog toga su nas kritizirali ranije tako da je bilo dobro doći na uličnu stazu s pravim postavkama. I ja i Mark smo dobro startali," zaključio je.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

subota, 25.09.2010.

Singapore GP 2010: Satruday; Exclusive Q&A with Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Nakon drugog mjesta na kvalifikacijama za VN Singapura Seb je odgovorio na pitanja o svojim šansama za prvenstvo i što očekuje u sutrašnjoj utrci:

Q: Sebastian, you have scored seven pole positions out of a possible 15 so far this season, but have won only twice. Does that worry you?
Sebastian Vettel: No, because you always know why something happened and you draw self-confidence from that fact. Every race that I started from pole position had its own history and drama. The really important thing is that when you come home in the evening you are able to look yourself in the mirror - no matter how the race has been. It’s very important to be honest with yourself and not try and sugar coat anything. Then you can easily live with anything that comes your way.

Q: You seem to be able to get over things very quickly. You are not haunted by ‘what ifs’. How do you do that?
SV: I can’t tell! I guess my dad chews on things much more then I do. For me, as long as you understood what happened and why, then you can accept it. For example, you are in the lead and the engine blows, and then you naturally want to understand why it happened. You immediately think question if it was your mistake or you have been too aggressive. But if it was none of those factors and you have understood why it happened, then you just move on. That is the only way you can handle such situations, in order to be fully there for the next race. I think if you move to the top of the mountain and the air is getting thinner up there, then you have to be strong headed. I would argue that there are many racing drivers who can drive incredibly quickly, but being able to reach the ultimate goal is something that is decided in your own head. To be ready, when it counts. Thoughts about being jinxed - whatever - means your head is already occupied, and you probably just end up in a self-fulfilling prophecy. And that is not for me!

Q: Some things that have happened to you so far this season have been labelled as juvenile folly. How would you respond to those critics?
SV: I think there have been a number of things happening internally in the team but it’s not my style to do laundry in public. If there is a problem I try to solve it internally. I don’t mean the relationship to my team mate, but anything that is not working as it probably should, including possible defects on the car. The cars are built so close to the limit that there is always the chance of things not working as perfectly as anticipated. But I am not the type of person to point my finger at something and wash my hands of any involvement. I am also not that kind of guy to fall into the popular scheme of saying that I would have won if so and so had not happened. We are a team and we win together and lose together. If we are not winning then there must be a reason for it. But I would never put the blame on others, only to look better. I think I know what happened - if something happened. It has been a rollercoaster ride for a number of drivers - including me. I admit that I have made two mistakes - minor mistakes, which had huge impacts. Other drivers made mistakes too, but it doesn’t help me that Fernando Alonso - a two-time world champion - spiralled himself off the track in Spa or Lewis (Hamilton) in Monza when he tried to find a gap to pass Felipe (Massa) when there wasn’t one. But all these things don’t change my situation. I can live with my mistakes and I have learnt my lesson.

Q: If you look back at those 14 races, how many would you say have been ruined by errors, and how many times have you been a victim of technical issues or competitors?
SV: There was only one race where I would say that I was the reason for not scoring the most amount of points possible - Spa - and I hope that was it. One out of 14 races - I can live with that and I stand tall about what I’ve done. I wanted to pass Jenson (Button) and it was a little mistake that had a bigger impact. We have a car that doesn’t allow me to pass a McLaren or Mercedes on the straight so I have to try something with the brakes. When it happened I was clearly faster and I saw a chance and wanted to seize it. Unfortunately it didn’t work - I lost the car and regrettably took Jenson out as well. Such little mistakes happen and sometimes they have a huge impact. Other than that there have only been two races where I didn’t see the chequered flag. One was in Australia, where we had a failure on the left-front tyre, and the other was in Turkey. I have given my opinion about what happened there and I still stand by what I’ve said.

Q: There are many people who still believe you will win this championship. You must not want to disappoint them…
SV: Definitely not. But honestly the biggest impulse comes from me. In the car you are all by yourself and in that moment there is no room for outside expectations. I think once you’ve understood that the cockpit is a solitary space and it’s all in your own hands to succeed then you are the one to set your goals - and try to reach them.

Q: Last year after Singapore you won two more races - in Japan and in Abu Dhabi. Are those two events the aces up your sleeve?
SV: I think that the tracks coming next should suit our car and that includes Singapore - I really enjoy this circuit. It is one of the biggest challenges for a driver in terms of concentration. And Suzuka is a dream! It is a race track that you hardly could have done better. Korea is unknown to everybody. We have all stared at the layout - now we will have to find out how it feels. Brazil and Abu Dhabi should also work for us. We know that we can win and we know that we can finish races high up in the points. If we were able to reach our optimum at each of the remaining races and end the season as champions that of course would be fantastic. If we don’t, then it was not because of those last five races. What others do is not in our hands but I think we have a very good chance.

Q: At the moment five drivers are still eligible for the title. Under a medal system your chances for the title would be rather slim. How do you see that from your perspective?
SV: Well, every system has pros and cons. In the end I think that the points system has grown historically and that is why I think that it is very reasonable. Yes, it is important to win races but it is also important to show consistency over a long season. I think to end a race let’s say in third or fifth position - with a car that is not competitive on that particular track - should also be honoured as a good achievement. A medal system would thwart your efforts.

Q: Flavio Briatore recently said that he thinks you are a bit too thoughtful and he’d recommend that you should listen to your gut feelings more…
SV: Well, Flavio is still very closely connected to Mark - and Mark is my immediate competitor, so I think it is clear that he is bolstering him. But I have always had a good relationship with him. He has always treated me with respect from the very beginning, even at a time when I didn’t finish races so near the front. But in the end there are always legions of people who think they can judge situations better. We saw them coming forward after Spa trying to give driving lessons. But the fact is I am in the car - and that is good the way it is.

Q: Who is your fiercest competitor for the title?
SV: All four. If you look at the points you would name Lewis and Mark, so it is up to them to defend their advantage - and for us three to eliminate that advantage. There are still five races to go and their advantage is not more than a race win, so anything can still happen. In the case of Fernando he was theoretically out of the championship race on two occasions - and he is still here in the fight - so yes, anything can happen. Remember 2007 when Kimi (Raikkonen) looked clearly defeated and still managed to get the title?

Q: You didn’t score an eighth pole position on Saturday in Singapore, but you are on the front row. What are your expectations for the race?
SV: The car works well - it has done all weekend. Probably the middle sector of my fast lap was not optimal, but I can live with that. The biggest gamble will be the weather. The track dries very slowly and with unpredictable conditions looming this could mean we are playing lottery on a street circuit. But no matter what the conditions are, we surely have the power to race at the front!

Source: formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

Singapore GP 2010: Free Practice 3

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel je na trećim slobodnim treninzima u Singapuru ponovno završio na vrhu poretka. Nijemac je završio šest desetinki ispred ostatka vozača uz malo sreće, kada je nekolicini vozača posljednji brzi krug upropastila žuta zastava izazvana zaustavljanjem Bruna Senne u zavoju br. 18.
Fernando Alonso je bio jedan od tih vozača, te se morao zadovoljiti drugim mjestom ispred Lewisa Hamiltona, Felipea Masse i Nice Rosberga. Zbog žute zastave, šestoplasirani Mark Webber je također morao žrtvovati svoj brzi krug.
Uz poneko proklizavanje u zavoju br. 5, treninzi su protekli vrlo mirno.

Image and video hosting by TinyPic

Rezultati 3. slobodnog treninga:
01. S. Vettel 1:48:028
02. F. Alonso +0:00:622
03. L. Hamilton +0:00:972
04. F. Massa +0:00:995
05. N. Rosberg + 0:01:028
06. M. Webber +0:01:184
07. N. Hulkenberg +0:01:276
08. R. Kubica +0:01:492
09. A. Sutil +0:01:888
10. S. Buemi + 0:01:921
11. V. Petrov +0:02:012
12. R. Barrichello +0:02:025
13. J. Button +0:02:032
14. J. Alguersuari +0:02:039
15. M. Schumacher +0:02:039
16. V. Liuzzi +0:02:840
17. N. Heidfeld +0:02:988
18. K. Kobayashi +0:02:999
19. T. Glock +0:04:312
20. H. Kovalainen + 0:05:118
21. L. di Grassi +0:05:269
22. J. Trulli + 0:05:653
23. K. Klien +0:06:798
24. B. Senna +0:07:339

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

petak, 24.09.2010.

Singapore GP 2010: Free Practice 2

Image and video hosting by TinyPic

Vodeća petorica na drugim slobodnim treninzima bili su kandidati za ovogodišnji naslov prvaka. Sebastian Vettel predvodio je momčadskog kolegu, Marka Webbera, te Jensona Buttona, Fernanda Alonsa i Lewisa Hamiltona.
Rubens Barrichello završio je na šestom mjestu ispred Felipea Masse, Nice Rosberga i Roberta Kubice. Sedmerostruki svjetski prvak, Michael Schumacher, postavio je 10. vrijeme.
Kao i prethodni i ovi su treninzi protekli bez većih incidenata, izuzev Alonsovog proklizavanja u zavoju br. 17, gdje mu se, pri povratku na stazu vožnjom unatrag, ugasio motor. Također, Adrian Sutil je nasilnim prelaskom preko rubnika u zavoju br. 10, lansirao svoj bolid u zrak i doskočio na idući rubnik, gdje je oštetio prednji ovjes.

Rezultati 2. slobodnog treninga:
01. S. Vettel 1:46:660
02. M. Webber +0:00:627
03. J. Button +0:01:030
04. F. Alonso +0:01:058
05. L. Hamilton +0:01:158
06. R. Barrichello +0:01:642
07. F. Massa +0:01:681
08. N. Rosberg +0:02:019
09. R. Kubica +0:02:195
10. M. Schumacher +0:02:229
11. N. Hulkenberg +0:02:493
12. K. Kobayashi +0:02:778
13. N. Heidfeld +0:02:898
14. V. Petrov +0:02:948
15. V. Liuzzi +0:03:236
16. A. Sutil +0:03:324
17. J. Alguersuari +0:03:531
18. S. Buemi +0:04:236
19. H. Kovalaine +0:05:218
20. T. Glock +0:05:490
21. L. di Grassi +0:06:771
22. J. Trulli +0:06:866
23. B. Senna +0:08:065
24. K. Klien +0:08:882

Image and video hosting by TinyPic

SV: “The most important thing is to have a clean Friday and we had no problem with the car today. It was tricky in the first practice, as the circuit was still a bit damp from earlier rain, then in P2 it didn’t really dry up and some corners were like a sponge where you couldn’t get rid of the water. I think it could be interesting tomorrow or on Sunday if we get some rain. It doesn’t mean so much to be P1 today, as it’s only practice and there are no points available, but it’s still good to be on top and we have good pace. The weather may bring a surprise though.”

Source: f1-hr.com / formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

Singapore GP 2010: Free Practice 1

Image and video hosting by TinyPic

Mark Webber postavio je najbolje vrijeme na prvim slobodnim treninzima u Singapuru. Poredak na prvim slobodnim treninzima prilično je izmiješan zbog vlažne staze koja se pred kraj sesije ipak uspjela u dovoljnoj mjeri osušiti da bi se mogle koristiti slick gume.
Michael Schumacher, koji je prvi put imao priliku voziti na ulicama Singapura, postavio je drugo najbolje vrijeme i završio ispred sunarodnjaka Adriana Sutila i Sebastiana Vettela. Jaime Alguersuari bio je peti najbrži, dvije desetinke ispred Jensona Buttona i Vitantonija Liuzzija.
Danas je Fauzy vozio za Lotus, a D'Ambrosio za Virgn. Christian Klien će ovaj vikend zamijeniti Yamamotu zbog trovanja hranom.
Usprkos skliskoj stazi, tijekom treninga nije bilo značajnih incidenata.

Rezultati 1. slobodnog treninga:
01. M. Webber 1:54:589
02. M. Schumacher +0:00:119
03. A. Sutil +0:00:238
04. S. Vettel +0:00:548
05. J. Alguersuari +0:00:571
06. J. Button +0:00:744
07. V. Liuzzi +0:00:921
08. S. Buemi +0:00:934
09. R. Kubica + +0:01:083
10. V. Petrov +0:01:325
11. F. Alonso +0:01:501
12. K. Kobayashi +0:01:750
13. N. Heidfeld +0:01:869
14. N. Rosberg +0:02:009
15. H. Kovalainen +0:02:014
16. R. Barrichello +0:02:026
17. N. Hulkenberg + 0:02:251
18. L. Hamilton +0:02:295
19. F. Massa +0:03:171
20. T. Gloc +0:04:445
21. J. D'Ambrosio +0:04:686
22. B. Senna +0:05:194
23. K. Klien +0:08:835
24. F. Fauzy +0:11:105

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

utorak, 21.09.2010.

Singapore GP 2010: Marina Bay 24.-26. rujna

Image and video hosting by TinyPic

Prva utrka: 28. rujna 2008.
Dužina kruga: 5 067 metara
Ukupno krugova: 61
Najbrži krug: K. Raikkonen - 1:45:599 (2008, Ferrari)
Postolje 2009.: 1. L. Hamilton - 2. T. Glock - 3. F. Alonso

Povijest:
Singapurski Grand Prix ušao je 2008. godine u Formulu 1 na velika vrata kao prva noćna utrka u povijesti ovog sporta. Mjesec, zvijezde i jureći bolidi na ulicama u samom centru grada bili su dovoljni da Bernie Ecclestone potpiše petogodišnji ugovor s organizatorima ove jedinstvene utrke.
Singapurska staza duga je 5,067 kilometara i koristi javne prometnice oko Marina Bay područja. Na tribinama uz stazu svoje mjesto može pronaći oko 80.000 gledatelja.
2008. se u Singapuru održala 800.-ta Velika Nagrada, ali prva u noćnom izdanju. Pobjednik premijerne utrke bio je Fernando Alonso za volanom Renaulta, koji se dan ranije kvalificirao kao 15. Drugi je završio Williamsov vozač Nico Rosberg, a treći je bio Britanac Lewis Hamilton u McLaren-Mercedesu.
Drugi singapurski Grand Prix dočekan je nakon tubolentnih otkrića o namještavanju premijerne utrke. Istragom koja je pokrenuta gotovo godinu dana nakon prve utrke, dokazano je kako su Renaultov upravitelj, Flavio Briatore, tehnički direktor, Pat Symonds, i vozač Nelson Piquet isplanirali i realizirali incident kojim je Alonso profitirao i stigao do pobjede.
No, sva se prašina slegla do dana druge V.N. Singapura, na kojoj je ovoga puta pobjedio Lewis Hamilton ispred Time Glocka i Fernanda Alonsa.

Prijašnji pobjednici:
2009.: L. Hamilton (McLaren)
2008.: F. Alonso (Renault)



Source: f1-hr.com / youtube.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

subota, 18.09.2010.

F1-HR Retrovizor

Od sada ću na blogu objavljivat kolumnu retrovizor stranice f1-hr.com koja donosi pregled najnovijih događaja u svijetu F1, ali blog je i dalje okrenut prema jednome vozaču - Sebastianu Vettelu.

Ferrari sačuvao kožu (2)
Ono što je u prošlom Retrovizoru bilo nagađanje sad je potvrđeno službeno: Ferrari je uspio izbjeći dodatnu kaznu na već ranije određenih 100.000 USD zbog korištenja timskih odredbi u Njemačkoj (nama civilima strahovito velik novac, ali u svijetu Formule 1, ne naročit).
Istina, FIA je potvrdila kako vjeruje da je posrijedi bila režija, ali da ne postoji čvrst jednoznačan dokaz  što samo dolijeva vodu na mlin ranijim komentarima kako je zabrana momčadskih odredbi nedovoljno konzistentno provediva kako bi mogla ostati na snazi. To pravilo će tako biti prepušteno preispitivanju za sljedeću godinu, a Ferrari je prošao bez onog čega se najviše bojao  bodovne kazne.
Nekoliko predstavnika ekipa je pomalo zabrinuto ovim ishodom jer tvrdi da je postavljen presedan koji će do kraja sezone svima dati otvorene karte za režiranje, ali ako ćemo biti iskreni, nije da se u suprotnom ne bi režiralo  samo, osjetno suptilnije nego što je to pacerski Ferrari izveo na Hockenheimu.


Heidfeldovo novo ruho
Nick Heidfeld kojeg smo u prologu sezone spominjali kao jednog od većih tragičara ove godine jer je ostao bez kokpita, ipak će se vratiti: već od sljedeće utrke u Singapuru vozit će za Sauber  ekipu u kojoj je uostalom, pod njenim različitim imenima, vozio veliku većinu svoje F1 karijere. Podsjetimo, godinu je započeo kao Mercedesov treći vozač, da bi se izvukao iz tog ugovora kako bi testirao nove gume za Pirelli, i naposljetku zgrabio ovu priliku.
Doduše, ova ekipa sad nije u konkurentnoj formi u kojoj je bila prije nekoliko godina tako da će se morati naviknuti eventualno grabiti neke sitne bodove, ali i to mu je vjerojatno beskrajno bolje nego provesti cijelu godinu izvan staze. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se držati kroz tih nekoliko utrka, i hoće li mu to biti dobar početak za eventualno pronalaženje kokpita za 2011.
Gubitnik u cijeloj ovoj priči je Pedro de la Rosa, koji time opet postaje nezaposlen. Španjolca prati renome iskusnog testnog vozača koji je skupio bezbrojne krugove razvoja bolida s McLarenom, što je znanje zbog kojeg će lako biti zanimljiv novim ekipama.
Rezultat ovog "transfera" je i da će na sljedećem gridu čak četvrtina vozača biti Nijemci.


Malezijski Englezi engleskim Francuzima (2)
Još jedno nagađanje od prošlog tjedna u ovom je postalo službeno: Lotus je prijevremeno raskinuo ugovor o motorima s Cosworthom i od 2011. će se prebaciti na Renault.
Iako je jednako na dnu bez bodova kao i druge dvije nove ekipe, Lotus (i ne samo zbog ovoga) djeluje kao mrvicu organiziraniji i prespektivniji od njih. Mike Gascoyne, tehnički guru ekipe, prošao je već kroz milijun ekipa i posvuda se sukobio s nekim, ali isto tako, nitko ne osporava njegovo znanje. Također, čini se da su financije razmjerno čvrsto osigurane od strane Malezijske vlasti koja podupire cijelu ideju, tako da bi Lotus  koji uskoro planira promijeniti i ime u onu staru, tradicionalnu verziju  mogao u dogledno vrijeme donijeti lijep napredak.


Povratak hladnokrvnog Finca?
Još smo ih mogli donekle ignorirati dok su bile u statusu pukih glasina, ali sad se počelo dovoljno naširoko govoriti o povratku Kimija Räikkönena u Formulu 1 da ih možemo malo ozbiljnije uzeti u obzir.
Dakle, priča ide tako da je Finac, koji vrijeme provodi u WRC-u, kontaktirao Renault kako bi možda ugrabio kokpit u toj ekipi sljedeće sezone. Po tom scenariju, nogu bi zacijelo dobio Vitalij Petrov, s pretpostvkom da Kubica doista ostaje tamo kao što je planirano ugovorima (uvijek će biti onih koji navijaju za opciju prijevremenog puta u Maranello, no to zasad ignorirajmo). Bez sumnje, takva hipotetska postava Räikkönen-Kubica bila bi izuzetno snažna, ali koliko je ideja realistična i kako bi se ostvarila u praksi?
Renault već posljednjih nekoliko godina funkcionira po načelu da ima jednog dominantnog vozača  s jedinim eventualnim izuzetkom kad je 2007. tamo bila postava Fisichella-Kovalainen. Kako bi se ona uhvatila u koštac s dva vrlo istaknuta trkača? Räikkönen nije do sad baš ostavljao dojam kao da ga previše muči tko mu je s druge strane garaže, no pitanje je što bi na to imao reći Robert Kubica, koji se u Renaultu, po svojoj izjavi, snašao kao riba u vodi i predstavlja svojevrsnu inicijativu za novi povratak ekipe na vrh? On nikada do sad s druge strane garaže nije imao vozača kojem nije bio superioran, pa je teško procijeniti kako bi reagirao na Finca. No, kako je već poznato da određen temperament ima (sjetimo se samo otvorene kritike svojeg šefa Marija Theissena u doba BMW-a!), možda bi ga neka "neslaganja" mogla izbaciti iz takta. Ili, malo prepredeno, mogli bismo to nazvati "Alonso-efektom".
Ali, koliko je sam scenario uopće moguć? Räikkönen je još pri svom odlasku iz Ferrarija govorio kako ne namjerava voziti u F1 ako ne dobije na raspolaganje konkurentan bolid. Može li se u ovoj situaciji Renault nazvati konkurentnim? Vjerojatno  uvjetno, da. Koliko se do sad moglo procijeniti, bolid spada u solidan srednji red, ali Kubica iz njega zna izvući maksimum, što rezultira povremenim postoljima, redovitim Q3 u kvalifikacijama, itd. Kako i Finac ima renome nekoga tko jednostavno sjedne u bolid i odvozi monstruozan krug, možda bi mu jedno takvo okruženje dobro došlo  osobito ako Renault sljedeće godine napravi još neki korak naprijed.
U obzir se, naravno, treba uzeti i financijska pozadina. Čini se da Renaultu tekući račun nije baš u blistavom stanju, a bilo bi teško zamisliti da bi Finac bio spreman voziti za neku nisku plaću. S druge strane, ako se ostvari jedan od spominjanih scenarija da Renault otkupi natrag ekipu i time joj da stabilnije financije, ništa nije nemoguće.
Kako god bilo, zanimljiva glasina, koja  ako se ostvari  bi mogla sljedeće godine na grid postaviti cijelu malu kolekciju raznih svjetskih prvaka.

Source: f1-hr.com.



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

petak, 17.09.2010.

Red Bull istražuje uzroke loših startova

Image and video hosting by TinyPic

Startovi Red Bullovih vozača, a posebno Marka Webbera su postali zabrinjavajuće loši, čega su svjesni i u upravi momčadi. Njihov direktor Christian Horner je najavio da će hitno vidjeti o čemu se radi.
"Moramo detaljno vidjeti o čemu se radi jer su nam startovi na početku sezone bili odlični, u tom smo aspektu bili vrlo, vrlo jaki," kazao je Horner.
"Kroz posljednjih nekoliko utrka smo izgubili performanse na startovima i tek trebamo utvrditi je li to posljedica aerodinamičke konfiguracije za specifične staze ili se radi o nekom drugom razlogu."
Start Marka Webbera u Belgiji je bio očajan, a situacija u Monzi je bila tek nešto bolja; Webber je odmah na startu izgubio poziciju od Hamiltona, a zatim i momentum zbog prekasnog kočenja za prvi zavoj. S druge strane, Vettel je na startu zapeo iza Webbera, a onda na prvoj šikani izletio.
"Obojica su duboko ušla u prvi zavoj i tu su izgubili momentum pa su onda izgubili još mjesta od Kubice, Hulkenberga, Rosberga i Schumachera," prisjeća se Horner.
Usprkos lošem startanju, Christian Horner kaže da je zadovoljan finalnim rezultatima s Velike nagrade Italije, koji im je bio najteži GP vikend sezone.
"Mislim da je Monza za nas predstavljala najveći izazov i činjenica da smo uspjeli osvojiti više bodova od McLarena je jako pozitivna. No, mi smo svjesni toga da će nam neke staze odgovarati, na nekima će biti marginalno, no nadamo se da više nećemo vidjeti razlike poput onih s prošlog vikenda," zaključio je.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

četvrtak, 16.09.2010.

Whitmarsh priznao da McLaren želi Vettela

Image and video hosting by TinyPic

McLarenov šef, Martin Whitmarsh je priznao da je zainteresiran za Sebastiana Vettela, u kojem vidi potencijalnog vozača svoje momčadi u budućnosti.
Whitmarsh je, podsjetimo, bio vrlo kritičan prema dvadesettrogodišnjem Vettelu nakon Velike nagrade Belgije, kada ga je nazvao "crash kid."
"Dok je bio pod pritiskom, Sebastian je ove godine napravio previše pogrešaka," izjavio je Whitmarsh za Sport Bild. Pa i njegov sudar s Markom Webberom u Turskoj je po meni 95% njegova krivnja," dodao je.
Malo je poznato da je McLaren Vettelu krajem 2007., dok su tražili zamjenu za Alonsa kojeg su izbacili iz momčadi, ponudio ugovor koji zbog Red Bullovog veta nikad nije realiziran.
"Ja sam dovoljno otvoren i iskren da to priznam. Sebastian je jedan od sjajnih talenata koji obećavaju i mi u McLarenu ga želimo," nadovezao se Whitmarsh. Tada s njim nismo mogli potpisati," dodao je.
Vettelov ugovor s Red Bull Racingom istječe tek 2012. "Ako se i dalje bude ovako fantastično razvijao, onda ću svakako opet pokušati kada mu ugovor završi," zaključio je Whitmarsh.
Iskreno ja mislim da je ovo neka provokacija,pogotvo nakon ooga što se dogodilo u Monzi između Vettela i Buttona.
Ako i misli ozbiljno sumnjam da će se to dogoditi. Mislim da će Vettel još najmanje 3 godine ostati u Red Bullu pa će otići u Ferrari što je san svakog vozača.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

srijeda, 15.09.2010.

Newey: Renault je jedina Red Bullova opcija za motore

Image and video hosting by TinyPic

Adrian Newey je izjavio da će bolidi Red Bull Racinga i sljedeće sezone gotovo sigurno voziti na Renaultovim motorima, premda je jasno da specifikaciji RS27 nedostaje snage u odnosu na motore suparnika. Deficit je nemoguće nadomjestiti budući da su svi motori homologirani prije nekoliko godina, što ujedno znači i da je razvoj, izuzev perifernih komponenata, zabranjen.
"Na koje druge motore uopće možemo prijeći," izjavio je Newey za njemački Sport Bild. "McLaren nam je zabranio Mercedesove motore. Tu je još samo Ferrari. Ali, s razlogom se pitamo: ako ih pobijedimo, zar ćemo i dalje imati istu specifikaciju kao i njihova tvornička momčad?"
Procjene govore da Renaultov motor ima i do 40 konja manje u odnosu na suparničke, no motor zato ima i nekih svojih prednosti poput niže potrošnje. Osim toga, Renaultov motorski odjel je reaktivan, a Red Bull je zadovoljan partnerstvom.
No, deficit snage je i dalje gorući Renaultov i Red Bullov problem. U slučaju da FIA opet ne pokrene proces izjednačavanja, Newey smatra "da je lako moguće da se Renault povuče kao dobavljač motora."

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

utorak, 14.09.2010.

Reportaža sa staze: GP Italije  Dan pobjede u crvenom carstvu

Ovo je jedan poseban post kako izgleda jedan GP vikend i to još Ferrarijev GP, UŽIVAJTE!

Teško se može naći staza u F1 kalendaru  uz časni izuzetak Monte Carla i Spa-Francorchamps  koja nosi toliku povijest i tradiciju koliko je to slučaj kod Monze. Ona geografski nije predaleko, pa je na ovogodišnjem izdanju te legendarne utrke i naša redakcija imala svoje "predstavništvo".
Događanja i ishod utrke do sad su vam već zasigurno poznati (ako nisu, kako ste uopće dospjeli ovdje?), pa ih ovdje nećemo posebno ponavljati, dok će analiza utrke biti regularno pokrivena u nadolazećem Retrovizoru. Ovdje ćemo se više usmjeriti na atmosferu i ono što TV slika i zvuk ne prenose

Image and video hosting by TinyPic

Za početak, malo putopisa; dok su staze koje se zadnjih godina uvrštavaju na F1 kalendar često mogu svrstati pod gradske ili specijalizirane turbo-moderne motor-centre, staza u Monzi im je apsolutna suprotnost. Smještena je na jednom kraju poveće zelene površine od nekoliko kvadratnih kilometara, a iako se to cijelo područje službeno zove parkom Monze, na području gdje se nalazi staza ono ima malo veze s parkom, u uobičajenom smislu lijepo ošišane trave i pažljivo obojenih klupica. Stazu, naime, velikim dijelom okružuje prava šuma, koja je toliko gusta da na mnogim dijelovima (osobito blizu dueta zavoja Lesmo) doslovno na pet metara od asfalta već bude neprohodna visoka vegetacija.
Kao dodatni kontrast od novih ultra-futurističkih staza, do ove staze pješaci dolaze kroz simpatične avenije pune pedantno uređenih i dekoriranih starih vila napola skrivenih iza drveća u svojim raskošnim dvorištima, što cijelom doživljaju podcrtava taj poseban "povijesni" ugođaj. Doista, na ovoj stazi povijest se osjeća na svakom koraku..

Image and video hosting by TinyPic

No vratimo se u 2010. Već od ranog jutra, kako u subotu tako i u nedjelju, ulazi na stazu izgledali su kao trgovina rajčica. Čitave rijeke žarko crvenih kapa tekle su prema stazi, i raspoređivale se uzduž nje: avanturisti i oni jeftinijih karata negdje u šumi uz ogradu gdje se može samo nagađati o rasporedu bolida, a oni skupljih na tribinama uz nekoliko rijetkih oštrih Monzinih zavoja, s pogledom na neki od velikih ekrana. Kombinacijom sile, diplomacije i šuljanja, autor je uspio kvalifikacije pratiti s Variante Ascari, a utrku na početku Parabolice  nekakva zlatna sredina između praćenja nekog ravnog dijela gdje bolidi prolaze prebrzo da bi se uopće prepoznali, i tribina na ciljnoj ravnini za koje je pak potrebno podići nenamjenski kredit.
Nešto vrijedno zapažanja bio je sastav navijača: velika većina je, naravno, bila u Ferrarijevim bojama, a ostatak uglavnom u onima McLaren-Mercedesa. Ali ono što je pomalo začuđujuće je gotovo potpuni izostanak navijača Red Bulla i Mercedesa, unatoč popriličnom kontingentu Nijemaca i Austrijanaca u Monzi.

Image and video hosting by TinyPic

Ali to nimalo nije smetalo atmosferi, koja je ovdje jednostavno  fantastična. Čovjek posvuda može naći velike grupe entuzijasta koji doslovno satima mogu diskutirati o najsitnijim detaljima Formule 1, od tehničkih peripetija preko vozačke psihologije do financijske politike ekipa i perspektive sporta. Dodajte tome bezbroj štandova za piće s nogu i sendviče, i imate pouzdan recept za cjelodnevnu zabavu. Ne treba posebno niti napominjati da se svaki prolazak Ferrarijevog bolida pozdravlja bukom i skakanjem, a kad se radi o vodećem u utrci kao što je ovaj put bio slučaj, dernjava gotovo da nadjačava zvuk motora.
Ceremonija proglašenja pobjednika je pak jedan od onih prizora koje je teško zamisliti u svakodnevnom životu. Nagužvani do ruba lomljenja kostiju, Tifosi pred platformom za proglašenje pjevaju i čak se penju po više metara visokim ogradama, kako bi mogli makar na trenutak izbliza vidjeti Alonsa i Massu koji su u tom trenu praktički uzdignuti u status božanstava. Pa i ako niste navijač Ferrarija, cijeli ugođaj toliko je unikatan da putovanje na utrku nećete ni najmanje požaliti.
Kako bi reportaža bila barem koliko-toliko neutralna, ipak treba reći da ima i Monza svojih mana. Naime, čak i oni najstrpljivijih živaca malo će se naći u iskušenju kad se suoče s redarima i policijom na svakom koraku, koji svakih pola minute drukčije preusmjeravaju promet u neke alternativne puteljke i ceste bez ikakvog reda, znakova ili organizacije, a društvo im pravi zbunjeni personal staze koji ne samo da ne govori ni riječ engleskog ni njemačkog, nego se time i ponosi  u onim slučajevima kad se udostoji odgovoriti na pitanje, to će bez izuzetka biti na talijanskom.

Image and video hosting by TinyPic

Tko ima Euro viška, lako ga može potrošiti u improviziranom shopping mallu (nešto baš za šoperski osviještene Hrvate!) pored staze, gdje po bezobrazno previsokim cijenama možete kupiti majice, kape i ostale drangulije sa službenim znakovima ekipa. Istina, ako se strpite do nedjelje poslije utrke, tada ćete vjerojatno moći ugrabiti popust, pa umjesto po bezobraznim, kupiti ih samo po regularno previsokim cijenama.
Grand Prix u Monzi neće vam dati priliku vidjeti samo bolide Formule 1 (i neke drugih kategorija prije i poslije F1 utrke). Ovo je prilika vidjeti i razna cestovna čuda koja se voze i parkiraju u posebnim VIP-parkiralištima u unutrašnjosti staze. Tako se usput moglo vidjeti barem tridesetak Ferrarija raznih cijena i godišta, upola toliko Lamborghinija, Maserati MC12, pokoji Rolls-Royce i Aston Martin i toliko Porschea da nakon pedesetog prestanu biti zanimljivi.

Image and video hosting by TinyPic

Kakav je onda sveukupan dojam jednog posjeta GP Italije? Izvanredan. I to ne samo zbog jedinstvene atmosfere, nego i zbog spomenutog osjećaja da se nalazite na jednom od mjesta gdje je ovaj sport nastao i za koje su vezane brojne legende, događaji, spektakli  praktički za svaki njen djelić. Nešto poput ljubitelja klasične glazbe koji ode u Beč.
Nema infrastrukturu kao Abu Dhabi, ni klimatsku zahtjevnost Sepanga, možda ni teške zavoje poput Suzuke ili Spa, ali nešto svoje posebno ima. A dokle je Ferrarija i Tifosija, to će i zadržati.

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

nedjelja, 12.09.2010.

Red Bull potvrdio da je Vettel imao problema s kočnicama, a ne s motorom

Image and video hosting by TinyPic

Red Bull Racing je potvrdio da su problemi s kočnicama, a ne s motorom usporili Sebastiana Vettela na nedjeljnoj Velikoj nagradi Italije.
Vettel je, podsjetimo, u 20. krugu izgubio sedmo mjesto od momčadskog kolege Webbera, nakon što je preko timskog radija prijavio probleme s motorom.
Ipak, telemetrija s Vettelovog bolida nije pokazivala probleme s motorom, a Red Bull Racing je nakon utrke incijalno pretpostavio da je problem bio odbačena folija vizira koja je zaglavila negdje u Vettelovom bolidu.
No, u večernjim satima su potvrdili da je problem ipak bio u kočnicama koje su nekoliko krugova ostajale blokirane nakon izlaska iz šikane Ascari.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

subota, 11.09.2010.

Italian GP 2010: Saturday in Monza: Sebastian Vettel Q&A: I’m not sure what went wrong

Image and video hosting by TinyPic

Iako je imao odlična vrmena na slobodnim treninzima, Sebastian Vettel je u svome Red Bullu uspio postaviti tek 6. najbrže vrijeme na kvalifikacijama i tako potvrdio koliko je RB6 loš u Monzi te ga sutra čeka težak dan:

Q: Sebastian, obviously this qualifying session was not really to your liking. All weekend you’ve been at the front, but in qualifying the gap widened quite a lot. Do you have any explanation for that?
Sebastian Vettel: No, not really. On Friday it looked good all day and this morning also, so what happened this afternoon is something that we have to analyze. The car was good in the corners but I have no clue why we lost so significantly on the straights. I was always a bit faster than Mark (Webber) with the same wing - at least on Friday - and then in qualifying I am four km/h slower on the straight. Put two and two together and you have the lap time that I did. But in general I would say that we’ve not been as competitive as we should be and that was a bit disappointing. I felt very good in the car Friday and Saturday morning - it was only in qualifying when the hiccups started.

Q: You will begin the race alongside McLaren’s Lewis Hamilton, who is currently leading the drivers’ championship. What are your tactics for the race?
SV: Let’s wait and see. We know that on the straights we probably are not the fastest, but then anything can happen in a race, especially on such a demanding track. In fact everybody was a bit surprised about where Ferrari suddenly found that speed, so let’s wait and see if they can keep up this level in the race. It’s paramount for me to finish the race.

Q: Does that mean that your tactic will be to play it safe to bring home as many points as possible?
SV: I will always attack if there is the chance to gain positions. If the chance is not there it means that I should be patient and wait to see how the race develops. One safety car can twirl standings and eliminate gaps…

Q: How will you approach the start of this race?
SV: There are five cars in front of me and if I understand the critics correctly, I should blaze a trail in the first lap, so let’s see if I do that or if I can brace myself. What happened in Spa is history -tomorrow is another race and I am going into it feeling pretty relaxed.

Q: What result would see you leave this track in a happy mood?
SV: Ideally I would want to win. But the odds of doing that, starting from P6, are a bit difficult - at least more difficult than from the front row. As I just said, here anything can happen - apart from probably rain. I don’t expect rain for the race. Unfortunately!

Source: formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

Italian GP 2010: Free Practice 3

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton za dlaku je nadmašio Sebastiana na posljednjim slobodnim treninzima na Monzi. Britanac je postavio 0.047 sekundi bolje vrijeme u odnosu na Nijemca, nakon kojeg slijede Ferrarijevi vozači, Fernando Alonso i Felipe Massa.
Na petom mjestu, sa samo dvije desetinke zaostatka za momčadskim kolegom, završio je Jenson Button iza kojeg su se plasirali Nico Rosberg i Mark Webber, koji je ponovno imao tehničkih problema s bolidom, koji ga je iznevjerio u prvoj šikani nakon samo devet krugova.
Nico Hulkenberg, Robert Kubica i Adrian Sutil zaključili su poredak vodeće desetorice.

Rezultati 3. slobodnog treninga:
01. L. Hamilton 1:22:498
02. S. Vettel +0:00:047
03. F. Alonso +0:00:146
04. F. Massa +0:00:150
05. J. Button +0:00:226
06. N. Rosberg +0:00:448
07. M. Webber +0:00:584
08. N. Hulkenberg +0:00:631
09. R. Kubica +0:00:711
10. A. Sutil +0:00:805
11. R. Barrichello +0:00:952
12. S. Buemi +0:01:175
13. M. Schumacher +0:01:398
14. K. Kobayashi +0:01:410
15. J. Alguersuari +0:01:411
16. V. Petrov +0:01:469
17. P. de la Rosa +0:01:693
18. V. Liuzzi +0:01:941
19. J. Trulli +0:03:290
20. H. Kovalainen +0:03:427
21. T. Glock +0:03:936
22. L. di Grassi +0:04:184
23. B. Senna +0:04:973
24. S. Yamamoto +0:06:232

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

petak, 10.09.2010.

Italian GP 2010: Friday; Sebastian Vettel Q&A: I will always go for it

Image and video hosting by TinyPic

Nakon dosta dobrih rezultata na slobodnim treninzima u petak, Seb je odgovrio na pitanja o prvenstvu, o svojim izgledima i o šansama u Monzi:

Q: Do you feel more pressure after the Belgian Grand Prix to push harder for the championship?
Sebastian Vettel: What has happened in Spa is already past. I have to fully concentrate now on this race, and we still have six races ahead of us. Of course Mark (Webber) and Lewis (Hamilton) are quite a bit in front, but it's also up to them to keep their gap in points alive, and it is up to the rest, like Fernando (Alonso), Jenson (Button) and myself to shrink this very gap and come back. Of course we do need points at every race now, but this championship so far had different leaders at different stages. In the end it is the same for anyone too.

Q: Fernando Alonso sees the next two races as crucial to his championship chances, saying that if he fails in closing the gap, his race for the title is over. How do you it for yourself?
SV: It definitely depends what the others are doing. For us, we have to focus on ourselves more than anything else. Sure we need to score points if we want to keep the championship alive. Also for Lewis, if he doesn't score points here and at the next race his chance of not winning this championship is fairly high. Still there is no reason to panic, as we have to go step by step. Thirty points sound much more than it actually is, as we have seen bigger gaps already during the season - for example Fernando and his gap before Hockenheim, where everyone had already written him off and he came back very quickly.

Q: What is your general feeling on this season so far, and what has happened on track?
SV: I would say that I can be happy with my performance, even though obviously as a team we could have scored more points on several occasions. There have been times where the car was not reliable enough, and definitely at the last two races I have made some mistakes. But generally I would say that this is normal, and it is for sure a quite long season, with many ups and downs. Everyone makes mistakes and in the end you have to make sure that you are the one having made the least amount of mistakes. As we saw in Spa, within a fraction of a second I lost the car and I couldn't catch it anymore, causing my race, but unfortunately also Jenson's, to be destroyed. And then you also see other people making mistakes, like Fernando, who threw away his car too - I would say that he could also have been in the points. Lewis nearly lost it in the lead and touched the barrier, but got away without any major loss.

Q: Throughout the last two to three years you have always been rated as the nice young newcomer. Do you feel that things have changed in regards to your image?
SV: Of course a lot of things have been said and written, but this is a process that one has to go through. Obviously three years back I did not know what I would go through, and this very stage is not one which I would rate as the easiest time. In the end I never really care what people say or think, as I always try to look after myself. I am very ambitious and I do have my target, so I do not need people telling or reminding me what I have to do. In my eyes it is quite normal that at the times when you are the focus, there are people that care about what you are doing - and you get good and bad comments on whatever you are doing.

Q: After a mistake like that in Spa, involving Button in an accident, do you go more cautiously into the next race?
SV: I take the risks that I can deal with. In Spa I tried overtaking Jenson and clearly this didn't work, full stop. So there is no reason for changing my driving for this race. We have a very good car and I have a very good chance to win this race, and this is what we have to focus on. Once you are in the car you are busy enough. For me the secret is not to think about too many different things, and just to focus on the moment. If I see a chance to win, and also to overtake, I will always go for it, even if it sometimes doesn't work out. You always have to see that you are able to get the maximum out of yourself, and what others do is not in your hands.

Q: What is your feeling on the set-up so far for this Friday?
SV: Today I would say that it was quite good, but the lap times might vary over the coming days for everyone, as you do not know the fuel loads. I am very confident that this year it looks much better than the year before. Obviously there’s no KERS this year, which helps us. From last year we have learned our lesson, as we got hammered quite badly here. We made a huge step forward, but only from tomorrow on we will see the true pace. McLaren is very quick, but also their cars went off track quite often, so I don't know if they had a clean afternoon at all. Also Ferrari have been very quick in the afternoon session. It will be very tight, and the lap is quite short here, with many straights and many corners, so the gap between the cars will be very small.

Q: What is your opinion on the topic of team orders after the FIA resolution?
SV: There is not a lot to add, obviously the decision was made. The rule is pretty clear, and we all saw what happened in Hockenheim. I think there has been enough said. For myself and us as a team we have to focus on ourselves and the race. Hockenheim is long time ago, and Ferrari definitely had the quickest car there, so they deserved to win and we finished third. That's it.

Source: formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

Italian GP 2010: Free Practice 2

Image and video hosting by TinyPic

Premda je McLaren djelovao nedodirljiv većinu vremena, najbrže vrijeme na drugom slobodnom treningu u Monzi je na kraju odvozio Red Bullov vozač Sebastian Vettel, a slijede ga dva Ferrarijeva vozača.
Prva trojica, a to su redom Vettel, Alonso i Massa, su svoja najbrža vremena odvozili pola sata prije kraja sesije, s minimalnom količinom goriva i na mekšim gumama.
Massa je prvotno bio najbrži, no vrijeme mu je ubrzo srušio Vettel, a bržim vremenom je odgovorio i Fernando Alonso. No, naglasimo i da je Massa morao odustati od svog letećeg kruga, u kojem je bio brži od Vettela, zbog kritičnog trenutka u posljednjem zavoju, Parabolici. Naime, jednim je kotačem izišao sa staze te izletio u pješčanu klopku, no uspio je izbjeći zaštitnu ogradu.
Jenson Button je i u poslijepodnevnim satima vozio s F-ductom, a imao je četvrto najbrže vrijeme. Hamilton, koji je vozio bez F-ducta je bio peti najbrži. Dodajmo ovome da su F-duct do drugog slobodnog treninga sa svojih bolida uklonili i u momčadi Toro Rosso.
Šesto najbrže vrijeme je imao Mark Webber, koji nije mogao pratiti tempo vozača ispred sebe. Trening je završio 18 minuta prije kraja, ostavši u zavoju Lesmo zbog problema s pritiskom vode.
Williamsovi vozači Rubens Barrichello i Nico Hulkenberg su bili sedmi i deveti, a između njih se ubacio Robert Kzbica u Renaultu. Krug prve desetorice zatvara Nico Rosberg u Mercedesu.
Adrian Sutil je svoju Force Indiju od Paula di Reste dobio natrag za drugi trening, a imao je jedanaesto najbrže vrijeme. Slijede ga Liuzzi, Petrov i Michael Schumacher.
Lotus je bio najbrža nova momčad, a Jarno Trulli i Timo Glock su bili ispred Virginovih vozača. S druge strane, Bruno Senna je imao još jednu problematičnu sesiju u kojoj je prevalio svega nekoliko stotina metara.
Bolje sreće nije bio ni njegov momčadski kolega Yamamoto koji je odvozio svega 5 krugova.

Image and video hosting by TinyPic

Rezultati 2. slobodnog treninga:
01. S. Vettel 1:22:837
02. F. Alonso +0:00:076
03. F. Mass +0:00:222
04. L. Hamilton +0:00:315
05. J. Button +0:00:371
06. M. Webber +0:00:576
07. R. Barrichello +0:00:869
08. R. Kubica +0:00:870
09. N. Hulkenberg +0:01:013
10. N. Rosberg +0:01:018
11. A. Sutil +0:01:342
12. V. Liuzzi +0:01:541
13. V. Petrov +0:01:568
14. M. Schumacher +0:01:609
15. S. Buemi +0:01:678
16. P. de la Rosa +0:01:708
17. K. Kobayashi +0:01:946
18. J. Alguersuari +0:02:267
19. J. Trulli +0:03:365
20. H. Kovalainen +0:03:467
21. L. di Grassi +0:03:792
22. T. Glock +0:03:837
23. S. Yamamoto +0:06:659
24. B. Senna - no time

Image and video hosting by TinyPic

SV: “It was quite good today. It’s a Friday, so the lap times vary and you don't know what the fuel loads are, but I’m quite confident. It looks better for us here than it did a year ago. Obviously here is no KERS this year, which helps us. We need to be patient and we’ll see the true pace tomorrow. McLaren is extremely quick and their cars went off a couple of times, so I don't know if they had a clean afternoon. Ferrari was quick in the afternoon too, it will be tight. It’s a short lap here with a lot of short straights and not so many corners - the gap between cars will be very small.”

Source: f1racing.com.hr / formula1.com / f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

Italian GP 2010: Free Practice 1

Image and video hosting by TinyPic

Najbrži vozač na prvim slobodnim treninzima na Monzi bio je Jenson Button. McLarenov vozač postavio je jednu desetinku brže vrijeme u odnosu na drugoplasiranog Sebastiana Vettela i dodatnu desetinku i pol brže vrijeme od momčadskog kolege, Lewisa Hamiltona.
Robert Kubica plasirao se na četvrto mjesto ispred Nice Rosberga i Marka Webbera, nakon kojeg slijedi Vitantonio Liuzzi ispred Ferrarijevog dvojca, Fernanda Alonsa i Felipea Masse, koji je zauzeo osmo i deveto mjesto.
Osim zaustavljanja Rubensa Barrichella u drugom Lesmo zavoju zbog tehničkog problema, na prvim treninzima nije bilo nikakvih incidenata.

Rezultati 1. slobodnog treninga:
01. J. Button 1:23:692
02. S. Vettel +0:00:097
03. L. Hamilton +0:00:274
04. R. Kubica +0:00:427
05. N. Rosberg +0:00:436
06. M. Webber +0:00:753
07. V. Liuzzi +0:00:819
08. F. Alonso +0:00:850
09. F. Mass +0:00:955
10. M. Schumacher +0:01:063
11. N. Hulkenberg +0:01:148
12. P. di Resta +0:01:230
13. V. Petrov +0:01:599
14. S. Buemi +0:01:625
15. P. de la Rosa +0:01:627
16. K. Kobayashi +0:01:641
17. J. Alguersuari +0:02:204
18. T. Glock +0:03:079
19. J. Trulli +0:03:205
20. L. di Grassi +0:03:263
21. H. Kovalainen +0:03:681
22. B. Senna +0:04:563
23. R. Barrichello +0:04:823
24. S. Yamamoto +0:06:177

Source: f1-hr.com / formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

četvrtak, 09.09.2010.

Italian GP 2010: Thursday at Monza

Image and video hosting by TinyPic

Seb je stigao u mali grad po imenu Monza koji se nalazi blizu Milana uoči GP vikneda. Seb je u Monzi osvojio svoj prvi pole position i svoju prvu pobjedu kao najmlađi F1 vozač. Seb je dao izjavu uoči vikenda i kao uvijek ima zanimljivih slika:

SV: “I have got two great memories from Monza, my first F1 first win and first F1 pole position, so it’s good to be going back. It’s a unique circuit with a great history and an unforgettable atmosphere due to the fans. The circuit is one of the most challenging of the season, due to the low downforce levels and high top speeds. It’s unique because it includes very long straights where we reach more than 300 km/h and there are the famous corners, Parabolica and Lesmo. They are faster than the first chicanes, but you have to brake heavily on the approach. The key factors are low drag and good braking stability. I think it won’t be easy for us, due to the long straights, but I’m sure we will do our best and keep fighting until the end.”

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Source: formula1.com / zimbio.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

srijeda, 08.09.2010.

Ferrari se izvukao! A sljedeće godine povećava se kalendar ali ne i grid

Ferrari sačuvao kožu
U trenutku nastanka ovih redova  dakle srijedu navečer, FIA se još nije službeno izjasnila o rezultatu svojeg vijećanja o kazni Ferrariju zbog ekipnih odredbi, ali prve izjave insidera tvrde da je Ferrari izbjegao ikakvu dodatnu kaznu pored 100.000 USD koji su mu bili naplaćeni već ranije.
Nesumnjivo ima mnogo onih kojima takav razvoj situacije nije baš po ukusu (osobito onima koji su se okladili na Massu kao pobjednika utrke), ali kao što smo već nekoliko puta argumentirali, glavni problem ipak leži u tome što je pravilo o zabrani odredbi jednostavno neprovedivo, barem ne konzistentno, s tolikim faktorima koji se mogu suptilno predstaviti kao "pravo" puštanje, a ne režirano. Utoliko, ako je taj način razmišljanja prevagnuo u vijeću, ovo bi moglo pripremiti put za službeno ukidanje tog pravila, što ionako već zagovara dobar broj lica u paddocku. Time će samo biti formalizirano ono što ionako već postoji i vjerojatno je neizbježno, koliko god mi možda željeli katkad vidjeti brutalne izravne dvoboje među vozačima istih ekipa. No, s druge strane, možda se pravilo ostavi samo kao "rezerva" za kažnjavanje nekih posebno, jezivo očitih režiranja utrke  da baš ne slušamo komunikaciju poput "Felipe, let Fernando through now  please run wide on the Parabolica in the next lap".
Što to znači za aktualno prvenstvo? Da se Fernando Alonso ipak još nekako drži kao kandidat za prvaka, premda i bez eventualne bodovne kazne treba nadoknaditi razliku prema vodećem Hamiltonu od 41 boda. Šest utrka do kraja, to nije nemoguće, ali s bolidom koji nije (ili barem nije uvijek) najbrži i dvije izuzetno jake ekipe protiv sebe, to će tražiti kombinaciju izvrsnih vožnji i blagonaklonosti Fortune.

Korejska utrka s vremenom (2)
Nije tolika vijest samo po sebi, koliko je otkačen prijedlog: Bernie Ecclestone prokomentirao je u vezi nadolazećeg GP Južne Koreje kako se utrka svakako treba održati, makar to značilo i da bi se jedan dio personala i tehnike morao smjestiti pod šatorima. Koliko god takav scenario bio blamaža za južnokorejske organizatore koji se stalno muče s dovršenjem staze, s druge strane treba priznati  ne bi li ta ideja (ako je uopće moguća, što je sasvim drugo pitanje) zapravo bila zanimljiva? Ekipe pod otvorenim šatorima u stilu relija i sličnih kategorija?
Kako se sve nove staze, osobito one s bogatijim budžetom, neprestano trude biti što unikatnije po atmosferi i izgledu (sjetite se smišljanja noćnih, pa sumračnih utrka, itd.), ne bi li i šatori, hipotetski, bili nešto jednako tako specifično?

Japanac drži kokpit
Još je jedno vozačko mjesto potvrđeno za 2011.  radi se o Sauberu, u kojem će i sljedeće godine voziti Kamui Kobayashi. Japanac je ostavio razmjerno dobar dojam u Toyoti, u završnim utrkama prošle godine (šesto mjesto u svojem drugom nastupu!) i uspio zgrabiti ovogodišnje mjesto u Hinwilu, pa se čini da je Peter Sauber dovoljno zadovoljan da bi mu produžio angažman.
Ove godine, početak tom bivšem prvaku GP2 Azije je bio težak  niti jedan bod i pet ispada u prvih šest utrka nije baš fantastičan početak, ali od GP Turske, kao da su se stvari počele popravljati: otada je češće nego rjeđe skupljao bodove, s time da je na Silverstoneu čak zgrabio njih deset. Sada, držeći dvanaesto mjesto, čak može postaviti nišan pokušati dostići Rubensa Barrichella (koji je devet bodova ispred). Dobar razvoj događaja za Japanca  beskrajno bolji nego kod zemljaka mu, Sakona Yamamota.

Dakle 24 bolida, ako i toliko
Od raznih prijava, što javnih, što tajnih, dvije najistaknutije bile su Epsilon Euskadi (koji je isto pokušao i za aktualnu sezonu), i Jacques Villeneuve u kombinaciji s Durangom. Međutim, FIA je sve to odbacila  no radi li se o pretjeranoj pažnji zbog ovogodišnjih kandidata koji niti izdaleka ne mogu još priprijetiti srednjem redu, ili doista niti jedna od ekipa nije ponudila ništa adekvatno, možemo samo nagađati.
Ovo je vjerojatno zapečatilo nade Jacquesa Villeneuvea da se vrati u F1 kokpit, osim ako izvuče neki novi adut iz rukava. Ali, kao što smo već spominjali u ranijim tekstovima, postoje mnogi razlozi zbog kojih je vjerojatnost za takav adut razmjerno mala.
Prema tome, i sljedeće godine vidjet ćemo grid od 24 bolida. Ili, budimo realniji, najviše 24, s obzirom da za neke od aktualnih (primarno mislimo na HRT) financije nisu nimalo sređene, i zamislivo je da se u ožujku 2011. neće naći u Sakhiru na otvaranju sezone.

Indijska ekskurzija
Paralelno s prethodnom objavom, na vidjelo je došao i novi, revidirani kalendar utrka za sljedeću godinu. I, sprema nam se najveći broj utrka u povijesti  njih čak dvadeset, pošto je potkraj listopada, između Koreje i Abu Dhabija ipak ubačen novi GP Indije.
Ova utrka vozit će se u blizini Delhija, na novoj Jaypee Circuit 5.5-kilometarskoj stazi koja se tek gradi. I to, pogađate, pod palicom Hermanna Tilkea, tako da rizik sterilnosti svakako postoji  makar je donekle razvijana i modificirana u suradnji s vozačima kako bi poticala nešto više akcije.
Po osnovnoj računici dužine, na njoj će se voziti 56 krugova, a s obzirom svoj meridijan, u našoj vremenskoj zoni nju ćemo gledati poslijepodne ili predvečer  osim ako se opet smisli nekakvo egzotično vrijeme kako bi vrijeme odgovarao europljanima. Raspored staze, u obliku vrlo iskrivljenog slova Z, možete naći ovdje.


Malezijski Englezi engleskim Francuzima
Ako je vjerovati nagađanjima, Lotus bi se sljedeće godine mogao prebaciti na Renaultov motor. Iako se o tom motoru neprestano vrte neke priče o navodnom nedostatku snage, Red Bull ipak pokazuje da se njime može čak voditi u konstruktorskom prvenstvu (zasad ne baš uvjerljivo, ali vodstvo je vodstvo). Međutim, problem nije u prelasku na Renault  jer ova tvornica će biti sretna prodati još jedan set motora  već u tome što se Lotus prvo mora prijevremeno osloboditi od ugovora s Cosworthom.
Tradicionalno razmišljajući Englezi će se možda zgroziti nad idejom da jedno klasično ime Lotus napusti engleske motore i usmjeri se na francuske, ali niti je Lotus više naročito engleski, niti je Renault naročito francuski. A što se samog Lotusa tiče, teško je zamisliti da bi Renaultov motor bio korak unazad, tako da se navijači ove ekipe ionako mogu više veseliti nego tugovati.

Povratak u "ludo doba"
Već se neko vrijeme priča o promjenama u pravilniku Formule 1 u sezoni 2013. kad istekne aktualni set pravila, ali na površinu su sad došli neki precizniji obrisi. Na veselje nas mnogih koji se sjećaju ludih vremena iz 1980-ih, u igru bi se mogli vratiti ground efekt (koji bi trebao olakšati pretjecanja  živi bili pa vidjeli), te turbo-motori.
Kako bi montiranje turba na aktualne motore proizvelo prilično ekscesne snage, prijedlog je smanjiti se na 1,6-litarske motore s četiri cilindra  recept koji se zapravo nalazi u našim svakodnevnim cestovnim automobilima, samo što se iz ovih planira izvući otprilike 650 KS.
Ovo je popriličan odmak od postojeće recepture, ali kao što smo već bili prisiljeni bolno naučiti, niti jednoj promjeni koja bi na papiru trebala napraviti utrkivanje zanimljivijim  ne treba vjerovati prije nego što to dokaže u praksi. Sjetite se samo najava o prednjim krilima podesivim u utrci: koliko je to poboljšalo spektakl?

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

utorak, 07.09.2010.

Italian GP 2010: Monza 10.-12. rujna

Image and video hosting by TinyPic

Prva utrka: 3. rujna 1950.
Dužina kruga: 5 793 metara
Ukupno krugova: 53 (306.720 km)
Najbrži krug: R. Barrichello - 1:21:046 (2004, Ferrari)
Postolje 2009.: 1. R. Barrichello - 2. J. Button - 3. K. Raikkonen

Povijest:
Samo jedna utrka nije vožena na ovoj stazi u njenoj dugoj povijesti od 1950. godine. Bilo je to 1980. godine kada je utrka održana u Imoli. Sama staza nije doživjela bitnijih izmjena u svojoj povijesti pa čak ni kada su na staze uvedene šikane u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća. Ostala je jednom od najbržih staza u kalendaru natjecanja Formule 1 i jedna od najzahtjevnijih za bolide
Farina je bio pobjednikom utrke vozeći Ferrari 1950. godine, utrke koja je bila i prva utrka svjetskog prvenstva vožena na toj stazi. 1960. godine pobjedu odnosi prvi amerikanac, zanimljivog imena Phil Hill. Hillu je zamalo uspjelo da slijedeće 1961. godine učvrsti naslov u Monzi, ali tek nakon što je njegov timski kolega Wolfgang von Trips doživio stravičnu nesreću u kojoj je izgubio život i u kojoj je poginulo 12 gledatelja uz stazu. Jackie Stewart je svoju prvu GP pobjedu ostvario upravo u Monzi 1965. godine dok je godinu dana poslije 1966. Scarfiotti doveo Ferrari do dvostruke pobjede.
Tragedija pogađa stazu u Monzi ponovno 1970. godine kada je tijekom kvalifikacija Jochen Rindt izgubio život. Slijedeća godina donijela je jednu od najspektakularnijih završnica utrke, kada se Peter Gethin uspio progurati između pet bolida te je odnio pobjedu. Ronnie Peterson slavio je pobjedu 1973., 1974. i 1976. godine ali nažalost staza u Monzi je također bila i mjesto njegove pogibije u višestrukom sudaru na startu utrke 1978. godine.
Damon Hill pobjedio je u dva navrata 1993. i 1994. godine dok je godinu dana poslije 1995. pobjedu slavio Johnny Herbert. 1996. godine Michael Schumacher je natjerao tifoze da polude jer je osvojio prvu pobjedu na domaćem terenu za Ferrari od 1988. godine. Sezona 1997. bila je sretna za Davida Coultharda dok 1998. godine pobjedu ponovno odnosi Michael Schumacher za Ferrari, nakon što je prije toga osigurao po prvi puta u sezoni najbolju startnu poziciju.
Jordanov vozač Heinz Harald Frentzen pobijedio je 1999. godine te je na taj način pomogao svome timu da osigura treće mjesto u poretku konstruktora. Staza je ponovno bila zavijena u crno 2000. godine kada je nakon masovnog sudara u prvom krugu odlomljeni dio bolida pogodio jednog od ljudi iz osiguranja utrke te ga je gotovo na mjestu usmrtio.Michael Schumacher je završio kao pobjednik u utrci. I danas se pamti njegov emocionalni intervju nakon utrke, što zbog smrti jednog od ljudi iz osiguranja, što zbog toga što se je tom pobjedom uspio izjednačiti u broju pobjeda sa svojim velikim idolom Ayrtonom Sennom.
Godinu dana kasnije pobjedu je odnio Juan-Pablo Montoya, no Ferrari je u 2002. slavio dvostruku pobjedu sa Rubensom na prvom te Michaelom na drugom mjestu.
2003 se najveća borba vodila između Michaela Schumachera i Juana-Pabla Montoye. Njemac je veoma hladnom vožnjom stigao prvi do cilja dok su Montoya i Barrichello preuzeli drugu i treću stepenicu na postolju.
Godinu dana kasnije Ferrari bilježi još jednu dvostruku pobjedu sa Schumacherom i Barrichellom, dok je treće mjesto pripalo Jensonu Buttonu.
2005. godine se završnica V.N. Italije pretvorila u pravu dramu. Samo nekoliko krugova prije kraja, vodećem se Juanu-Pablu Montoyi u McLaren-Mercedesu počela raspadati stražnja lijeva guma. Kolumbijac je do zadnjeg zavoja vozio na granici maksimuma ne bi li zadržao drugoplasiranog Fernanda Alonsa iza svojih leđa. Naposljetku mu je to i uspjelo. Montoya je ostvario svoju drugu pobjedu na Monzi ispred Fernanda Alonsa i Giancarla Fisichelle.
Godinu dana kasnije, pobjeda je pripala Michaelu Schumacheru, prvi put nakon 2003. godine. Nijemcu su se na podiju pridružili Kimi Raikkonen te Robert Kubica, koji je već na svojoj trećoj F1 utrci stigao do plasmana na podiju.
2007. godine, na Ferrarijevom domaćem terenu pred Ferrarijevim navijačima, McLarenova momčad je s Fernandom Alonsom i Lewisom Hamiltonom slavila dvostruku pobjedu. Razočarane tifose donekle je utješilo treće mjesto Kimija Raikkonena.
Iduće godine, na pole poziciju se probio mladi Nijemac Sebastian Vettel u Scuderiji Toro Rosso. Utrku je obilježila jaka kiša i prva pobjeda 21-godišnjeg Vettela, kojom je postao najmlađi pobjednik u Formuli 1. Ovo je ujedno bila prva pobjeda za Scuderiju Toro Rosso. Drugi je završio Heikki Kovalainen u McLaren-Mercedesu, a treći Robert Kubica u BMW Sauberu
2009. su Brawnovi vozači dominirali na domaćem terenu Tifosija. Rubens Barrichello i Jenson Button slavili su ispred trećeplasiranog Kimija Raikkonena u Ferrariju.

Prijašnji pobjednici:
2009: R. Barrichello (Brawn)
2008: S. Vettel (Scuderia Toro Rosso)
2007: F. Alonso (McLaren)
2006: M. Schumacher (Ferrari)
2005: J.P. Montoya (McLaren)
2004: R. Barrichello (Ferrari)
2003: M. Schumacher (Ferrari)
2002: R. Barrichello (Ferrari)
2001: J.P. Montoya (Williams)
2000: M. Schumacher (Ferrari)
1999: H-H. Frentzen (Jordan)
1998: M. Schumacher (Ferrari)
1997: D. Coulthard (McLaren)
1996: M. Schumacher (Ferrari)
1995: J. Herbert (Benetton)
1994: D. Hill (Williams)
1993: D. Hill (Williams)
1992: A. Senna (McLaren)
1991: N. Mansell (Williams)
1990: A. Senna (McLaren)
1989: A. Prost (McLaren)
1988: G. Berger (Ferrari)



Source: f1-hr.com / youtube.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

petak, 03.09.2010.

Vettel: Pogreške će me učiniti boljim vozačem

Image and video hosting by TinyPic

Dvadesettrogodišnji Red Bull Racingov vozač Sebstian Vettel je uvjeren da je nakon grešaka koje je napravio na zadnje dvije utrke postao bolji vozač.
Pritom posebno misli na Veliku nagradu Belgije, gdje je udario u sporijeg Jensona Buttona, zbog čega su ga mnogi kritizirali, što ga, kaže, nije iznenadilo.
"Formula 1 je veliki show," smatra Vettel. "Ako sve ide dobro, onda ste najbolji. Ako napravite pogrešku, a neki ljudi ne shvaćaju točne razloge, onda vrlo brzo postanete idiot. Najvažnija stvar, ipak, je ta da vjerujem u sebe. U Mađarskoj sam zaspao iza sigurnosnog automobila i napravio sam pogrešku. U Belgiji sam izgubio bolid dok sam pretjecao Jensona Buttona, tu sam isto pogriješio. Ali, dovoljno sam otvoren i iskren da to mogu priznati. Nisam ponosan na to, ali ništa ne možete promijeniti osim da se pobrinete kako se to više ne bi ponovilo. Na kraju vas upravo pogreške čine boljim vozačem."
Pogreške na zadnje dvije utrke su stajale i mnogo bodova, no Vettel vjeruje da je Red Bull dovoljno jak te da će uspjeti uzvratiti udarac.
"Mi smo momčad. Premda smo imali velikih problema, osvojili smo puno bodova. Ne zato što smo bili sretni, nego zato što je naš paket ekstremno snažan. Nisam zabrinut za sebe. Znam koliko smo dobri i ja ću ove godine osvojiti naslov. Na prvih 13 utrka nije sve išlo glatko. Ipak, zaostajem samo 31 bod," zaključio je.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

četvrtak, 02.09.2010.

Christian Horner brani Vettela

Image and video hosting by TinyPic

Red Bull Racingov direktor Christian Horner smatra da je Sebastian Vettel naučio vrijednu lekciju na VN Belgije, gdje je udario u McLarenovog vozača Jensona Buttona.
Vettel se nakon sudara našao pod mnogobrojnim kritikama, a ustručavao se nije ni McLarenov direktor Martin Whitmarsh koji je rekao da su onakvi potezi karakteristični za neke juniorske formule.
Osim toga, Vettelova pogreška na Spa-Francorchampsu dolazi četiri tjedna nakon pogreške na VN Mađarske, zbog koje je izgubio prvo mjesto na utrci.
"Mislim da je Sebastian, a u to nema nikakve sumnje, vrlo, vrlo talentiran vozač. Ovo je bila samo jedna od onih utrka koje nisu išle na njegovu ruku. Mora ostati miran i fokusiran i stvari će mu se posložiti," izjavio je Horner.
"Bilo mu je teško. Morate donijeti odluku u sekundi, a mislim da je jednu grešku napravio dok je se utrkivao s Jensonom. Jenson je kočio tamo gdje je kočio, a ovoga je to potpuno iznenadilo. Zanio je se u pokušaju da ga izbjegne i na kraju je se okrenuo i pokupio Jensona u vrlo, vrlo nepovoljnim uvjetima. On je sjajan vozač, ali još je uvijek vrlo mlad i lako je biti kritičan prema nekome tko je relativno neiskusan. No, siguran sam da će naučiti lekciju iz onoga što se dogodilo."
Horner je rekao i da ne vjeruje da može puno toga napraviti što bi Vettelu pomoglo da riješi svoje trenutne probleme.
"Nitko to ne zna bolje od Sebastiana, on je prilično zrela osoba. Vrlo, vrlo pažljivo analizira svoje performanse i siguran sam da će se oporaviti od ovoga. Bilo bi glupo otpisati ga sada."
Vettel je svojim greškama pomogao svojem, općenito sporijem, momčadskom kolegi Marku Webberu koji sada ima 28 bodova prednosti u prvenstvu ispred njega.
Webber je, smatra Horner, u dobroj formi i mogao bi postati Red Bullova jedina uzdanica za naslov ove godine, premda je naglasio da je nemoguće otpisati Vettela.
"Stvari se jako brzo mijenjaju. Mark je do sada pobijedio na najviše utrka od svih vozača, imao je neke odlične vožnje i definitivno je u najboljoj formi u karijeri. S obzirom na sezonu do sada, možemo reći da je u sjajnoj formi, ali vidjeli smo i da se stvari brzo mijenjaju, pa bi u ovom trenutku bilo glupo otpisati Sebastiana," zaključio je.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.