~2010 Formula 1 World Championship~

POREDAK VOZAČA:
01. Lewis Hamilton 109
02. Jenson Button 106
03. Mark Webber 103
04. Fernando Alonso 94
05. Sebastian Vettel 90
06. Nico Rosberg 74
07. Robert Kubica 73
08. Felipe Massa 67
09. Michael Schumacher 34
10. Adrian Sutil 23
11. Vitantonio Liuzzi 12
12. Rubens Barrichello 7
13. Vitaly Petrov 6
14. Sebastien Buemi 5
15. Jaime Alguersuari 3
16. Kamui Kobayashi 1
17. Nico Hulkenberg 1
18. Pedro de la Rosa 0
19. Heikki Kovalainen 0
20. Karun Chandhok 0
21. Lucas di Grassi 0
22. Jarno Trulli 0
23. Bruno Senna 0
24. Timo Glock 0

POREDAK KONSTRUKTORA
01. McLaren-Mercedes 215
02. RBR-Renault 193
03. Ferrari 161
04. Mercedes GP 108
05. Renault 79
06. Force India-Mercedes 35
07. STR-Ferrari 8
08. Williams-Cosworth 8
09. BMW Sauber-Ferrari 1
10. Lotus-Cosworth 0


01. Bahrain GP 2010: Sakhir - 14. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Fernando Alonso
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

02. Australian GP 2010: Albert Park - 28. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel:
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

03. Malaysian GP 2010: Sepang - 4. travnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

04. Chinese GP 2010: Shanghai - 18. travnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jenson Button
Prošlogodišnji pobjednik: Sebastian Vettel

05. Spanish GP 2010: Catalunya - 9. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

06. Monaco GP 2010: Monte Carlo - 16. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

07. Turkish GP 2010: Istanbul Park - 30. svibnja
Pobjednik: Lewis Hamilton
Pole Position: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

08. Canadian GP 2010: Gilles Villeneuve 13. lipnja
Pobjednik:Lewis Hamilton
Pole Position: Lewis Hamilton
Posljednji pobjednik (2008): Robert Kubica

< rujan, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (10)
Rujan 2010 (23)
Kolovoz 2010 (13)
Srpanj 2010 (31)
Lipanj 2010 (25)
Svibanj 2010 (40)
Travanj 2010 (19)
Ožujak 2010 (31)
Veljača 2010 (15)
Siječanj 2010 (7)
Prosinac 2009 (7)

Opis bloga

Blog je posvećen F1 I Sebastianu Vettelu, trenutno najboljem vozaču F1.

Moze li Sebastian Vettel osvojiti naslov Svijetskog Prvaka F1?
Da
Ne
Mozda
Tesko
  
pollcode.com free polls



Kimi Raikkonen Blog

Sebastian Vettel Pics


Links
Sebastian Vettel - Yahoo
Sebastian Vettel - Official Site
Red Bull Racing Official site
Sebastian Vettel - Fan Site
Sebastian Vettel Forum

F1 Stranice:
Službena stranica F1
F1-HR
Autosport.hr
F1 Racing
Velika Nagrada
Autosport.com
F1Racing.net
F1Planet
F1 Fanatic

F1 Blogovi
KIMI
Nabrzaka
F1 Chiquita
Grazie Michael
FerrariTeam

~2009 Formula 1 World Championship~

POREDAK VOZAČA:
01. Jenson Button 95
02. Sebastian Vettel 84
03. Rubens Barrichello 77
04. Mark Webber 69.5
05. Lewis Hamilton 49
06. Kimi Räikkönen 48
07. Nico Rosberg 34.5
08. Jarno Trulli 32.5
09. Fernando Alonso 26
10. Timo Glock 24
11. Felipe Massa 22
12. Heikki Kovalainen 22
13. Nick Heidfeld 19
14. Robert Kubica 17
15. Giancarlo Fisichella 8
16. Sebastien Buemi 6
17. Adrian Sutil 5
18. Kamui Kobayashi 3
19. Sebastien Bourdais 2
20. Kazuki Nakajima 0
21. Nelsinho Piquet 0
22. Vitantonio Liuzzi 0
23. Romain Grosjean 0
24. Jaime Alguersuari 0
25. Luca BadoeR 0

POREDAK KONSTRUKTORA
01. Brawn-Mercedes 172
02. RBR-Renault 153.5
03. McLaren-Mercedes 71
04. Ferrari 70
05. Toyota 59.5
06. BMW Sauber 36
07. Williams-Toyota 34.5
08. Renault 26
09. Force India-Mercedes 13
10. STR-Ferrari 8


01. Australian GP 2009: Albert Park - 29.ožujka
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

02. Malaysian GP 2009: Sepang - 5 travanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

03. Chinese GP 2009: Shanghai - 19 travanj
Pole Position: Sebastain Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

04. Bahrain GP 2009: Bahrain - 26. travanj
Pole Position: Jarno Trulli
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

05. Spanish GP 2009: Catalunya - 10. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Kimi Raikkonen

06. Monaco GP 2009: Monte Carlo - 24. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

07. Turkish GP 2009: Istanbul - 7. lipnja
Pole Positon: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

08. British GP 2009: Silverstone - 21 lipnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

09. German GP 2009: Nürburgring - 12. srpnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Fernando Alonso

10 Hungarian GP 2009: Hungaroring - 26. srpnja
Pole Position: Fernano Alonso
Pobjednik: Lewis Hamilton
Prošlogodišnji pobjednik: Heikki Kovalainen

11. European GP 2009: Valencia - 23. kolovoza
Pole Position: Lewis Hamilton
Pobjednik: Rubens Barrichello
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

12. Belgian GP 2009: Spa-Francorchamps - 30. kolovoza
Pole Position: Giancarlo Fisichella
Pobjednik: Kimi Raikkonen
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

srijeda, 08.09.2010.

Ferrari se izvukao! A sljedeće godine povećava se kalendar ali ne i grid

Ferrari sačuvao kožu
U trenutku nastanka ovih redova  dakle srijedu navečer, FIA se još nije službeno izjasnila o rezultatu svojeg vijećanja o kazni Ferrariju zbog ekipnih odredbi, ali prve izjave insidera tvrde da je Ferrari izbjegao ikakvu dodatnu kaznu pored 100.000 USD koji su mu bili naplaćeni već ranije.
Nesumnjivo ima mnogo onih kojima takav razvoj situacije nije baš po ukusu (osobito onima koji su se okladili na Massu kao pobjednika utrke), ali kao što smo već nekoliko puta argumentirali, glavni problem ipak leži u tome što je pravilo o zabrani odredbi jednostavno neprovedivo, barem ne konzistentno, s tolikim faktorima koji se mogu suptilno predstaviti kao "pravo" puštanje, a ne režirano. Utoliko, ako je taj način razmišljanja prevagnuo u vijeću, ovo bi moglo pripremiti put za službeno ukidanje tog pravila, što ionako već zagovara dobar broj lica u paddocku. Time će samo biti formalizirano ono što ionako već postoji i vjerojatno je neizbježno, koliko god mi možda željeli katkad vidjeti brutalne izravne dvoboje među vozačima istih ekipa. No, s druge strane, možda se pravilo ostavi samo kao "rezerva" za kažnjavanje nekih posebno, jezivo očitih režiranja utrke  da baš ne slušamo komunikaciju poput "Felipe, let Fernando through now  please run wide on the Parabolica in the next lap".
Što to znači za aktualno prvenstvo? Da se Fernando Alonso ipak još nekako drži kao kandidat za prvaka, premda i bez eventualne bodovne kazne treba nadoknaditi razliku prema vodećem Hamiltonu od 41 boda. Šest utrka do kraja, to nije nemoguće, ali s bolidom koji nije (ili barem nije uvijek) najbrži i dvije izuzetno jake ekipe protiv sebe, to će tražiti kombinaciju izvrsnih vožnji i blagonaklonosti Fortune.

Korejska utrka s vremenom (2)
Nije tolika vijest samo po sebi, koliko je otkačen prijedlog: Bernie Ecclestone prokomentirao je u vezi nadolazećeg GP Južne Koreje kako se utrka svakako treba održati, makar to značilo i da bi se jedan dio personala i tehnike morao smjestiti pod šatorima. Koliko god takav scenario bio blamaža za južnokorejske organizatore koji se stalno muče s dovršenjem staze, s druge strane treba priznati  ne bi li ta ideja (ako je uopće moguća, što je sasvim drugo pitanje) zapravo bila zanimljiva? Ekipe pod otvorenim šatorima u stilu relija i sličnih kategorija?
Kako se sve nove staze, osobito one s bogatijim budžetom, neprestano trude biti što unikatnije po atmosferi i izgledu (sjetite se smišljanja noćnih, pa sumračnih utrka, itd.), ne bi li i šatori, hipotetski, bili nešto jednako tako specifično?

Japanac drži kokpit
Još je jedno vozačko mjesto potvrđeno za 2011.  radi se o Sauberu, u kojem će i sljedeće godine voziti Kamui Kobayashi. Japanac je ostavio razmjerno dobar dojam u Toyoti, u završnim utrkama prošle godine (šesto mjesto u svojem drugom nastupu!) i uspio zgrabiti ovogodišnje mjesto u Hinwilu, pa se čini da je Peter Sauber dovoljno zadovoljan da bi mu produžio angažman.
Ove godine, početak tom bivšem prvaku GP2 Azije je bio težak  niti jedan bod i pet ispada u prvih šest utrka nije baš fantastičan početak, ali od GP Turske, kao da su se stvari počele popravljati: otada je češće nego rjeđe skupljao bodove, s time da je na Silverstoneu čak zgrabio njih deset. Sada, držeći dvanaesto mjesto, čak može postaviti nišan pokušati dostići Rubensa Barrichella (koji je devet bodova ispred). Dobar razvoj događaja za Japanca  beskrajno bolji nego kod zemljaka mu, Sakona Yamamota.

Dakle 24 bolida, ako i toliko
Od raznih prijava, što javnih, što tajnih, dvije najistaknutije bile su Epsilon Euskadi (koji je isto pokušao i za aktualnu sezonu), i Jacques Villeneuve u kombinaciji s Durangom. Međutim, FIA je sve to odbacila  no radi li se o pretjeranoj pažnji zbog ovogodišnjih kandidata koji niti izdaleka ne mogu još priprijetiti srednjem redu, ili doista niti jedna od ekipa nije ponudila ništa adekvatno, možemo samo nagađati.
Ovo je vjerojatno zapečatilo nade Jacquesa Villeneuvea da se vrati u F1 kokpit, osim ako izvuče neki novi adut iz rukava. Ali, kao što smo već spominjali u ranijim tekstovima, postoje mnogi razlozi zbog kojih je vjerojatnost za takav adut razmjerno mala.
Prema tome, i sljedeće godine vidjet ćemo grid od 24 bolida. Ili, budimo realniji, najviše 24, s obzirom da za neke od aktualnih (primarno mislimo na HRT) financije nisu nimalo sređene, i zamislivo je da se u ožujku 2011. neće naći u Sakhiru na otvaranju sezone.

Indijska ekskurzija
Paralelno s prethodnom objavom, na vidjelo je došao i novi, revidirani kalendar utrka za sljedeću godinu. I, sprema nam se najveći broj utrka u povijesti  njih čak dvadeset, pošto je potkraj listopada, između Koreje i Abu Dhabija ipak ubačen novi GP Indije.
Ova utrka vozit će se u blizini Delhija, na novoj Jaypee Circuit 5.5-kilometarskoj stazi koja se tek gradi. I to, pogađate, pod palicom Hermanna Tilkea, tako da rizik sterilnosti svakako postoji  makar je donekle razvijana i modificirana u suradnji s vozačima kako bi poticala nešto više akcije.
Po osnovnoj računici dužine, na njoj će se voziti 56 krugova, a s obzirom svoj meridijan, u našoj vremenskoj zoni nju ćemo gledati poslijepodne ili predvečer  osim ako se opet smisli nekakvo egzotično vrijeme kako bi vrijeme odgovarao europljanima. Raspored staze, u obliku vrlo iskrivljenog slova Z, možete naći ovdje.


Malezijski Englezi engleskim Francuzima
Ako je vjerovati nagađanjima, Lotus bi se sljedeće godine mogao prebaciti na Renaultov motor. Iako se o tom motoru neprestano vrte neke priče o navodnom nedostatku snage, Red Bull ipak pokazuje da se njime može čak voditi u konstruktorskom prvenstvu (zasad ne baš uvjerljivo, ali vodstvo je vodstvo). Međutim, problem nije u prelasku na Renault  jer ova tvornica će biti sretna prodati još jedan set motora  već u tome što se Lotus prvo mora prijevremeno osloboditi od ugovora s Cosworthom.
Tradicionalno razmišljajući Englezi će se možda zgroziti nad idejom da jedno klasično ime Lotus napusti engleske motore i usmjeri se na francuske, ali niti je Lotus više naročito engleski, niti je Renault naročito francuski. A što se samog Lotusa tiče, teško je zamisliti da bi Renaultov motor bio korak unazad, tako da se navijači ove ekipe ionako mogu više veseliti nego tugovati.

Povratak u "ludo doba"
Već se neko vrijeme priča o promjenama u pravilniku Formule 1 u sezoni 2013. kad istekne aktualni set pravila, ali na površinu su sad došli neki precizniji obrisi. Na veselje nas mnogih koji se sjećaju ludih vremena iz 1980-ih, u igru bi se mogli vratiti ground efekt (koji bi trebao olakšati pretjecanja  živi bili pa vidjeli), te turbo-motori.
Kako bi montiranje turba na aktualne motore proizvelo prilično ekscesne snage, prijedlog je smanjiti se na 1,6-litarske motore s četiri cilindra  recept koji se zapravo nalazi u našim svakodnevnim cestovnim automobilima, samo što se iz ovih planira izvući otprilike 650 KS.
Ovo je popriličan odmak od postojeće recepture, ali kao što smo već bili prisiljeni bolno naučiti, niti jednoj promjeni koja bi na papiru trebala napraviti utrkivanje zanimljivijim  ne treba vjerovati prije nego što to dokaže u praksi. Sjetite se samo najava o prednjim krilima podesivim u utrci: koliko je to poboljšalo spektakl?

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.