~2010 Formula 1 World Championship~

POREDAK VOZAČA:
01. Lewis Hamilton 109
02. Jenson Button 106
03. Mark Webber 103
04. Fernando Alonso 94
05. Sebastian Vettel 90
06. Nico Rosberg 74
07. Robert Kubica 73
08. Felipe Massa 67
09. Michael Schumacher 34
10. Adrian Sutil 23
11. Vitantonio Liuzzi 12
12. Rubens Barrichello 7
13. Vitaly Petrov 6
14. Sebastien Buemi 5
15. Jaime Alguersuari 3
16. Kamui Kobayashi 1
17. Nico Hulkenberg 1
18. Pedro de la Rosa 0
19. Heikki Kovalainen 0
20. Karun Chandhok 0
21. Lucas di Grassi 0
22. Jarno Trulli 0
23. Bruno Senna 0
24. Timo Glock 0

POREDAK KONSTRUKTORA
01. McLaren-Mercedes 215
02. RBR-Renault 193
03. Ferrari 161
04. Mercedes GP 108
05. Renault 79
06. Force India-Mercedes 35
07. STR-Ferrari 8
08. Williams-Cosworth 8
09. BMW Sauber-Ferrari 1
10. Lotus-Cosworth 0


01. Bahrain GP 2010: Sakhir - 14. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Fernando Alonso
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

02. Australian GP 2010: Albert Park - 28. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel:
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

03. Malaysian GP 2010: Sepang - 4. travnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

04. Chinese GP 2010: Shanghai - 18. travnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jenson Button
Prošlogodišnji pobjednik: Sebastian Vettel

05. Spanish GP 2010: Catalunya - 9. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

06. Monaco GP 2010: Monte Carlo - 16. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

07. Turkish GP 2010: Istanbul Park - 30. svibnja
Pobjednik: Lewis Hamilton
Pole Position: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button

08. Canadian GP 2010: Gilles Villeneuve 13. lipnja
Pobjednik:Lewis Hamilton
Pole Position: Lewis Hamilton
Posljednji pobjednik (2008): Robert Kubica

< listopad, 2010 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (10)
Rujan 2010 (23)
Kolovoz 2010 (13)
Srpanj 2010 (31)
Lipanj 2010 (25)
Svibanj 2010 (40)
Travanj 2010 (19)
Ožujak 2010 (31)
Veljača 2010 (15)
Siječanj 2010 (7)
Prosinac 2009 (7)

Opis bloga

Blog je posvećen F1 I Sebastianu Vettelu, trenutno najboljem vozaču F1.

Moze li Sebastian Vettel osvojiti naslov Svijetskog Prvaka F1?
Da
Ne
Mozda
Tesko
  
pollcode.com free polls



Kimi Raikkonen Blog

Sebastian Vettel Pics


Links
Sebastian Vettel - Yahoo
Sebastian Vettel - Official Site
Red Bull Racing Official site
Sebastian Vettel - Fan Site
Sebastian Vettel Forum

F1 Stranice:
Službena stranica F1
F1-HR
Autosport.hr
F1 Racing
Velika Nagrada
Autosport.com
F1Racing.net
F1Planet
F1 Fanatic

F1 Blogovi
KIMI
Nabrzaka
F1 Chiquita
Grazie Michael
FerrariTeam

~2009 Formula 1 World Championship~

POREDAK VOZAČA:
01. Jenson Button 95
02. Sebastian Vettel 84
03. Rubens Barrichello 77
04. Mark Webber 69.5
05. Lewis Hamilton 49
06. Kimi Räikkönen 48
07. Nico Rosberg 34.5
08. Jarno Trulli 32.5
09. Fernando Alonso 26
10. Timo Glock 24
11. Felipe Massa 22
12. Heikki Kovalainen 22
13. Nick Heidfeld 19
14. Robert Kubica 17
15. Giancarlo Fisichella 8
16. Sebastien Buemi 6
17. Adrian Sutil 5
18. Kamui Kobayashi 3
19. Sebastien Bourdais 2
20. Kazuki Nakajima 0
21. Nelsinho Piquet 0
22. Vitantonio Liuzzi 0
23. Romain Grosjean 0
24. Jaime Alguersuari 0
25. Luca BadoeR 0

POREDAK KONSTRUKTORA
01. Brawn-Mercedes 172
02. RBR-Renault 153.5
03. McLaren-Mercedes 71
04. Ferrari 70
05. Toyota 59.5
06. BMW Sauber 36
07. Williams-Toyota 34.5
08. Renault 26
09. Force India-Mercedes 13
10. STR-Ferrari 8


01. Australian GP 2009: Albert Park - 29.ožujka
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

02. Malaysian GP 2009: Sepang - 5 travanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

03. Chinese GP 2009: Shanghai - 19 travanj
Pole Position: Sebastain Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

04. Bahrain GP 2009: Bahrain - 26. travanj
Pole Position: Jarno Trulli
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

05. Spanish GP 2009: Catalunya - 10. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Kimi Raikkonen

06. Monaco GP 2009: Monte Carlo - 24. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

07. Turkish GP 2009: Istanbul - 7. lipnja
Pole Positon: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

08. British GP 2009: Silverstone - 21 lipnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton

09. German GP 2009: Nürburgring - 12. srpnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Fernando Alonso

10 Hungarian GP 2009: Hungaroring - 26. srpnja
Pole Position: Fernano Alonso
Pobjednik: Lewis Hamilton
Prošlogodišnji pobjednik: Heikki Kovalainen

11. European GP 2009: Valencia - 23. kolovoza
Pole Position: Lewis Hamilton
Pobjednik: Rubens Barrichello
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

12. Belgian GP 2009: Spa-Francorchamps - 30. kolovoza
Pole Position: Giancarlo Fisichella
Pobjednik: Kimi Raikkonen
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa

četvrtak, 28.10.2010.

Horner službeno: Obojica vozača su još u igri za naslov

Image and video hosting by TinyPic

Šef Red Bull Racinga, Christian Horner je i službeno potvrdio stav momčadi kako je još uvijek prerano fokusirati se na Marka Webbera. U praksi će to značiti da Sebastian Vettel, barem u Brazilu, neće biti drugi vozač momčadi te da će imati jednaki tretman i podršku momčadi da se bori za što bolju trkaću poziciju.
Webberov zaostatak u ukupnom poretku za Alonsom iznosi 11 bodova, dok je zaostatak njegovog momčadskog kolege Vettela 25 bodova, što je vrijednost jedne pobjede.
"Imamo dvojicu fantastičnih vozača i nastavit ćemo ih jednako podržavati, potpuno u skladu s Red Bullovim sportskim duhom i etosom," izjavio je Horner u intervjuu kojeg je dao za službene internetske stranice momčadi. Kao što smo vidjeli u Koreji, nemoguće je predvidjeti što će se dogoditi jer su petorica vozača u igri i vrlo su izjednačena. Primjerice, 10 krugova prije kraja Sebastian je bio vodeći u prvenstvu, dok je Alonso na vodeću poziciju došao tek nakon naše loše sreće. Sve to samo pokazuje kako se situacija može vrlo brzo promijeniti. Bližimo se kraju prvenstva, matematika će pričati sama za sebe, no siguran sam da će naši vozači napraviti sve što je moguće kako bi ostvarili najbolji rezultat za momčad."
Dodao je i da Red Bull s Velike nagrade Koreje može izvući i neke pozitivne i ohrabrujuće zaključke, usprkos 0 bodova na kraju.
"To je staza za koju su ljudi predviđali da neće odgovarati Red Bullu, a ipak smo se kvalificirali u prvi red te smo otklonili sve sumnje o performansama našeg bolida po kiši. Strategija i zaustavljanja u boksu su bili na razini zadatka, a Sebastian je napravio odličan posao kontrolirajući utrku s prvog mjesta. Rezultat je razočaravajući; velikodušno je od Renaulta što su nam se javno ispričali, ali mi pobjeđujemo i gubimo kao momčad. U Brazil ćemo doći još jači." zaključio je Horner.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

ponedjeljak, 25.10.2010.

Vettel neće morati pomagati Webberu u borbi za naslov svjetskog prvaka

Red Bull Racing neće tražiti od Sebastiana Vettela da podrži svog momčadskog kolegu Marka Webbera u borbi za naslov svjetskog prvaka, unatoč povećem bodovnom deficitu.
Vettel za vodećim Alonsom trenutno zaostaje 25 bodova u poretku vozača, dok je njegov zaostatak za Markom Webberom nepromijenjen i nakon Velike nagrade Koreje te iznosi 14 bodova.
Direktor momčadi Christian Horner je izjavio da bi odustajanje od vlastitih ambicija dvije utrke prije kraja sezone bilo preuranjeno za Vettela.
"Kao što smo vidjeli i na ovoj utrci, različiti vozači su nekoliko puta bili vodeći u prvenstvu. Fernandu smo danas dali lijep poklon i momčad mora razmisliti o tome, ali vidjeli smo i kako se stvari mogu brzo promijeniti," izjavio je Britanac.
"Prema prošlogodišnjem sustavu bodovanja, razlika između Sebastiana i Fernanda bi iznosila svega 10 bodova, dok mu je Mark još bliže. Stoga je naša strategija jasna i podržavat ćemo obojicu svojih vozača. Ne bi bilo u redu tražiti od Vettela nešto takvo. Nitko nema kristalnu kuglu i mislim da današnju utrku nitko nije mogao predvidjeti, a ako je netko uspio onda je napravio vrlo, vrlo dobar posao. Prvenstvo će završiti tek u posljednjem krugu u Abu Dhabiju i mi ćemo pritiskati sve do tada."
Red Bull Racing je Veliku nagradu Koreje započeo s dva bolida u prvom startnom redu, no doma odlaze s ukupno nula bodova.
"Utrke ponekad mogu biti okrutne, a ovo je bio jedan od onih dana za Red Bull. Sebastian i momčad su sve napravili kako treba, pročitali su strategiju i uvjete. Bio je u dobroj poziciji gotovo sve do kraja utrke, ali onda ga je katastrofalni kvar motora onemogućio da dođe do sigurne pobjede. Mark ove godine nije napravio puno grešaka, ali ova današnja ga je skupo stajala. Razumljivo je da je uznemiren događajima, ali oporavit će se. Nakon Valencije, gdje je imao posljednje odustajanje, je pobijedio sljedeću utrku. Bit će dobar u Brazilu, to je staza koju voli." zaključio je Christian Horner.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

nedjelja, 24.10.2010.

Sebastian Vettel: Neću odustati od borbe za naslov svjetskog prvaka

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel je izjavio da neće odustati od svojih ambicija za osvajanje naslova svjetskog prvaka unatoč odustajanju s današnje Velike nagrade Koreje i zaostatku od 25 bodova za Fernandom Alonsom u prvenstvu vozača.
Dvadesettrogodišnjak je odustao u 43. krugu zbog tehničkih problema na bolidu, čije uzroke Red Bull Racing tek treba potvrditi. No, najvjerojatnije je riječ o otkazivanju motora.
Na pitanje televizijskih reportera misli li da još uvijek može osvojiti naslov prvaka, Vettel je odgovorio: "Mislim da možemo. Još je 50 bodova do kraja sezone koji se mogu osvojiti. Naravno, bilo bi nam puno lakše da smo danas pobijedili. Ali, to je život, tako je ponekad. Ipak, ovo je bilo malo previše za nas, ali tako nam je cijele sezone. Svi imaju uspona i padova, ali mislim da smo ih mi imali posebno puno i to ne možete promijeniti. Zato ćemo nastaviti raditi pognute glave. Pokušat ćemo izvući najviše iz bolida. Što se tiče brzine, mislim da tu nemamo što još unaprijediti."
Vettel smatra da je na današnjoj utrci napravio savršen posao i sve što je bilo u njegovoj moći.
"Taj trenutak, razumljivo, nije bio lijep, ali mislim da smo svi imali vrlo tešku i izazovnu utrku," dodao je.
"Biti na prvom mjestu cijelo vrijeme, kontrolirati utrku i gume... mislim da nismo mogli napraviti bolji posao. Mislim da smo, više ili manje, bili savršeni, a isto vrijedi i za jučerašnjih kvalifikacijski rezultat."
Vettel je jučer, podsjetimo, osvojio devetu najbolju startnu poziciju u ovoj sezoni.
Neposredno prije odustajanja, Vettel se preko radija žalio na slabu vidljivost na stazi Yeongam. I sam zna da bi za Red Bull bilo bolje da je utrka kojim slučajem prekinuta.
"Imao sam srednje tamni vizir na kacigi, spuštao se mrak i bilo je vrlo teško uočiti neravnine na stazi i odrediti reference za kočenje. Prvi zavoj i prvi sektor su bili posebno teški, a zadnji sektor na stazi je bio jako taman. Da, pomoglo bi nam da su utrku zaustavili 10 krugova prije kraja. Ali, drugi vozači su završili utrku i barem su mogli vidjeti stazu."

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

petak, 15.10.2010.

Red Bull zabrinut zbog najdužeg pravca u kalendaru

Image and video hosting by TinyPic

Šef Red Bull Racinga, Christian Horner se pribojava da bi dugački pravci na novoj stazi u Južnoj Koreji mogli biti slaba točka njihovog bolida.
Red Bull je, podsjetimo, već imao problema na brzim stazama poput Spa-Francorchampsa i Monze ove godine. Nova staza u Južnoj Koreji, na kojoj će se utrka voziti 24. ovog mjeseca, u svom prvom sektoru inkorporira čak tri pravca, od kojih je jedan najduži u cijelom kalendaru.
Drugi i treći sektor nove staze je sastavljen od brzih, tehničkih zavoja koji bi ipak trebali odgovarati kvalitetama Red Bullovog tehničkog paketa.
"Koreja je nova za sve, ali gledajući samo oblik staze, koja ima i najduži pravac u kalendaru, moglo bi se reći da ćemo tamo imati problema zbog karakteristika tehničkog paketa kojeg imamo," rekao je Britanac. "Ali, drugi i treći sektor imaju puno brzih, uzastopnih zavoja koji bi trebali više odgovarati kvalitetama naše šasije. Ali, s obzirom na sve prednosti i mane, mislim da bismo trebali biti konkurentni. Ništa ne uzimamo kao zajamčeno i moramo napraviti svoju domaću zadaću, moramo puno raditi i biti nevjerojatno fokusirani na tu utrku."
Red Bullov vozač Mark Webber je vodeći u prvenstvu uoči VN Koreje, sa 14 bodova prednosti ispred Fernanda Alonsa i momčadskog kolege Sebastiana Vettela. Horner tvrdi da je prvenstvo još uvijek vrlo otvoreno, a još je jednom ponovio i da su njegovi vozači slobodno međusobno se utrkivati. "Nemoguće je imati kristalnu kuglu. Vozače dijeli 14 bodova, a to je manje od jednog trećeg mjesta. Po prošlogodišnjem sistemu, to bi bilo manje od šest bodova. Nemoguće je predvidjeti kako će se preostale tri utrke razvijati. No, uvijek smo govorili da nije korektno podržavati samo jednog vozača. Naša momčad će dvojicu svojih vozača i dalje jednako tretirati, obojica će imati šansu osvojiti naslov prvaka. Za nas je jednostavno fantastično što se obojica još uvijek bore u svjetskom prvenstvu," zaključio je.



Source: f1racing.com.hr / youtube.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

srijeda, 13.10.2010.

Red Bull očekivano nedodirljiv, Alonso spasio koliko se spasiti može, a McLarenu zadatak postaje sve teži

Nisu sve Massine lađe potonule (barem ne javno)
Felipe MassaKao ni 2009., isto tako ni 2010. zacijelo neće biti godina koje će se Felipe Massa jednom prisjećati s naročitim veseljem. Teško je ne imati barem mrvicu simpatije prema njegovoj situaciji otkad je u Ferrariju: prve je godine bio u sjeni beskonačnostrukog svjetskog prvaka, zatim je njegov novi momčadski kolega osvojio titulu, pa ju je sljedeće godine Brazilac izgubio za jedan bod. Potom, prošle godine nesreća za koju se niti teoretski ne može smatrati krivim ga je stajala odsustva u pola sezone, a ove godine u ekipu mu je pak stigao karakter koji se vožnjom i nastupom instalirao kao prvi vozač.
Naravno, ne može se sve to samo svesti pod peh jer ne postoji nešto poput pet godina uzastopnog peha, ali da mu je put pomalo trnovit, sumnje nema.
U tom stilu može se protumačiti i svježi komentar njegovog glavnog šefa, Luce di Montezemola, kako još uvijek vjeruje u Massu, zna da Brazilac nije zaboravio izvrsno voziti, da će njegovi sljedeći nastupi biti iznenađenje, i slično. U nekim standardnim okolnostima ovo bismo mogli svrstati pod bodrenje, ali u ovoj situaciji radi se i o vrlo konkretnom (i sigurno vrlo planiranom) pritisku na Felipea, jer unatoč pričama o lošoj sreći, Ferrarijevi gazde sigurno nisu presretni njegovim zaostatkom u bodovima i nastupima, čak i kad se oni kompenziraju za bodove predane u Njemačkoj.
Massa formalno ima ugovor za sljedeću sezonu, ali "slučaj Räikkönen", u kojemu je Finac otišao iz Maranella godinu dana prije dogovora, dovoljan je podsjetnik koliko su takvi ugovori fleksibilni ako netko od visokorangirane Ferrarijeve uprave odluči da je vozaču vrijeme isteklo.
Naravno, sasvim je drugo pitanje da li će do takve odluke ipak doći, unatoč beskrajnim špekulacijama da bi Felipeov kokpit mogao zgrabiti Kubica. Ferrariju je možda draža varijanta u kojoj ima jednog istaknutijeg i jednog sekundarnog, ali pouzdanog i kvalitetnog vozača, nego eksperimentirati s momčadskim rivalstvima, rošadama i ostalim.


Kocka je pala: putuje se u Koreju!
Već mjesecima smo slušali "hoće-neće" prognoze o održavanju inauguracijske utrke Južne Koreje, planirane za 24. listopad. Ali napokon, slučaj je riješen; Charlie Whiting i njegova detektivska ekipa inspicirali su novosagrađenu stazu u Yeongamu, nekih 400 km južno od Seoula, i zaključili da je spremna u zadanom terminu održati Grand Prix.
Radi se o jednoj mrvicu dužoj stazi od prosjeka  dugoj 5621 metar, dakle vozit će se 55 krugova. Ima tri markantne ravnine, spojene oštrim zavojima, te prilično raštrkan zavojit ostatak koji te ravnine obilazi. Zasad će se održavati danju, iako organizatori ne isključuju mogućnost jednom je prebaciti u noćni termin, ali tek pošto skupe nešto iskustva i rutine s organiziranjem Grand Prixova.
Osim za nas gledatelje koji ćemo ipak dobiti svoj planirani vikend utrke, ovo je dobra vijest i za McLaren koji time dobiva još mrvicu više vremena i prilike nadoknaditi bodove zaostatka za vodećima. S druge strane, ni Alonsu neće smetati dobiti malo više prilike pokušati uhvatiti Webbera, ali njegova nevolja je što je već sad u škripcu sa svojom dozom iskorištenih motora, i bit će svakako teže preostale rezerve raspodijeliti na tri, nego na dva vikenda.


Povratak plavih naočala
Flavio BriatoreIstina, nismo trebali predugo čekati: Flavio Briatore dao je do znanja da je spreman vratiti se u Formulu 1, iako ne kao voditelj ekipe, već u nekom od organizacijskih, odnosno komercijalnih poslova. Kao predizborna obećanja prije dolaska, ako ih možemo tako nazvati, navodi već poznatu temu  smanjenje troškova čak i do 70%, zbog nesrazmjera s GP2 serijom koja operira s desetinom budžeta a sporija je svega nekoliko sekundi na stazama.
Koliko će mu se planovi obistiniti, bit će zanimljivo pratiti. Zbog skandala u Singapuru vjerojatno će se ekipe kloniti od njega, barem mu dati iole utjecajnije funkcije, ali njegov stari prijatelj Bernie Ecclestone mogao bi naći neku ulogu za motosport-playboya.

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

nedjelja, 10.10.2010.

Sebastian Vettel Q&A: Suzuka and I have a special relationship

Image and video hosting by TinyPic

Pobjeda Sebastiana Vettela na Suzuki za Veliku Nagradu Japana sigurno povećava njegove šanse za naslov, ali evo što on kaže o Suzuki i GP vikendu:

Q: Sebastian, a great day for you...
Sebastian Vettel: Yes, today was really, really special for me. To have qualifying and race on one day and ending both occasions at the top of the sheet is quite something! My second victory on this track seems to suggest that the track and I have a special relationship. When the car became lighter towards the end of the race it was just sheer fun to drive. To ‘fly’ up the hill and see the fans left and right - awesome.

Q: How would you analyze the race?
SV: I think the start was crucial. Then came the safety-car phase and after the safety car pulled in it was more of a controlled race - I was always looking to keep the gap to Mark (Webber). My reasoning was that a forward escape would be the wrong thing to do, as if there was another safety car you would have needed an extra bit from the tyres and then you stand there empty handed. With no further incident my plan worked out perfectly!

Q: Did you feel pressure from Webber?
SV: He was running in second and trying to put me under pressure, but for me it was basically about nursing the car and the tyres because until the first stop it was not certain when the tyres would fall off and we made the stop at just the right time. Yes, you could have gone for a couple of more laps. After that we were behind Jenson so I was not pushing at all and just waiting for him to pit. Then I was putting in a couple of fast laps and then I was just carrying the car around. It was not an easy day, but it was nice and controlled.

Q: Suzuka seems to be a lucky place for you. How about a town partnership between Suzuka and your hometown of Heppenheim?
SV: Why not? The saying goes three times lucky - so let’s wait for next year! But coming back to the track, it is a fantastic place to race and if you have such a car - it’s even more fantastic! I have to thank the team and the guys back home in the factory - today this track was ours!

Q: What does your win mean for your championship ambitions?
SV: Well, it never looked better than today so of course the ambitions are there. There is a clear upward trend and if I could win all three remaining races then everything would have worked out perfectly. (Laughs) So there you have a clear direction to go and be assured that we will all do our best to get there.

Q: You must be pretty satisfied with your performance…
SV: Well, there have been attempts to meddle with my self-confidence but you build it up for yourself and it was never in any danger. I guess that with all that happened I had the least amount of problems. Of course you never have to bank on anything and you work hard all season long - only then do success and self-confidence come together.

Source: formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

petak, 08.10.2010.

Japanese GP 2010: Friday: Sebastian Vettel Q&A: Our aim is to be ‘big in Japan’!

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel je postavio najbrža vremena na dva prva slobodna treninga. Seb priča o svojim šansama za naslov, što očekuje od ovog vikenda:

Q: Sebastian, what is your goal for this weekend?
Sebastian Vettel: To win. With our car it must be the aim - and this track supports that aim. Last year we were very strong here so it’s natural that we want to repeat that. The conditions will be crucial, but right now it is difficult to predict what those conditions will be. It seems a low-pressure front is coming towards us but it is still hard to say when it will hit the region.

Q: Many fear that this track seems designed to suit the Red Bull…
SV: If that were true I would eliminate the straights and add some more corners to it! Then that would be true. But yes, we are pretty confident that we will enjoy a good result here.

Q: You won last year’s race, so you must be feeling pretty confident…
SV: I like this circuit. I walked the track because you see its special characteristic more and you instinctively ask yourself why it cannot be like this anywhere else. The right combination of corners is just great - that’s what makes a great circuit.

Q: You clocked the best time in both practice sessions. Was that a better result than you expected?
SV: It’s always difficult to say what you expect on a Friday, but yes, it worked out very well for us. We had no problems whatsoever with the car so could fully concentrate on running our programme and that truly helps. I don’t think everybody has been as fortunate today as we have been. Others had some issues with their cars. If you have the chance to run a whole day smoothly, then that helps a lot.

Q: How much time do you need to catch up in the corners? Your rivals are stronger on the straights...
SV: A lot. It is no secret that we are not the fastest on the straights - but we can make that good in the corners - and we do.

Q: Have you been surprised by the advantage you have over your rivals here? Do you think the Ferrari or McLaren drivers will be your strongest challengers?
SV: Let’s put it that way - we hope we can be big in Japan! I think that McLaren had a hard day today. That was already visible in the first session, especially at Turn Eight. If you go a bit too far on the outside you lose the car and Lewis (Hamilton) lost quite a lot of time because of that.

Q: Does it help to have the fastest car in the dry when qualifying could be wet?
SV: Well, it is usually the case that if a car is good in the dry it also should be good in the wet. It seems to be a fact that it will be wet tomorrow. The question now is when it will rain and how much will fall. In any case I think that all conditions should work for us.

Q: Are the reports that suggest your strategy will be more aggressive, while your team mate Mark Webber’s will be more conservative, true?
SV: I haven’t read those things, but I can tell you that nothing has changed in our strategy since the start of the season. Of course, so close to the end of the season, rumours are afloat but for us the only real issue is to score as many points as possible, if you can’t win. But I would not call that a huge secret. I think that all five drivers still eligible for the title will see it that way.

Q: With just four races left, the pressure must be increasing…
SV: Ah, it’s getting more interesting for all of us. I think there are five drivers in a situation all the other drivers are dreaming to be in. So you have to savour it.

Q: What about your own hopes?
SV: Well, there are five drivers lying within the same amount of points you can win with one victory, so it is definitely still a five-horse race and anybody can still pull it off. Throughout the season we have seen several times how fast the tide can turn, if you have two good races or two not so fantastic race. The aim is always to get the maximum out of yourself and your car, and get the best result possible. If that in the end equals the title win - fantastic. If it doesn’t, then you know that you have given it all and tried everything, every possible way.

Q: Is it logical for a team to back just one driver?
SV: There are still some races left and if there’s something this season has shown us so far it’s that so many unpredictable things can happen. We will have to see over the next two races. I am not sure if there will be a crunch point. We will have to see. If both drivers are still in a good position to win, both deserve a fair chance to have a go at the title.

Q: How afraid are you that the Korean race might not happen? One race less could slim down your chances…
SV: That is not in my hands so there is no need to worry about things that you cannot influence. For sure one race more could be of some help.

Q: In Singapore you told your crew over the team radio that next time it would be your time to win. Is this the ‘next time’?
SV: I think I said ‘we will get there’, which is slightly different. There are still four races to go and 100 points to be allocated so anything can happen. You have to stay focused and enjoy the situation. This of course will not be an easy weekend, but I think as a team we are at the top.

Q: How are you feeling at the moment? Miserable? Under pressure?
SV: Have I ever been miserable? I don’t remember. I like this track, I feel good here, so there is no reason to be miserable!

Source: formula1.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

srijeda, 06.10.2010.

Jedan Meksikanac dolazi, a jedan Finac ne dolazi

Povratak hladnokrvnog Finca (3)
Dakle, još je jedan trač uništen  onaj o mogućem povratku Kimija Räikkönena u Formulu 1 2011., u Renaultovom kokpitu. Svjetski prvak iz 2007. ne samo što je demantirao bilo kakvu opciju povratka u Enstone, nego se još k tome požalio kako je ekipa njegov sitni interes, navodno, zlorabila za svoju promociju proteklih tjedana.
Jedna izjava kojo bi se korektnost mogla staviti pod upitnik, jer je teško zamisliti da nije i sam Räikkönen cijeli "interes", naravno široko objavljen u medijima, iskoristio za svoju promociju i pregovaranje za što veću plaću gdje god već da će voziti 2011.
Kako god bilo, situacija s Renaultom time nije riješena. Naširoko se sugerira da bi Vitalij Petrov mogao zadržati svoje mjesto (što ima i komercijalan smisao u vezama prema Rusiji), ali šef ekipe Eric Boullier još uvijek, po vlastitom priznanju, nije posve uvjeren da je Rus pokazao dovoljno za još jednu godinu ugovora. Jedan od zainteresiranih kandidata za taj kokpit valjda će biti Heidfeld čija budućnost vjerojatno nije izvjesna (više o tome kasnije). A kako se radi o najboljem slobodnom kokpitu za 2011., barem ako ne bude nekakvih iznenađenja, bit će još zainteresiranih.
Kad ga već spominjemo, dodajmo da je Eric Boullier sad povećao ovlasti nad ekipom i preuzeo ulogu koju je do sad imao Bob Bell, koji odlazi iz Renaulta.


Anti-plavi pokret
Interesantna je inicijativa koju su Tony Fernandes i Richard Branson, gazde Lotusa i Virgina, iznijeli na stol  ukidanje plavih zastava, naravno za propuštanje vozača koji nailaze s krugom prednosti. Koliko god oni tvrdili da se na plavim zastavama gubi mnogo vremena, nije teško shvatiti zbog čega se njima ta ideja doista sviđa: ove sezone  a vjerojatno i još dobar dio onih koje dolaze  te će zastave češće viđati njihovi vozači nego što će ih drugi gledati zbog njih, a i neki od onih zaobilaženih za cijeli krug dobili bi malo više televizijskog vremena ako bi mogli pružati barem kakav-takav otpor. Usto, teško je ne se složiti s tvrdnjom da su vozači tu da bi bili kvalificirani pretjecati one sporije od njih, bez da ih moraju propuštati.
S druge strane, ne radi se ovdje o nekoj ionako opće prihvaćenoj trici koja bi se mogla lako i bezbolno ukinuti. To bi značilo okretanje timskih strategija naopako, jer bi vodećima grabljenje prednosti bilo izvedivo samo dok ne dosegnu rep kolone, i potom bi se morali polako probijati kroz masu. To bi vjerojatno značilo da bi pak većinu utrke proveli gužvajući se kroz srednji i stražnji red. To možda ne bi bilo preloše što se tiče čiste akcije na stazi (iako bi njih 90% valjda bilo među bolidima vrlo različitih performansi), ali bismo isto tako mnogo rjeđe mogli vidjeti izravnu borbu među vodećima.
Možda Formuli 1 ne bi loše došlo malo više akcije uključivo pretjecanja, ali s druge strane, da li je ono čega trebamo više  gledati top-ekipe kako pretječu trećerazredne? Stoga, ukidanje plavih zastava bilo bi prije remodeliranje, nego napredak.


Porsche znatiželjan uvući se u F1 avanturu
Najslavniji njemački proizvođač sportskih automobila još je prije nekoliko godina dao do znanja da ga ne zanima ulazak u Formulu 1, barem ne dokle nema utrke na sjevernoameričkom kontinentu što mu predstavlja najvažnije tržište. No kako su se stvari sad polako počele okretati te ponovo imamo Kanadu, a za dvije godine i SAD, i Porsche je okrenuo priču.
Ne radi se ni o kakvoj neprovjerenoj špekulaciji već je tvrtka svoje namjere objavila službeno  iako priznaje da se zasad radi samo o ideji za koju je potrebno provjeriti rentabilnost, marketinški odnos s Audijem koji je također u Volkswagenovoj priči, itd. Glavna namjera Porscheu bila bi u Formulu 1 ući kao konstruktor motora, radije nego kompletnog tima (iako, nikad se ne zna).
Inače, Porsche je svojevremeno imao uspješne dane u Formuli 1, kad su njegovi motori donijeli McLarenu 25 pobjeda, dva konstruktorska i tri vozačka naslova sredinom osamdesetih. No imao je i neuspješne, kao dobavljač za Footwork u početku 1991., što je bila posvemašnja katastrofa, i Footwork se nakon svega šest utrka prebacio na Fordove motore.
No teško da bi si Porsche danas dozvolio priuštiti toliku blamažu  mnogo je vjerojatnije da će odmah ići napasti najjače redove, jer ne želi ispasti vidljivo lošijim od Ferrarija.


Nešto bikovske tehnologije
Sve se, izgleda, sprema za već ranije često najavljivani prijelazak Lotusa na Renaultove motore sljedeće sezone. Dok se čeka službena objava, u međuvremenu je napravljen još jedan korak: sklopljen je ugovor po kojem će Lotus 2011. koristiti hidrauliku i mjenjač Red Bulla. Kako Red Bull koristi Renaultov motor, jasno je u kojem se smjeru stvari odvijaju.
Zanimljivo je da će time sljedeće sezone Lotus imati bolide koji imaju dobar dio tehnike identičan onome u Red Bullu. Naravno, to ne mora značiti da će ekipa automatski ući duboko u srednji ili čak prednji red po konkurentnosti, jer se velik udio performansi izvlači i iz aerodinamike, ovjesa, postavki, pa u krajnjoj liniji i od samih vozača. Ali s druge strane, ovo bi mogao biti korak potreban Lotusu da definitivno ostavi za sobom HRT i Virgin, priprijeti Toro Rossu i povremeno uzme pokoji bod.
Ovo također ulijeva kakav-takav dojam o stabilnosti i ambicioznim dugoročnim planovima Lotusa. Tako nešto kod druge dvije ekipe nije previše izraženo  kod Virgina se rijetko govori o planovima i željama za više od nekoliko mjeseci unaprijed, a HRT-ova primarna misija je sad uopće financijski preživjeti zimu i uopće pripremiti teren za guranje kroz sljedeću sezonu.


Nova meksička nada u Hinwilu
Mnogi su pomislili kako je zapošljavanje Nicka Heidfelda u Sauberu u zadnjih pet utrka ove sezone samo najava za njegov cjelogodišnji posao u Hinwilu 2011., gdje je ionako proveo dobar dio svoje karijere. No, čini se da je Nijemac ili već sredio neki drugi posao, ili je jednostavno preskup za Petera Saubera, jer je objavljeno kako će sljedeće godine tamo, uz već "afirmiranog" Kobayashija, voziti jedno novo ime: Sergio Pérez, dvadesetogodišnji Meksikanac koji momentalno vozi u Barwa Addax ekipi GP2 serije, gdje je drugoplasirani i za sobom ima četiri pobjede.
Ovo će nakon trideset godina vratiti meksičku zastavu na grid  zadnji put nosio ju je Héctor Rebaque 1981., vozeći za Brabham-Cosworth. (Pogodite koje je Rebaqueovo srednje ime? Alonso.)
No, u svjetlu nekih poslovnih poteza koji se u posljednje vrijeme spominju, meksički vozač ne bi trebao začuditi. Paralelno sa najavom zapošljavanja Péreza, objavljeno je sklapanje sponzorskog ugovora s komunikacijskim gigantom Telmexom, u vlasništvu supermilijardera Carlosa Slima koji ne skriva aspiracije prema Formuli 1.
Onaj kome to najmanje odgovara je, dakle, Heidfeld. Broj dobrih slobodnih kokpita nije velik, i bit će uspjeh ako se sljedeće godine uvuče u Renault ili možda Force Indiju. S druge strane, možda prihvati ponudu neke od novih ekipa koje bi mogle cijeniti njegovo iskustvo u testiranju i razvoju bolida  naravno, uspiju li skupiti dovoljno novca da ga zaposle. Ako ne, prijeti mu i sljedeću godinu negdje biti treći ili testni vozač...

Source: f1-hr.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

utorak, 05.10.2010.

Japanese GP 2010: Suzuka 8.-10. listopada

Image and video hosting by TinyPic

Prva utrka: 1. studenog 1987.
Dužina kruga: 5 807 metara
Ukupno krugova: 53 (307.573 km)
Najbrži krug: K. Raikkonen - 1:31:540 (2005, McLaren)
Postolje 2009.: 1. S. Vettel - 2. J. Trulli - 3. L. Hamilton

Povijest:
Suzuka je veoma teška i tehnički zahtjevna staza koju redovito posjećuje vrlo veliki broj gledatelja. Utrke Formule 1 su na toj stazi veliki događaj od 1987. godine tj. od godine u kojoj se u svijet Formule 1 vratila Honda, ali ovaj puta kao dobavljač motora za bolide. U obliku broja "8" Suzuka ima mnoštvo kako brzih tako i sporih zavoja. Kao teška i zahtjevna staza na kojoj je prestizanje gotovo neizvedivo obožavana je od strane svih vozača. 1987. godina biti će zapamćena u povijesti staze po nesreći na treningu u kojoj je glavni protagonist bio Nigel Mansell.
Ta nesreća ga je ujedno i spriječila da osvoji naslov svjetskoga prvaka. 1988. godine Ayrton Senna je uspio izboriti pobjedu unatoč jako lošem startu dok je godinu dana poslije bio sudionikom sudara sa svojim timskim kolegom Alainom Prostom dok su se međusobno borili za vodstvo u utrci. Iako je Senna prošao ciljem kao prvi naknadno je bio diskvalificiran te je pobjeda prepuštena Alessandru Nanniniu koji je vozio Benettonov bolid.
1990. godine ponovno su u utrci glavni protagonisti Senna i Prost samo što tada nisu bili u istom timu. Senna je osvojio naslov prvaka nakon te utrke ali je naknadno priznao da je namjerno izazvao nezgodu koja je primorala Prosta da odustane od utrke.
Ricardo Patrese je osvojio svoju posljednju VN nagradu upravo na stazi Suzuka 1992. godine, nakon što je Nigel Mansell odustao. Slijedeću sezonu u utrci je ponovno dominirao Ayrton Senna, ali zanimljiv slučaj se zbio poslije utrke. Sve naslovnice u novinama govorile su o tome kako je veliki Senna nakon završetka utrke udario tada novaka u Formuli 1, Eddiea Irvinea zbog pružanja otpora velikom Senni na samoj stazi.
Utrka koja se vozila 1994. godine bila je spektakularna. Počela je padati jaka kiša i nakon niza nezgoda "safety car" je izašao na stazu i utrka je uskoro bila prekinuta. Na ponovnom startu Damon Hill je nadoknadio prednost koju je imao Michael Schumacher te ga je uskoro i prestigao. Bila mu je to jedna od najteže zarađenih pobjeda u karijeri. Damon Hill je ponovno pobjedio 1996. godine te je nakon te pobjede osvojio naslov svjetskog prvaka. Schumacher je pobjedio godinu dana poslije 1997. godine.
1998. godine pobjednik je bio McLarenov vozač Mika Hakkinen kada je odluka o prvaku svijeta pala upravo nakon odvežene utrke u Suzuki. Nakon te utrke Finac je otišao iz Japana kao i Hill dvije godine ranije sa prvim naslovom svjetskog prvaka. 1999. godine utrka je u Suzuki bila rekreacijskog tipa za Finca, jer je ostvario drugu pobjedu za redom na toj stazi.
Utrka iz sezone 2000.-te bila je poseban događaj za milijune navijača i gledatelja širom svijeta. Mogli su uživati u pobjedi Michaela Schumachera koji je tom pobjedom osigurao prvi naslov svjetskog prvaka u natjecanju za vozače za Ferrari nakon 21 godine. Navijači su jednostavno bili izvan sebe kada je utrka završila tj. kada je Michael Schumacher prešao ciljnu liniju te postao svjetski prvak za sezonu 2000.-u. Bio je to četvrti naslov svjetskog prvaka koji je bio osvojen na stazi u Suzuki u zadnjih pet godina.
Sljedeće dvije godine Ferrari je dominirao sa Schumacherom, samo što je ovoga puta prvak bio proglašen prije posljednje utrke u sezoni.
U 2003. pobjedu je slavio Rubens Barrichello ispred Kimia Raikkonena kojem je bilo kakva šansa za osvajanje naslova propala na posljednjoj utrci u sezoni. Fincu je naslov svijetskoga prvaka proklizio kroz prste za samo dva boda.
U 2004. pobjedi se vratio Michael Schumacher. Nakon Michael slijede njegov brat, Ralf i Jenson Button sa zaostatkom od 19 sekundi za vodećim Njemcem.
Godinu dana kasnije Kimi Raikkonen preuzeo je vodstvo u posljednjem krugu utrke. Finac je kroz cilj prošao za nešto više od jedne sekunde ispred Giancarla Fisichelle. Treće mjesto pripalo je Fisichellinom momčadskom kolegi, Fernandu Alonsu.
2006. godine na Suzuki se održala predzadnja utrka sezone. Između Fernanda Alonsa i Michaela Schumachera vodila se tijesna borba za naslov prvaka, ali odustajanje Nijemca 17 krugova prije kraja zbog kvara na motoru, omogućilo je Fernandu da svoju prednost poveća na deset bodova. Uz Španjolca, na pobjedničko postolje su se plasirali Felipe Massa i Giancarlo Fisichella.
Iduće dvije godine, V.N. Japana održavala se na Fuji International Speedwayu.
2009. japanski Grand Prix se vratio na Suzuku. Pobjedu je odnio Sebastian Vettel ispred Jarna Trullija i Lewisa Hamiltona.

Prijašnji pobjednici:
2009: S. Vettel (Red Bull)
2006: F. Alonso (Renault)
2005: K. Raikkonen (McLaren)
2004: M. Schumacher (Ferrari)
2003: R. Barrichello (Ferrari)
2002: M. Schumacher (Ferrari)
2001: M. Schumacher (Ferrari)
2000: M. Schumacher (Ferrari)
1999: M. Hakkinen (McLaren)
1998: M. Hakkinen (McLaren)
1997: M. Schumacher (Ferrari)
1996: D. Hill (Williams)
1995: M. Schumacher (Benetton)
1994: D. Hill (Williams)
1993: A. Senna (McLaren)
1992: R. Patrese (Williams)
1991: G. Berger (McLaren)
1990: N. Piquet (Benetton)
1989: A. Nannini (Benetton)
1988: A. Senna (McLaren)



Source: f1-hr.com / youtube.com



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

nedjelja, 03.10.2010.

Red Bullovi vozači sigurni da će Suzuka odgovarati njihovom bolidu

Image and video hosting by TinyPic

Aktualni lider u poretku vozača, Mark Webber je uvjeren da će Red Bull Racing biti "vrlo konkurentan" na Velikoj nagradi Japana koja se vozi sljedećeg tjedna.
"Optimističan sam i vjerujem da u Japanu možemo napraviti onako dobar posao kao prošle godine. Ferrati trenutno ima momentum jer iza sebe sada imaju dvije uzastopne pobjede, ali situacija s bodovima je još uvijek vrlo otvorena." izjavio je Webber.
Webberova prednost u vozačkom poretku je 11 bodova u odnosu na Alonsa, a do kraja sezone su ostale još četiri ili tri utrke, u slučaju da se VN Južne Koreje otkaže.
"Lijepo je kada imate prednost. Nije velika, ali draže mi je da je i takva nego da je uopće nemam," nadovezao se Webber.
Njegov momčadski kolega Sebastian Vettel je također uvjeren da će Red Bull Racing biti jak u Suzuki, premda očekuje i oštru konkurenciju.
"Suzuka bi trebala odgovarati našem bolidu, ali to tek trebamo dokazati," rekao je dvadesettrogodišnji Nijemac. "Mislim da smo ove godine bili konkurentni na svim stazama, tako da možemo biti samouvjereni. Prošle godine smo bili jako dobri na Suzuki i mislim da bismo opet trebali ostvariti dobar rezultat. Ferrari je napravio korak unaprijed na posljednjih nekoliko utrka, tako da će možda opet biti jaki. Ne smijemo zaboraviti ni McLaren. Još je puno vozača koji se bore za naslov prvaka i svi su vrlo blizu jedan drugome. Situacija je izjednačena i puno toga se još može dogoditi," zaključio je.

Source: f1racing.com.hr



| Komentari (0) | Printaj | Refresh |

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.