Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sebastianvettelspace

Marketing

Jedan Meksikanac dolazi, a jedan Finac ne dolazi

Povratak hladnokrvnog Finca (3)
Dakle, još je jedan trač uništen  onaj o mogućem povratku Kimija Räikkönena u Formulu 1 2011., u Renaultovom kokpitu. Svjetski prvak iz 2007. ne samo što je demantirao bilo kakvu opciju povratka u Enstone, nego se još k tome požalio kako je ekipa njegov sitni interes, navodno, zlorabila za svoju promociju proteklih tjedana.
Jedna izjava kojo bi se korektnost mogla staviti pod upitnik, jer je teško zamisliti da nije i sam Räikkönen cijeli "interes", naravno široko objavljen u medijima, iskoristio za svoju promociju i pregovaranje za što veću plaću gdje god već da će voziti 2011.
Kako god bilo, situacija s Renaultom time nije riješena. Naširoko se sugerira da bi Vitalij Petrov mogao zadržati svoje mjesto (što ima i komercijalan smisao u vezama prema Rusiji), ali šef ekipe Eric Boullier još uvijek, po vlastitom priznanju, nije posve uvjeren da je Rus pokazao dovoljno za još jednu godinu ugovora. Jedan od zainteresiranih kandidata za taj kokpit valjda će biti Heidfeld čija budućnost vjerojatno nije izvjesna (više o tome kasnije). A kako se radi o najboljem slobodnom kokpitu za 2011., barem ako ne bude nekakvih iznenađenja, bit će još zainteresiranih.
Kad ga već spominjemo, dodajmo da je Eric Boullier sad povećao ovlasti nad ekipom i preuzeo ulogu koju je do sad imao Bob Bell, koji odlazi iz Renaulta.


Anti-plavi pokret
Interesantna je inicijativa koju su Tony Fernandes i Richard Branson, gazde Lotusa i Virgina, iznijeli na stol  ukidanje plavih zastava, naravno za propuštanje vozača koji nailaze s krugom prednosti. Koliko god oni tvrdili da se na plavim zastavama gubi mnogo vremena, nije teško shvatiti zbog čega se njima ta ideja doista sviđa: ove sezone  a vjerojatno i još dobar dio onih koje dolaze  te će zastave češće viđati njihovi vozači nego što će ih drugi gledati zbog njih, a i neki od onih zaobilaženih za cijeli krug dobili bi malo više televizijskog vremena ako bi mogli pružati barem kakav-takav otpor. Usto, teško je ne se složiti s tvrdnjom da su vozači tu da bi bili kvalificirani pretjecati one sporije od njih, bez da ih moraju propuštati.
S druge strane, ne radi se ovdje o nekoj ionako opće prihvaćenoj trici koja bi se mogla lako i bezbolno ukinuti. To bi značilo okretanje timskih strategija naopako, jer bi vodećima grabljenje prednosti bilo izvedivo samo dok ne dosegnu rep kolone, i potom bi se morali polako probijati kroz masu. To bi vjerojatno značilo da bi pak većinu utrke proveli gužvajući se kroz srednji i stražnji red. To možda ne bi bilo preloše što se tiče čiste akcije na stazi (iako bi njih 90% valjda bilo među bolidima vrlo različitih performansi), ali bismo isto tako mnogo rjeđe mogli vidjeti izravnu borbu među vodećima.
Možda Formuli 1 ne bi loše došlo malo više akcije uključivo pretjecanja, ali s druge strane, da li je ono čega trebamo više  gledati top-ekipe kako pretječu trećerazredne? Stoga, ukidanje plavih zastava bilo bi prije remodeliranje, nego napredak.


Porsche znatiželjan uvući se u F1 avanturu
Najslavniji njemački proizvođač sportskih automobila još je prije nekoliko godina dao do znanja da ga ne zanima ulazak u Formulu 1, barem ne dokle nema utrke na sjevernoameričkom kontinentu što mu predstavlja najvažnije tržište. No kako su se stvari sad polako počele okretati te ponovo imamo Kanadu, a za dvije godine i SAD, i Porsche je okrenuo priču.
Ne radi se ni o kakvoj neprovjerenoj špekulaciji već je tvrtka svoje namjere objavila službeno  iako priznaje da se zasad radi samo o ideji za koju je potrebno provjeriti rentabilnost, marketinški odnos s Audijem koji je također u Volkswagenovoj priči, itd. Glavna namjera Porscheu bila bi u Formulu 1 ući kao konstruktor motora, radije nego kompletnog tima (iako, nikad se ne zna).
Inače, Porsche je svojevremeno imao uspješne dane u Formuli 1, kad su njegovi motori donijeli McLarenu 25 pobjeda, dva konstruktorska i tri vozačka naslova sredinom osamdesetih. No imao je i neuspješne, kao dobavljač za Footwork u početku 1991., što je bila posvemašnja katastrofa, i Footwork se nakon svega šest utrka prebacio na Fordove motore.
No teško da bi si Porsche danas dozvolio priuštiti toliku blamažu  mnogo je vjerojatnije da će odmah ići napasti najjače redove, jer ne želi ispasti vidljivo lošijim od Ferrarija.


Nešto bikovske tehnologije
Sve se, izgleda, sprema za već ranije često najavljivani prijelazak Lotusa na Renaultove motore sljedeće sezone. Dok se čeka službena objava, u međuvremenu je napravljen još jedan korak: sklopljen je ugovor po kojem će Lotus 2011. koristiti hidrauliku i mjenjač Red Bulla. Kako Red Bull koristi Renaultov motor, jasno je u kojem se smjeru stvari odvijaju.
Zanimljivo je da će time sljedeće sezone Lotus imati bolide koji imaju dobar dio tehnike identičan onome u Red Bullu. Naravno, to ne mora značiti da će ekipa automatski ući duboko u srednji ili čak prednji red po konkurentnosti, jer se velik udio performansi izvlači i iz aerodinamike, ovjesa, postavki, pa u krajnjoj liniji i od samih vozača. Ali s druge strane, ovo bi mogao biti korak potreban Lotusu da definitivno ostavi za sobom HRT i Virgin, priprijeti Toro Rossu i povremeno uzme pokoji bod.
Ovo također ulijeva kakav-takav dojam o stabilnosti i ambicioznim dugoročnim planovima Lotusa. Tako nešto kod druge dvije ekipe nije previše izraženo  kod Virgina se rijetko govori o planovima i željama za više od nekoliko mjeseci unaprijed, a HRT-ova primarna misija je sad uopće financijski preživjeti zimu i uopće pripremiti teren za guranje kroz sljedeću sezonu.


Nova meksička nada u Hinwilu
Mnogi su pomislili kako je zapošljavanje Nicka Heidfelda u Sauberu u zadnjih pet utrka ove sezone samo najava za njegov cjelogodišnji posao u Hinwilu 2011., gdje je ionako proveo dobar dio svoje karijere. No, čini se da je Nijemac ili već sredio neki drugi posao, ili je jednostavno preskup za Petera Saubera, jer je objavljeno kako će sljedeće godine tamo, uz već "afirmiranog" Kobayashija, voziti jedno novo ime: Sergio Pérez, dvadesetogodišnji Meksikanac koji momentalno vozi u Barwa Addax ekipi GP2 serije, gdje je drugoplasirani i za sobom ima četiri pobjede.
Ovo će nakon trideset godina vratiti meksičku zastavu na grid  zadnji put nosio ju je Héctor Rebaque 1981., vozeći za Brabham-Cosworth. (Pogodite koje je Rebaqueovo srednje ime? Alonso.)
No, u svjetlu nekih poslovnih poteza koji se u posljednje vrijeme spominju, meksički vozač ne bi trebao začuditi. Paralelno sa najavom zapošljavanja Péreza, objavljeno je sklapanje sponzorskog ugovora s komunikacijskim gigantom Telmexom, u vlasništvu supermilijardera Carlosa Slima koji ne skriva aspiracije prema Formuli 1.
Onaj kome to najmanje odgovara je, dakle, Heidfeld. Broj dobrih slobodnih kokpita nije velik, i bit će uspjeh ako se sljedeće godine uvuče u Renault ili možda Force Indiju. S druge strane, možda prihvati ponudu neke od novih ekipa koje bi mogle cijeniti njegovo iskustvo u testiranju i razvoju bolida  naravno, uspiju li skupiti dovoljno novca da ga zaposle. Ako ne, prijeti mu i sljedeću godinu negdje biti treći ili testni vozač...

Source: f1-hr.com

Post je objavljen 06.10.2010. u 22:43 sati.