POREDAK VOZAČA:
01. Lewis Hamilton 109
02. Jenson Button 106
03. Mark Webber 103
04. Fernando Alonso 94
05. Sebastian Vettel 90
06. Nico Rosberg 74
07. Robert Kubica 73
08. Felipe Massa 67
09. Michael Schumacher 34
10. Adrian Sutil 23
11. Vitantonio Liuzzi 12
12. Rubens Barrichello 7
13. Vitaly Petrov 6
14. Sebastien Buemi 5
15. Jaime Alguersuari 3
16. Kamui Kobayashi 1
17. Nico Hulkenberg 1
18. Pedro de la Rosa 0
19. Heikki Kovalainen 0
20. Karun Chandhok 0
21. Lucas di Grassi 0
22. Jarno Trulli 0
23. Bruno Senna 0
24. Timo Glock 0
POREDAK KONSTRUKTORA
01. McLaren-Mercedes 215
02. RBR-Renault 193
03. Ferrari 161
04. Mercedes GP 108
05. Renault 79
06. Force India-Mercedes 35
07. STR-Ferrari 8
08. Williams-Cosworth 8
09. BMW Sauber-Ferrari 1
10. Lotus-Cosworth 0
01. Bahrain GP 2010: Sakhir - 14. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Fernando Alonso
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button
02. Australian GP 2010: Albert Park - 28. ožujka
Pole Position: Sebastian Vettel:
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button
03. Malaysian GP 2010: Sepang - 4. travnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button
04. Chinese GP 2010: Shanghai - 18. travnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jenson Button
Prošlogodišnji pobjednik: Sebastian Vettel
05. Spanish GP 2010: Catalunya - 9. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button
06. Monaco GP 2010: Monte Carlo - 16. svibnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button
07. Turkish GP 2010: Istanbul Park - 30. svibnja
Pobjednik: Lewis Hamilton
Pole Position: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Jason Button
08. Canadian GP 2010: Gilles Villeneuve 13. lipnja
Pobjednik:Lewis Hamilton
Pole Position: Lewis Hamilton
Posljednji pobjednik (2008): Robert Kubica
< | listopad, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Blog je posvećen F1 I Sebastianu Vettelu, trenutno najboljem vozaču F1.
POREDAK VOZAČA:
01. Jenson Button 95
02. Sebastian Vettel 84
03. Rubens Barrichello 77
04. Mark Webber 69.5
05. Lewis Hamilton 49
06. Kimi Räikkönen 48
07. Nico Rosberg 34.5
08. Jarno Trulli 32.5
09. Fernando Alonso 26
10. Timo Glock 24
11. Felipe Massa 22
12. Heikki Kovalainen 22
13. Nick Heidfeld 19
14. Robert Kubica 17
15. Giancarlo Fisichella 8
16. Sebastien Buemi 6
17. Adrian Sutil 5
18. Kamui Kobayashi 3
19. Sebastien Bourdais 2
20. Kazuki Nakajima 0
21. Nelsinho Piquet 0
22. Vitantonio Liuzzi 0
23. Romain Grosjean 0
24. Jaime Alguersuari 0
25. Luca BadoeR 0
POREDAK KONSTRUKTORA
01. Brawn-Mercedes 172
02. RBR-Renault 153.5
03. McLaren-Mercedes 71
04. Ferrari 70
05. Toyota 59.5
06. BMW Sauber 36
07. Williams-Toyota 34.5
08. Renault 26
09. Force India-Mercedes 13
10. STR-Ferrari 8
01. Australian GP 2009: Albert Park - 29.ožujka
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton
02. Malaysian GP 2009: Sepang - 5 travanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton
03. Chinese GP 2009: Shanghai - 19 travanj
Pole Position: Sebastain Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton
04. Bahrain GP 2009: Bahrain - 26. travanj
Pole Position: Jarno Trulli
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa
05. Spanish GP 2009: Catalunya - 10. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Kimi Raikkonen
06. Monaco GP 2009: Monte Carlo - 24. svibanj
Pole Position: Jason Button
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton
07. Turkish GP 2009: Istanbul - 7. lipnja
Pole Positon: Sebastian Vettel
Pobjednik: Jason Button
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa
08. British GP 2009: Silverstone - 21 lipnja
Pole Position: Sebastian Vettel
Pobjednik: Sebastian Vettel
Prošlogodišnji pobjednik: Lewis Hamilton
09. German GP 2009: Nürburgring - 12. srpnja
Pole Position: Mark Webber
Pobjednik: Mark Webber
Prošlogodišnji pobjednik: Fernando Alonso
10 Hungarian GP 2009: Hungaroring - 26. srpnja
Pole Position: Fernano Alonso
Pobjednik: Lewis Hamilton
Prošlogodišnji pobjednik: Heikki Kovalainen
11. European GP 2009: Valencia - 23. kolovoza
Pole Position: Lewis Hamilton
Pobjednik: Rubens Barrichello
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa
12. Belgian GP 2009: Spa-Francorchamps - 30. kolovoza
Pole Position: Giancarlo Fisichella
Pobjednik: Kimi Raikkonen
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa
Povratak hladnokrvnog Finca (3)
Dakle, još je jedan trač uništen onaj o mogućem povratku Kimija Räikkönena u Formulu 1 2011., u Renaultovom kokpitu. Svjetski prvak iz 2007. ne samo što je demantirao bilo kakvu opciju povratka u Enstone, nego se još k tome požalio kako je ekipa njegov sitni interes, navodno, zlorabila za svoju promociju proteklih tjedana.
Jedna izjava kojo bi se korektnost mogla staviti pod upitnik, jer je teško zamisliti da nije i sam Räikkönen cijeli "interes", naravno široko objavljen u medijima, iskoristio za svoju promociju i pregovaranje za što veću plaću gdje god već da će voziti 2011.
Kako god bilo, situacija s Renaultom time nije riješena. Naširoko se sugerira da bi Vitalij Petrov mogao zadržati svoje mjesto (što ima i komercijalan smisao u vezama prema Rusiji), ali šef ekipe Eric Boullier još uvijek, po vlastitom priznanju, nije posve uvjeren da je Rus pokazao dovoljno za još jednu godinu ugovora. Jedan od zainteresiranih kandidata za taj kokpit valjda će biti Heidfeld čija budućnost vjerojatno nije izvjesna (više o tome kasnije). A kako se radi o najboljem slobodnom kokpitu za 2011., barem ako ne bude nekakvih iznenađenja, bit će još zainteresiranih.
Kad ga već spominjemo, dodajmo da je Eric Boullier sad povećao ovlasti nad ekipom i preuzeo ulogu koju je do sad imao Bob Bell, koji odlazi iz Renaulta.
Anti-plavi pokret
Interesantna je inicijativa koju su Tony Fernandes i Richard Branson, gazde Lotusa i Virgina, iznijeli na stol ukidanje plavih zastava, naravno za propuštanje vozača koji nailaze s krugom prednosti. Koliko god oni tvrdili da se na plavim zastavama gubi mnogo vremena, nije teško shvatiti zbog čega se njima ta ideja doista sviđa: ove sezone a vjerojatno i još dobar dio onih koje dolaze te će zastave češće viđati njihovi vozači nego što će ih drugi gledati zbog njih, a i neki od onih zaobilaženih za cijeli krug dobili bi malo više televizijskog vremena ako bi mogli pružati barem kakav-takav otpor. Usto, teško je ne se složiti s tvrdnjom da su vozači tu da bi bili kvalificirani pretjecati one sporije od njih, bez da ih moraju propuštati.
S druge strane, ne radi se ovdje o nekoj ionako opće prihvaćenoj trici koja bi se mogla lako i bezbolno ukinuti. To bi značilo okretanje timskih strategija naopako, jer bi vodećima grabljenje prednosti bilo izvedivo samo dok ne dosegnu rep kolone, i potom bi se morali polako probijati kroz masu. To bi vjerojatno značilo da bi pak većinu utrke proveli gužvajući se kroz srednji i stražnji red. To možda ne bi bilo preloše što se tiče čiste akcije na stazi (iako bi njih 90% valjda bilo među bolidima vrlo različitih performansi), ali bismo isto tako mnogo rjeđe mogli vidjeti izravnu borbu među vodećima.
Možda Formuli 1 ne bi loše došlo malo više akcije uključivo pretjecanja, ali s druge strane, da li je ono čega trebamo više gledati top-ekipe kako pretječu trećerazredne? Stoga, ukidanje plavih zastava bilo bi prije remodeliranje, nego napredak.
Porsche znatiželjan uvući se u F1 avanturu
Najslavniji njemački proizvođač sportskih automobila još je prije nekoliko godina dao do znanja da ga ne zanima ulazak u Formulu 1, barem ne dokle nema utrke na sjevernoameričkom kontinentu što mu predstavlja najvažnije tržište. No kako su se stvari sad polako počele okretati te ponovo imamo Kanadu, a za dvije godine i SAD, i Porsche je okrenuo priču.
Ne radi se ni o kakvoj neprovjerenoj špekulaciji već je tvrtka svoje namjere objavila službeno iako priznaje da se zasad radi samo o ideji za koju je potrebno provjeriti rentabilnost, marketinški odnos s Audijem koji je također u Volkswagenovoj priči, itd. Glavna namjera Porscheu bila bi u Formulu 1 ući kao konstruktor motora, radije nego kompletnog tima (iako, nikad se ne zna).
Inače, Porsche je svojevremeno imao uspješne dane u Formuli 1, kad su njegovi motori donijeli McLarenu 25 pobjeda, dva konstruktorska i tri vozačka naslova sredinom osamdesetih. No imao je i neuspješne, kao dobavljač za Footwork u početku 1991., što je bila posvemašnja katastrofa, i Footwork se nakon svega šest utrka prebacio na Fordove motore.
No teško da bi si Porsche danas dozvolio priuštiti toliku blamažu mnogo je vjerojatnije da će odmah ići napasti najjače redove, jer ne želi ispasti vidljivo lošijim od Ferrarija.
Nešto bikovske tehnologije
Sve se, izgleda, sprema za već ranije često najavljivani prijelazak Lotusa na Renaultove motore sljedeće sezone. Dok se čeka službena objava, u međuvremenu je napravljen još jedan korak: sklopljen je ugovor po kojem će Lotus 2011. koristiti hidrauliku i mjenjač Red Bulla. Kako Red Bull koristi Renaultov motor, jasno je u kojem se smjeru stvari odvijaju.
Zanimljivo je da će time sljedeće sezone Lotus imati bolide koji imaju dobar dio tehnike identičan onome u Red Bullu. Naravno, to ne mora značiti da će ekipa automatski ući duboko u srednji ili čak prednji red po konkurentnosti, jer se velik udio performansi izvlači i iz aerodinamike, ovjesa, postavki, pa u krajnjoj liniji i od samih vozača. Ali s druge strane, ovo bi mogao biti korak potreban Lotusu da definitivno ostavi za sobom HRT i Virgin, priprijeti Toro Rossu i povremeno uzme pokoji bod.
Ovo također ulijeva kakav-takav dojam o stabilnosti i ambicioznim dugoročnim planovima Lotusa. Tako nešto kod druge dvije ekipe nije previše izraženo kod Virgina se rijetko govori o planovima i željama za više od nekoliko mjeseci unaprijed, a HRT-ova primarna misija je sad uopće financijski preživjeti zimu i uopće pripremiti teren za guranje kroz sljedeću sezonu.
Nova meksička nada u Hinwilu
Mnogi su pomislili kako je zapošljavanje Nicka Heidfelda u Sauberu u zadnjih pet utrka ove sezone samo najava za njegov cjelogodišnji posao u Hinwilu 2011., gdje je ionako proveo dobar dio svoje karijere. No, čini se da je Nijemac ili već sredio neki drugi posao, ili je jednostavno preskup za Petera Saubera, jer je objavljeno kako će sljedeće godine tamo, uz već "afirmiranog" Kobayashija, voziti jedno novo ime: Sergio Pérez, dvadesetogodišnji Meksikanac koji momentalno vozi u Barwa Addax ekipi GP2 serije, gdje je drugoplasirani i za sobom ima četiri pobjede.
Ovo će nakon trideset godina vratiti meksičku zastavu na grid zadnji put nosio ju je Héctor Rebaque 1981., vozeći za Brabham-Cosworth. (Pogodite koje je Rebaqueovo srednje ime? Alonso.)
No, u svjetlu nekih poslovnih poteza koji se u posljednje vrijeme spominju, meksički vozač ne bi trebao začuditi. Paralelno sa najavom zapošljavanja Péreza, objavljeno je sklapanje sponzorskog ugovora s komunikacijskim gigantom Telmexom, u vlasništvu supermilijardera Carlosa Slima koji ne skriva aspiracije prema Formuli 1.
Onaj kome to najmanje odgovara je, dakle, Heidfeld. Broj dobrih slobodnih kokpita nije velik, i bit će uspjeh ako se sljedeće godine uvuče u Renault ili možda Force Indiju. S druge strane, možda prihvati ponudu neke od novih ekipa koje bi mogle cijeniti njegovo iskustvo u testiranju i razvoju bolida naravno, uspiju li skupiti dovoljno novca da ga zaposle. Ako ne, prijeti mu i sljedeću godinu negdje biti treći ili testni vozač...
Source: f1-hr.com