Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sebastianvettelspace

Marketing

Ferrari se izvukao! A sljedeće godine povećava se kalendar ali ne i grid

Ferrari sačuvao kožu
U trenutku nastanka ovih redova  dakle srijedu navečer, FIA se još nije službeno izjasnila o rezultatu svojeg vijećanja o kazni Ferrariju zbog ekipnih odredbi, ali prve izjave insidera tvrde da je Ferrari izbjegao ikakvu dodatnu kaznu pored 100.000 USD koji su mu bili naplaćeni već ranije.
Nesumnjivo ima mnogo onih kojima takav razvoj situacije nije baš po ukusu (osobito onima koji su se okladili na Massu kao pobjednika utrke), ali kao što smo već nekoliko puta argumentirali, glavni problem ipak leži u tome što je pravilo o zabrani odredbi jednostavno neprovedivo, barem ne konzistentno, s tolikim faktorima koji se mogu suptilno predstaviti kao "pravo" puštanje, a ne režirano. Utoliko, ako je taj način razmišljanja prevagnuo u vijeću, ovo bi moglo pripremiti put za službeno ukidanje tog pravila, što ionako već zagovara dobar broj lica u paddocku. Time će samo biti formalizirano ono što ionako već postoji i vjerojatno je neizbježno, koliko god mi možda željeli katkad vidjeti brutalne izravne dvoboje među vozačima istih ekipa. No, s druge strane, možda se pravilo ostavi samo kao "rezerva" za kažnjavanje nekih posebno, jezivo očitih režiranja utrke  da baš ne slušamo komunikaciju poput "Felipe, let Fernando through now  please run wide on the Parabolica in the next lap".
Što to znači za aktualno prvenstvo? Da se Fernando Alonso ipak još nekako drži kao kandidat za prvaka, premda i bez eventualne bodovne kazne treba nadoknaditi razliku prema vodećem Hamiltonu od 41 boda. Šest utrka do kraja, to nije nemoguće, ali s bolidom koji nije (ili barem nije uvijek) najbrži i dvije izuzetno jake ekipe protiv sebe, to će tražiti kombinaciju izvrsnih vožnji i blagonaklonosti Fortune.

Korejska utrka s vremenom (2)
Nije tolika vijest samo po sebi, koliko je otkačen prijedlog: Bernie Ecclestone prokomentirao je u vezi nadolazećeg GP Južne Koreje kako se utrka svakako treba održati, makar to značilo i da bi se jedan dio personala i tehnike morao smjestiti pod šatorima. Koliko god takav scenario bio blamaža za južnokorejske organizatore koji se stalno muče s dovršenjem staze, s druge strane treba priznati  ne bi li ta ideja (ako je uopće moguća, što je sasvim drugo pitanje) zapravo bila zanimljiva? Ekipe pod otvorenim šatorima u stilu relija i sličnih kategorija?
Kako se sve nove staze, osobito one s bogatijim budžetom, neprestano trude biti što unikatnije po atmosferi i izgledu (sjetite se smišljanja noćnih, pa sumračnih utrka, itd.), ne bi li i šatori, hipotetski, bili nešto jednako tako specifično?

Japanac drži kokpit
Još je jedno vozačko mjesto potvrđeno za 2011.  radi se o Sauberu, u kojem će i sljedeće godine voziti Kamui Kobayashi. Japanac je ostavio razmjerno dobar dojam u Toyoti, u završnim utrkama prošle godine (šesto mjesto u svojem drugom nastupu!) i uspio zgrabiti ovogodišnje mjesto u Hinwilu, pa se čini da je Peter Sauber dovoljno zadovoljan da bi mu produžio angažman.
Ove godine, početak tom bivšem prvaku GP2 Azije je bio težak  niti jedan bod i pet ispada u prvih šest utrka nije baš fantastičan početak, ali od GP Turske, kao da su se stvari počele popravljati: otada je češće nego rjeđe skupljao bodove, s time da je na Silverstoneu čak zgrabio njih deset. Sada, držeći dvanaesto mjesto, čak može postaviti nišan pokušati dostići Rubensa Barrichella (koji je devet bodova ispred). Dobar razvoj događaja za Japanca  beskrajno bolji nego kod zemljaka mu, Sakona Yamamota.

Dakle 24 bolida, ako i toliko
Od raznih prijava, što javnih, što tajnih, dvije najistaknutije bile su Epsilon Euskadi (koji je isto pokušao i za aktualnu sezonu), i Jacques Villeneuve u kombinaciji s Durangom. Međutim, FIA je sve to odbacila  no radi li se o pretjeranoj pažnji zbog ovogodišnjih kandidata koji niti izdaleka ne mogu još priprijetiti srednjem redu, ili doista niti jedna od ekipa nije ponudila ništa adekvatno, možemo samo nagađati.
Ovo je vjerojatno zapečatilo nade Jacquesa Villeneuvea da se vrati u F1 kokpit, osim ako izvuče neki novi adut iz rukava. Ali, kao što smo već spominjali u ranijim tekstovima, postoje mnogi razlozi zbog kojih je vjerojatnost za takav adut razmjerno mala.
Prema tome, i sljedeće godine vidjet ćemo grid od 24 bolida. Ili, budimo realniji, najviše 24, s obzirom da za neke od aktualnih (primarno mislimo na HRT) financije nisu nimalo sređene, i zamislivo je da se u ožujku 2011. neće naći u Sakhiru na otvaranju sezone.

Indijska ekskurzija
Paralelno s prethodnom objavom, na vidjelo je došao i novi, revidirani kalendar utrka za sljedeću godinu. I, sprema nam se najveći broj utrka u povijesti  njih čak dvadeset, pošto je potkraj listopada, između Koreje i Abu Dhabija ipak ubačen novi GP Indije.
Ova utrka vozit će se u blizini Delhija, na novoj Jaypee Circuit 5.5-kilometarskoj stazi koja se tek gradi. I to, pogađate, pod palicom Hermanna Tilkea, tako da rizik sterilnosti svakako postoji  makar je donekle razvijana i modificirana u suradnji s vozačima kako bi poticala nešto više akcije.
Po osnovnoj računici dužine, na njoj će se voziti 56 krugova, a s obzirom svoj meridijan, u našoj vremenskoj zoni nju ćemo gledati poslijepodne ili predvečer  osim ako se opet smisli nekakvo egzotično vrijeme kako bi vrijeme odgovarao europljanima. Raspored staze, u obliku vrlo iskrivljenog slova Z, možete naći ovdje.


Malezijski Englezi engleskim Francuzima
Ako je vjerovati nagađanjima, Lotus bi se sljedeće godine mogao prebaciti na Renaultov motor. Iako se o tom motoru neprestano vrte neke priče o navodnom nedostatku snage, Red Bull ipak pokazuje da se njime može čak voditi u konstruktorskom prvenstvu (zasad ne baš uvjerljivo, ali vodstvo je vodstvo). Međutim, problem nije u prelasku na Renault  jer ova tvornica će biti sretna prodati još jedan set motora  već u tome što se Lotus prvo mora prijevremeno osloboditi od ugovora s Cosworthom.
Tradicionalno razmišljajući Englezi će se možda zgroziti nad idejom da jedno klasično ime Lotus napusti engleske motore i usmjeri se na francuske, ali niti je Lotus više naročito engleski, niti je Renault naročito francuski. A što se samog Lotusa tiče, teško je zamisliti da bi Renaultov motor bio korak unazad, tako da se navijači ove ekipe ionako mogu više veseliti nego tugovati.

Povratak u "ludo doba"
Već se neko vrijeme priča o promjenama u pravilniku Formule 1 u sezoni 2013. kad istekne aktualni set pravila, ali na površinu su sad došli neki precizniji obrisi. Na veselje nas mnogih koji se sjećaju ludih vremena iz 1980-ih, u igru bi se mogli vratiti ground efekt (koji bi trebao olakšati pretjecanja  živi bili pa vidjeli), te turbo-motori.
Kako bi montiranje turba na aktualne motore proizvelo prilično ekscesne snage, prijedlog je smanjiti se na 1,6-litarske motore s četiri cilindra  recept koji se zapravo nalazi u našim svakodnevnim cestovnim automobilima, samo što se iz ovih planira izvući otprilike 650 KS.
Ovo je popriličan odmak od postojeće recepture, ali kao što smo već bili prisiljeni bolno naučiti, niti jednoj promjeni koja bi na papiru trebala napraviti utrkivanje zanimljivijim  ne treba vjerovati prije nego što to dokaže u praksi. Sjetite se samo najava o prednjim krilima podesivim u utrci: koliko je to poboljšalo spektakl?

Source: f1-hr.com

Post je objavljen 08.09.2010. u 23:57 sati.