Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sebastianvettelspace

Marketing

F1-HR Retrovizor

Od sada ću na blogu objavljivat kolumnu retrovizor stranice f1-hr.com koja donosi pregled najnovijih događaja u svijetu F1, ali blog je i dalje okrenut prema jednome vozaču - Sebastianu Vettelu.

Ferrari sačuvao kožu (2)
Ono što je u prošlom Retrovizoru bilo nagađanje sad je potvrđeno službeno: Ferrari je uspio izbjeći dodatnu kaznu na već ranije određenih 100.000 USD zbog korištenja timskih odredbi u Njemačkoj (nama civilima strahovito velik novac, ali u svijetu Formule 1, ne naročit).
Istina, FIA je potvrdila kako vjeruje da je posrijedi bila režija, ali da ne postoji čvrst jednoznačan dokaz  što samo dolijeva vodu na mlin ranijim komentarima kako je zabrana momčadskih odredbi nedovoljno konzistentno provediva kako bi mogla ostati na snazi. To pravilo će tako biti prepušteno preispitivanju za sljedeću godinu, a Ferrari je prošao bez onog čega se najviše bojao  bodovne kazne.
Nekoliko predstavnika ekipa je pomalo zabrinuto ovim ishodom jer tvrdi da je postavljen presedan koji će do kraja sezone svima dati otvorene karte za režiranje, ali ako ćemo biti iskreni, nije da se u suprotnom ne bi režiralo  samo, osjetno suptilnije nego što je to pacerski Ferrari izveo na Hockenheimu.


Heidfeldovo novo ruho
Nick Heidfeld kojeg smo u prologu sezone spominjali kao jednog od većih tragičara ove godine jer je ostao bez kokpita, ipak će se vratiti: već od sljedeće utrke u Singapuru vozit će za Sauber  ekipu u kojoj je uostalom, pod njenim različitim imenima, vozio veliku većinu svoje F1 karijere. Podsjetimo, godinu je započeo kao Mercedesov treći vozač, da bi se izvukao iz tog ugovora kako bi testirao nove gume za Pirelli, i naposljetku zgrabio ovu priliku.
Doduše, ova ekipa sad nije u konkurentnoj formi u kojoj je bila prije nekoliko godina tako da će se morati naviknuti eventualno grabiti neke sitne bodove, ali i to mu je vjerojatno beskrajno bolje nego provesti cijelu godinu izvan staze. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se držati kroz tih nekoliko utrka, i hoće li mu to biti dobar početak za eventualno pronalaženje kokpita za 2011.
Gubitnik u cijeloj ovoj priči je Pedro de la Rosa, koji time opet postaje nezaposlen. Španjolca prati renome iskusnog testnog vozača koji je skupio bezbrojne krugove razvoja bolida s McLarenom, što je znanje zbog kojeg će lako biti zanimljiv novim ekipama.
Rezultat ovog "transfera" je i da će na sljedećem gridu čak četvrtina vozača biti Nijemci.


Malezijski Englezi engleskim Francuzima (2)
Još jedno nagađanje od prošlog tjedna u ovom je postalo službeno: Lotus je prijevremeno raskinuo ugovor o motorima s Cosworthom i od 2011. će se prebaciti na Renault.
Iako je jednako na dnu bez bodova kao i druge dvije nove ekipe, Lotus (i ne samo zbog ovoga) djeluje kao mrvicu organiziraniji i prespektivniji od njih. Mike Gascoyne, tehnički guru ekipe, prošao je već kroz milijun ekipa i posvuda se sukobio s nekim, ali isto tako, nitko ne osporava njegovo znanje. Također, čini se da su financije razmjerno čvrsto osigurane od strane Malezijske vlasti koja podupire cijelu ideju, tako da bi Lotus  koji uskoro planira promijeniti i ime u onu staru, tradicionalnu verziju  mogao u dogledno vrijeme donijeti lijep napredak.


Povratak hladnokrvnog Finca?
Još smo ih mogli donekle ignorirati dok su bile u statusu pukih glasina, ali sad se počelo dovoljno naširoko govoriti o povratku Kimija Räikkönena u Formulu 1 da ih možemo malo ozbiljnije uzeti u obzir.
Dakle, priča ide tako da je Finac, koji vrijeme provodi u WRC-u, kontaktirao Renault kako bi možda ugrabio kokpit u toj ekipi sljedeće sezone. Po tom scenariju, nogu bi zacijelo dobio Vitalij Petrov, s pretpostvkom da Kubica doista ostaje tamo kao što je planirano ugovorima (uvijek će biti onih koji navijaju za opciju prijevremenog puta u Maranello, no to zasad ignorirajmo). Bez sumnje, takva hipotetska postava Räikkönen-Kubica bila bi izuzetno snažna, ali koliko je ideja realistična i kako bi se ostvarila u praksi?
Renault već posljednjih nekoliko godina funkcionira po načelu da ima jednog dominantnog vozača  s jedinim eventualnim izuzetkom kad je 2007. tamo bila postava Fisichella-Kovalainen. Kako bi se ona uhvatila u koštac s dva vrlo istaknuta trkača? Räikkönen nije do sad baš ostavljao dojam kao da ga previše muči tko mu je s druge strane garaže, no pitanje je što bi na to imao reći Robert Kubica, koji se u Renaultu, po svojoj izjavi, snašao kao riba u vodi i predstavlja svojevrsnu inicijativu za novi povratak ekipe na vrh? On nikada do sad s druge strane garaže nije imao vozača kojem nije bio superioran, pa je teško procijeniti kako bi reagirao na Finca. No, kako je već poznato da određen temperament ima (sjetimo se samo otvorene kritike svojeg šefa Marija Theissena u doba BMW-a!), možda bi ga neka "neslaganja" mogla izbaciti iz takta. Ili, malo prepredeno, mogli bismo to nazvati "Alonso-efektom".
Ali, koliko je sam scenario uopće moguć? Räikkönen je još pri svom odlasku iz Ferrarija govorio kako ne namjerava voziti u F1 ako ne dobije na raspolaganje konkurentan bolid. Može li se u ovoj situaciji Renault nazvati konkurentnim? Vjerojatno  uvjetno, da. Koliko se do sad moglo procijeniti, bolid spada u solidan srednji red, ali Kubica iz njega zna izvući maksimum, što rezultira povremenim postoljima, redovitim Q3 u kvalifikacijama, itd. Kako i Finac ima renome nekoga tko jednostavno sjedne u bolid i odvozi monstruozan krug, možda bi mu jedno takvo okruženje dobro došlo  osobito ako Renault sljedeće godine napravi još neki korak naprijed.
U obzir se, naravno, treba uzeti i financijska pozadina. Čini se da Renaultu tekući račun nije baš u blistavom stanju, a bilo bi teško zamisliti da bi Finac bio spreman voziti za neku nisku plaću. S druge strane, ako se ostvari jedan od spominjanih scenarija da Renault otkupi natrag ekipu i time joj da stabilnije financije, ništa nije nemoguće.
Kako god bilo, zanimljiva glasina, koja  ako se ostvari  bi mogla sljedeće godine na grid postaviti cijelu malu kolekciju raznih svjetskih prvaka.

Source: f1-hr.com.

Post je objavljen 18.09.2010. u 16:49 sati.