Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sebastianvettelspace

Marketing

Alonso vrlo ozbiljno natrag u kandidaturi za vozačku titulu, dok je peh ovaj put pao na njegovog starog rivala Lewisa

Vade se medalje iz naftalina...
Sjetit ćemo se kako je Bernie Ecclestone, u jednom od svojih tipičnih verbalnih žongliranja, svojevremeno lansirao poprilično kontroverznu ideju o ukidanju sistema bodovanja vozača i dodjele medalja, s time da bi prvak bio onaj koji na kraju skupi najveći broj zlatnih medalja. Štoviše, taj je prijedlog prvi put spomenuo upravo za posjete Hrvatskoj.
Unatoč tadašnjem negativnom publicitetu koji je prijedlog primio (i to sa svih strana globusa), gazda Formule 1 je odlučio opet je oživiti ovih dana, komentirajući kako novi sistem bodovanja nije pretjerano poboljšao akciju na stazi.
Naravno, ipak Ecclestone ne bi bio Ecclestone da ispod svojih izjava nema barem četrdeset i tri sloja drugih namjera, slutnji i planova. Bilo bi nevjerojatno da on sam, kao toliki beskrajni insider sporta, ne opaža da bi upravo ova sezona mogla biti strahovito napeta, i u idealnom slučaju, držati čak pet vozača u kandidaturi za titulu prvaka  sve do Abu Dhabija. Čak je pitanje sviđa li se ta čudna ideja uopće njemu osobno, ili je samo koristi kao diskusijski materijal. Ali za što? Uobičajen trik predlaganja nekih kontroverznih ideja kako bi se neke malo manje kontroverzne činile razumnima?
Joe Saward pretpostavlja da bi sva prašina oko medalja mogla biti Ecclestoneov plan da Formulu 1 kandidira kao olimpijski sport. Premda argument da tehnologiziranost Formule 1 ne predstavlja nužno barikadu jer se i neki drugi odobreni olimpijski sportovi strahovito oslanjaju na tehniku (npr. bob) stoji, pitanje je da li bi Olimpijski odbor prihvatio jedan motosport u svoj program, s obzirom da bi to moglo označiti presedan za brojne druge. Zašto onda ne i karting? Ili utrke kamiona? I slično. Komercijalna prednost takvog plana sigurno postoji.


Schumi se ne da, rezolutno gura dalje
Neosporno, Michael Schumacher neće pamtiti 2010. po prelijepim sjećanjima. Ne samo da nije ni teoretski unutar petorice kandidata za svjetskog prvaka, nego čak više nije ni kandidat nadmašiti svojeg momčadskog kolegu do kraja sezone. Deseti u poretku vozača, s manje od jedne četvrtine bodova vodećeg u prvenstvu, je nešto na što se ne bi kladili ni njegovi kritičari na početku sezone.
Iako se o tome govori već više mjeseci, posljednjih tjedana mediji su se na razne strane raspričali o mogućnostima da se Schumi na kraju ove sezone povuče iz aktivnog utrkivanja (ovaj put zauvijek), pa čak i o tome da dobije otkaz, i to možda zajedno sa šefom Rossom Brawnom. Ova druga varijanta ipak je, vjerujemo, samo predmet mašte; vjerojatno bi nepopularnost takvog poteza više štetila nego koristila na kraju, a puštanje Brawna konkurenciji također bi bilo brzopleto, jer s obzirom na rezultate koje je do sad znao donijeti, teško da se slab bodovni saldo Mercedesa može okomiti samo na njega.
Kako god bilo, teorije su se rasplinule time što je Schumacher rezolutno utvrdio da nipošto ne namjerava tako brzo napustiti kokpit. Kao jedan od mogućih budućih aduta mogao bi mu se pokazati prelazak na Pirelli sljedeće godine s kojime bi se možda bolje snalazio nego s, po Brawnovim riječima, "neobičnim" Bridgestoneom. Naravno, ako cijela priča uopće ima toliko veze s gumama. Zanimljivo je da je situaciju usporedio sa svojim svojevremenim odlaskom u Ferrari, u kojem mu je trebalo pet godina da se slože uvjeti za osvajanje naslova. Da li ima i sada toliko vremena? Teško, i to ne samo zbog svojih godina, već i zbog strpljenja kojeg bi u Brackleyu moglo biti mnogo manje  osobito ako ga Rosberg Junior nastavi toliko uvjerljivo nadjačavati, i ako su istinite priče (mada također demantirane) o tenzijama u vodstvu Mercedesa.


De la Rosa, Gascoyne i njihovi poslodavci
Nakon što mu je Heidfeld preuzeo mjesto u Sauberu, Pedro de la Rosa nije časio časa preuzeti pak upražnjeno mjesto u Pirelliju, u svojstvu testera novih guma. Iako će time donekle izaći iz kolotečine utrkivanja, ovo je barem dovoljno dobra "investicija", jer poznavanje guma i iskustvo iz testiranja može biti korisno nekim od novih momčadi. Stoga nas ne bi trebalo čuditi ako ga ipak i sljedeće godine vidimo u nekom (iako ne previše renomiranom) kokpitu.
U međuvremenu, Mike Gascoyne, tehnički guru Lotusa, potpisao je ugovor s tom ekipom za nadolazećih pet godina  do 2015., čime će u toj ekipi provesti barem šest sezona. S obzirom na njegovu prošlost, za Gascoynea je to čitavo stoljeće; on je već ranije stekao imidž inženjera bez dlake na jeziku koji se uspio sukobiti s toliko ljudi da je promijenio ekipa koliko i Andrea de Cesaris. Ali, očito mu iz nekog razloga, atmosfera u ekipi Tonyja Fernandesa bolje odgovara.


Povratak hladnokrvnog Finca? (2)
Još je uvijek većina izjava u fazi pretpostavki i špekulacija a jako malo toga službeno iz Renaultovog tabora, ali je ipak dovoljno da potvrdi ranije sugestije da se prvak iz 2007., Kimi Räikkönen, interesira vratiti u F1 kokpit.
Šef Renaulta Eric Boullier je, doduše, vrlo oprezno formulirao svoju izjavu i spomenuo samo da je Finac jedna od opcija, i to tek ako se sklopi dobar dogovor (između ostalog, i financijski), Kimi ima pravu želju vratiti se i spreman je potruditi se, i tako dalje.
Ovo je nešto što Vitalij Petrov vjerojatno nije previše želio čuti, čak ni uz nepresušne špekulacije da Kubica odlazi u Ferrari. Uostalom, ni sam Boullier ne skriva nezadovoljstvo nastupima Rusa. Točnije, dao je do znanja da se Petrovu svakako smiješi nova sezona u Formuli 1 ako može dokazati da konstantno napreduje. Međutim, ako se učini da je došao do svojeg plafona, koji je toliko niži od Kubice (a Boullier je između redova dao naslutiti da na to sumnja), on će dobiti "zahvalnicu" od Renaulta, bez obzira ciljao na njegovo mjesto Räikkönen ili netko drugi.
Kako sve druge ekipe gornje klase već imaju manje-više stabilne i poznate planove za sljedeću sezonu, ovo potencijalno slobodno mjesto u revitaliziranom Renaultu je vjerojatno i jedina opcija Räikkönena da sjedne u solidan bolid. Teško bi bilo vjerovati da bi on više imao živaca lomiti se po srednjem ili stražnjem redu. Vjerojatno je pitao Hilla kako mu je, kao aktualnom svjetskom prvaku, bilo voziti u Arrowsu.

Source: f1-hr.com

Post je objavljen 29.09.2010. u 23:16 sati.