06

nedjelja

lipanj

2021

Elaborat

Imala sam divnu namjeru danas po peesu poservirat svoj fini ručak - pohano, mladi krumpir sa koprom i vlascem i paradajz salatom, pa pofotkat i glumit petrinjskog masteršefa. Naletila sam i na fotku ulaznice sa Claptonovog koncerta na kojem sam bila prije dvije godine, pa sam mislila možda ipak pisat kak sam glancala marte i odabirala šta ću obuć i četrnajst puta provjeravala gdje su mi pare, osobna, papirnate, šlaftablete za kad se bude vraćalo s koncerta i na kraju sam ujutro prije polaska jedva našla ruksak sa stvarima, ne želite znat gdje sam ga našla.

A onda sam napravila kardinalnu grešku i eto išla pročitat na koji način mogu izrealizirat obnovu onoga šta je popucalo i još uvijek puca po mojoj kući. Dok čekam elaborat da se sruši ona skalamerija kraj mene, koja još uvijek nije srušena, pa da priredim šta mogu ako ikad elaborat za rušenje bude gotov. I nasekirala sam se da me još želudac boli.
Dakle imam dvije opcije. Ako se odlučim sama baktat sa obnovom, prvo moram tražit odgovarajuću odluku Ministarstva. Šta je samo po sebi logično da tražim, jel tako, pa moraju ljudi vidjet da nisam sama možda hilticom sjebala sve one pukotine po zidovima, E onda moram:
- angažirat ovlaštenog građevinskog inženjera koji će napravit elaborat popravka ( primijetila sam da razvijam alergiju na riječ elaborat )
- angažirat izvođača radova
- angažirat ovlaštenoga građevinskog inženjera koji će obavit stručni nadzor i sastavit izvješće o svim izvedenim radovima za koje je propisana izrada elaborata, ko šta je npr. popravak oštećenog
dimnjaka, zabatnog zida i te sitnice
- sačuvat originalne račune za obavljene usluge i radove te svu dokumentaciju
Pare mogu dobit kad se to sve napravi, naravno. I to ne sve. Krpanje zidova koji još pucaju niko ne spominje, dimnjake imam bez zidova, to se podrazumijeva, Rok za prijavu ove opcije je 31.12.2021.

Druga opcija je da se odlučitm za organiziranu obnovu, pa se onda odgovarajuća odluka Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine prosljeđuje Fondu za obnovu il Središnjem državnom uredu za obnovu i stambeno
zbrinjavanje, koji će provesti daljnji postupak. Rok za prijavu je 31.12.2027.
Pa dok čekam taj daljnji postupak, imam stalno u rukama partviš da ono šta se kruta i trusi iz popucanih zidova svaki dan sabirem po kući. Pardon, neće mi trebat, to sve sama trebam riješit.

Imam ja i treće, najidealnije rješenje. Točno se bavim mišlju da o tom najidealnijem rješenju napišem osobni elaborat i uputim ga na nadležno Ministarstvo. Ukratko - nemojte ništa obnavljat. Porušit samo ovo šta je za rušenje, a ove kuće ko šta je moja ostavit kako jesu pa recimo dobit hrvatske Pompeje. Nek dolaze ljudi gledat, ako ih zanimaju Pompeji pa i ovo će ih zanimat. Otvorit suvenirnice, na rukometnom igralištu malo im pokazat kako je Petrinja nekad izgledala i onda ih pustit da hodaju. Biće mjesta za hodat ko u priči, rušiće se još puno toga. A sigurno će ljude zanimat i da vide kak se živi u kućama punim popucanih zidova,
Šta mislite, jel bi moj elaborat mogo proć? Dobro, ovo je sažeta verzija, još bi ja to doradila da ljudima ne bude dosadno kad dođu razgledavat.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.