srijeda, 10.08.2011.

It (1990)



Sve u svemu: 4,5 / 5 thumbup
Više o filmu: Imdb.com
Video

1960. godine skupinu od sedmero djece proganjalo je čudovište klaun Pennywise koje otkriva njihove najveće strahove i ubija djecu. Trideset godina poslije, oni se ponovno okupljaju i pokušavaju stati na kraj klaunu jednom zauvijek...



Pročitao sam sigurno tri puta knjigu od Stephena Kinga 'It' iliti naški prevedeno 'Ono', a samo sam jednom pogledao film, i to možda kao klinjo od nekih 10-tak godina. Kako mi je klaun Pennywise ostao kao jedan od najstrašnijih horror likova iz djetinjstva, dobro mi je došla prošla noć da ga konačno pogledam. Već neko vrijeme odgađam gledanje ovog filma, jer jednostavno nisam uspio skupiti neku prazninu od 3 sata da ga pogledam, jer film toliko i traje. Iako se to možda čini malo predugo, za ovakvu vrstu filma to sigurno nije. Ako ste jedni od ljubitelja djela Stephena Kinga, kao ja, onda će vam se ovo sigurno svidjeti, ako već niste gledali ili pročitali knjigu. Meni je ovo jedan klasičan horror i odličan primjer horrora kakvi trebaju biti uvijek. Većina filma je dosta statična i pretežito se sve odvija na dijalozima i retrospekcijama, ali to u ovom slučaju nimalo nije zamorno, a kamoli dosadno ili neprobavljivo. Sami likovi su po sebi zanimljivi, tako da je zanimljivo bilo gledati razvoj njihovih života i povratke u njihovu prošlost kada su još bili klinci u borbi protiv klauna. It je jedno od najpoznatijih, i jedno od najboljih Kingovih ostvarenja. Redatelju Tommyu Lee Wallaceu je ovo i ujedno najbolja ekranizacija.



Gluma u filmu je više nego solidna, ali kod par likova i u par situacija se može promotriti manjak inspiracije ili doza neozbiljnosti, a najviše me čudila činjenica da su djeca bolje odglumila od odraslih glumaca. To je ujedno i odlično, a ujedno i jako loše, kako za koga. Na svu sreću, u većini scena se pojavljuju oni kao djeca. Tim Curry, poznati negativac koji, ja mislim nijednom nije glumio ni u jednom filmu pozitivnog karaktera, ovdje se predstavlja pod maskom kao klaun Pennywise. Čudovište je lako pamtljivog izgleda, za one koji ne vole klaune ovo je još gore. Jedan od najboljih horror monstruma. Scene u kojima se on pojavljuje jedva sam čekao vidjeti u filmu, ima neki bizaran klaunovski humor, odlične načine smrti i za ono doba efekti oko njega su bili sasvim ok, danas pak izgledaju pomalo smiješno. Priča teče dosta umjerenim tokom, nekada je možda malo sporija, a nekada je puna akcije i jako dobro realizirana. Vidi se na kraju filma da se ni u tri sata nije uspjelo izdogađati sve ono što se događalo u knjizi, a sukus između knjige i filma je...pa recimo, sličan. Nedostaje dosta autentičnosti, i to je najveća i jedina greška cijelog horrora. Apart from that, sve je u najboljem redu i u ovom slučaju vam preporučam da možda bolje prvo pogledate film, a onda pročitate knjigu, tako sam ja napravio, i nakon odličnog filma, dobio sam još bolju priču iz knjige. Inače, oboje se isplati.



It je skoro pa savršen horror, jedan od najboljih ikad i drago mi je što će i on biti zabilježen na mom blogu. Ponekad provod na moru ne mora biti kupanje, opijanje ili sunčanje...može biti i neki dobar, ali stvarno dobar film. Dobra ekranizacija, a kao jedinka, film je odličan.

16:37 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>