Pisati se mora, jer dok ne odvrneš slavinu voda ne teče

nedjelja, 26.02.2023.

Nisam gledao Let 3 (o konformizmu)


..........
Nisam vidio ni čuo našu Eurovizijsku uzdanicu. Volim Euroviziju, dapače fetišižiram ju. Pratim i navijam. Italija pobjednik 2021., o kakve predivne emocije!

Nisam gledao Doru, to nikad ne gledam, uznemirava me. Smeta me pokušaj da se predvidi nešto što će biti trend. Nekakvo subverzivno projektiranje s ugrađivanjem mane, koja bi se drugima trebala svidjeti ...Kod "prave" Eurovizije....kiču i smeću se veselim. Kod našeg izbora, isto mi izaziva mučninu i sram.

Nisam pogledao ni poslušao domaću pjesmu, pobjedničku, nemam blage veze kakva je. I sad me to uznemiruje. Da ne znam ono što svi drugi znaju. Bas svi!

Nemam namjeru biti drugačiji. Dapače! Obožavam odskočiti u granicama konvencionalnog. Tjednima si tražim naočale (dioptrijske i sunčane dioptrijske), mijenjam garderobu, visim po stranicama, čekam da mi jave da je moj broj dostupan. Netko počinje dan s vijestima, društvenom mrežom, ja sa wishlistom i odjećom.

Našao sam jednu njemačku sportsku firmu. Oblače austrijske i švicarske skijaše. Diskretno poznati, prihvatljivo skupi.Opremio sam se. Vrebam još samo hardshell jaknu. Nadam se da ću je uspjeti kupiti prije kraja sezone.

Ima moja jakna iz snova sve: 3L je, Gorotex, pastelna svjetloplava sa zelenoplavim detaljima. Kupio sam nedavno odgovarajuću softshell jaknu, prije toga sivi fleece, nešto ranije toplu usku svjetloplavu majicu. Ista marka naravno. Sve je kao za sport i skijanje, a može i po kući ("Gućći po kući, Pradu po gradu").

Volim taj diskretan švapski logo firme. A posebno istkani naziv firme na ramenu. U boji osvojenog odjevnog predmeta, samo mala razlika u nijansi Biti banalan, biti kao drugi, biti vidljivo nevidljiv. Jer vidi me se! Primjete se moje igre bojama i oblicima. Pitaju me što je to, privučem pažnju. Volim se uklopiti, biti uniforman, konvencionalan, banalan, površan!

Zato me valjda smeta Let 3. Ne sama pjesma, nego likovi općenito. Njihov egzibcionizam i estetika ružnog i izopćenog/izopaćenog. Mislim...smeta me što nisam pogledao izvedbu o kojoj svi pričaju. Neče me oni natjerati da budem drugačiji! Sad to postaje svjesna odluka. Odgledati ili ne. I kada. A ne želim odudarati. Posebno ne zbog nekog kao oni.

Nije lako biti konformist.Treba puno truda uložiti. Ja nosim teško izgovoriljiv njemački logo na ramenu, a oni ružu u guzici.

Ne razumijemo se, nije mi ni bitno, ali mi smeta da su se umješali u moj Eurovizijsku doživljaj. Pogledat ću ih da ih skinem s one stvari, ili da ih iz isčupam iz guzice. Pa da nastavimo postojati u koegzistenciji mirnog mimoilaženja.
. .........

Oznake: konformizam

26.02.2023. u 07:08 • 10 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 20.02.2023.

Almeno Stavolta

........
jedan predivni talijanski pop-rock, moj nešto slobodniji prijevod.
.......


Ako mi ne vjeruješ, poslušaj me barem! Biti neprijatelji nije za tebe ni za mene. Ne želim te ispitivati, ni optuživati, radije tražim tko smo bili. Barem ovaj put...hajde me poslušaj! Barem ovaj put! S hrabrošću da se suočimo, uzvrati mi otkucajem u prsima. Bit će da smo umorni, ili nam je u osobnosti popis nedostataka.

Ti si uspjela, ja nikada. Zato sada prestani razmišljati o problemu kojeg nema i daj mi vremena da ga sredim. Sve tvoje zašto, barem ovaj put. Večeras sam ovdje iza "da", koji ne počinje. Jednom ću te opet natjerati da se smiješiš. Iako ne znam kako, reći ćeš moje ime. Ako ne želiš vjerovati, poslušaj me barem!
.


.VIDEO: Nek "Almeno stavolta"

Oznake: Almeno ascolta

20.02.2023. u 14:52 • 0 KomentaraPrint#

petak, 17.02.2023.

Imam sliku, tražim priču



.......

Oznake: prekrcana polica

17.02.2023. u 10:37 • 8 KomentaraPrint#

četvrtak, 16.02.2023.

Prekrcana knjižnica

16.02.2023. u 20:09 • 0 KomentaraPrint#

petak, 03.02.2023.

Baxter Dury, jedna ljubavna (Cohen za siromašne)



Nikad ne znaš di ćeš naći utjehu. Niti ikad znaš di ćeš pronaći glazbu koja ti paše. A ja trošim puno glazbe. Pa sam zahvalan na svakom prijedlogu, probat ću sve, svemu ću dati šansu.

Primijetio sam nedavno da mi moje glazbene preference više nisu strogo dogmatski zacrtane i da sam napustio tražiti podražaj u preslušanim i prožvakanim herojima. Imam drugačije potrebe pa mi se valjda i glazbeni ukus promijenio. Tražim posvuda inspiraciju, svakog gnjavim da mi da neki prijedlog za slušanje. Nisam "na autopilotu". Frazu "ljudi na autopilotu" negdje sam usput pokupio, nisam baš siguran čija je, pa ne bih mogao navesti autora/autoricu.

Treba mi glazba za do posla i natrag jer od preseljenja imam novih lijepih 20 minuta hodanja za istraživanje. I dok trčim. Čudi mi se moja prijateljica Vodenjakinja, da mogu na dužu turu bez glazbene zaštite. A uglavnom mogu i volim tu slobodu da podnosim tišinu. Svejedno se vraćam trčanju sa glazbenom podlogom jer imam cajta za jedan album po treningu. Iznova podižem treniranje, zato su mi ture kratke. Imao sam osjetnu pauzu, nešto sam morao odmarati, nešto mi je trebalo lijenosti i godilo mi.

Imam i nove slušalice, mislim da su mi šeste bežične koje koristim. Drugačije su. Zvuk prenose preko sitne košćice, neposredno pokraj uha ("bone conducting"). Tako da imam slobodne uši, čujem vanjske zvukove. Stabilne su, i imaju i mala sigurnosna svjetla koja mogu treperiti i ružne su.

Baxter Dury...taj mi je glazbeni heroj mjeseca. Nikada za lika čuo nisam. Preporuka je došla preko jednog ženskog profila, na stranici za upoznavanje. Dosta oprezan ženski profil, nimalo intrigantan, al' sam uočio da preporučuje dva imena za koja čuo nisam nikad. Baš nikad i mislim, ovo valja istražiti. Drugo ime je neki Talijan, nije me kupio, ali Baxter je. Pa stavio u Deezer, kasnije ga i pogledao.

Baxter izgleda onako kako sam ja htio izgledati kad postanem odgovorni muškarac! Čovjek koji nastupa u odjelu. Treba stila da ti odjelo dobro stoji i da izgleda udobno. A ona uska kravata, labavog čvora...

Al nikad mu nisam postao nalik, možda jer sam se previše želio dočepati statusa odgovorne osobe. Pasalo mi je to (biti odgovoran) i biti odrastao. Danas kada pišem, onda pustim da budem po uzrastu i skali odgovornosti sve što god sam bio i proživio (i preživio). A i volim se udobno obući, rijetko sam u odjelu. A dobro mi stoji!

Osim toga, jednog sam lika, s kojim baš i nemam puno veze, zamišljao baš tako! Gotovo sablasno koliko sam ga sličnim zamišljao liku pjevača! Baxtera…onako sa smiješkom, cigaretom, čašom u ruci, u odjelu, šarmantno neuredan i zabavan. Tako sam tog lika bio po pričanju iscrtao. Al sam uglavnom fulio, iako zapravo pomalo i liče.

Baxter poprilično liči i na Cohena, i tematski su srodni, ali mi nije tako dosadan. Imaju nešto zajedničko i od scenskog nastupa. Srećom Baxter je moj čovjek! Jer usred lijepe, melodične, ljubavne pjesme, usklikne onaj poznati ljubavni krik ..."jebi se!" Što mislim da (isprike damama koje ga redom obožavaju) šonjek Cohen nikad nije izustio.

A Leonarda nikad nisam razumio, nije mi se baš nešto sviđao. Nego sam se jednom pravio da ga volim, a kako bih se umilio ženskici koja ga je obožavala. Gotovo pobožno ga je spominjala. Kao posebnog. Pa sam ja čak pokušao pogledati i „Pticu na žici“. I bio razočaran sobom i mojim nedostatkom emotivne tankoćutnosti, a ona je plakala i kad bi reprizu gledala. Kasnije sam doznao da ni dama nije baš bila autentična, nego je Leonarda uzdizala jer ga je taj lik, kojeg sam zamišljao kao Baxtera, volio pa ga je i ona uzdizala u mitsko biće.

Tako se zatvorio jedan beznačajni krug, jer sad priznajem da Cohen prolazi pokraj mene i ne dira me više ("kao da sam na autopilotu"), a Baxtera upoznah sa predstavljanja nepoznate ženice na stranicama za upoznavanje. I navukao se, dok mi ne dojadi i dok ga zaborav ne proguta. Nisam se obratio ženskici sa nezanimljivim profilom, ionako tamo čitam predstavljanja kako bih otkrio što žene žele, jer me to ponekad jako zbunjuje.
……
.....
Evo jedna predivna, smirujuća, samo malo malčice uznemirujuća ljubavna pjesma od Baxtera Duryia, u mom prijevodu sa engleskog i malo francuskog.

Ja nisam tvoj pas

Ja nisam tvoj jebeni prijatelj
Ipak pokušavam biti
pokušavajući to osjetiti
pokušavajući to biti.

Nije to moj problem!
Ja nisam tvoj pas!
Ali pratio sam te posvuda.

Neki ljudi vole se pokazivati
Neki ljudi vole gledati
A gledam pomalo previše
Pokazuješ previše.

Nije to moj problem
Ja nisam tvoj pas


VIDEO

......

Oznake: Baxter

03.02.2023. u 16:18 • 18 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< veljača, 2023 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          

Veljača 2024 (1)
Siječanj 2024 (1)
Prosinac 2023 (1)
Studeni 2023 (2)
Listopad 2023 (1)
Kolovoz 2023 (1)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (5)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (5)
Siječanj 2023 (2)
Prosinac 2022 (3)
Studeni 2022 (1)
Listopad 2022 (2)
Rujan 2022 (1)
Kolovoz 2022 (2)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (4)
Travanj 2022 (3)
Ožujak 2022 (1)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (2)
Prosinac 2021 (1)
Studeni 2021 (1)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (3)
Kolovoz 2021 (1)
Srpanj 2021 (4)
Lipanj 2021 (3)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (6)
Ožujak 2021 (7)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (3)
Studeni 2020 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

o autoru

Annie Ernaux:"Da uđe u trag osjećajima koji su već tu, a još nemaju ime, poput osjećaja koji je tjera na pisanje."

e to mi je dosad najbolje i najdraže objašnjenje podražaja na pisanje: Otkriti osjećaje koji još nemaju imena...


...

Proveo sam dobar dio 2023. u pasivi. Vraćam na blog većinu priča, osim izbrisanih. [2023-12]

Rasteretio sam se ispisanog i nastavljam pisati (2023-04)

Brojalica (2023.)


counter for blog

...


counter for blog