Tijekom jučerašnjeg i današnjeg dana su se mogla vidjeti u blizini mostova bušenja na 4 lokacije u dolini Neretve od Metkovića (lokacija Duvrat) preko Kule Norinske do Banje.
Izvođač bušenja je angažiran od strane Hrvatskih željeznica s ciljem istraživanja tla na kojem su željeznički mostovi. Bušenje se vrši do 10 metara dubine kako bi se utvrdile konstrukcijske potrebe stubova-nosača mostova.
Zanimljivo je da su u Hrvatskim željeznicama svjesni problema mekog tla na tom području dok Hrvatske ceste ne osjećaju potrebu istražiti stabilnost mosta u Kuli Norinskoj preko riječice Norin iako je upravo uz sam most prije 2 godine nastala pukotina u duljini od 150 metara koja je prijetila urušavanjem obale Norina sve do samog mosta.
Također, kada se zna da je most u Kuli Norinskoj jedna od najkritičnijih točaka u cestovnom prometu zbog ogromnog broja nezgoda koje se događaju jer je most uzak (ne postoji mogućnost sigurnog mimoilaska dva vozila) iznenađujuće je da se u Hrvatskim cestama ne planira širenje tog mosta.
ZanimljivI prijedlozi se već godinama spominju među lokalnim stanovništvom u vidu rješavanja zajedničkog problema Hrvatskih voda, Hrvatskih cesta i Hrvatskih željeznica.
Naime ako se već treba krenuti u rekonstrukciju, onda bi najekonomičnije bilo da sva 3 subjekta sjednu i dogovore zajedničku gradnju objekata kojima bi se:
- izgradila brana na riječici Norin (čime bi se riješio problem poplava desnog gornjeg zaobalja rijeke Neretve)
- izgradio novi cestovni most normalne širine za cestovni promet
- izgradio novi željeznički most
Zajednički projekt bi sigurno bio jeftiniji, brži i izvedljiviji, a riješio bi i mnoge probleme. Ovako je pak upitno uopće da li će Hrvatske željeznice uopće moći napraviti nosive stubove bez utjecaja na stabilnost cestovnog mosta.
|