Jučer 19, lipnja, u BiH je svečano puštena u promet poddionica autoceste Bijača-Kravice dužine 5 kilometara vrijedna je 56 milijuna KM, a financirana je sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Radove su izvodila 3 poduzeća iz BiH, a u sklopu poddionice izgrađena su 2 nadvožnjaka, 3 podvožnjaka, Centar za održavanje i kontrolu prometa, čeoni cestarinski prolaz i odmorište Kravice.
Ovim ranijim otvaranjem nego što se očekivalo s BiH strane se htjelo poslati BiH, ali i Hrvatskoj i međunarodnoj zajednici jasnu poruku da su mnogobrojne najave i optužbe da BiH nije u stanju završiti svoj dio posla, bile neutemeljene i da je RH ta koja kasni. To je čak u pretežitom dijelu točno jer je hrvatska projektantska tvrtka IGH bila ta zbog koje se kasnilo s natječajem u BiH jer nije dostavila dokumenataciju za natječaj u ugovornom roku. No BiH je krenila u radove s tri smjene po cijeli dan i radove uspijela završiti u roku.
Sa Hrvatske strane u Novim Selima otvaranje se prema neslužbenim informacijama očekuje u petak 28. lipnja i to bi bio ujedno i datum od kojeg bi granični prelaz Nova Sela bio stavljen u funkciju, za što se Carinska uprava, Granična policija i druge službe intenzivno pripremaju.
Radovi na pristupnim putevima, graničnom prelazu i cijeloj infrastrukturi su na samom kraju i ne bi trebalo biti problema sa stavljanjem u funkciju svih kapaciteta i službi od 01. srpnja.
S Hrvatske strane radi se od oko 2 kilometra pristupne ceste do državne ceste Metković-Vrgorac u Novim Selima,, ali i cijelog čvorišta s nadvožnjacima i pripadajućom infrastrukturom koja će se nadovezati na autocestu koja se užurbano radi. Naime spoj Novih Sela (Bijače s druge strane granice) se očekuje iduće godine što bi dolini Neretve, ali i Hercegovini i BiH otvorilo nova vrata prema Dalmaciji i unutrašnjosti. Neretvani će tako iduće godine moći birati – da li će na autocestu ulaziti kod Novih Sela ili na Čeveljuši koja će se u punom profilu autoceste prema najavama otvoriti krajem ove godine.
BiH strana se užurbano priprema i za svoju poslovnu zonu sa svoje strane granice, a Općina Kula Norinska je sa svoje strane za Poslovnu zonu Nove Sela riješila inicijalnu dokumentaciju, ali je problem igradnja infrastrukture koja je vrlo skupa i za mali proračun Općine Kula Norinska, nemoguća misija bez pomoći iz Državnog proračuna ili strateškog investitora. Stoga se u Općini Kula Norinska razmatra više opcija – od one javno-privatnog partnerstva, preko one sa strateškim investitorom, do pomoći iz EU fondova za prekogranične projekte ukoliko se dvije poslovne zone – one Kule Norinske i grada Ljubuškog,povežu.
Nova Sela- novuređeni moderni prelaz s više traka
Pogled s nadvožnjaka na dio čvora kod Novih Sela
Autocesta u izgradnji kod mjesta Mali Prolog
|