Ekonomska kriza koja trese Hrvatsku u zadnje vrijeme pogodila je i cestogradnju, a posebice dionicu autoceste Ravča – Ploče.
Naime iako je ispočetka bilo planirano da se ta dionica završi u 2009. godini, usporavanje dinamike isplate izvođačima radova utjecalo je i na dinamiku izvođenja radova, pa je sada rok završetka radova na spajanju grada Ploča s autocestom pomaknut na prvu polovicu 2011. godine. Nestrpljivi građani su ovakvo usporavanje dočekali na nož jer će jug Hrvatske, a prvenstveno Neretva, biti uskraćeni za autocestu još najmanje godinu i pol dana.
Obećanja da će autocesta biti završena u 2009.-oj godini su se pomakla za oko godinu i pol, ali je bitno da radovi nisu zaustavljeni. Obilaskom dionice već na prvi pogled je vidljivo da je intenzitet radova smanjen, ali se oni i dalje izvode. Više od 80% zemljanih radova je završeno, a većina vijadukata i tunela su u poodmakloj fazi izgradnje što je vidljivo i iz fotografija na dionici Ravča – Ploče.
Zemljani radovi
Vijadukti u poodmaklim fazama
Završeni stupovi za vijadukt u mjestu Puljani
Inače ova dionica autoceste Zagreb - Ploče je vjerojatno i najsloženija zbog velikog broja vijadukata, tunela i drugih objekata na realtivno maloj dionici. Među najzahtjevnijim je svakako vijadukt Kotezi (od mjesta Kotezi do mjesta Paklina) koji je dug čak 1250 metara, a pojedini stupivi imaju visinu od čak 50 metara. Unatoč tome većina stupova je dovršena ili se završava, a i tuneli su većim dijelom probijeni.
Dio radova na dionici Ravča - Ploče kao podizvođač (partner) izvodi i Metkovačka tvrtka “Obšivač d.o.o.” , zajedno s tvrtkom “Hidroelektra niskogradnja “ d.d. ( naručitelj) te tvrtkom “Primorje” d.d. ( izvođač). Ugovorom potpisanim u srpnju 2008. godine je bilo predviđeno da radovi budu završeni najkasnije do 30. studenog 2009. godine, ali je poznato da je “Obšivač” d.o.o. otpustio 100-tinjak svojih radnika zbog smanjenja opsega radova i usporavanje naplate izvršenih poslova.
|