Novi Jeep (Grand) Wagoneer, moguće predstavljanje na auto sajmu u New Yorku

četvrtak , 01.12.2016.



Novi Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer mogli bi biti predstavljeni sredinom travnja sljedeće godine na sajmu u New Yorku za modelsku godinu 2019. Platforma tj. oba modela će nositi kodnu oznaku WS za razliku od Grand Cherokeea koji će imati oznaku WL. Sva tri modela će biti na dodatno poboljšanoj platformi WK2 iza koje se krije aktualni Grand Cherokee. Kod novih modela će udio aluminija biti daleko veći tako da će se masa dosta srezati.

No odakle su onda došle informacije da Grand Wagoneera neće biti? Pa znate kakvi su Amerikanci. Gledaju samo sebe i cijeli svijet im je SAD. Oni su očekivali da će Grand Wagoneer biti na body on frame arhitekturi odnosno da će biti pravi takmac nekim modelima iz GM-ove štale. Naravno da se to neće dogoditi jer Jeep je brand koji cilja globalno i platforma je naravno unibody koja je prihvatljivija tržištima Europe, Bliskog Istoka i Kine. Sve ovo znači da bi treći red sjedala trebao biti korišten samo u slučaju nužde. Naravno nešto što Amerikancima nikako nije drago.

Uostalom tko je pratio originalnu vijest o otkazivanju Grand Wagoneera mogao je vidjeti da on nije otkazan nego da neće biti ono što su očekivali. Da će biti nešto sasvim drugo.

Da se ipak vratimo na malo više detalja o WS blizancima. Oni bi svojim pozicioniranjem trebali napasti trebali napasti Land Roverove modele Rang Rover i Range Rover Sport na globalnom nivou. Samim tim Jeep ide u neke vode kojima nije do sada plivao.
Ono što će vizualno razlikovati Grand od običnog Wagoneera je prije svega različiti dizajn prednjeg i stražnjeg odbojnika.

Manji Wagoneer će ciljati na gore spomenuti Range Rover Sport i biti će nešto manje luksuzan od svoga velikoga brata. Za američko tržište bi ulazni motor trebao biti V6 Pentastar sa tim da bi vrh ponude bio Wagoneer Trackhawk model koji bi bio pogonjen HEMI Hellcat motorom. Neće imati neke tehnološke stvari kao veći brat tako da će npr. prednje svjetla biti bi-xenon tipa. Kamera 360° će biti opcionalna.

Grand Wagoneer ima veći akcent na luksuz. Dobiti će novi UConnect infotainment sustav veličine 12.1", Full LED svjetla sa 7-segmentnim potpisom, električna sjedala podesiva u 18 smjerova, grijanje i hlađenje drugog reda sjedala, grijanje trećeg reda i još mnoga toga. Kamera 360° će biti standardna, a Harman Kardon sustav 25 zvučnika opcija.
Isključiva motorizacija za SAD će biti HEMI V8.

Kod oba će pogon na četiri kotača biti jako sličan onome sa aktualnog Grand Cherokeea. Imati će i sasvim novi unaprijeđeni zračni ovjes.

Ostaje samo vidjeti koje će biti mjesto proizvodnje. Glasine o Warren Truck tvornici otpadaju jer će se tamo proizvoditi aktualna generacija Rama 1500 za flotnu prodaju dok će novi Ram 1500 istodobno izlaziti iz SHAP pogona. Isto tako bi prenamjena Warren Truck iz body on frame u unibody pogon bila preskupa. Tako da opcije ostaju Saltillo u Meksiku gdje se sada proizvodi određena količina Rama 1500 kao i Conner Avenue gdje Viper uskoro prestaje sa proizvodnjom kao i Toledo koji je dom marke Jeep.

Oznake: auto, automobili, fca, jeep, wagoneer, grand wagoneer

Fiat je registrirao patente za obitelj Tipo u Brazilu

srijeda , 30.11.2016.



Fiat je registrirao patente za obitelj Tipo u Brazilu. Publikacija INPI ima crteže prednjeg i stražnjeg kraja hatchbacka, te prednje kraja SW-a i sedana. Fiatovi projketi X6H i X6S bi tako trebali biti ništa drugo nego brazilske verzije europskog Fiat Tipa.



Ne bi trebalo biti velike promjena u dizajnu. Nešto sitno za haubu i svjetla. Određene promjene bi trebala biti i straga gdje će se tablica naći na stražnjem odbojniku.



Treba li bi biti tri paketa opreme. Attractive, Essence i Sporting sa tim da bi dva jača trebala ići samo sa najjačim motorom.



Ulazni motor je novi 1.0 6v Firefly. Isti razvija 72 KS i 104 Nm na benzin odnosno 77 KS i 109 Nm na etanol. On će se nuditi uz 5-stupanjski ručni mjenjač.

Srednji motor u ponudi je isto tako novi 1.3 8v Firefly. Razvija 101 KS i 137 Nm na benzin odnosno 109 KS i 142 Nm na etanol. Ići će uz 5-stupanjski ručni ili Dualogic robotizirani mjenjač. Ovaj motor je opremljen Start/Stop sustavom.

I za kraj tu je najjači motor 1.8 16v E.TorQ EVO. Ovaj motor je doživio nekoliko promjena za 2017. i stoga nosi dodatni sufiks EVO u nazivu. Na benzin bi trebao imati 135 KS pri 5750 o/min uz 188 Nm pri 3750 o/min. Sa etanolom vrijednosti rastu na 139 KS pri 5750 o/min uz 193 Nm pri 3750 o/min. Ovaj motor ima Start/Stop sustav. Dolazi sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačom ili 6-stupanjskim HD automatikom.

U budućnosti možemo očekivati 1.0 i 1.3 turbo motore.

Proizvodnja će se odvijati u Pernambucu, u istim onim pogonima odakle izlazi Fiat Toro, te Jeepovi Renegade i Compass.

No moram za kraj napomenuti da su neke informacije iz Brazila oprečne. Govori se o zamjeni za Palia, a ovaj model bi bio prevelik za to. Postoje priče da će doći dva modela. Jedan veličine našeg Tipa i jako sličan njemu i drugi koji slijedi taj dizajnerski pravac ali je dug oko 4 metra, a sa stražnjim vertikalnim svjetlima.


Oznake: auto, automobili, fca, fiat, tipo, brazil

FCA zapošljava novih 1800 radnika u Cassinu

utorak , 29.11.2016.



Iako mnogi zloguki proroci govore kako se Alfa Giulia slabo prodaje to nije točno. Dokaz dobrom dosadašnjem poslu je i zapošljavanje novih 1800 radnika u pogonima u Cassinu. Novi radnici bi trebali omogućiti rad za dodatnu smjenu.



Sve to skupa će omogućiti dosta veću proizvodnju Giulie i Stelvia. Koliko je to sve skupa značajno pokazuje da je samoj svečanosti u Cassinu prisustvovao i talijanski premijer Renzi.

Napominjem kako je Giulia već tokom rujna zaokružila svoj plan u Italiji za 2016., a plan je premašen i za područje cijele EU. Ono što je isto tako dobar pokazatelj je da se jako malo ljudi odlučuje za ulazni model od 136 ili 150 KS. Nekakav minimum je 2.2 dizel sa 180 KS i opremom Super. Najjači Quadrifoglio model je čak traženiji od dizela sa 136 KS.

Za daljnji rast je ključno ojačavanje mreže dilera. Na tržištu SAD-a sve ide po planu. Postigli su da je većina dilera zajedničkih sa Maseratiom. To će omogućiti odlično iskustvo za kupca prilikom same kupnje, a nadam se i dobru servisnu podršku. Jednostavno je standard za premium brand totalno drugačiji nego za one mainstream. Alfa je ovakvim potezom u SAD-u jasno pokazala gdje cilja.

Koliko je Alfi važan SAD pokazuje i činjenica da da će Stelvio Quadrifoglio doći tamo već sredinom sljedeće godine dok je start prodaje istog za Europu predviđen tek krajem te iste godine.



Ipak za obične verzije početak će biti u Europi i to u ožujku ili travnju sljedeće godine.

No to nije sve. Talijanski Quattroruote izvještava da je dano zeleno svjetlo za Giuliu SW.



Naravno iluzorno je očekivati da premijera iste bude na sljedećem sajmu u Ženevi. Prodaja iste ne može biti prije 2018., a tome u prilog ide i činjenica da nismo vidjeli još ni jednu testnu mulu.



Naravno da će i prodaja obične Giulie rasti dolaskom novih verzija. Mnoge informatičke firme u svoju flotu ne mogu uvrstiti Giuliu jer imaju politiku o vozilima sa emisijom CO2 manjom od 100 g/km. To će se dogoditi kada početkom sljedeće godina u prodaju dođe verzija Advanced Efficiency oznake AE.

I mogu reći da se napokon zna službena potrošnja Giulie Quadrifoglio u SAD-u. EPA je rekla da je to 20 mpg u kombiniranom ciklusu što je za 1 mpg bolje od BMW-a M3. A to će reći da službena prodaja Giulie Quadrifoglio u SAD-u može početi.

Treninzi tamošnjih zastupnika za Giuliu su mahom odrađeni već pretprošlog tjedna.

Oznake: automobili, auto, fca, quadrifoglio, giulia, stelvio, alfa, alfa romeo

FCA ulaže u proizvodnju FireFly motora u Poljskoj

petak , 25.11.2016.

FCA je potpisala ugovor sa poljskom Vladom u kojem stoji da će se uložiti 350 milijuna eura za pokretanja proizvodnje novih GSE motora u Bielsko-Biali. Početna investicija bi trebala biti 250 milijuna eura dok bi se kasnije uložilo još 100 milijuna.

Trenutno se u Bielsko-Bialo proizvode TwinAir i 1.3 MultiJet motori. Kako se proizvodnja TwinAira bliži kraju nije čudno da ga mijenja GSE.

Ne zna se točan datum početka proizvodnje no većina poljskih medija izvještava da je to prije kraja 2017. godine.

Tržišno ime FireFly nije čudno kako se zna da mijenja prije svega na globalnom nivou FIRE motore i sa kojima dijeli 77 mm razmak između cilindara.



Oznake: fiat, fca, automobili, auto, fire, firefly

Kupnja novih Fiata od sada i preko Amazona

četvrtak , 24.11.2016.

FCA je otvorila trgovinu na Amazon Italy gdje je dostupan njihov brand Fiat.

Mogu se kupiti tri vozila i to Fiat 500, 500L i Panda. Nakon uplate 180 eura preko Amazona ostatak se može uplatiti kod najbližeg Fiat dilera.

Popust s obzirom na službene cijene je između 15% i 28%.

Rok isporuke je do dva tjedna od dana narudžbe.



Oznake: automobili, auto, fca, fiat, 500, 500c, 500l, panda

Kraj za TwinAir motor

utorak , 22.11.2016.

Kao što znamo FCA grupacija je službeno predstavila nove GSE motore i to one atmosferske sa 2 ventila po cilindru tržišnog imena FireFly. Ono što nismo znali je koliko bi brzo mogli doći u Europu.

Jedan od motora koje mijenjaju, i to bi ih čak trebali zamijeniti ovi atmosferski FireFly motori, su Fiatovi motori sa dva cilindra imena TwinAir. Oni se prestaju proizvoditi u travnju sljedeće godine što bi značilo da ćemo najvjerojatnije već prije kraja 2017. gledati FireFly motore u europskim automobilima.



Atmosferski 1.0 FireFly sa tri cilindra bi trebao biti dostojna zamjena za 1.0 atmosferski TwinAir dok će 1.3 atmosferski FireFly sa oko 100 KS zamijeniti 0.9 TwinAir sa 85 KS i 105 KS.

Oni koji se pribojavaju nedostatka okretnog momenta ne bi trebali biti zabrinuti pošto 1.3 FireFly razvija oko 135 Nm sa tim da je već na 1500 o/min raspoloživo 110 Nm što je impresivna brojka za jedan mali atmosferski benzinac.

Novi motori bi trebali donijeti manju papirnatu CO2 emisiju no što je još važnije dosta manju potrošnju u realnim uvjetima rada.







Oznake: automobili, fiat, fca, twinair, gse, firefly

Predstavljen Alfa Romeo Stelvio

subota , 19.11.2016.

Novi model Alfa Romea i njihov prvi SUV Stelvio je predstavljen proteklog tjedna na sajmu u LA-u.

Svojom pojavom je privukao neviđenu pozornost toliko da je nedostajalo barem još pola kapaciteta dvorane na službenom predstavljanju. I kada su ga otkrili imali su što vidjeti. Mojoj malenkosti, a inače nisam fan SUV-ova, ovo je daleko najljepši SUV u klasi. Doslovno izgleda kao hatchback na steroidima i to je prije svega dizajn koji je sprijeda inspiriran Giuliom, a straga aktualnom Giuliettom.





Ono što se možda nekim ljubiteljima neće svidjeti je jako malen razmak od tla. No treba imati na umu da je ovaj automobil zamišljen i kao zamjena za karavan i da će sa ovim automobilom mnogi ljubitelji karavana biti i više nego zadovoljni. No i to ne bi trebao biti problem jer serijski sa Quadrifoglio modelom dolazi zračni ovjes sa kojim se upravlja preko novoga DNA Pro 2.0 sučelja i koji bi trebao omogućiti podešavanje visine. Kod ostalih modela bi isti trebao biti opcionalan.



Unutrašnjost je naravno inspirirana Giuliom sa razlikom da središnja konzola sada nije zakrenuta ka vozaču kao kod Giulie. Ovisno o opremi moći će se naručiti unutrašnjosti sa pravim drvom, aluminijom ili karbonskim vlaknima kao što je slučaj na Quadrifogliu.



Kao što znao Giulia nudi najviše prostora u klasi. Ovdje sa povišenim položajem će ga biti samo više. Kao šlag na tortu dolazi jako veliki prtljažnik pravilnog oblika, sigurno većega kapaciteta nego na nekim Sportwagon modelima iz prošlosti. Sve u svemu ovo bi trebao biti i pravi obiteljski automobil.





Treba imati na umu da je ovo bilo predstavljanje za SAD. Tamo će oba predstavljena modela biti opremljena isključivo sa Q4 pogonom i 8-stupanjskim automatikom. Kod jačeg Quadrifoglia 2.9 V6 benzinac sa 505 KS tjere ovaj automobil za 3.9 sekundi do 60 milja na sat što je samo 0.1 sekundu sporije nego kod Giulie. Slabiji model sa 280 KS i 415 Nm ide za 5.4 do 60 milja na sat što je za samo 0.3 sekunde sporije od Giulie.

Q4 na Quadrifoglio modelu dolazi sa Torque Vectoring stražnjim diferencijalom. Na običnim je ili sa otvorenim ili sa opcionalnim LSD stražnjim diferencijalom.

Za Europu treba očekivati istovjetne motore kao i za Giuliu sa tim da će barem ulazni 2.2 dizel sa 150 KS biti u ponudi i sa zadnjim pogonom.

Alfa je najavila obaranje rekorda na Nürburgringu u klasi SUV. Skromno su najavili vrijeme od 7:59. No oni u biti interno očekuju impresivno vrijeme od oko 7:50 što bi u prijevodu značilo da je ovaj automobil brži i od aktualnog BMW-a M5. Ovo bi ujedno začepilo usta svim nevjernim Tomama koji smatraju da ovakav automobil nema što tražiti u sportskoj vožnji.


Oznake: automobili, alfa romeo, fca

Novi Jeep Compass

srijeda , 31.08.2016.

U trećem smo kvartalu ove godine i to taman jedan mjesec do kraja što znači da se bližimo predstavljanju nove generacije Jeep Compassa što je najavljeno za sam kraj ovog aktualnog kvartala.

Kao što neki možda i znaju vozilo je SUSW modularnoj platformi sa tim da je ovo ona podverzija za AWD vozila sa ojačanom podnicom. Između ostalog na toj platformi su blizanci Fiat 500X i Jeep Renegade kao i Fiatov pick-up Toro koji naravno svi straga imaju neovisni ovjes bio to McPherson ili jednostavniji oblik multi-linka.
Što se tehnike tiče tu onda ne bi trebalo biti puno nepoznanica. Za sada ovisno o tržištu 1.6 E.TorQ ili 2.4 TigerShark atmosferci, 1.4 FIRE turbak sa MultiAir tehnologijom, a naravno tu će biti i 1.6 i 2.0 dizeli, a nadamo se i 2.2 iz Cherokeea. Kasnije tokom godine doći će i 2.0 GME turbo benzinac.
Pogon na sva četiri kotača je sada već tradicionalno za FCA vozila na ovoj platformi onaj od GKN-a.
Od mjenjača tu su uz manualce Fiatov sa dvostrukim kvačilom i ZF-ov 9-stupanjski automatik.

Ovaj model je posebno bitan jer se u dosta dijelova svijeta, posebice van Sjeverne Amerike, Jeep doživljava kao polu-premium proizvod, a to znači i dobre marže za FCA. Uz to dolazi u prodajom najjači segment za SUV-ove, a to je onaj za kompaktne. Zato će i proizvodnja biti u tri tvornice diljem svijeta. Sve kreće iz Pernambuca u Brazilu gdje će biti proizvodnja za Južnu Ameriku i to ide sa iste trake kao brazilski Renegade ili Toro. U Kini će se družiti sa Renegadeom. No ovaj za razliku od Renegade neće dolaziti iz Europe. Za Europu i Sjevernu Ameriku će dolaziti iz meksičke Toluce. Zašto? Pa zato što za motorna vozila iz Meksika niti jedni nemaju carinu, a inače bi bilo 10% carine u Europi odnosno 2.5% u SAD-u. Ja ovaj potez pozdravljam jer Meksikanci, za neko čudo, su u pravilo kvalitetniji radnici od Amerikanaca.

Samo vozilo će iz vanka biti modernog i atraktivnog izgleda. Bočna linija će pratiti moderne linije sa Cherokeea no hvala Bogu isto nećemo moći reći za prednji niti stražnji kraj. Prednji kraj će biti modernija verzija aktualnog Grand Cherokeea. Straga će pomalo bacati na RR Evoque.



Ono što ne "igra" za nas Europljane je dizajn interijera. Opisao bih ga korejski stil. Doduše unutra je skoro pljunuti Jeep Cherokee no meni je to barem stilski korak iza Renegadea. No što se tiče materijale i ponude nekih opcija tu će biti vrhunski i to je ono za čime Ameri, a i Kinezi pate.



Svakako očekujem izvrstan tržišni uspjeh za ovaj model.


Oznake: automobili, jeep, fca

Jad i bijeda AC-a

utorak , 30.08.2016.

Kao što mnogi od vas znaju već godinama, i onda kada je bilo ponude proizvoda, pa kada je nije bilo i sada kada je napokon opet ima, AC je najveći problem što se FCA vozila prodaju u jako malim količinama. Glavni krivac je za mnoge AC.

Pa hajmo malo prijeći na to kako izgleda iskustvo kupnje. Što sam ,što kada bih išao sa nekim, bi se osobno uvjerio u to.
Najčešće kada uđete u salon, a prodavač nezainteresirano sjedi. Gledate malo automobil, a onda ostanete u šoku jer izvješena cijena je veća nego u zapadnoj Europi. I onda ako ste dovoljni uporni netko dođe do vas. I krenu pregovori, i to kakvi. Shema je što pregovaranja nema, uzmi ili ostavi. U pravilu ako će te naručiti nešto stoji cijena kakva je u cjeniku, a ako ste dovoljno ludi pa uzmete nešto što je na stanju oni su uvjereni kako vam čine veliku uslugu sa do 1 000 eura popusta.

I onda se i dalje čudimo skupa sa njima kako im prodaje ne ide?

Naravno ima i ljepših iskustava no ako uključiti malo Google u priču naći ćete svu silu negativnih iskustava. Posebno zanimljiva su ona se servisom gdje ljudima znaju pokvariti isšravan automobil. I onda se ti lijepo nateži sa njima i objašnjavaj da su to oni napravili.

I sve je to velika šteta jer sada stiže Tipo hatch i karavan koji cilja na flotnu prodaju, zatim tu je Giulia. Od prije imamo jako atraktivne 500X, Renegade, a od skoro novi Jeep Compass.
No onda opet krećemo u priču. Čak da ono gore sve funkcionira opet se vraćamo na priču da za flotnu prodaju im nedostaje servisna mreža. Zatim im nedostaje i FCA Bank. Što mislite koliko se npr. Serija 3, A4 ili Passata uzme na operativni leasing? Pa rekao bih jako puno(na zapadu i velika većina), a Alfa tu barem kod nas jednostavno ne može konkurirati, i nije da je ne bi uzeli neki kao automobil od kompanije samo da im leasing kuća tu dopusti.

Za Alfu Giuliu su npr. trebali imati i odvojen prodajni salon od Fiata. Imaju li ga? Naravno da ne. A recimo da im je pola salona u Splitu zauzeo Nissan.

Ukratko. FCA je nikad nižim granama u Hrvatskoj no zahvaljujući zastupniku teško će i naprijed.

Oznake: automobili, fiat, alfa romeo, jeep, fca

Dobar posao u Turskoj

ponedjeljak , 29.08.2016.

U vrijeme kada se počelo pisati o novom Fiat Tipu, tj. o Fiat kompaktu iz Turske , krenula su svakakva neargumentirana naklapanja kako se tu radi samo o nasljedniku Linee, da to ne može zamijeniti Brava i slično. U vrijeme kada je predstavljen smo imali govora o tome kako će biti tržišno neuspješan.

Međutim, zbilja je kud i kamo drugačija. Tipo je nadmašio sva prodajna očekivanja i uz uhodovanja proizvodnje i uvođenje novih karoserijskih izvedbi. Sve skupa je dovelo do rada u tri smjene svih sedam dana u tjednu. Broj prodanih primjeraka u EU i Turskoj je kombinirano je za prvu polovicu godine premašio 40 tisuća primjeraka i sve to uz uglavnom limuzinsku izvedenicu. Van talijanskog tržišta je se u EU prodaja tek zagrijava pa tako imamo ~700 prodanih primjeraka za svaki od protekla dva mjeseca u Njemačkoj.

Sve skupa je dovelo da Tofaş ima najproduktivniji dan u povijesti sa 1488 proizvedenih automobila 28. srpnja čemu je dobrim dijelom kumovao Tipo.



Isto tako je prodaja jako dobro započela u Meksiku.

Sve je to dovelo do toga da se ozbiljno razmišlja o prodaji Tipa pod drugom značkom na drugom kontinentu ili možda korištenju ove baze za Lancia model.

Ono što se sa stopostotnom sigurnošću zna je mogućnost uvođenja Tipa pod Chrysler ili Dodge značkom na tržište SAD-a. Za to će ipak trebati luksuznija unutrašnjost, više opcija, a i jači motori. Kako su GSE, a i GME motori gotovi spremni, sa tim ne bi trebalo biti problema. Isto tako je Tipo već spreman za neovisni stražnji ovjes.

Oznake: automobili, fiat

Global Small Engine i 2017 Fiat Uno

petak , 26.08.2016.

Za Brazil je najavljen novi Fiat Uno sa pripadnom fotografijom. Isti bi trebao biti dostupan u Brazilu od sljedećeg mjeseca.



No ono što je interesantnije je premijera FCA GSE (Global Small Engine) familije motora.

Ovdje se radi o atmosferskim motorima koji bi prije svega trebali biti jednostavni za održavanje. Blok je aluminijski, a imamo dizajn sa 2 ventila po cilindru. Sve je to dovoljno za 80 KS i preko 100 Nm iz 1.0 motora sa 3 cilindra. Za 1.3 motor sa 4 cilindra snaga nije poznata no brazilski mediji spekuliraju i sa 109 KS i preko 140 Nm.
Iako Brazilci uobičajeno ističu snagu za motore pogonjene na etanol moram reći da iste zvuče impresivno.



U budućnosti će za europsko tržište doći turbo inačice ovih motora koje će imati i 4 ventila po cilindru kao i MultiAir.

Sve su ovo odlične vijesti za FCA koja, prvo preko Alfa Romeo 690T motora pa zatim 2.0 GME motora sa 350 KS i električnim turbom i sada sa novim GSE motorima, jasno pokazuje da je u vrhu što se tehnologije motora tiče.



Oznake: automobili

Alfa novosti

ponedjeljak , 08.08.2016.

I još jednom priča o Alfi. Znam da je nekima dosadno no to je krunski dragulj FCA.

Nedavno smo dobili potvrdu koja se tiče najmoćnije verzije 2.0 GME motora u Alfi. Onaj sa 350 KS će, kako se čini, biti opremljen električnim turbom i sa tim, osim ako ih netko ne pretekne, biti prvi serijski benzinski motor koji će se nuditi sa tim. Sve ovo nam govori da turbo rupe neće biti. Osim klasične 12 V instalacije zbog ovog turba će tu biti i 48 V akumulator. Sigurno se pitate što ne odmah sve na 48 V. Odgovor je jednostavan i on se zove trošak. Proći je još koja godina od potpuno 48 V električnih instalacija u automobilima, a koje bi nam tada trebale donijeti malo više mild hibrida.
Isto tako za početak će ovaj motor biti samo uz Q4 i samo za sjeverno-američko tržište. Kasnije vjerojatno možemo očekivati dolazak u EU, a ja se nadam i RWD verziji. Oznaka ovog modela u SAD-u će biti Veloce, već poznata sa zadnjeg redizajna modela MiTo i Giulietta. Kod nas su za sada te oznake rezervirane za 280 KS GME i 210 KS dizela.
Sve ovo govori kako je Giulia što se tehnike tiče na vrhu ili barem u vrhu automobilskog svijeta.

Ovdje su i sve moguće oznake na Giuliji, a od kojih je jedino nepoznato značenje one AE:



Prošli tjedan su kod jednog talijanskog tunera došle one jače Giulie, benzinci sa 280 KS i 350 KS, a što je iznenađenje i 2.2 dizel twin-turbo sa 250 KS. Osim ako nije typo moram priznati da je to iznenadilo i autora ovog članka. No isto tako nije čudno. Nekoć davno sam na nekim mjestima pisao da je ovaj 2.2 dizel testirano i kao twin-turbo, pisao sam i o željenoj snazi, a koje su već postignute sa jednom turbinom kod one najjače verzije sa 210 KS i 470 Nm.
Moram priznati da bi ponuda ovog motora bila poželjna kako Giulia nije planirana sa V6 dizelom. Isto tako se sve uklapa u Alfinu auru sportske marke gdje je sve u službi što boljih voznih osobina, a lakši motor tome samo pomaže.

Isto tako moram reći da je lansiranje Giulie u SAD-u sve bliže. Sve reklame su odrađene pred mjesec dana, a službena objava cijena bi trebala biti 16. kolovoza. Sama proizvodnja za SAD bi trebala početi odmah nakon povratka radnika sa ferragosta.


Giuliu će te uskoro moći naručiti sa opcijom koja brine o vašoj ljubimcima ili djeci ako ih ostavite u autu. Na stražnjoj klupi će biti senzori koji će se u slučaju takvog nečega aktivirati. Poziv će biti upućen Alfinom centru, a dalje nadležnim službama.

I za kraj. Ne vjerujte razno raznim medijima koji su i do sada poslovično bili u krivu što se tiče Alfinih novih modela. Ammiraglia je i dalje planirana kao sljedeći model.


Oznake: automobili

Stelvio samo par tjedana od serijske proizvodnje

utorak , 02.08.2016.

Prvi Alfa Romeo SUV model, Stelvio, je samo par tjedana od serijske proizvodnje. Više tisuća preprodukcijskih komponenti je izrađeno sa prototipnim alatom. Produkcijski alat je gotovo 100% spreman. Stelvio bi sa time mogao biti spreman za proizvodnju odmah nakon ferragosta. No ipak izglednije je očekivati početak serijske proizvodnje tokom listopada.

Sve ovo skupa znači da FCA može početi prodavati prvi Alfin SUV već prije kraja ove godine ako to žele jer sve samo što nije spremno.

Ove informacije bi bilo nemoguće doznati bez direktne insajderske informacije.



Oznake: automobili

FCA prodajni rezultati u Europi za lipanj

srijeda , 20.07.2016.

Naravno da je ovo bio još jedan odličan mjesec za FCA. No kada pogledate malo širu sliku sve postane još bolje jer je rast FCA naspram istog mjeseca prošle godine na svim većim europskim tržištima.

Rast FCA je bio 12.9% naspram 6.5% za industriju to kada se gleda tržište EU+EFTA. Ukupno je to 98 700 isporučenih vozila prošli mjesec.
Za godinu u prvih šest mjeseci je FCA rasla 16.8% naspram 9.1% za indistriju i isporučili su 551 000 vozila.
Po nekim zemljama to je rast od 13.5 u Italiji (11.9% za industriju), 15.3% u Njemačkoj (8.4% za industriju), 7% u Francuskoj (0.8 za industriju), 7.6 u UK (-0.8% za industriju) i 27.5% u Španjolskoj (11.2% za industriju).

Što se modela i marki tiče velik rast Fiat može zahvaliti 500X i Tipu. 500X je ostvario drugi najbolji mjesec ikada sa preko 11 200 prodanih primjeraka. Tipo čija je dobavljivost još ograničena se prodao u preko 5 200 primjeraka.
Uobičajenu prodaju su ostvarili 500 i 500L sa blagim rastom dok je Panda prodana u čak preko 17 200 primjeraka.

Lijep rast je kod Alfe zbog dolaska Giulie. Tako je u Njemačkoj zabilježen rast od preko 80% s obzirom na isti mjesec prošle godine. Nijemci vole što veća i što luksuznija auta i kod njih će ovaj model zasigurno biti uspjeh. Uostalom ako pogledate povijest onda je činjenica da je Alfa '70-ih u Njemačkoj prodavala svih 30 tisuća primjeraka koji bi bili alocirani za to tržište.

Jeep je rastao 16.2% i završio sa preko 10 000 prodanih vozila od kojih je 7 000 Renegadea. Mora se reći da je prošli mjesec stvarno bio uspješan za Melfi gdje se proizvode 500X i Renegade.


Nova cjenovna politika u Italiji

Zbog ovakvog tržišnog rasta i dolaska velikog broja novih modela FCA mijenja prodajnu politiku u Italiji. Smanjit će se akcije i više neće biti npr. nove Pande za 8 700 eura. FCA i dileri će između sebe podijeliti po dio dodatnog kolača. Smatraju da baš zbog novih modela ukupna prodaja neće patiti, a i drugoj polovici godine se očekuje manji rast talijanskog tržišta nego što je to bio slučaj do sada. Isto tako očekuju da će i konkurenti ići sa manjim akcijama nego do sada.

Oznake: automobili

Velika seoba FCA...

nedjelja , 17.07.2016.

Kao što neki možda od ranije znaju bile su mnoge priče da će premještanja proizvodnje nekih FCA modela u SAD-u (vrlo vjerojatno i u Europi) kako bi se povećao profit tj. kako bi se povećali proizvodni kapaciteti najtraženijih FCA vozila.

Proteklog tjedna su napokon došle prve službene informacije u vezi toga.

Belvidere Assembly Plant
će dobiti ulaganja u vrijednosti 350 milijuna USD kako bi se tamo proizvodio aktualni Jeep Cherokee. Samim tim on napušta Toledo. Ujedno ovo znači 300 novih poslova. Trenutno se tamo proizvode tri modela, Dodge Dart čija će proizvodnja stati u rujnu i Jeep Compass i Patriot koji staju sa proizvodnjom u prosincu.

Toledo Assembly Complex će dobiti ulaganja od 700 milijuna USD za proizvodnju nove generacije Jeep Wranglera. Dodatno to znači 700 novih poslova.
Riječ je o iznimno velikom kompleksu sa dva pogona (Sjever i Jug), te supplier's parkom. U praksi ovo znači da se sljedeća generacija Wranglera useljava u Toledo Sjever gdje se trenutno proizvodi aktualni Cherokee. Za informacije o budućnosti Toleda Jug gdje se proizvodi aktualni Wrangler ćemo čekati no vjerojatno će od tamo dolaziti budući Wrangler pick-up.
Sve ovo znači da će u budućnosti Toledo biti u mogućnosti proizvoditi minimalno 450 tisuća Wranglera godišnje u raznim karoserijskim oblicima. Za one koji ne znaju ponuda Wranglera, posebice van SAD-a, je jako ograničena proizvodnim kapacitetima.

I to bi bilo za sada to što se tiče dijela crno na bijelo. Iduće službene informacije treba pričekati no one će zasigurno uključivati tvornice u okruženju Detroita kao što su Jefferson North Assembly Plant, Sterling Heights Assembly Plant i Warren Truck Plant, a tiče se proširenja kapaciteta za sljedeću generaciju Jeep Grand Cherokeea, nove luksuzne Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer (sva tri će dijeliti platformu, vjerojatno od novog Maserati Levantea) modele kao i povećane kapacitete za sljedeću generaciju RAM 1500.
Isto tako očekujte u budućnosti vijesti vezane za talijanski Pomigliano.

Oznake: automobili

Što nam dolazi nakon Giulie?

četvrtak , 14.07.2016.

Kao što neki od vas vjerojatno znaju Alfa je sa Giuliom doživjela pregršt inacijalnih narudžbi. Radi se o takvom broju da netko tko je u Italiju naručio još u lipnju će morati na nju čekati do listopada. Slijedom toga je kolektivni godišnji odmor u tvornici Cassino, gdje se Giulia proizvodi, smanjen sa četiri na dva tjedna.

No ovaj tekst bi primarno što dolazi nakon Giulie. Sa ovakvim brojem narudžbi je sigurno da će biti još modela.

Jedini siguran model nakon Giulie je Stelvio za kojeg je bilo planirano da uđe u proizvodnju krajem studenog da bi sve bilo pomaknuto naprijed na kraj listopada. Moram priznati da mi se to sa ovom velikom potražnjom za Giuliom ne čini sigurnim.

Treći model sa kojim se dosta daleko došlo u razvoju je limuzina E-segmenta. Sa njom bi trebala doći i daleko naprednija elektronska tehnološka dostignuća nego sa Giuliom koja je najdalje u svojoj klasi otišla što se strojarske tehnologije tiče. Tako sa Alfettom dolazi i poluatonomna vožnja .
Tu bi novost trebao biti i V6 sa oko 400 KS, isto V6 90° oznake 690T. Za QV se sprema 550 KS ili snažnija verzija tog motora.
Blokove za te motore radi Mazzucconi kako Ferrari nema te kapacitete. Naravno da su to Talijani, a između ostalog rade blokove za BMW B48 motor, kao i neke za Volvo i Porsche.



Zatim slijedi sljedeća generacija Giuliette. Stražnji kraj inspiriran Sudom. Znači možda se može očekivati neki mix hathbacka i liftbacka. Razvoj bi mogao biti ubrzan, a model je već prikazan odabranom krugu ljudi u Italiji.
Za QV model je cilj 1280 kg i preko 350 KS iz 2.0 motora.

Oba gore spomenuta modela, Alfetta i Giulietta, će imati svoje SUV pandane.

I za kraj će doći Coupe i Spider koji nisu izvedeni na nekoj limuzini nego su zasebni modeli. Radi se o takmacima budućeg BMW-a Z5 i oni će čak poslužiti kao zamjena za aktualnu Alfu 4C.

Ajmo otvoriti i sezonu kiselih krastavaca.
Uskoro Alfa Romeo GT na bazi Giulie, vrata bez okvira, fastback...
Naravno da je nitko još nije niti fotografirao. zubo


Sve bi ovo značilo puno posla za talijanske tvornice pogotovo što će nam od tamo dolaziti i neki RWD modeli Dodgea namijenjeni isključivo za sjeverno-američko tržište.

Oznake: automobili

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.