Novi model Alfa Romea i njihov prvi SUV Stelvio je predstavljen proteklog tjedna na sajmu u LA-u.
Svojom pojavom je privukao neviđenu pozornost toliko da je nedostajalo barem još pola kapaciteta dvorane na službenom predstavljanju. I kada su ga otkrili imali su što vidjeti. Mojoj malenkosti, a inače nisam fan SUV-ova, ovo je daleko najljepši SUV u klasi. Doslovno izgleda kao hatchback na steroidima i to je prije svega dizajn koji je sprijeda inspiriran Giuliom, a straga aktualnom Giuliettom.
Ono što se možda nekim ljubiteljima neće svidjeti je jako malen razmak od tla. No treba imati na umu da je ovaj automobil zamišljen i kao zamjena za karavan i da će sa ovim automobilom mnogi ljubitelji karavana biti i više nego zadovoljni. No i to ne bi trebao biti problem jer serijski sa Quadrifoglio modelom dolazi zračni ovjes sa kojim se upravlja preko novoga DNA Pro 2.0 sučelja i koji bi trebao omogućiti podešavanje visine. Kod ostalih modela bi isti trebao biti opcionalan.
Unutrašnjost je naravno inspirirana Giuliom sa razlikom da središnja konzola sada nije zakrenuta ka vozaču kao kod Giulie. Ovisno o opremi moći će se naručiti unutrašnjosti sa pravim drvom, aluminijom ili karbonskim vlaknima kao što je slučaj na Quadrifogliu.
Kao što znao Giulia nudi najviše prostora u klasi. Ovdje sa povišenim položajem će ga biti samo više. Kao šlag na tortu dolazi jako veliki prtljažnik pravilnog oblika, sigurno većega kapaciteta nego na nekim Sportwagon modelima iz prošlosti. Sve u svemu ovo bi trebao biti i pravi obiteljski automobil.
Treba imati na umu da je ovo bilo predstavljanje za SAD. Tamo će oba predstavljena modela biti opremljena isključivo sa Q4 pogonom i 8-stupanjskim automatikom. Kod jačeg Quadrifoglia 2.9 V6 benzinac sa 505 KS tjere ovaj automobil za 3.9 sekundi do 60 milja na sat što je samo 0.1 sekundu sporije nego kod Giulie. Slabiji model sa 280 KS i 415 Nm ide za 5.4 do 60 milja na sat što je za samo 0.3 sekunde sporije od Giulie.
Q4 na Quadrifoglio modelu dolazi sa Torque Vectoring stražnjim diferencijalom. Na običnim je ili sa otvorenim ili sa opcionalnim LSD stražnjim diferencijalom.
Za Europu treba očekivati istovjetne motore kao i za Giuliu sa tim da će barem ulazni 2.2 dizel sa 150 KS biti u ponudi i sa zadnjim pogonom.
Alfa je najavila obaranje rekorda na Nürburgringu u klasi SUV. Skromno su najavili vrijeme od 7:59. No oni u biti interno očekuju impresivno vrijeme od oko 7:50 što bi u prijevodu značilo da je ovaj automobil brži i od aktualnog BMW-a M5. Ovo bi ujedno začepilo usta svim nevjernim Tomama koji smatraju da ovakav automobil nema što tražiti u sportskoj vožnji.