Novi GSE turbo motori

petak , 11.05.2018.

Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).

Prilikom izrade novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.

Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.

Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.

Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.

U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.

Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.

Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji daleko nakon 2025. godine.

Oznake: fca, fiat, alfa, alfa romeo, jeep, gse, global small engije, gpf, euro 6

Poznat datum početka proizvodnje novog Jeep Wranglera

utorak , 29.08.2017.

Kao što je poznato novi Jeep Wrangler će biti dostupan sa čak 5 različitih motora. Dva su dizela, 2.2 redni četverocilindraš koji je iznimno bitan za europsko tržište i 3.0 V6 za američko tržište. Tu je i svima poznati 3.6 V6 Penstatar. No novost će biti dva motora sa BSG-om (belt starter generator) tj. dva motora koje će biti mild hybridi. Riječ je novom 2.0 turbo DOHC motoru i 3.6 V6 Penstataru.

Po trenutnom rasporedu proizvodnja Wrangler JLU (model sa 4-ero vrata) sa tvrdim krovom počima najkasnije 13. studenog ove godine. Ali FCA će pokušati pomaknuti početak proizvodnje ranije na 30. listopada. Ujedno će jedini motor tada u proizvodnji biti 3.6 litarski Pentastar.

Zanimljivo da predstavljanje dolazi tek dva ili četiri tjedna nakon toga nakon toga, 27. studenog na sajmu Los Angelesu.

Malo kasnije 11. prosinca počima proizvodnja JLU-u sa mekanim krovom.

8. siječnja sljedeće godine počima proizvodnja JLU-a za 3.6 V6 i 2.2 dizel za izvoz.

12. veljače kreće JL (2 vrata) sa 3.6 V6 kao i oba JL/JLU sa 2.0 turbom i BSG-om.

Od važnijih datuma su tu još 11. lipnja kao početak proizvodnje za tržišta koja voze lijevom stranom. Zatim 6. kolovoza kada počima proizvodnja 3.0 V6 dizela. MY2019 kao i proizvodnja 3.6 V6 Pentastara sa BSG-om bi trebala započeti 29. listopada 2018.


Oznake: jeep, wrangler, jlu, jl, fca

Novosti za Giuliu MY2018

ponedjeljak , 12.06.2017.

Po novoj politici za Alfu novi modeli će za svaku MY dobivati neke novitete. Isto tako bi predstavljanje trebalo biti svake godine na 24. lipnja kad je rođendan te marke.

Kada je riječ o Giuliji prva takva je MY2018.

Prva novost je vezana za dizelske motore. Svi će dobiti SCR (selective catalytic reduction). To ujedno znači da će verzije 2.2 dizela sa 150 i 180 KS dobiti povećanje snage na 160 odnosno 190 KS. Najjača 210 KS verzija ostaje na toj razini no tu je usko grlo trenutna turbina.
Ujedno ovo je korak ka homologaciji za Euro 6d normu.

Druga novost je kod Veloce opreme. Tu će biti mogućnost naručiti karbonske detalje u interijeru i eksterijeru.

Očekujemo što će biti sa MY2019. Priče su od Full LED svjetlima i novom 350 KS motoru u Veloce verziji za neka tržišta.


Oznake: alfa romeo, giulia, fca, veloce

Izašao prvi Jeep Compass sa proizvodne linije u Ranjangaonu

petak , 02.06.2017.

Jučer 1. lipnja je sa proizvodne trake izašao prvi Jeep Compass proizveden u Indiji. Ovo je ujedno i prvi Jeep koji se proizvodi lokalno u Indiji.

Sa ovim se Indija pridružila Kini, Brazilu i Meksiku kao mjesto proizvodnje i izvoza Jeep Compassa. Ranjangaon će biti jedini pogon odakle će izlaziti RHD Compass za cijeli svijet.

Radi se o pogonu koji je dio JV-a sa Tatom. Za proizvodnju Jeep Compass je uloženo 280 milijuna dolara.

Puno proizvodnja počima u srpnju, a dolazak u indijske salone se očekuje tokom trećeg kvartala u tri varijante: Sport, Longitude i Limited.

Compass za Indiju će imati razne kombinacije benzinskih i dizelskih motora. Treba primijetiti da će se benzinci nuditi i sa C725 automatskim mjenjačom sa dvostrukom spojkom koji ima 7 brzina, a nije još dostupan u Europi na FCA proizvodima.

Izvoz iz Indije za ostala RHD tržišta će početi u zadnjem kvartalu ove godine.



Oznake: fca, jeep, ranjangaon, compass

Fiat Argo: cilj prodaje 6000 komada mjesečno

utorak , 30.05.2017.


Fiat Chrysler Brazil će ovaj tjedan predstaviti novi model Argo. Na brazilskom tržištu on mijenja Punto ali i skuplje verzije Palia kao i Bravo. Službena klasifikacija ga svrstava u kompakte.

Tamo bi se prije svega trebao natjecati sa Chevrolet Onixom i Hyundaiem HB20, vodećim i prvim pratiocem na brazilskom tržištu.

FCA planira u prosjeku isporučivati barem 6000 Arga. To još ne bi bila razina ova dva konkurenta koji se prodaju prosječno u 13300 odnosno 8100 komada mjesečno.


Sada su na redu tehnikalije.

Fiat Argo je dug 4 metra, širok 1.75 metara, sa međuosovinskim razmakom od 2.52 metra, a prtljažnik je volumena 300 litara.

Za sada Brazilci govore kako je 20% platforme isto kao na posljednjoj generaciji Punta. Dosta je više čelika visoke čvrstoće. Sve je to rezultiralo da je 7.5% krući od Punta, 8% lakši uz Punta, a sve to uz 8% veći volumen interijera.


Sve je ovo daleko iznad direktne konkurencije u Brazilu.


Serijska oprema je dosta bogata za jedan brazilski model. Već u osnovnoj Drive opremi ima ručnu klimu, dva zračna jastuka, servo volan.


Osnovni motor je 1.0 sa 3 cilindra već poznat sa brazilskih modela Mobi i Uno. Na benzin razvija 72 KS pri 6000 o/min, odnosno 107 Nm pri 3250 o/min.

I što je bitno potrošnja je jako niska. U njih je ozbiljnije mjerenje potrošnje nego kod nas, jača ubrzanja, usponi kao i upaljena klima. Na benzin bi grad bio jedva preko 7 litara na 100 km.




Oznake: fca, fiat, argo, Punto, brazil

Buduće Euro norme i posljedice na FCA modele

petak , 05.05.2017.

Neke stvari sam previdio. Tiču se regulativa. Trenutno je na snazi još Euro 6b no dolaze Euro 6c i Euro 6d TEMP (valjda temporary tj. privremeni) i kasnije Euro 6d. Neki su se datumi promijenili.

Kao što znamo Euro 6c dolazi u 9/2017 za nove motore. Benzinci će morati imati manju razinu PM, a dolazi i nova WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) metoda umjesto NEDC. No dolazi već 9/2018 za sve automobile, ništa od originalno planiranog 9/2019. Ovo za neke benzince znači da će morati imati filter čestica. Uglavnom su to GDI benzinci no ni oni ne bi trebali biti baš svi zahvaćeni sa ovim. Mercedes i VW su već najavili korištenje filtera. Kod FCA je najugroženiji motor 1750 TBi. Tako da je 7/2018 vjerojatno zadnji mjesec proizvodnje Giuliette QV, sada poznate kao Giulietta Veloce.
Novom test metodom bi mogli biti ugroženi i 1.6 JTD i 2.0 JTD motori kod Giulietta. Možda će trebati SCR. Znači potpuni kraj proizvodnje za Giuliettu bi moga biti taj 7/2017. Znamo kako Talijani u 8. mjesec baš i ne rade. :D

No onda dolazi taj Euro 6d TEMP. On dolazi u 9/2018 za nove motore odnosno 9/2019 za nova vozila. Novost je RDE (Real Driving Emissions) test. Ne znam kako će se točno provoditi. Ideja je da se baš tokom testiranja na cesti zakači testna oprema na vozilo. Ta oprema može težiti i do pola tone ako sam dobro vidio.
I ako Euro 6c ne ubije Giuliettu onda će to 100% napraviti Euro 6 TEMP.

U međuvremenu će se podatci o potrošnji, znači CO2 brojke, umjesto po NEDC ciklusu iskazivati težim WLTP ciklusom. Naravno ne sumnjam da naše vlasti neće prilagoditi trošarine. Trebamo očekivati skuplje automobile u budućnosti.

Sve ovo pokazuje zašto su sada u Alfi vjerojatno požurili sa novim vozilima u C-segmentu jer u suprotnom bi imali preveliku rupu. Ne bi imali te modele u ponudi. Isto tako znamo da kompaktni crossover ima prednost nad kompaktnim hatchbackom.

Ovo će imati i reperkusije na neke druge modele FCA. Recimo Panda i 500 ostaju bez 1.3 JTD-a. I Sergio je najavio mild hybride za njih sa 48V sustavom. A i najavio je nove generacije oko 2019. za oba ta modela.

Oznake: fca, fiat, panda, 500, giulietta, alfa romeo, euro 6c, auro 6d temp, euro 6d

Poznata cijena osnovnog Fiat Arga

srijeda , 03.05.2017.


Ovih dana vidjeli smo službeni teaser novog Fiat Arga. Jako je sličan kao najava za Fiat Aegeu poznatiju kod nas kao Tipo. Ovo pobuđuje još više sumnji da će se ovaj model ako dođe do Europe zvati Uno.

Isto tako iz Fiata trube kako će ovaj model biti premium za svoje domicilno tržište Brazila. Iz teaser videa se vidi kako je automobil opremljen i head up displayom pa je to valjda i uistino tako.


Isto tako su u Brazilu ovih dana već počele prve vožnje za novinare iako je predstavljanje tek krajem mjeseca.


A poznata je i cijena. Ona za ulazni model sa 1.0 FireFlye motorom, koji razvija 72 KS na bezin odnosno 77 KS na etanol, točno 48 tisuća brazilskih reala.
Za usporedbu. Renault Sandero 1.0 sCe starta od 42400 reala, a Peugeot 208 1.2 Pure Tech od 52290 reala.

No možda bude sreće i za naša susjede u Srbiji i možda baš ovaj bude taj drugi model Fiata iz pogona u Kragujevcu.



Oznake: fca, fiat, argo, Uno, tipo, aegea, Kragujevac, fcas

Alfa daje prioritet kompaktnom crossoveru

utorak , 02.05.2017.



Kako javljaju Talijani kompaktni crossover će najvjerojatniji biti sljedeći model Alfa Romea. Isti bi trebao biti sa prednjim pogonom i to na modularnoj platformi SUSW kakvu već koristi 500X kao i neki drugi aktualni FCA modeli.

Naravno ista bi platforma bila dodatno unaprijeđena. Na koji točno način treba vidjeti. Za očekivati je direktniji upravljač, te manju masu. Pri tome treba napomenuti da već sada vozila na SUSW imaju konkurentnu masu no ista se može dodatno unaprijediti sa aluminijskim motorima, korištenjem aluminija za vrata i prtljažnik. Samo sa tim bi recimo mogle biti uštede i po 100 kilograma u odnosu na aktualne SUSW modele bez da se dira u konstrukciju.

Naravno trebalo bi dirati i ovjes. Već korak naprijed bi bio prednji McPherson komplet od aluminija kao i zamjena stražnjeg McPhersona sa multilinkom. Sa tim bi se dobio i dodatni prostor u prtljažniku.

Ono što je također bitno u ovoj priči je financijska strana. Znamo da sljedeća generacija Fiat Pande neće biti rađena u Italiji. To ostavlja prazan prostor u Pomiglianu. Sada treba uzeti u obzir da je Pomigliano jako moderna tvornica i da već ima dobar dio istih alata kao SUSW tvornica u Melfiu gdje izlaze 500X i Renegade. Sve to bi dovelo do dosta nižeg troška industrijalizacije nego li da se tvornica preuredi za Giorgio platformu.

No ima još toga. Znamo da dolazi blizanac u hatchback obliku. Isto tako bi sada moglo očekivati i B crossover od Alfe ili proizvodnju Jeep Compassa za europsku tržište u Pomiglianu.

Isto tako bi korištenje ove platforme otvorilo mogućnost da ovo bude prvi Alfa Romeo model koji će biti lokaliziran za Kinu. Tamo već ima GAC-FCA tvornica za SUSW automobile.


Oznake: alfa romeo, susw, giorgio, fca, jeep, compass

X6H će se zvati Fiat Argo

petak , 21.04.2017.


Fiat Argo je službeno ime nadolazećeg modela koji će obogatiti ponudu ovog proizvođača u Južnoj Americi.

Kao što sam ranije pisao ovaj model mijenja više njih u brazilskoj ponudi. To su skuplje verzije Palia, cijela gama Punta, a čak dijelom i Brava.

Nije poznato hoće li ovaj model doći do Europe no ako dođe favorit za ime je Uno.

Motorizacija je već dobro poznata. Najmanji će biti 1.0 FireFly motor sa 72KS (77KS na etanol), 1.3 Firefly raspolaže sa 101KS (109KS na etanol), a 1.8 E.torQ EVO razvija 135KS (139KS na etanol).

Fiat dosta nade polaže u automatizirani mjenjač koji je dosta unaprijeđen i sada umjesto Dualogic nosi ime GSR-Comfort (Gear Smart Ride-Comfort).

U budućnosti je za očekivati 1.3 Turbo motor sa 160 KS, a možda i 1.0 turbo.




Oznake: fiat, X6H, Punto, Uno, firefly, Palio

FCA razvija novu platformu za sportske modele

petak , 14.04.2017.


FCA razvija novu platformu za sportske modele koji bi najranije oko 2020. trebali ugledati svjetlo dana.

Riječ je o platformi za Maserati Alfieri, specijalne modele iz Alfe koji mijenjaju 4C u Coupe i Spider formi, ali i nasljedniku Dodge Vipera koji najvjerojatnije neće nositi to ime.

Da je riječ o novoj platformi i za neke može biti šokantno jer FCA nije poznat po nepotrebnim troškovima. Znamo da je koncept Maserati Aflieria bio na Ferrarievom aluminijskom spaceframeu od modela California. Naravno od toga neće biti ništa. No kako se čini neće biti ništa ni od daljnje evolucije nove modularne RWD platform Giorgio.

Zanimljivo je i na koga će pojedini model ciljati. Maserati Alfieri koji će biti 2+2 će takmaca tražiti u Porscheu 911.
Kako će sljedeći GranTurismo ići na platformu Ghiblia i biti pravi četverosjed Alfieri bi mogao biti pravi nasljednik modela 4200GT. Jedan kuriozitet je vezan za taj model. To je jedan od zadnjih, ako ne i zadnji, ne-njemački model koji je dobio na usporednom testu u Njemačkoj i to BMW-a Z8.

Alfini Coupe i Spider modeli će prije svega konkurirati Porscheu 718 Caymanu i Boxsteru. U određenoj mjeri i budućem BMW-u Z5.

I za kraj nasljednik Vipera. Ovaj bi mogao biti daleko više europski u izvedbi, a mogao bi napokon dobiti i automatski mjenjač. Konkurencija bi trebala biti kao i do sada, Chevrolet Corvette.



Oznake: fca, dodge, alfa, maserati, Alfieri, Viper, 911, 718, Porsche

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.