Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/fcagrupa

Marketing

Novi GSE turbo motori

Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).

Prilikom izrade novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.

Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.

Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.

Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.

U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.

Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.

Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji daleko nakon 2025. godine.



Post je objavljen 11.05.2018. u 12:49 sati.