FCA prodajni rezultati u Europi za lipanj

srijeda , 20.07.2016.

Naravno da je ovo bio još jedan odličan mjesec za FCA. No kada pogledate malo širu sliku sve postane još bolje jer je rast FCA naspram istog mjeseca prošle godine na svim većim europskim tržištima.

Rast FCA je bio 12.9% naspram 6.5% za industriju to kada se gleda tržište EU+EFTA. Ukupno je to 98 700 isporučenih vozila prošli mjesec.
Za godinu u prvih šest mjeseci je FCA rasla 16.8% naspram 9.1% za indistriju i isporučili su 551 000 vozila.
Po nekim zemljama to je rast od 13.5 u Italiji (11.9% za industriju), 15.3% u Njemačkoj (8.4% za industriju), 7% u Francuskoj (0.8 za industriju), 7.6 u UK (-0.8% za industriju) i 27.5% u Španjolskoj (11.2% za industriju).

Što se modela i marki tiče velik rast Fiat može zahvaliti 500X i Tipu. 500X je ostvario drugi najbolji mjesec ikada sa preko 11 200 prodanih primjeraka. Tipo čija je dobavljivost još ograničena se prodao u preko 5 200 primjeraka.
Uobičajenu prodaju su ostvarili 500 i 500L sa blagim rastom dok je Panda prodana u čak preko 17 200 primjeraka.

Lijep rast je kod Alfe zbog dolaska Giulie. Tako je u Njemačkoj zabilježen rast od preko 80% s obzirom na isti mjesec prošle godine. Nijemci vole što veća i što luksuznija auta i kod njih će ovaj model zasigurno biti uspjeh. Uostalom ako pogledate povijest onda je činjenica da je Alfa '70-ih u Njemačkoj prodavala svih 30 tisuća primjeraka koji bi bili alocirani za to tržište.

Jeep je rastao 16.2% i završio sa preko 10 000 prodanih vozila od kojih je 7 000 Renegadea. Mora se reći da je prošli mjesec stvarno bio uspješan za Melfi gdje se proizvode 500X i Renegade.


Nova cjenovna politika u Italiji

Zbog ovakvog tržišnog rasta i dolaska velikog broja novih modela FCA mijenja prodajnu politiku u Italiji. Smanjit će se akcije i više neće biti npr. nove Pande za 8 700 eura. FCA i dileri će između sebe podijeliti po dio dodatnog kolača. Smatraju da baš zbog novih modela ukupna prodaja neće patiti, a i drugoj polovici godine se očekuje manji rast talijanskog tržišta nego što je to bio slučaj do sada. Isto tako očekuju da će i konkurenti ići sa manjim akcijama nego do sada.

Oznake: automobili

Velika seoba FCA...

nedjelja , 17.07.2016.

Kao što neki možda od ranije znaju bile su mnoge priče da će premještanja proizvodnje nekih FCA modela u SAD-u (vrlo vjerojatno i u Europi) kako bi se povećao profit tj. kako bi se povećali proizvodni kapaciteti najtraženijih FCA vozila.

Proteklog tjedna su napokon došle prve službene informacije u vezi toga.

Belvidere Assembly Plant
će dobiti ulaganja u vrijednosti 350 milijuna USD kako bi se tamo proizvodio aktualni Jeep Cherokee. Samim tim on napušta Toledo. Ujedno ovo znači 300 novih poslova. Trenutno se tamo proizvode tri modela, Dodge Dart čija će proizvodnja stati u rujnu i Jeep Compass i Patriot koji staju sa proizvodnjom u prosincu.

Toledo Assembly Complex će dobiti ulaganja od 700 milijuna USD za proizvodnju nove generacije Jeep Wranglera. Dodatno to znači 700 novih poslova.
Riječ je o iznimno velikom kompleksu sa dva pogona (Sjever i Jug), te supplier's parkom. U praksi ovo znači da se sljedeća generacija Wranglera useljava u Toledo Sjever gdje se trenutno proizvodi aktualni Cherokee. Za informacije o budućnosti Toleda Jug gdje se proizvodi aktualni Wrangler ćemo čekati no vjerojatno će od tamo dolaziti budući Wrangler pick-up.
Sve ovo znači da će u budućnosti Toledo biti u mogućnosti proizvoditi minimalno 450 tisuća Wranglera godišnje u raznim karoserijskim oblicima. Za one koji ne znaju ponuda Wranglera, posebice van SAD-a, je jako ograničena proizvodnim kapacitetima.

I to bi bilo za sada to što se tiče dijela crno na bijelo. Iduće službene informacije treba pričekati no one će zasigurno uključivati tvornice u okruženju Detroita kao što su Jefferson North Assembly Plant, Sterling Heights Assembly Plant i Warren Truck Plant, a tiče se proširenja kapaciteta za sljedeću generaciju Jeep Grand Cherokeea, nove luksuzne Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer (sva tri će dijeliti platformu, vjerojatno od novog Maserati Levantea) modele kao i povećane kapacitete za sljedeću generaciju RAM 1500.
Isto tako očekujte u budućnosti vijesti vezane za talijanski Pomigliano.

Oznake: automobili

Što nam dolazi nakon Giulie?

četvrtak , 14.07.2016.

Kao što neki od vas vjerojatno znaju Alfa je sa Giuliom doživjela pregršt inacijalnih narudžbi. Radi se o takvom broju da netko tko je u Italiju naručio još u lipnju će morati na nju čekati do listopada. Slijedom toga je kolektivni godišnji odmor u tvornici Cassino, gdje se Giulia proizvodi, smanjen sa četiri na dva tjedna.

No ovaj tekst bi primarno što dolazi nakon Giulie. Sa ovakvim brojem narudžbi je sigurno da će biti još modela.

Jedini siguran model nakon Giulie je Stelvio za kojeg je bilo planirano da uđe u proizvodnju krajem studenog da bi sve bilo pomaknuto naprijed na kraj listopada. Moram priznati da mi se to sa ovom velikom potražnjom za Giuliom ne čini sigurnim.

Treći model sa kojim se dosta daleko došlo u razvoju je limuzina E-segmenta. Sa njom bi trebala doći i daleko naprednija elektronska tehnološka dostignuća nego sa Giuliom koja je najdalje u svojoj klasi otišla što se strojarske tehnologije tiče. Tako sa Alfettom dolazi i poluatonomna vožnja .
Tu bi novost trebao biti i V6 sa oko 400 KS, isto V6 90° oznake 690T. Za QV se sprema 550 KS ili snažnija verzija tog motora.
Blokove za te motore radi Mazzucconi kako Ferrari nema te kapacitete. Naravno da su to Talijani, a između ostalog rade blokove za BMW B48 motor, kao i neke za Volvo i Porsche.



Zatim slijedi sljedeća generacija Giuliette. Stražnji kraj inspiriran Sudom. Znači možda se može očekivati neki mix hathbacka i liftbacka. Razvoj bi mogao biti ubrzan, a model je već prikazan odabranom krugu ljudi u Italiji.
Za QV model je cilj 1280 kg i preko 350 KS iz 2.0 motora.

Oba gore spomenuta modela, Alfetta i Giulietta, će imati svoje SUV pandane.

I za kraj će doći Coupe i Spider koji nisu izvedeni na nekoj limuzini nego su zasebni modeli. Radi se o takmacima budućeg BMW-a Z5 i oni će čak poslužiti kao zamjena za aktualnu Alfu 4C.

Ajmo otvoriti i sezonu kiselih krastavaca.
Uskoro Alfa Romeo GT na bazi Giulie, vrata bez okvira, fastback...
Naravno da je nitko još nije niti fotografirao. zubo


Sve bi ovo značilo puno posla za talijanske tvornice pogotovo što će nam od tamo dolaziti i neki RWD modeli Dodgea namijenjeni isključivo za sjeverno-američko tržište.

Oznake: automobili

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.