Alfa Stelvio, redefinicija SUV segmenta

petak , 24.02.2017.



Kao što znate ovih dana je predstavljena europska verzija novog, ujedno i prvog, Alfin SUV imena Stelvio.

U talijanske i švicarske salone stiže već ovaj vikend gdje će se moći isprobati 2.0 benzinac sa 280 KS. Ujedno se već može naručiti i 2.2 dizel sa 210 KS.



Kroz sljedećih par tjedana će se moći naručiti i benzinac sa 200 KS kao i osnovni dizel sa 180 KS. Baš će taj dizel sa 180 KS ujedno biti i jedini koji se moći naručiti bez Q4 pogona.

Za sve motore jedina opcija je provjereni ZF 8HP automatik.



Na europsko tržište najjača Quadrifoglio verzija stiže tek krajem ove godine.

Sam Stelvio ima 65 mm veće odstojanje od tla naspram Giulie, a vozačka pozicija je 190 mm viša. Kako bi se to kompenziralo korištene su tvrđe opruge i nešto skuplji elementi ovjesa naspram Giulie, a naravno tu je i nešto širi trag kotača.



Za nižu težinu su blatobrani, vrata kao i vrata prtljažnika od aluminija. Ovo zadnje kod Giulie nije slučaj jer kako kažu premali je da donese uštede. Kardan je od karbona što je uštedilo daljnjih 15 kg.

Deklarirani Cx je manji od 0.30.



No ono što se dugo čekalo je prvi pravi potpuno test. I mora li reći da me sam rezultat pozitivno iznenadio.

Upravljanje je perfektno i stvarno nema razloga da tu bude Giulia SW. Giulia Veloce sa 2.0 od 280 KS je na stazi Vairano Handling išla 1:23.35. Stelvio sa istim motorom i iako je mjereno oko 100 kilograma teži ide 1:23.73. Gume su bile Michelin dimenzija 255/45 R20.

Većine direktne konkurencije je četiri do pet sekundi sporija. Jedini na ovoj razini je Porsche Macan Diesel S sa do u desetinku identičnim vremenom. No treba uzeti u obzir da je on puno tvrđe podešen, da ima PASM ovjes, da je sa jako širokim 265/45 prednjim i 295/40 stražnjim gumama.

Očekujem skoro test 2.2 dizela sa 210 KS i on ako je gledati po vremenima Giulie ne bi trebao biti sporiji od 1:25.00, zapravo je za očekivati ispod 1:24.50.

Sa ovim je Alfa uistinu redefinirala ovaj segment i ponudila vozilo koje se po vozačkim osobinama nema čega sramiti pored bilo koje limuzine.




Oznake: fca, alfa, stelvio, giulia

FCA razvija nove šest cilindarske motore

utorak , 14.02.2017.



Prvi motor u pitanju bi trebao biti redni benzincac sa šest cilindra. Ne bi trebala biti riječ o potpuno novom motoru nego 3.0 I6 baziranom na novom 2.0 I4 kakvoga nalazimo u Alfa Romeo Giulia.

U prijevodu to znači da bi vjerojatno sve tehnologije sa 2.0 motora kao što su MultiAir, direktno ubrizgavanje, twin-scroll turbine, a moguće i 48V tehnologija, trebale biti prisutne na ovom novom 3 litarskom motoru.

Ovaj motor bi barem za sada trebao biti korišten prvenstveno za američke FCA brandove.



Na drugom motoru razvoj radi FPT u Italiji. Riječ je o 4.3 litarskom rednom šestaku za buduće HD modele RAM-a, odnosno motorima za buduće RAM 2500 i 3500 modele. On bi tu zamijenio Cummins.

Naravno ovo ništa ne znači da će isti modeli biti i predstavljeni. Kako to obično biva neki projekti nikad ne ugledaju svjetlo dana.

Oznake: fca, alfa romeo, RAM, Cummins, FPT

Marchionne najavio novi Maserati model iz Torina

nedjelja , 12.02.2017.



Ovih dana je bilo predstavljanje Alfa Romeo Stelvia u Baloccu za 150 Instagram fanova marke Alfa Romeo. Prilikom toga je Marchionne za medije spomenuo i buduće planove za jednu drugu marku pod kapom FCA.

Riječ je o Maseratiu. Rekao je da krajem 2018. ili početkom 2019. počima proizvodnja još jednog modela u Torino što bi bili ili pogon Mirafiori ili Grugliasco.

Naravno Marchionne nije spomenuo o kojem je modelu riječ. Neslužbeno je riječ o novoj generaciji modela GranTurismo koja bi trebala tako napustiti Modenu. Kodna oznaka ovog modela je M162.

Činjenica je kako je tvornica u Modeni sa mom srcu grada i nema prostora za širenje. Tako da ovo itekako ima smisla. Dobar dio trenutnih radnika bi bio zbrinut u Ferrariu koji planira određeno širenje proizvodnje.

Ono što ostaje pitanje je platforma na kojoj će biti GranTurismo. FCA tu ima više opcija. Svakako je Davide Danesin iz Maseratia najavio da će biti daleko lakši od aktualne generacije, sa motorom postavljenim nisko iza prednje osovine, a da će za razliku od dosadašnjeg modela sa 2+2 sjedala ovo sada biti pravi četverosjed.



Oznake: fca, maserati, granturismo

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.