FCA razvija novu platformu za sportske modele

petak , 14.04.2017.


FCA razvija novu platformu za sportske modele koji bi najranije oko 2020. trebali ugledati svjetlo dana.

Riječ je o platformi za Maserati Alfieri, specijalne modele iz Alfe koji mijenjaju 4C u Coupe i Spider formi, ali i nasljedniku Dodge Vipera koji najvjerojatnije neće nositi to ime.

Da je riječ o novoj platformi i za neke može biti šokantno jer FCA nije poznat po nepotrebnim troškovima. Znamo da je koncept Maserati Aflieria bio na Ferrarievom aluminijskom spaceframeu od modela California. Naravno od toga neće biti ništa. No kako se čini neće biti ništa ni od daljnje evolucije nove modularne RWD platform Giorgio.

Zanimljivo je i na koga će pojedini model ciljati. Maserati Alfieri koji će biti 2+2 će takmaca tražiti u Porscheu 911.
Kako će sljedeći GranTurismo ići na platformu Ghiblia i biti pravi četverosjed Alfieri bi mogao biti pravi nasljednik modela 4200GT. Jedan kuriozitet je vezan za taj model. To je jedan od zadnjih, ako ne i zadnji, ne-njemački model koji je dobio na usporednom testu u Njemačkoj i to BMW-a Z8.

Alfini Coupe i Spider modeli će prije svega konkurirati Porscheu 718 Caymanu i Boxsteru. U određenoj mjeri i budućem BMW-u Z5.

I za kraj nasljednik Vipera. Ovaj bi mogao biti daleko više europski u izvedbi, a mogao bi napokon dobiti i automatski mjenjač. Konkurencija bi trebala biti kao i do sada, Chevrolet Corvette.



Oznake: fca, dodge, alfa, maserati, Alfieri, Viper, 911, 718, Porsche

Maserati Ghibli facelift - MY2018

nedjelja , 09.04.2017.

Ove godine bi Maserati trebao predstaviti facelift trenutne generacije Ghiblia. To bi trebao biti MY2018. Uz neke izmjene kod vanjskog dizajna uključujući dolazak Full LED svjetala trebale bi se dogoditi i neke promjene ispod haube.

Kao što znamo za MY2017 su unaprijedili infotainment sustav koji je dobio ekran veće rezolucije kao i podršku za Apple CarPlay i Android Auto. Naravno dodali su tada i neke pomagala u vožnji. Sada bi mogli očekivati nešto više ako će prijeći na električni servo.

Neke fotografije koje smo vidjeli u talijanskom Quattroruoteu:



Kao što sam rekao trebali bi vidjeti neke promjene pod haubom.

Trenutni 410 KS V6 60° koji je opisan od strane Alfa talibana kao američki bi trebao biti zamijenjen sve-talijanskim 450 KS V6 90°. To je nešto što sam čuo još tamo u jesen 2014. Ovo je u potpunosti u skladu sa planovima.

Napokon bi mogli vidjeti i V8 sa najmanje 560 KS.

Ovdje je plan iz 2014:

Alfieri bi trebao biti na Giorgiu i kao što znamo tu su ograničenja sa pakiranjem da se stavi unutra bi-turbo Pentastar ili motor sa modificiranim Pentastar blokom što u stvari Ferrari F160 motor u Maseratiu i jest.


Oznake: maserati, Ghibli, facelift, MY2018

Prvih 350 Giulia za Kinu prodane preko weba u samo 33 sekunde

utorak , 21.03.2017.



Rasprodane u 33 sekunde. Prva pošiljka od 350 primjeraka Alfa Romeo Giulia Milano je bila u prodaji u Kini preko Tmalla. Danas je potpisan ugovor sa Alibabom i trebalo je jedva preko pola minute da se Giulie rasprodaju.



Ekskluzivan ugovor. Tmall, koja se smatra najvećom B2C prodajnom platformom, je izabrana kao jedini autorizirana Internet kanal za talijanski brand u Kini. Ovo partnerstvo slijedi oni iz prošle godine sa Maseratiom, gdje je 100 Maserati Levantea prodano u samo 18 sekundi.



Poznate su i cijene Giulia u Kini uključujući ovu posebnu verziju Milano. Sve verzije dolaze sa automatskim mjenjačom.

Giulia 2.0T 200KS 330.800 RMB 44.442 euro
Giulia Super 2.0T 200KS 362.800 RMB 48.741 euro
Giulia Super 2.0T 280KS 396.800 RMB 53.309 euro
Giulia Milano 2.0T 280KS 433.800 RMB 58.280 euro
Giulia Veloce 2.0T 280KS 467.800 RMB 62.848 euro
Giulia Quadrifoglio 1.028.000 RMB 138.109 euro





Oznake: fca, alfa, maserati, giulia, levante, kina

Uskoro kraj za V6 Pentastar?

nedjelja , 12.03.2017.



Nedavno sam napisao članak o novim FCA motorima. Jedan od ta dva motora bi trebao imati utjecaj na budućnost Pentastar V6 motora.

Ako FCA završi razvoj novog GME T6 (primijetite sličnost u imenu sa novim Alfinim GME T4) rednog šestaka to će ujedno označiti povlačenje Pentastar V6 motora.

Neke aplikacije će biti zamijenjene sa novim turbo GME T4 koji se u sjevernoameričkim verzijama naziva Hurricane. Ovdje se prvenstveno misli na FWD aplikacije. To bi ujedno značilo i kraći prednji prevjes, efikasnije pakiranje.

U RWD aplikacijama bi trebao zamijeniti i Pentastar ali i 5.7 litarski V8 HEMI.

Sve će ovo imati i reperkusije i na talijanske proizvode. Ferrari F160 V6 60° koji koristi blok baziran na Pentastaru bi također trebao biti povučen. No on već ima izglednu zamjenu u novom 690T V6 90° motoru iz Alfe Giulie koji je izvedenica Ferrari F154 V8 90°motora. Novi motor bi sa tim ima niže težište, bio bi kompaktniji, a ima i deaktivaciju cilindara.
Ovo je potpuno u skladu sa informacijom koju sam dobio krajem 2014. Ta informacija je glasila da je Levante zadnji Maserati model gdje će biti korišten "američki" V6.
Naravno ja pri tome ne bi isključio korištenje GME T6 motora prije svega u određenim aplikacijama za Maserati.

Ako ikada budemo vidjeli twin turbo verziju Pentastara ona će debitirati na novoj generaciji RAM 1500. Tako bi konkurirali Ford EcoBoost motorima. Još nisam dobio informaciju da se taj plan mijenja.

Što se tiče debija za GME T6 koji najvjerojatnije nosi tržišno ime Tornado (valjda da ostane u skladu sa Hurricane bratom) on bi najranije mogao biti oko 2020. jer razvoj ide od najkasnije 2015., a uobičajeno vrijeme za razvoj motora je 5 godina.
Ovo je ista godina kada bi trebale debitirati sljedeća, ujedno potpuno nova, generacija Chargera, Challengera i trećeg modela Dodgea koji će biti malo iznenađenje. Točno bi trebali debitirati tim redom u kalendarskoj 2020. godini.

Postoje dvije mogućnosti kako bi motor bio postavljen. Jedna je uspravno. U toj soluciji se javlja pitanje ima li mjesta u dužinu. Za neke skuplje verzije to ne bi bio problem ako bi koristile BSG (belt start generator) i 48V tehnologiju kao novi Mercedesov redni šestak. Druga mogućnost je kako to radi BMW, da je motor nagnut na stranu. BMW to radi i sa rednih četiri i šest cilindara. Kod L4 to nije običaj FCA. No kada bi FCA to napravio sa L6 to bi dalo jednu vrhunsku marketinšku mogućnost. Mogli bi oživiti legendarno ime Chrysler Slant Six motora.

Oznake: fca, dodge, gme, gme t6, gme t4, pentastar, maserati, alfa romeo

Marchionne najavio novi Maserati model iz Torina

nedjelja , 12.02.2017.



Ovih dana je bilo predstavljanje Alfa Romeo Stelvia u Baloccu za 150 Instagram fanova marke Alfa Romeo. Prilikom toga je Marchionne za medije spomenuo i buduće planove za jednu drugu marku pod kapom FCA.

Riječ je o Maseratiu. Rekao je da krajem 2018. ili početkom 2019. počima proizvodnja još jednog modela u Torino što bi bili ili pogon Mirafiori ili Grugliasco.

Naravno Marchionne nije spomenuo o kojem je modelu riječ. Neslužbeno je riječ o novoj generaciji modela GranTurismo koja bi trebala tako napustiti Modenu. Kodna oznaka ovog modela je M162.

Činjenica je kako je tvornica u Modeni sa mom srcu grada i nema prostora za širenje. Tako da ovo itekako ima smisla. Dobar dio trenutnih radnika bi bio zbrinut u Ferrariu koji planira određeno širenje proizvodnje.

Ono što ostaje pitanje je platforma na kojoj će biti GranTurismo. FCA tu ima više opcija. Svakako je Davide Danesin iz Maseratia najavio da će biti daleko lakši od aktualne generacije, sa motorom postavljenim nisko iza prednje osovine, a da će za razliku od dosadašnjeg modela sa 2+2 sjedala ovo sada biti pravi četverosjed.



Oznake: fca, maserati, granturismo

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.