Novi GSE turbo motori

petak , 11.05.2018.

Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).

Prilikom izrade novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.

Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.

Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.

Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.

U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.

Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.

Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji daleko nakon 2025. godine.

Oznake: fca, fiat, alfa, alfa romeo, jeep, gse, global small engije, gpf, euro 6

Novosti za Giuliu MY2018

ponedjeljak , 12.06.2017.

Po novoj politici za Alfu novi modeli će za svaku MY dobivati neke novitete. Isto tako bi predstavljanje trebalo biti svake godine na 24. lipnja kad je rođendan te marke.

Kada je riječ o Giuliji prva takva je MY2018.

Prva novost je vezana za dizelske motore. Svi će dobiti SCR (selective catalytic reduction). To ujedno znači da će verzije 2.2 dizela sa 150 i 180 KS dobiti povećanje snage na 160 odnosno 190 KS. Najjača 210 KS verzija ostaje na toj razini no tu je usko grlo trenutna turbina.
Ujedno ovo je korak ka homologaciji za Euro 6d normu.

Druga novost je kod Veloce opreme. Tu će biti mogućnost naručiti karbonske detalje u interijeru i eksterijeru.

Očekujemo što će biti sa MY2019. Priče su od Full LED svjetlima i novom 350 KS motoru u Veloce verziji za neka tržišta.


Oznake: alfa romeo, giulia, fca, veloce

Buduće Euro norme i posljedice na FCA modele

petak , 05.05.2017.

Neke stvari sam previdio. Tiču se regulativa. Trenutno je na snazi još Euro 6b no dolaze Euro 6c i Euro 6d TEMP (valjda temporary tj. privremeni) i kasnije Euro 6d. Neki su se datumi promijenili.

Kao što znamo Euro 6c dolazi u 9/2017 za nove motore. Benzinci će morati imati manju razinu PM, a dolazi i nova WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) metoda umjesto NEDC. No dolazi već 9/2018 za sve automobile, ništa od originalno planiranog 9/2019. Ovo za neke benzince znači da će morati imati filter čestica. Uglavnom su to GDI benzinci no ni oni ne bi trebali biti baš svi zahvaćeni sa ovim. Mercedes i VW su već najavili korištenje filtera. Kod FCA je najugroženiji motor 1750 TBi. Tako da je 7/2018 vjerojatno zadnji mjesec proizvodnje Giuliette QV, sada poznate kao Giulietta Veloce.
Novom test metodom bi mogli biti ugroženi i 1.6 JTD i 2.0 JTD motori kod Giulietta. Možda će trebati SCR. Znači potpuni kraj proizvodnje za Giuliettu bi moga biti taj 7/2017. Znamo kako Talijani u 8. mjesec baš i ne rade. :D

No onda dolazi taj Euro 6d TEMP. On dolazi u 9/2018 za nove motore odnosno 9/2019 za nova vozila. Novost je RDE (Real Driving Emissions) test. Ne znam kako će se točno provoditi. Ideja je da se baš tokom testiranja na cesti zakači testna oprema na vozilo. Ta oprema može težiti i do pola tone ako sam dobro vidio.
I ako Euro 6c ne ubije Giuliettu onda će to 100% napraviti Euro 6 TEMP.

U međuvremenu će se podatci o potrošnji, znači CO2 brojke, umjesto po NEDC ciklusu iskazivati težim WLTP ciklusom. Naravno ne sumnjam da naše vlasti neće prilagoditi trošarine. Trebamo očekivati skuplje automobile u budućnosti.

Sve ovo pokazuje zašto su sada u Alfi vjerojatno požurili sa novim vozilima u C-segmentu jer u suprotnom bi imali preveliku rupu. Ne bi imali te modele u ponudi. Isto tako znamo da kompaktni crossover ima prednost nad kompaktnim hatchbackom.

Ovo će imati i reperkusije na neke druge modele FCA. Recimo Panda i 500 ostaju bez 1.3 JTD-a. I Sergio je najavio mild hybride za njih sa 48V sustavom. A i najavio je nove generacije oko 2019. za oba ta modela.

Oznake: fca, fiat, panda, 500, giulietta, alfa romeo, euro 6c, auro 6d temp, euro 6d

Alfa daje prioritet kompaktnom crossoveru

utorak , 02.05.2017.



Kako javljaju Talijani kompaktni crossover će najvjerojatniji biti sljedeći model Alfa Romea. Isti bi trebao biti sa prednjim pogonom i to na modularnoj platformi SUSW kakvu već koristi 500X kao i neki drugi aktualni FCA modeli.

Naravno ista bi platforma bila dodatno unaprijeđena. Na koji točno način treba vidjeti. Za očekivati je direktniji upravljač, te manju masu. Pri tome treba napomenuti da već sada vozila na SUSW imaju konkurentnu masu no ista se može dodatno unaprijediti sa aluminijskim motorima, korištenjem aluminija za vrata i prtljažnik. Samo sa tim bi recimo mogle biti uštede i po 100 kilograma u odnosu na aktualne SUSW modele bez da se dira u konstrukciju.

Naravno trebalo bi dirati i ovjes. Već korak naprijed bi bio prednji McPherson komplet od aluminija kao i zamjena stražnjeg McPhersona sa multilinkom. Sa tim bi se dobio i dodatni prostor u prtljažniku.

Ono što je također bitno u ovoj priči je financijska strana. Znamo da sljedeća generacija Fiat Pande neće biti rađena u Italiji. To ostavlja prazan prostor u Pomiglianu. Sada treba uzeti u obzir da je Pomigliano jako moderna tvornica i da već ima dobar dio istih alata kao SUSW tvornica u Melfiu gdje izlaze 500X i Renegade. Sve to bi dovelo do dosta nižeg troška industrijalizacije nego li da se tvornica preuredi za Giorgio platformu.

No ima još toga. Znamo da dolazi blizanac u hatchback obliku. Isto tako bi sada moglo očekivati i B crossover od Alfe ili proizvodnju Jeep Compassa za europsku tržište u Pomiglianu.

Isto tako bi korištenje ove platforme otvorilo mogućnost da ovo bude prvi Alfa Romeo model koji će biti lokaliziran za Kinu. Tamo već ima GAC-FCA tvornica za SUSW automobile.


Oznake: alfa romeo, susw, giorgio, fca, jeep, compass

Uskoro kraj za V6 Pentastar?

nedjelja , 12.03.2017.



Nedavno sam napisao članak o novim FCA motorima. Jedan od ta dva motora bi trebao imati utjecaj na budućnost Pentastar V6 motora.

Ako FCA završi razvoj novog GME T6 (primijetite sličnost u imenu sa novim Alfinim GME T4) rednog šestaka to će ujedno označiti povlačenje Pentastar V6 motora.

Neke aplikacije će biti zamijenjene sa novim turbo GME T4 koji se u sjevernoameričkim verzijama naziva Hurricane. Ovdje se prvenstveno misli na FWD aplikacije. To bi ujedno značilo i kraći prednji prevjes, efikasnije pakiranje.

U RWD aplikacijama bi trebao zamijeniti i Pentastar ali i 5.7 litarski V8 HEMI.

Sve će ovo imati i reperkusije i na talijanske proizvode. Ferrari F160 V6 60° koji koristi blok baziran na Pentastaru bi također trebao biti povučen. No on već ima izglednu zamjenu u novom 690T V6 90° motoru iz Alfe Giulie koji je izvedenica Ferrari F154 V8 90°motora. Novi motor bi sa tim ima niže težište, bio bi kompaktniji, a ima i deaktivaciju cilindara.
Ovo je potpuno u skladu sa informacijom koju sam dobio krajem 2014. Ta informacija je glasila da je Levante zadnji Maserati model gdje će biti korišten "američki" V6.
Naravno ja pri tome ne bi isključio korištenje GME T6 motora prije svega u određenim aplikacijama za Maserati.

Ako ikada budemo vidjeli twin turbo verziju Pentastara ona će debitirati na novoj generaciji RAM 1500. Tako bi konkurirali Ford EcoBoost motorima. Još nisam dobio informaciju da se taj plan mijenja.

Što se tiče debija za GME T6 koji najvjerojatnije nosi tržišno ime Tornado (valjda da ostane u skladu sa Hurricane bratom) on bi najranije mogao biti oko 2020. jer razvoj ide od najkasnije 2015., a uobičajeno vrijeme za razvoj motora je 5 godina.
Ovo je ista godina kada bi trebale debitirati sljedeća, ujedno potpuno nova, generacija Chargera, Challengera i trećeg modela Dodgea koji će biti malo iznenađenje. Točno bi trebali debitirati tim redom u kalendarskoj 2020. godini.

Postoje dvije mogućnosti kako bi motor bio postavljen. Jedna je uspravno. U toj soluciji se javlja pitanje ima li mjesta u dužinu. Za neke skuplje verzije to ne bi bio problem ako bi koristile BSG (belt start generator) i 48V tehnologiju kao novi Mercedesov redni šestak. Druga mogućnost je kako to radi BMW, da je motor nagnut na stranu. BMW to radi i sa rednih četiri i šest cilindara. Kod L4 to nije običaj FCA. No kada bi FCA to napravio sa L6 to bi dalo jednu vrhunsku marketinšku mogućnost. Mogli bi oživiti legendarno ime Chrysler Slant Six motora.

Oznake: fca, dodge, gme, gme t6, gme t4, pentastar, maserati, alfa romeo

Sergio u Ženevi: "Panda napušta Pomigliano do 2020."

utorak , 07.03.2017.



Već po običaju CEO FCA drži presicu prije velikih auto sajmova. Niti ovaj u Ženevi nije iznimka.

Sergio je prvo komentirao kupnju Opela od strane PSA. Naveo je kao glavni problem previše kapaciteta u Europi no da se takve sinergije moraju raditi i da će ih biti više ako sse ova kupnja pokaže kao dobra.

U vezi potencijalnog partnera za FCA i dalje vidi Gm no ne bi isključio ni GM. On ovdje čak nije spominjao udruživanje u jednu firmu nego prije svega suradnje.

Sada već pomalo stalna tema je Trump. Sergio je rekao kako nema druge nego imati više proizvodnje u SAD-u na uštrb Meksika i da FCA već radi na tome.

I sada ide ona bitna vijest. Jutros je Sergio sam rekao kako će Pomigliano biti tvornica za Alfa Romeo u budućnosti. To je do sada druga službeno potvrđena nakon Cassina gdje se proizvode Giulia i Stelvio. Ovo posljedično vodi do povratka Pande u Poljsku sa početkom proizvodnje nove generacije u 2019. ili 2020. Kako kaže jednostavno je Pomigliano sada toliko napredna tvornica da je suludo trošiti njene resurse na jednostavan model kao što je Panda.

Smatra da je ove godine Ferrari F1 tim u odličnoj poziciji, u boljoj nego u 2016. Kao i uvijek cilja se na osvajanje naslova. Zadovoljan je i vozačima i ekipom.

Nije još htio potvrditi jer li prvo idu velike ili kompaktne Alfe. Ovdje vas sve moram upozoriti jer tako je Segio tvrdio da je Cassino jedina tvornica za Alfu dok sa ja još tipkao o Pomiglianu.
Priča kako je jako zadovoljan novom platformom i da očekuje vrhunske stvari od budućih modela. Još razmišljaju hoće li zamjena za Giuliettu biti samo jedan model u vidu crossovera manjeg od Stelvia.

Pričao je kako su hibridi jako bitni za FCA. Kod većih modela će se fokusirati na plug-in-hybride (PHEV) dok će kod manjih modela ići na mild hybride tj. 48 V sisteme.

I za kraj je spomenuo Lanciu. Prije par godina je i sam kupio jednu Deltu Integrale no sada ne mogu napraviti ništa što bi bilo u duhu marke. Tako da naglasak za sada ostaje na oživljavanju Alfe.




Oznake: fca, lancia, alfa romeo, alfa, gümüş, vag, psa

Novosti u ponudi Giulie

petak , 03.03.2017.

Nova verzija koja će biti u ponudi tokom ožujka će proširiti ponudu dizela. Riječ je o Giuliji Super 2.2 180 KS AT8 Q4. Trenutno je ovo najpopularniji motor u ponudi i najpopularnija razina opreme. Ovo je za sve one koji žele sigurnost kakvu pruža Q4 pogon kakav ima Veloce, a žale manje sportski izgled nego li ga ima Veloce.

Treba imati na umu da ovaj motor nije istovjetan onome dosadašnjem od 180 KS. Ovaj je isti kao 210 KS verzija odnosno štedljiva 180 KS AE verzija. Razlika je u intercooleru i još nekim detaljima.


Druga novost u ponudi je za sve one koji žele sportski izgled. Novi paketi Veloce Interior i Exterior će biti u prodaji od ožujka. Dostupni na Giuliji Super, paketi omogućavaju personalizaciju interijera (sjedala koja su grijana, električna, racing izgleda sa perforiranom kožom i umetci od aluminija na tabli i vratima) i eksterijera (prednji i stražnji odbojnik kao u Veloce verziji).


Oznake: fca, alfa, romeo, alfa romeo, giulia, veloce, super

FCA razvija nove šest cilindarske motore

utorak , 14.02.2017.



Prvi motor u pitanju bi trebao biti redni benzincac sa šest cilindra. Ne bi trebala biti riječ o potpuno novom motoru nego 3.0 I6 baziranom na novom 2.0 I4 kakvoga nalazimo u Alfa Romeo Giulia.

U prijevodu to znači da bi vjerojatno sve tehnologije sa 2.0 motora kao što su MultiAir, direktno ubrizgavanje, twin-scroll turbine, a moguće i 48V tehnologija, trebale biti prisutne na ovom novom 3 litarskom motoru.

Ovaj motor bi barem za sada trebao biti korišten prvenstveno za američke FCA brandove.



Na drugom motoru razvoj radi FPT u Italiji. Riječ je o 4.3 litarskom rednom šestaku za buduće HD modele RAM-a, odnosno motorima za buduće RAM 2500 i 3500 modele. On bi tu zamijenio Cummins.

Naravno ovo ništa ne znači da će isti modeli biti i predstavljeni. Kako to obično biva neki projekti nikad ne ugledaju svjetlo dana.

Oznake: fca, alfa romeo, RAM, Cummins, FPT

Alfa Romeo sedan u E-segmentu na cestama i koncept u Ženevi?

subota , 14.01.2017.

Ovih dana pojavila se informacija kako je novi Ghibli-Frankenstein viđen na cesti. Opisan je kao veća verzija prvih mula Giulie kada su se one pojavile na cestama. I to je rečeno da je viđen u Orbassanu kraj Torina gdje se inače nalazi središte CFR-a(Centro Ricerche Fiat). Više je osoba javilo da ga je vidjelo, a ako je istina mogli bi prvi fotografije mule ugledati u sljedećim danima.

Sve ovo ide po prvotnim planovima koji su Alfa Romeo sedan u E-segmentu najavljivali kao treći model na novoj modularnoj RWD platformi Giorgio.

Ako se netko pita gdje bi trebala biti proizvodnja odgovor je Cassino gdje se trenutno na istoj traci proizvode Giulia i Stelvio.

Ovo je različito o planova za proizvodnju Alfa SUV-a u E-segmentu koji bi trebao izlaziti iz Mirafioria. To znači, a tako javljaju i izvori, da bi SUV assembly line i body shop trebao dijeliti sa Maserati Levanteom dok bi zbog različite platforme trebalo uložiti u zaseban body shop.

Priče o izlasku novog Grand Cherokeea na toj istoj platformi Giorgio nisu slučajni kao ni gotovo isto vrijeme dolaska na tržište. Naravno treba se ograditi i reći da će Grand Cherokee vjerojatno imati kompletno drugačiji ovjes kao i AWD sustav.

I za kraj. Vjerojatno dolazi Alfa Romeo koncept u Ženevu. Ovo je nekakav prekid FCA tradicija da ne trate resurse na koncepte, a ujedno i znak da financijski stvari idu na bolje.

Oznake: fca, alfa romeo, jeep, giulia, stelvio, Grand Cherokee, cfr

FCA ulaže milijardu dolara u proizvodnju i otvara novih 2000 radnih mjesta

ponedjeljak , 09.01.2017.

Kao što već znamo, FCA ne odustaje od proizvodnje Wagoneera i Grand Wagoneera.

Sada su to i službeno potvrdili. Ukupno se ulaže milijardu dolara u proizvodnju dva Wagoneera kao i Jeep Wrangler pick-upa. Ovo će u državama Michigan i Ohio donijeti barem 2000 novih radnih mjesta.

Sergio se danas prilikom davanja izjava malo ogradio oko dinamike. Rekao je gledajte na ova vozila kao MY2020 tako da sigurno ne bude odgoda.

Ono što je pak iznenadilo je to da će Wagoneer i Grand Wagoneer ipak na kraju biti body on frame. No Sergiu ne bi bilo prvi put da blefira.

Svakako novost je prelazak HD Ramova (2500 i 3500) iz Meksika u Michigan. Ovo sve je pozdravio i budući američki predsjednik Trump.

Ono što Trump ne voli je mogućnost da oslobađanjem kapaciteta neki manje profitabilni modeli budu proizvedeni u Meksiku. Sergio mudro nije govorio ništa o tome. Naime to bi moglo uključivati i neke Dodge modele iz Italije kao i možda Chrysler Neon iz Turske.

Par stvari je sam Sergio danas rekao za Alfa Romeo. Dosta Giulia je stiglo do SAD-a. Komercijalizacija se očekuje krajem ovog ili sljedeći mjesec. No interesantnije je što je rekao za Stelvio. Čak i proizvodnja za SAD kreće krajem ožujka. Komercijalizacija u SAD-u početkom ljeta.

I bilo je još jedno iznenađenje. Kako je Sergio rekao u sljedećih 60 dana će odlučiti o platformi za sljedeći Grand Cherokee. Na kraju je najizglednija opcija da to bude nova RWD platforma Giorgio koju već koristi Alfa Romeo.

Više ćemo stvari znati za neka 3-4 mjeseca. Tada bi kako kaže Sergio trebala do kraja biti poznata neka Trumpova stajališta i tada će doći informacije o proizvodnji u Meksiku ili van Sjeverne Amerike za tržište SAD-a.



Oznake: fca, jeep, alfa, alfa romeo, RAM, wagoneer, Grand Cherokee

Uskoro službena cijena i paketi opreme za Stelvio?

srijeda , 04.01.2017.

Kao što znamo Alfa Romeo Stelvio je u svojoj najsnažnijoj Quadrifoglio verzji predstavljena na sajmu Los Angelesu. No ništa ne znamo "običnim" verzijama ni njihovoj cijeni.

Ono što znamo je početak proizvodnje koji se dogodio nekoliko dana prije Božića kada je u pogonu u Cassinu odrađen Job One.

Dugo se mislilo kako će cijene i više informacija biti poznate nakon sajma u Ženevi no to je malo prevelik vremenski odmak nakon početka proizvodnje.



Zadnje informacije govore kako će biti ukupno četiri paketa opreme. Za Giuliu su tri u igri, a četvrti u pripremi za neka daleko-istočna tržišta. Prvi paket se interno zove L0 i nema oznake, L1 je na Giuliji Super ili Ti odnosno o tržištu, L2 ne postoji, a L3 je Veloce. Baš taj L2 paket opreme bi trebao biti novost.

Tako bi cijena i točni paketi opreme za Stelvio na talijanskom tržištu trebali biti poznati do kraja ovog mjeseca.



Prije tri-četiri tjedna je bio sastanak za švicarske dilere. Prvi Stelvio za Švicarsku bi trebao nositi naziv Stelvio First Edition. Imati će 2.0 turbo benzinski motor sa 280 KS, Q4 pogon i cijenu od nešto preko 66 tisuća švicarskih franaka.

Oprema takavog Stelvia će biti jako bogata. Tu su 20" aluminijske felge, 8.8" 3D navigacija, električna sjedala sa grijanjem od fine kože, drveni imeci u interijeru, AFS Bi-Xenon svjetla, Harman Kardon audio sustav i još mnogo toga.

Cijena Stelvia za dilere u Švicarskoj bi trebala biti točno 1400 franaka veća od cijene istovjetne Giulie.





Oznake: alfa, alfa romeo, fca, stelvio, giulia

FCA zapošljava novih 1800 radnika u Cassinu

utorak , 29.11.2016.



Iako mnogi zloguki proroci govore kako se Alfa Giulia slabo prodaje to nije točno. Dokaz dobrom dosadašnjem poslu je i zapošljavanje novih 1800 radnika u pogonima u Cassinu. Novi radnici bi trebali omogućiti rad za dodatnu smjenu.



Sve to skupa će omogućiti dosta veću proizvodnju Giulie i Stelvia. Koliko je to sve skupa značajno pokazuje da je samoj svečanosti u Cassinu prisustvovao i talijanski premijer Renzi.

Napominjem kako je Giulia već tokom rujna zaokružila svoj plan u Italiji za 2016., a plan je premašen i za područje cijele EU. Ono što je isto tako dobar pokazatelj je da se jako malo ljudi odlučuje za ulazni model od 136 ili 150 KS. Nekakav minimum je 2.2 dizel sa 180 KS i opremom Super. Najjači Quadrifoglio model je čak traženiji od dizela sa 136 KS.

Za daljnji rast je ključno ojačavanje mreže dilera. Na tržištu SAD-a sve ide po planu. Postigli su da je većina dilera zajedničkih sa Maseratiom. To će omogućiti odlično iskustvo za kupca prilikom same kupnje, a nadam se i dobru servisnu podršku. Jednostavno je standard za premium brand totalno drugačiji nego za one mainstream. Alfa je ovakvim potezom u SAD-u jasno pokazala gdje cilja.

Koliko je Alfi važan SAD pokazuje i činjenica da da će Stelvio Quadrifoglio doći tamo već sredinom sljedeće godine dok je start prodaje istog za Europu predviđen tek krajem te iste godine.



Ipak za obične verzije početak će biti u Europi i to u ožujku ili travnju sljedeće godine.

No to nije sve. Talijanski Quattroruote izvještava da je dano zeleno svjetlo za Giuliu SW.



Naravno iluzorno je očekivati da premijera iste bude na sljedećem sajmu u Ženevi. Prodaja iste ne može biti prije 2018., a tome u prilog ide i činjenica da nismo vidjeli još ni jednu testnu mulu.



Naravno da će i prodaja obične Giulie rasti dolaskom novih verzija. Mnoge informatičke firme u svoju flotu ne mogu uvrstiti Giuliu jer imaju politiku o vozilima sa emisijom CO2 manjom od 100 g/km. To će se dogoditi kada početkom sljedeće godina u prodaju dođe verzija Advanced Efficiency oznake AE.

I mogu reći da se napokon zna službena potrošnja Giulie Quadrifoglio u SAD-u. EPA je rekla da je to 20 mpg u kombiniranom ciklusu što je za 1 mpg bolje od BMW-a M3. A to će reći da službena prodaja Giulie Quadrifoglio u SAD-u može početi.

Treninzi tamošnjih zastupnika za Giuliu su mahom odrađeni već pretprošlog tjedna.

Oznake: automobili, auto, fca, quadrifoglio, giulia, stelvio, alfa, alfa romeo

Predstavljen Alfa Romeo Stelvio

subota , 19.11.2016.

Novi model Alfa Romea i njihov prvi SUV Stelvio je predstavljen proteklog tjedna na sajmu u LA-u.

Svojom pojavom je privukao neviđenu pozornost toliko da je nedostajalo barem još pola kapaciteta dvorane na službenom predstavljanju. I kada su ga otkrili imali su što vidjeti. Mojoj malenkosti, a inače nisam fan SUV-ova, ovo je daleko najljepši SUV u klasi. Doslovno izgleda kao hatchback na steroidima i to je prije svega dizajn koji je sprijeda inspiriran Giuliom, a straga aktualnom Giuliettom.





Ono što se možda nekim ljubiteljima neće svidjeti je jako malen razmak od tla. No treba imati na umu da je ovaj automobil zamišljen i kao zamjena za karavan i da će sa ovim automobilom mnogi ljubitelji karavana biti i više nego zadovoljni. No i to ne bi trebao biti problem jer serijski sa Quadrifoglio modelom dolazi zračni ovjes sa kojim se upravlja preko novoga DNA Pro 2.0 sučelja i koji bi trebao omogućiti podešavanje visine. Kod ostalih modela bi isti trebao biti opcionalan.



Unutrašnjost je naravno inspirirana Giuliom sa razlikom da središnja konzola sada nije zakrenuta ka vozaču kao kod Giulie. Ovisno o opremi moći će se naručiti unutrašnjosti sa pravim drvom, aluminijom ili karbonskim vlaknima kao što je slučaj na Quadrifogliu.



Kao što znao Giulia nudi najviše prostora u klasi. Ovdje sa povišenim položajem će ga biti samo više. Kao šlag na tortu dolazi jako veliki prtljažnik pravilnog oblika, sigurno većega kapaciteta nego na nekim Sportwagon modelima iz prošlosti. Sve u svemu ovo bi trebao biti i pravi obiteljski automobil.





Treba imati na umu da je ovo bilo predstavljanje za SAD. Tamo će oba predstavljena modela biti opremljena isključivo sa Q4 pogonom i 8-stupanjskim automatikom. Kod jačeg Quadrifoglia 2.9 V6 benzinac sa 505 KS tjere ovaj automobil za 3.9 sekundi do 60 milja na sat što je samo 0.1 sekundu sporije nego kod Giulie. Slabiji model sa 280 KS i 415 Nm ide za 5.4 do 60 milja na sat što je za samo 0.3 sekunde sporije od Giulie.

Q4 na Quadrifoglio modelu dolazi sa Torque Vectoring stražnjim diferencijalom. Na običnim je ili sa otvorenim ili sa opcionalnim LSD stražnjim diferencijalom.

Za Europu treba očekivati istovjetne motore kao i za Giuliu sa tim da će barem ulazni 2.2 dizel sa 150 KS biti u ponudi i sa zadnjim pogonom.

Alfa je najavila obaranje rekorda na Nürburgringu u klasi SUV. Skromno su najavili vrijeme od 7:59. No oni u biti interno očekuju impresivno vrijeme od oko 7:50 što bi u prijevodu značilo da je ovaj automobil brži i od aktualnog BMW-a M5. Ovo bi ujedno začepilo usta svim nevjernim Tomama koji smatraju da ovakav automobil nema što tražiti u sportskoj vožnji.


Oznake: automobili, alfa romeo, fca

Jad i bijeda AC-a

utorak , 30.08.2016.

Kao što mnogi od vas znaju već godinama, i onda kada je bilo ponude proizvoda, pa kada je nije bilo i sada kada je napokon opet ima, AC je najveći problem što se FCA vozila prodaju u jako malim količinama. Glavni krivac je za mnoge AC.

Pa hajmo malo prijeći na to kako izgleda iskustvo kupnje. Što sam ,što kada bih išao sa nekim, bi se osobno uvjerio u to.
Najčešće kada uđete u salon, a prodavač nezainteresirano sjedi. Gledate malo automobil, a onda ostanete u šoku jer izvješena cijena je veća nego u zapadnoj Europi. I onda ako ste dovoljni uporni netko dođe do vas. I krenu pregovori, i to kakvi. Shema je što pregovaranja nema, uzmi ili ostavi. U pravilu ako će te naručiti nešto stoji cijena kakva je u cjeniku, a ako ste dovoljno ludi pa uzmete nešto što je na stanju oni su uvjereni kako vam čine veliku uslugu sa do 1 000 eura popusta.

I onda se i dalje čudimo skupa sa njima kako im prodaje ne ide?

Naravno ima i ljepših iskustava no ako uključiti malo Google u priču naći ćete svu silu negativnih iskustava. Posebno zanimljiva su ona se servisom gdje ljudima znaju pokvariti isšravan automobil. I onda se ti lijepo nateži sa njima i objašnjavaj da su to oni napravili.

I sve je to velika šteta jer sada stiže Tipo hatch i karavan koji cilja na flotnu prodaju, zatim tu je Giulia. Od prije imamo jako atraktivne 500X, Renegade, a od skoro novi Jeep Compass.
No onda opet krećemo u priču. Čak da ono gore sve funkcionira opet se vraćamo na priču da za flotnu prodaju im nedostaje servisna mreža. Zatim im nedostaje i FCA Bank. Što mislite koliko se npr. Serija 3, A4 ili Passata uzme na operativni leasing? Pa rekao bih jako puno(na zapadu i velika većina), a Alfa tu barem kod nas jednostavno ne može konkurirati, i nije da je ne bi uzeli neki kao automobil od kompanije samo da im leasing kuća tu dopusti.

Za Alfu Giuliu su npr. trebali imati i odvojen prodajni salon od Fiata. Imaju li ga? Naravno da ne. A recimo da im je pola salona u Splitu zauzeo Nissan.

Ukratko. FCA je nikad nižim granama u Hrvatskoj no zahvaljujući zastupniku teško će i naprijed.

Oznake: automobili, fiat, alfa romeo, jeep, fca

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.