Novi GSE turbo motori
petak , 11.05.2018.Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).
Prilikom izrade novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.
Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.
Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.
Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.
U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.
Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.
Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji daleko nakon 2025. godine.
Oznake: fca, fiat, alfa, alfa romeo, jeep, gse, global small engije, gpf, euro 6
komentiraj (0) * ispiši * #
Poznat datum početka proizvodnje novog Jeep Wranglera
utorak , 29.08.2017.Kao što je poznato novi Jeep Wrangler će biti dostupan sa čak 5 različitih motora. Dva su dizela, 2.2 redni četverocilindraš koji je iznimno bitan za europsko tržište i 3.0 V6 za američko tržište. Tu je i svima poznati 3.6 V6 Penstatar. No novost će biti dva motora sa BSG-om (belt starter generator) tj. dva motora koje će biti mild hybridi. Riječ je novom 2.0 turbo DOHC motoru i 3.6 V6 Penstataru.
Po trenutnom rasporedu proizvodnja Wrangler JLU (model sa 4-ero vrata) sa tvrdim krovom počima najkasnije 13. studenog ove godine. Ali FCA će pokušati pomaknuti početak proizvodnje ranije na 30. listopada. Ujedno će jedini motor tada u proizvodnji biti 3.6 litarski Pentastar.
Zanimljivo da predstavljanje dolazi tek dva ili četiri tjedna nakon toga nakon toga, 27. studenog na sajmu Los Angelesu.
Malo kasnije 11. prosinca počima proizvodnja JLU-u sa mekanim krovom.
8. siječnja sljedeće godine počima proizvodnja JLU-a za 3.6 V6 i 2.2 dizel za izvoz.
12. veljače kreće JL (2 vrata) sa 3.6 V6 kao i oba JL/JLU sa 2.0 turbom i BSG-om.
Od važnijih datuma su tu još 11. lipnja kao početak proizvodnje za tržišta koja voze lijevom stranom. Zatim 6. kolovoza kada počima proizvodnja 3.0 V6 dizela. MY2019 kao i proizvodnja 3.6 V6 Pentastara sa BSG-om bi trebala započeti 29. listopada 2018.
komentiraj (0) * ispiši * #
Izašao prvi Jeep Compass sa proizvodne linije u Ranjangaonu
petak , 02.06.2017.Jučer 1. lipnja je sa proizvodne trake izašao prvi Jeep Compass proizveden u Indiji. Ovo je ujedno i prvi Jeep koji se proizvodi lokalno u Indiji.
Sa ovim se Indija pridružila Kini, Brazilu i Meksiku kao mjesto proizvodnje i izvoza Jeep Compassa. Ranjangaon će biti jedini pogon odakle će izlaziti RHD Compass za cijeli svijet.
Radi se o pogonu koji je dio JV-a sa Tatom. Za proizvodnju Jeep Compass je uloženo 280 milijuna dolara.
Puno proizvodnja počima u srpnju, a dolazak u indijske salone se očekuje tokom trećeg kvartala u tri varijante: Sport, Longitude i Limited.
Compass za Indiju će imati razne kombinacije benzinskih i dizelskih motora. Treba primijetiti da će se benzinci nuditi i sa C725 automatskim mjenjačom sa dvostrukom spojkom koji ima 7 brzina, a nije još dostupan u Europi na FCA proizvodima.
Izvoz iz Indije za ostala RHD tržišta će početi u zadnjem kvartalu ove godine.
Oznake: fca, jeep, ranjangaon, compass
komentiraj (0) * ispiši * #
Alfa daje prioritet kompaktnom crossoveru
utorak , 02.05.2017.Kako javljaju Talijani kompaktni crossover će najvjerojatniji biti sljedeći model Alfa Romea. Isti bi trebao biti sa prednjim pogonom i to na modularnoj platformi SUSW kakvu već koristi 500X kao i neki drugi aktualni FCA modeli.
Naravno ista bi platforma bila dodatno unaprijeđena. Na koji točno način treba vidjeti. Za očekivati je direktniji upravljač, te manju masu. Pri tome treba napomenuti da već sada vozila na SUSW imaju konkurentnu masu no ista se može dodatno unaprijediti sa aluminijskim motorima, korištenjem aluminija za vrata i prtljažnik. Samo sa tim bi recimo mogle biti uštede i po 100 kilograma u odnosu na aktualne SUSW modele bez da se dira u konstrukciju.
Naravno trebalo bi dirati i ovjes. Već korak naprijed bi bio prednji McPherson komplet od aluminija kao i zamjena stražnjeg McPhersona sa multilinkom. Sa tim bi se dobio i dodatni prostor u prtljažniku.
Ono što je također bitno u ovoj priči je financijska strana. Znamo da sljedeća generacija Fiat Pande neće biti rađena u Italiji. To ostavlja prazan prostor u Pomiglianu. Sada treba uzeti u obzir da je Pomigliano jako moderna tvornica i da već ima dobar dio istih alata kao SUSW tvornica u Melfiu gdje izlaze 500X i Renegade. Sve to bi dovelo do dosta nižeg troška industrijalizacije nego li da se tvornica preuredi za Giorgio platformu.
No ima još toga. Znamo da dolazi blizanac u hatchback obliku. Isto tako bi sada moglo očekivati i B crossover od Alfe ili proizvodnju Jeep Compassa za europsku tržište u Pomiglianu.
Isto tako bi korištenje ove platforme otvorilo mogućnost da ovo bude prvi Alfa Romeo model koji će biti lokaliziran za Kinu. Tamo već ima GAC-FCA tvornica za SUSW automobile.
komentiraj (0) * ispiši * #
Novi Jeep K8 na autosalonu u Šangaju
srijeda , 05.04.2017.Na nadolazećem auto salonu u Šangaju koji započima 21. travnja Jeep će pokazati novi koncept. Riječ je o Jeepu kodne oznake K8.
Riječ je o modelu sa tri reda sjedala koji je baziran na Jeep Cherokeeu i/ili daleko više mjesta u drugom redu ako je riječ o verziji sa dva reda sjedala.
Kako je već ranije izvjestila SEMA (Specialty Equipment Market Association) ovaj model će biti isključivo za Kinu i prodaja kreće u 2018. Motorizacija je isključivo novi 2.0 turbo GME i to kao plug-in-hybrid (PHEV) ili samo uz motor sa unutrašnjim izgaranjem. Ići će isključivo uz ZF-ov automatik sa 9 stupnjeva.
No ono što je interesantno je da bi ovaj model trebao imati svoga blizanca u Sjevernoj Americi. Riječ je o Chrysler modelu koji bi u ponudi FCA zamijenio Dodge Journey koji je kod nas u Europi poznatiji kao Fiat Freemont.
Oznake: fca, jeep, chrysler, journey, cherokee, fiat, freemont
komentiraj (0) * ispiši * #
Kraj proizvodnje za Viaggio i Ottimo
ponedjeljak , 27.03.2017.FCA je prestala sa proizvodnjom Fiatovih modela Viaggio i Ottimo u Kini. Prvi model je bio u potpunosti baziran na Dodge Dartu dok je drugi bio njegova hatchback izvedenica.
Nakon rekordne 2014. sa 70 tisuća prodanih jedinica to je sve palo na samo 13 tisuća u 2016. Tako da je ovo bilo neizbježno. Sve je ovo uslijed sve većeg interesa Kineza za SUV i MPV vozilima.
Pogoni se ujedno koriste za proizvodnju aktualnog Jeep Cherokeea (KL) tako da će dobiti vjerojatno dobiti dodatni kapacitet. Cherokee se lani u Kini prodao u preko 106 tisuća primjeraka dok je kapacitet tvornice oko 140 tisuća automobila. Ujedno tu je i nadolazeća verzija Cherokeea za Kinu sa 3 reda sjedala (K8).
komentiraj (0) * ispiši * #
Alfa Romeo sedan u E-segmentu na cestama i koncept u Ženevi?
subota , 14.01.2017.Ovih dana pojavila se informacija kako je novi Ghibli-Frankenstein viđen na cesti. Opisan je kao veća verzija prvih mula Giulie kada su se one pojavile na cestama. I to je rečeno da je viđen u Orbassanu kraj Torina gdje se inače nalazi središte CFR-a(Centro Ricerche Fiat). Više je osoba javilo da ga je vidjelo, a ako je istina mogli bi prvi fotografije mule ugledati u sljedećim danima.
Sve ovo ide po prvotnim planovima koji su Alfa Romeo sedan u E-segmentu najavljivali kao treći model na novoj modularnoj RWD platformi Giorgio.
Ako se netko pita gdje bi trebala biti proizvodnja odgovor je Cassino gdje se trenutno na istoj traci proizvode Giulia i Stelvio.
Ovo je različito o planova za proizvodnju Alfa SUV-a u E-segmentu koji bi trebao izlaziti iz Mirafioria. To znači, a tako javljaju i izvori, da bi SUV assembly line i body shop trebao dijeliti sa Maserati Levanteom dok bi zbog različite platforme trebalo uložiti u zaseban body shop.
Priče o izlasku novog Grand Cherokeea na toj istoj platformi Giorgio nisu slučajni kao ni gotovo isto vrijeme dolaska na tržište. Naravno treba se ograditi i reći da će Grand Cherokee vjerojatno imati kompletno drugačiji ovjes kao i AWD sustav.
I za kraj. Vjerojatno dolazi Alfa Romeo koncept u Ženevu. Ovo je nekakav prekid FCA tradicija da ne trate resurse na koncepte, a ujedno i znak da financijski stvari idu na bolje.
Oznake: fca, alfa romeo, jeep, giulia, stelvio, Grand Cherokee, cfr
komentiraj (0) * ispiši * #
FCA ulaže milijardu dolara u proizvodnju i otvara novih 2000 radnih mjesta
ponedjeljak , 09.01.2017.Kao što već znamo, FCA ne odustaje od proizvodnje Wagoneera i Grand Wagoneera.
Sada su to i službeno potvrdili. Ukupno se ulaže milijardu dolara u proizvodnju dva Wagoneera kao i Jeep Wrangler pick-upa. Ovo će u državama Michigan i Ohio donijeti barem 2000 novih radnih mjesta.
Sergio se danas prilikom davanja izjava malo ogradio oko dinamike. Rekao je gledajte na ova vozila kao MY2020 tako da sigurno ne bude odgoda.
Ono što je pak iznenadilo je to da će Wagoneer i Grand Wagoneer ipak na kraju biti body on frame. No Sergiu ne bi bilo prvi put da blefira.
Svakako novost je prelazak HD Ramova (2500 i 3500) iz Meksika u Michigan. Ovo sve je pozdravio i budući američki predsjednik Trump.
Ono što Trump ne voli je mogućnost da oslobađanjem kapaciteta neki manje profitabilni modeli budu proizvedeni u Meksiku. Sergio mudro nije govorio ništa o tome. Naime to bi moglo uključivati i neke Dodge modele iz Italije kao i možda Chrysler Neon iz Turske.
Par stvari je sam Sergio danas rekao za Alfa Romeo. Dosta Giulia je stiglo do SAD-a. Komercijalizacija se očekuje krajem ovog ili sljedeći mjesec. No interesantnije je što je rekao za Stelvio. Čak i proizvodnja za SAD kreće krajem ožujka. Komercijalizacija u SAD-u početkom ljeta.
I bilo je još jedno iznenađenje. Kako je Sergio rekao u sljedećih 60 dana će odlučiti o platformi za sljedeći Grand Cherokee. Na kraju je najizglednija opcija da to bude nova RWD platforma Giorgio koju već koristi Alfa Romeo.
Više ćemo stvari znati za neka 3-4 mjeseca. Tada bi kako kaže Sergio trebala do kraja biti poznata neka Trumpova stajališta i tada će doći informacije o proizvodnji u Meksiku ili van Sjeverne Amerike za tržište SAD-a.
Oznake: fca, jeep, alfa, alfa romeo, RAM, wagoneer, Grand Cherokee
komentiraj (0) * ispiši * #
Američki FCA noviteti u sljedeća 24 mjeseca
subota , 31.12.2016.Mnogo toga neočekivanog je isplivalo zadnjih dana što se tiče američkih FCA noviteta u sljedeća 24 mjeseca pa ćemo proći kroz listu očekivanih noviteta po brandovima za 2017. i 2018. godinu.
Chrysler
Kao što znate američki FCA predstavnik u FCA segmentu Dodge Dart (PF) se više ne proizvodi. FCA je bila u pregovorima da isti model proizvodi neka druga kompanija. Ti pregovori nisu urodili plodom. Ipak to ne znači da FCA u potpunosti napušta ovaj segment u Sjevernoj Americi.
Moji izvori govore da će u ožujku li travnju doći više informacija iz FCA kako će europski Fiat Tipo u nekom obliku biti ponuđen u SAD-u pod Chrysler značkom. Tada ćemo vjerojatno znati nešto više o točnom vremenskom razdoblju početka prodaje kao i ponudi motora i mjenjača.
Drugi novitet vezan je za Chrysler crossover model koji u ponudi mijenja Dodge Journey (JC). Trebao bi se bazirati na Jeep Cherokeeu (K8) sa 3 reda sjedala koji će biti ponuđen u Kini. Od tog Cherokeea bi se trebao razlikovati sa nedostatkom zaštita podnice i možda izostanku nekih drugih ojačanja. Sve ovo bi trebalo značiti da će u ponudi biti u plug-in-hybrid (PHEV) verzija. Najranije bi ovaj model trebalo očekivati kao MY2019 negdje tokom 2018. i trebao bi dolaziti iz Belviderea.
Zadnji novitet je iz Kanade. Crossover blizanac nove Chrysler Pacifice. Njegov dolazak najviše ovisi o datumu prestanka proizvodnje Dodge Grand Caravana. Kada se kapaciteti oslobode veliki crossover će biti tu.
Sa ovim Chrysler preuzima ulogu people movera što je do sada držao Dodge sa nekim modelima.
Dodge
Dodge nastavlja svoj put ka pravom američkom muscle brandu.
Prvi na tom putu bi trebao biti crossover srednje veličine baziran na novoj RWD platformi. U ponudi on mijenja Journey iako nije direktan nasljednik. Trebalo bi ga očekivati kao MY2019 iz Italije.
Pred kraj 2018. će vrlo lako moguće doći i sljedeći Dodge Durango koji će i dalje biti blizanac Jeep Grand Cherokeeu.
U ovom razdoblju dolazi još papreniji Dodge Challenger Hellcat. Vjerojatno sa preko 800 KS, a novost je što će biti wide-body.
Počelo se govoriti o Dodge mid-size RWD limuzini. I ona će vjerojatno dolaziti iz Italije no vrlo vjerojatno ne u sljedeće dvije godine.
Jeep
U sljedećoj godini počima prodaja novog aktualnog Jeep Compassa u SAD-u i EU.
Vjerojatno na sajmu u New Yorku za neka 3 mjeseca dolazi predstavljanje potpuno novog Jeep Wranglera kao MY2018 modela. Godinu nakon vjerojatno dolazi pick-up verzija.
Negdje tokom godine će vjerojatno biti predstavljanje Cherokeea K8 sa 3 reda sjedala za Kinu. U igri je plug-in-hybrid (PHEV) verzija.
Aktualni Cherokee (KL) koji sada dolazi iz Belvidera će za MY2018 dobiti facelift.
Aktualni Grand Cherokee (WK2) tokom sljedeće godine dobiva svoju Hellcat verziju za zadnju godinu proizvodnje kao MY2018.
I onda nas prave novosti čekaju na MY2019 modelima. Tada dolazi novi Grand Cherokee, čak moguće u prvoj polovici 2018. Na široj i dužoj platformi će doći Wagoneer i Grand Wagoneer no njegovo predstavljanje i start prodaje ovise o slobodnim kapacitetima u jednoj drugoj tvornici.
komentiraj (0) * ispiši * #
Novi Jeep (Grand) Wagoneer, moguće predstavljanje na auto sajmu u New Yorku
četvrtak , 01.12.2016.Novi Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer mogli bi biti predstavljeni sredinom travnja sljedeće godine na sajmu u New Yorku za modelsku godinu 2019. Platforma tj. oba modela će nositi kodnu oznaku WS za razliku od Grand Cherokeea koji će imati oznaku WL. Sva tri modela će biti na dodatno poboljšanoj platformi WK2 iza koje se krije aktualni Grand Cherokee. Kod novih modela će udio aluminija biti daleko veći tako da će se masa dosta srezati.
No odakle su onda došle informacije da Grand Wagoneera neće biti? Pa znate kakvi su Amerikanci. Gledaju samo sebe i cijeli svijet im je SAD. Oni su očekivali da će Grand Wagoneer biti na body on frame arhitekturi odnosno da će biti pravi takmac nekim modelima iz GM-ove štale. Naravno da se to neće dogoditi jer Jeep je brand koji cilja globalno i platforma je naravno unibody koja je prihvatljivija tržištima Europe, Bliskog Istoka i Kine. Sve ovo znači da bi treći red sjedala trebao biti korišten samo u slučaju nužde. Naravno nešto što Amerikancima nikako nije drago.
Uostalom tko je pratio originalnu vijest o otkazivanju Grand Wagoneera mogao je vidjeti da on nije otkazan nego da neće biti ono što su očekivali. Da će biti nešto sasvim drugo.
Da se ipak vratimo na malo više detalja o WS blizancima. Oni bi svojim pozicioniranjem trebali napasti trebali napasti Land Roverove modele Rang Rover i Range Rover Sport na globalnom nivou. Samim tim Jeep ide u neke vode kojima nije do sada plivao.
Ono što će vizualno razlikovati Grand od običnog Wagoneera je prije svega različiti dizajn prednjeg i stražnjeg odbojnika.
Manji Wagoneer će ciljati na gore spomenuti Range Rover Sport i biti će nešto manje luksuzan od svoga velikoga brata. Za američko tržište bi ulazni motor trebao biti V6 Pentastar sa tim da bi vrh ponude bio Wagoneer Trackhawk model koji bi bio pogonjen HEMI Hellcat motorom. Neće imati neke tehnološke stvari kao veći brat tako da će npr. prednje svjetla biti bi-xenon tipa. Kamera 360° će biti opcionalna.
Grand Wagoneer ima veći akcent na luksuz. Dobiti će novi UConnect infotainment sustav veličine 12.1", Full LED svjetla sa 7-segmentnim potpisom, električna sjedala podesiva u 18 smjerova, grijanje i hlađenje drugog reda sjedala, grijanje trećeg reda i još mnoga toga. Kamera 360° će biti standardna, a Harman Kardon sustav 25 zvučnika opcija.
Isključiva motorizacija za SAD će biti HEMI V8.
Kod oba će pogon na četiri kotača biti jako sličan onome sa aktualnog Grand Cherokeea. Imati će i sasvim novi unaprijeđeni zračni ovjes.
Ostaje samo vidjeti koje će biti mjesto proizvodnje. Glasine o Warren Truck tvornici otpadaju jer će se tamo proizvoditi aktualna generacija Rama 1500 za flotnu prodaju dok će novi Ram 1500 istodobno izlaziti iz SHAP pogona. Isto tako bi prenamjena Warren Truck iz body on frame u unibody pogon bila preskupa. Tako da opcije ostaju Saltillo u Meksiku gdje se sada proizvodi određena količina Rama 1500 kao i Conner Avenue gdje Viper uskoro prestaje sa proizvodnjom kao i Toledo koji je dom marke Jeep.
Oznake: auto, automobili, fca, jeep, wagoneer, grand wagoneer
komentiraj (0) * ispiši * #
Novi Jeep Compass
srijeda , 31.08.2016.U trećem smo kvartalu ove godine i to taman jedan mjesec do kraja što znači da se bližimo predstavljanju nove generacije Jeep Compassa što je najavljeno za sam kraj ovog aktualnog kvartala.
Kao što neki možda i znaju vozilo je SUSW modularnoj platformi sa tim da je ovo ona podverzija za AWD vozila sa ojačanom podnicom. Između ostalog na toj platformi su blizanci Fiat 500X i Jeep Renegade kao i Fiatov pick-up Toro koji naravno svi straga imaju neovisni ovjes bio to McPherson ili jednostavniji oblik multi-linka.
Što se tehnike tiče tu onda ne bi trebalo biti puno nepoznanica. Za sada ovisno o tržištu 1.6 E.TorQ ili 2.4 TigerShark atmosferci, 1.4 FIRE turbak sa MultiAir tehnologijom, a naravno tu će biti i 1.6 i 2.0 dizeli, a nadamo se i 2.2 iz Cherokeea. Kasnije tokom godine doći će i 2.0 GME turbo benzinac.
Pogon na sva četiri kotača je sada već tradicionalno za FCA vozila na ovoj platformi onaj od GKN-a.
Od mjenjača tu su uz manualce Fiatov sa dvostrukim kvačilom i ZF-ov 9-stupanjski automatik.
Ovaj model je posebno bitan jer se u dosta dijelova svijeta, posebice van Sjeverne Amerike, Jeep doživljava kao polu-premium proizvod, a to znači i dobre marže za FCA. Uz to dolazi u prodajom najjači segment za SUV-ove, a to je onaj za kompaktne. Zato će i proizvodnja biti u tri tvornice diljem svijeta. Sve kreće iz Pernambuca u Brazilu gdje će biti proizvodnja za Južnu Ameriku i to ide sa iste trake kao brazilski Renegade ili Toro. U Kini će se družiti sa Renegadeom. No ovaj za razliku od Renegade neće dolaziti iz Europe. Za Europu i Sjevernu Ameriku će dolaziti iz meksičke Toluce. Zašto? Pa zato što za motorna vozila iz Meksika niti jedni nemaju carinu, a inače bi bilo 10% carine u Europi odnosno 2.5% u SAD-u. Ja ovaj potez pozdravljam jer Meksikanci, za neko čudo, su u pravilo kvalitetniji radnici od Amerikanaca.
Samo vozilo će iz vanka biti modernog i atraktivnog izgleda. Bočna linija će pratiti moderne linije sa Cherokeea no hvala Bogu isto nećemo moći reći za prednji niti stražnji kraj. Prednji kraj će biti modernija verzija aktualnog Grand Cherokeea. Straga će pomalo bacati na RR Evoque.
Ono što ne "igra" za nas Europljane je dizajn interijera. Opisao bih ga korejski stil. Doduše unutra je skoro pljunuti Jeep Cherokee no meni je to barem stilski korak iza Renegadea. No što se tiče materijale i ponude nekih opcija tu će biti vrhunski i to je ono za čime Ameri, a i Kinezi pate.
Svakako očekujem izvrstan tržišni uspjeh za ovaj model.
Oznake: automobili, jeep, fca
komentiraj (0) * ispiši * #
Jad i bijeda AC-a
utorak , 30.08.2016.Kao što mnogi od vas znaju već godinama, i onda kada je bilo ponude proizvoda, pa kada je nije bilo i sada kada je napokon opet ima, AC je najveći problem što se FCA vozila prodaju u jako malim količinama. Glavni krivac je za mnoge AC.
Pa hajmo malo prijeći na to kako izgleda iskustvo kupnje. Što sam ,što kada bih išao sa nekim, bi se osobno uvjerio u to.
Najčešće kada uđete u salon, a prodavač nezainteresirano sjedi. Gledate malo automobil, a onda ostanete u šoku jer izvješena cijena je veća nego u zapadnoj Europi. I onda ako ste dovoljni uporni netko dođe do vas. I krenu pregovori, i to kakvi. Shema je što pregovaranja nema, uzmi ili ostavi. U pravilu ako će te naručiti nešto stoji cijena kakva je u cjeniku, a ako ste dovoljno ludi pa uzmete nešto što je na stanju oni su uvjereni kako vam čine veliku uslugu sa do 1 000 eura popusta.
I onda se i dalje čudimo skupa sa njima kako im prodaje ne ide?
Naravno ima i ljepših iskustava no ako uključiti malo Google u priču naći ćete svu silu negativnih iskustava. Posebno zanimljiva su ona se servisom gdje ljudima znaju pokvariti isšravan automobil. I onda se ti lijepo nateži sa njima i objašnjavaj da su to oni napravili.
I sve je to velika šteta jer sada stiže Tipo hatch i karavan koji cilja na flotnu prodaju, zatim tu je Giulia. Od prije imamo jako atraktivne 500X, Renegade, a od skoro novi Jeep Compass.
No onda opet krećemo u priču. Čak da ono gore sve funkcionira opet se vraćamo na priču da za flotnu prodaju im nedostaje servisna mreža. Zatim im nedostaje i FCA Bank. Što mislite koliko se npr. Serija 3, A4 ili Passata uzme na operativni leasing? Pa rekao bih jako puno(na zapadu i velika većina), a Alfa tu barem kod nas jednostavno ne može konkurirati, i nije da je ne bi uzeli neki kao automobil od kompanije samo da im leasing kuća tu dopusti.
Za Alfu Giuliu su npr. trebali imati i odvojen prodajni salon od Fiata. Imaju li ga? Naravno da ne. A recimo da im je pola salona u Splitu zauzeo Nissan.
Ukratko. FCA je nikad nižim granama u Hrvatskoj no zahvaljujući zastupniku teško će i naprijed.
Oznake: automobili, fiat, alfa romeo, jeep, fca
komentiraj (1) * ispiši * #