Novi Jeep Compass

srijeda , 31.08.2016.

U trećem smo kvartalu ove godine i to taman jedan mjesec do kraja što znači da se bližimo predstavljanju nove generacije Jeep Compassa što je najavljeno za sam kraj ovog aktualnog kvartala.

Kao što neki možda i znaju vozilo je SUSW modularnoj platformi sa tim da je ovo ona podverzija za AWD vozila sa ojačanom podnicom. Između ostalog na toj platformi su blizanci Fiat 500X i Jeep Renegade kao i Fiatov pick-up Toro koji naravno svi straga imaju neovisni ovjes bio to McPherson ili jednostavniji oblik multi-linka.
Što se tehnike tiče tu onda ne bi trebalo biti puno nepoznanica. Za sada ovisno o tržištu 1.6 E.TorQ ili 2.4 TigerShark atmosferci, 1.4 FIRE turbak sa MultiAir tehnologijom, a naravno tu će biti i 1.6 i 2.0 dizeli, a nadamo se i 2.2 iz Cherokeea. Kasnije tokom godine doći će i 2.0 GME turbo benzinac.
Pogon na sva četiri kotača je sada već tradicionalno za FCA vozila na ovoj platformi onaj od GKN-a.
Od mjenjača tu su uz manualce Fiatov sa dvostrukim kvačilom i ZF-ov 9-stupanjski automatik.

Ovaj model je posebno bitan jer se u dosta dijelova svijeta, posebice van Sjeverne Amerike, Jeep doživljava kao polu-premium proizvod, a to znači i dobre marže za FCA. Uz to dolazi u prodajom najjači segment za SUV-ove, a to je onaj za kompaktne. Zato će i proizvodnja biti u tri tvornice diljem svijeta. Sve kreće iz Pernambuca u Brazilu gdje će biti proizvodnja za Južnu Ameriku i to ide sa iste trake kao brazilski Renegade ili Toro. U Kini će se družiti sa Renegadeom. No ovaj za razliku od Renegade neće dolaziti iz Europe. Za Europu i Sjevernu Ameriku će dolaziti iz meksičke Toluce. Zašto? Pa zato što za motorna vozila iz Meksika niti jedni nemaju carinu, a inače bi bilo 10% carine u Europi odnosno 2.5% u SAD-u. Ja ovaj potez pozdravljam jer Meksikanci, za neko čudo, su u pravilo kvalitetniji radnici od Amerikanaca.

Samo vozilo će iz vanka biti modernog i atraktivnog izgleda. Bočna linija će pratiti moderne linije sa Cherokeea no hvala Bogu isto nećemo moći reći za prednji niti stražnji kraj. Prednji kraj će biti modernija verzija aktualnog Grand Cherokeea. Straga će pomalo bacati na RR Evoque.



Ono što ne "igra" za nas Europljane je dizajn interijera. Opisao bih ga korejski stil. Doduše unutra je skoro pljunuti Jeep Cherokee no meni je to barem stilski korak iza Renegadea. No što se tiče materijale i ponude nekih opcija tu će biti vrhunski i to je ono za čime Ameri, a i Kinezi pate.



Svakako očekujem izvrstan tržišni uspjeh za ovaj model.


Oznake: automobili, jeep, fca

Jad i bijeda AC-a

utorak , 30.08.2016.

Kao što mnogi od vas znaju već godinama, i onda kada je bilo ponude proizvoda, pa kada je nije bilo i sada kada je napokon opet ima, AC je najveći problem što se FCA vozila prodaju u jako malim količinama. Glavni krivac je za mnoge AC.

Pa hajmo malo prijeći na to kako izgleda iskustvo kupnje. Što sam ,što kada bih išao sa nekim, bi se osobno uvjerio u to.
Najčešće kada uđete u salon, a prodavač nezainteresirano sjedi. Gledate malo automobil, a onda ostanete u šoku jer izvješena cijena je veća nego u zapadnoj Europi. I onda ako ste dovoljni uporni netko dođe do vas. I krenu pregovori, i to kakvi. Shema je što pregovaranja nema, uzmi ili ostavi. U pravilu ako će te naručiti nešto stoji cijena kakva je u cjeniku, a ako ste dovoljno ludi pa uzmete nešto što je na stanju oni su uvjereni kako vam čine veliku uslugu sa do 1 000 eura popusta.

I onda se i dalje čudimo skupa sa njima kako im prodaje ne ide?

Naravno ima i ljepših iskustava no ako uključiti malo Google u priču naći ćete svu silu negativnih iskustava. Posebno zanimljiva su ona se servisom gdje ljudima znaju pokvariti isšravan automobil. I onda se ti lijepo nateži sa njima i objašnjavaj da su to oni napravili.

I sve je to velika šteta jer sada stiže Tipo hatch i karavan koji cilja na flotnu prodaju, zatim tu je Giulia. Od prije imamo jako atraktivne 500X, Renegade, a od skoro novi Jeep Compass.
No onda opet krećemo u priču. Čak da ono gore sve funkcionira opet se vraćamo na priču da za flotnu prodaju im nedostaje servisna mreža. Zatim im nedostaje i FCA Bank. Što mislite koliko se npr. Serija 3, A4 ili Passata uzme na operativni leasing? Pa rekao bih jako puno(na zapadu i velika većina), a Alfa tu barem kod nas jednostavno ne može konkurirati, i nije da je ne bi uzeli neki kao automobil od kompanije samo da im leasing kuća tu dopusti.

Za Alfu Giuliu su npr. trebali imati i odvojen prodajni salon od Fiata. Imaju li ga? Naravno da ne. A recimo da im je pola salona u Splitu zauzeo Nissan.

Ukratko. FCA je nikad nižim granama u Hrvatskoj no zahvaljujući zastupniku teško će i naprijed.

Oznake: automobili, fiat, alfa romeo, jeep, fca

Dobar posao u Turskoj

ponedjeljak , 29.08.2016.

U vrijeme kada se počelo pisati o novom Fiat Tipu, tj. o Fiat kompaktu iz Turske , krenula su svakakva neargumentirana naklapanja kako se tu radi samo o nasljedniku Linee, da to ne može zamijeniti Brava i slično. U vrijeme kada je predstavljen smo imali govora o tome kako će biti tržišno neuspješan.

Međutim, zbilja je kud i kamo drugačija. Tipo je nadmašio sva prodajna očekivanja i uz uhodovanja proizvodnje i uvođenje novih karoserijskih izvedbi. Sve skupa je dovelo do rada u tri smjene svih sedam dana u tjednu. Broj prodanih primjeraka u EU i Turskoj je kombinirano je za prvu polovicu godine premašio 40 tisuća primjeraka i sve to uz uglavnom limuzinsku izvedenicu. Van talijanskog tržišta je se u EU prodaja tek zagrijava pa tako imamo ~700 prodanih primjeraka za svaki od protekla dva mjeseca u Njemačkoj.

Sve skupa je dovelo da Tofaş ima najproduktivniji dan u povijesti sa 1488 proizvedenih automobila 28. srpnja čemu je dobrim dijelom kumovao Tipo.



Isto tako je prodaja jako dobro započela u Meksiku.

Sve je to dovelo do toga da se ozbiljno razmišlja o prodaji Tipa pod drugom značkom na drugom kontinentu ili možda korištenju ove baze za Lancia model.

Ono što se sa stopostotnom sigurnošću zna je mogućnost uvođenja Tipa pod Chrysler ili Dodge značkom na tržište SAD-a. Za to će ipak trebati luksuznija unutrašnjost, više opcija, a i jači motori. Kako su GSE, a i GME motori gotovi spremni, sa tim ne bi trebalo biti problema. Isto tako je Tipo već spreman za neovisni stražnji ovjes.

Oznake: automobili, fiat

Global Small Engine i 2017 Fiat Uno

petak , 26.08.2016.

Za Brazil je najavljen novi Fiat Uno sa pripadnom fotografijom. Isti bi trebao biti dostupan u Brazilu od sljedećeg mjeseca.



No ono što je interesantnije je premijera FCA GSE (Global Small Engine) familije motora.

Ovdje se radi o atmosferskim motorima koji bi prije svega trebali biti jednostavni za održavanje. Blok je aluminijski, a imamo dizajn sa 2 ventila po cilindru. Sve je to dovoljno za 80 KS i preko 100 Nm iz 1.0 motora sa 3 cilindra. Za 1.3 motor sa 4 cilindra snaga nije poznata no brazilski mediji spekuliraju i sa 109 KS i preko 140 Nm.
Iako Brazilci uobičajeno ističu snagu za motore pogonjene na etanol moram reći da iste zvuče impresivno.



U budućnosti će za europsko tržište doći turbo inačice ovih motora koje će imati i 4 ventila po cilindru kao i MultiAir.

Sve su ovo odlične vijesti za FCA koja, prvo preko Alfa Romeo 690T motora pa zatim 2.0 GME motora sa 350 KS i električnim turbom i sada sa novim GSE motorima, jasno pokazuje da je u vrhu što se tehnologije motora tiče.



Oznake: automobili

Alfa novosti

ponedjeljak , 08.08.2016.

I još jednom priča o Alfi. Znam da je nekima dosadno no to je krunski dragulj FCA.

Nedavno smo dobili potvrdu koja se tiče najmoćnije verzije 2.0 GME motora u Alfi. Onaj sa 350 KS će, kako se čini, biti opremljen električnim turbom i sa tim, osim ako ih netko ne pretekne, biti prvi serijski benzinski motor koji će se nuditi sa tim. Sve ovo nam govori da turbo rupe neće biti. Osim klasične 12 V instalacije zbog ovog turba će tu biti i 48 V akumulator. Sigurno se pitate što ne odmah sve na 48 V. Odgovor je jednostavan i on se zove trošak. Proći je još koja godina od potpuno 48 V električnih instalacija u automobilima, a koje bi nam tada trebale donijeti malo više mild hibrida.
Isto tako za početak će ovaj motor biti samo uz Q4 i samo za sjeverno-američko tržište. Kasnije vjerojatno možemo očekivati dolazak u EU, a ja se nadam i RWD verziji. Oznaka ovog modela u SAD-u će biti Veloce, već poznata sa zadnjeg redizajna modela MiTo i Giulietta. Kod nas su za sada te oznake rezervirane za 280 KS GME i 210 KS dizela.
Sve ovo govori kako je Giulia što se tehnike tiče na vrhu ili barem u vrhu automobilskog svijeta.

Ovdje su i sve moguće oznake na Giuliji, a od kojih je jedino nepoznato značenje one AE:



Prošli tjedan su kod jednog talijanskog tunera došle one jače Giulie, benzinci sa 280 KS i 350 KS, a što je iznenađenje i 2.2 dizel twin-turbo sa 250 KS. Osim ako nije typo moram priznati da je to iznenadilo i autora ovog članka. No isto tako nije čudno. Nekoć davno sam na nekim mjestima pisao da je ovaj 2.2 dizel testirano i kao twin-turbo, pisao sam i o željenoj snazi, a koje su već postignute sa jednom turbinom kod one najjače verzije sa 210 KS i 470 Nm.
Moram priznati da bi ponuda ovog motora bila poželjna kako Giulia nije planirana sa V6 dizelom. Isto tako se sve uklapa u Alfinu auru sportske marke gdje je sve u službi što boljih voznih osobina, a lakši motor tome samo pomaže.

Isto tako moram reći da je lansiranje Giulie u SAD-u sve bliže. Sve reklame su odrađene pred mjesec dana, a službena objava cijena bi trebala biti 16. kolovoza. Sama proizvodnja za SAD bi trebala početi odmah nakon povratka radnika sa ferragosta.


Giuliu će te uskoro moći naručiti sa opcijom koja brine o vašoj ljubimcima ili djeci ako ih ostavite u autu. Na stražnjoj klupi će biti senzori koji će se u slučaju takvog nečega aktivirati. Poziv će biti upućen Alfinom centru, a dalje nadležnim službama.

I za kraj. Ne vjerujte razno raznim medijima koji su i do sada poslovično bili u krivu što se tiče Alfinih novih modela. Ammiraglia je i dalje planirana kao sljedeći model.


Oznake: automobili

Stelvio samo par tjedana od serijske proizvodnje

utorak , 02.08.2016.

Prvi Alfa Romeo SUV model, Stelvio, je samo par tjedana od serijske proizvodnje. Više tisuća preprodukcijskih komponenti je izrađeno sa prototipnim alatom. Produkcijski alat je gotovo 100% spreman. Stelvio bi sa time mogao biti spreman za proizvodnju odmah nakon ferragosta. No ipak izglednije je očekivati početak serijske proizvodnje tokom listopada.

Sve ovo skupa znači da FCA može početi prodavati prvi Alfin SUV već prije kraja ove godine ako to žele jer sve samo što nije spremno.

Ove informacije bi bilo nemoguće doznati bez direktne insajderske informacije.



Oznake: automobili

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.