Novi Jeep Compass
srijeda , 31.08.2016.U trećem smo kvartalu ove godine i to taman jedan mjesec do kraja što znači da se bližimo predstavljanju nove generacije Jeep Compassa što je najavljeno za sam kraj ovog aktualnog kvartala.
Kao što neki možda i znaju vozilo je SUSW modularnoj platformi sa tim da je ovo ona podverzija za AWD vozila sa ojačanom podnicom. Između ostalog na toj platformi su blizanci Fiat 500X i Jeep Renegade kao i Fiatov pick-up Toro koji naravno svi straga imaju neovisni ovjes bio to McPherson ili jednostavniji oblik multi-linka.
Što se tehnike tiče tu onda ne bi trebalo biti puno nepoznanica. Za sada ovisno o tržištu 1.6 E.TorQ ili 2.4 TigerShark atmosferci, 1.4 FIRE turbak sa MultiAir tehnologijom, a naravno tu će biti i 1.6 i 2.0 dizeli, a nadamo se i 2.2 iz Cherokeea. Kasnije tokom godine doći će i 2.0 GME turbo benzinac.
Pogon na sva četiri kotača je sada već tradicionalno za FCA vozila na ovoj platformi onaj od GKN-a.
Od mjenjača tu su uz manualce Fiatov sa dvostrukim kvačilom i ZF-ov 9-stupanjski automatik.
Ovaj model je posebno bitan jer se u dosta dijelova svijeta, posebice van Sjeverne Amerike, Jeep doživljava kao polu-premium proizvod, a to znači i dobre marže za FCA. Uz to dolazi u prodajom najjači segment za SUV-ove, a to je onaj za kompaktne. Zato će i proizvodnja biti u tri tvornice diljem svijeta. Sve kreće iz Pernambuca u Brazilu gdje će biti proizvodnja za Južnu Ameriku i to ide sa iste trake kao brazilski Renegade ili Toro. U Kini će se družiti sa Renegadeom. No ovaj za razliku od Renegade neće dolaziti iz Europe. Za Europu i Sjevernu Ameriku će dolaziti iz meksičke Toluce. Zašto? Pa zato što za motorna vozila iz Meksika niti jedni nemaju carinu, a inače bi bilo 10% carine u Europi odnosno 2.5% u SAD-u. Ja ovaj potez pozdravljam jer Meksikanci, za neko čudo, su u pravilo kvalitetniji radnici od Amerikanaca.
Samo vozilo će iz vanka biti modernog i atraktivnog izgleda. Bočna linija će pratiti moderne linije sa Cherokeea no hvala Bogu isto nećemo moći reći za prednji niti stražnji kraj. Prednji kraj će biti modernija verzija aktualnog Grand Cherokeea. Straga će pomalo bacati na RR Evoque.
Ono što ne "igra" za nas Europljane je dizajn interijera. Opisao bih ga korejski stil. Doduše unutra je skoro pljunuti Jeep Cherokee no meni je to barem stilski korak iza Renegadea. No što se tiče materijale i ponude nekih opcija tu će biti vrhunski i to je ono za čime Ameri, a i Kinezi pate.
Svakako očekujem izvrstan tržišni uspjeh za ovaj model.
Oznake: automobili, jeep, fca
komentiraj (0) * ispiši * #