Fiat Argo: cilj prodaje 6000 komada mjesečno

utorak , 30.05.2017.


Fiat Chrysler Brazil će ovaj tjedan predstaviti novi model Argo. Na brazilskom tržištu on mijenja Punto ali i skuplje verzije Palia kao i Bravo. Službena klasifikacija ga svrstava u kompakte.

Tamo bi se prije svega trebao natjecati sa Chevrolet Onixom i Hyundaiem HB20, vodećim i prvim pratiocem na brazilskom tržištu.

FCA planira u prosjeku isporučivati barem 6000 Arga. To još ne bi bila razina ova dva konkurenta koji se prodaju prosječno u 13300 odnosno 8100 komada mjesečno.


Sada su na redu tehnikalije.

Fiat Argo je dug 4 metra, širok 1.75 metara, sa međuosovinskim razmakom od 2.52 metra, a prtljažnik je volumena 300 litara.

Za sada Brazilci govore kako je 20% platforme isto kao na posljednjoj generaciji Punta. Dosta je više čelika visoke čvrstoće. Sve je to rezultiralo da je 7.5% krući od Punta, 8% lakši uz Punta, a sve to uz 8% veći volumen interijera.


Sve je ovo daleko iznad direktne konkurencije u Brazilu.


Serijska oprema je dosta bogata za jedan brazilski model. Već u osnovnoj Drive opremi ima ručnu klimu, dva zračna jastuka, servo volan.


Osnovni motor je 1.0 sa 3 cilindra već poznat sa brazilskih modela Mobi i Uno. Na benzin razvija 72 KS pri 6000 o/min, odnosno 107 Nm pri 3250 o/min.

I što je bitno potrošnja je jako niska. U njih je ozbiljnije mjerenje potrošnje nego kod nas, jača ubrzanja, usponi kao i upaljena klima. Na benzin bi grad bio jedva preko 7 litara na 100 km.




Oznake: fca, fiat, argo, Punto, brazil

Buduće Euro norme i posljedice na FCA modele

petak , 05.05.2017.

Neke stvari sam previdio. Tiču se regulativa. Trenutno je na snazi još Euro 6b no dolaze Euro 6c i Euro 6d TEMP (valjda temporary tj. privremeni) i kasnije Euro 6d. Neki su se datumi promijenili.

Kao što znamo Euro 6c dolazi u 9/2017 za nove motore. Benzinci će morati imati manju razinu PM, a dolazi i nova WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) metoda umjesto NEDC. No dolazi već 9/2018 za sve automobile, ništa od originalno planiranog 9/2019. Ovo za neke benzince znači da će morati imati filter čestica. Uglavnom su to GDI benzinci no ni oni ne bi trebali biti baš svi zahvaćeni sa ovim. Mercedes i VW su već najavili korištenje filtera. Kod FCA je najugroženiji motor 1750 TBi. Tako da je 7/2018 vjerojatno zadnji mjesec proizvodnje Giuliette QV, sada poznate kao Giulietta Veloce.
Novom test metodom bi mogli biti ugroženi i 1.6 JTD i 2.0 JTD motori kod Giulietta. Možda će trebati SCR. Znači potpuni kraj proizvodnje za Giuliettu bi moga biti taj 7/2017. Znamo kako Talijani u 8. mjesec baš i ne rade. :D

No onda dolazi taj Euro 6d TEMP. On dolazi u 9/2018 za nove motore odnosno 9/2019 za nova vozila. Novost je RDE (Real Driving Emissions) test. Ne znam kako će se točno provoditi. Ideja je da se baš tokom testiranja na cesti zakači testna oprema na vozilo. Ta oprema može težiti i do pola tone ako sam dobro vidio.
I ako Euro 6c ne ubije Giuliettu onda će to 100% napraviti Euro 6 TEMP.

U međuvremenu će se podatci o potrošnji, znači CO2 brojke, umjesto po NEDC ciklusu iskazivati težim WLTP ciklusom. Naravno ne sumnjam da naše vlasti neće prilagoditi trošarine. Trebamo očekivati skuplje automobile u budućnosti.

Sve ovo pokazuje zašto su sada u Alfi vjerojatno požurili sa novim vozilima u C-segmentu jer u suprotnom bi imali preveliku rupu. Ne bi imali te modele u ponudi. Isto tako znamo da kompaktni crossover ima prednost nad kompaktnim hatchbackom.

Ovo će imati i reperkusije na neke druge modele FCA. Recimo Panda i 500 ostaju bez 1.3 JTD-a. I Sergio je najavio mild hybride za njih sa 48V sustavom. A i najavio je nove generacije oko 2019. za oba ta modela.

Oznake: fca, fiat, panda, 500, giulietta, alfa romeo, euro 6c, auro 6d temp, euro 6d

Poznata cijena osnovnog Fiat Arga

srijeda , 03.05.2017.


Ovih dana vidjeli smo službeni teaser novog Fiat Arga. Jako je sličan kao najava za Fiat Aegeu poznatiju kod nas kao Tipo. Ovo pobuđuje još više sumnji da će se ovaj model ako dođe do Europe zvati Uno.

Isto tako iz Fiata trube kako će ovaj model biti premium za svoje domicilno tržište Brazila. Iz teaser videa se vidi kako je automobil opremljen i head up displayom pa je to valjda i uistino tako.


Isto tako su u Brazilu ovih dana već počele prve vožnje za novinare iako je predstavljanje tek krajem mjeseca.


A poznata je i cijena. Ona za ulazni model sa 1.0 FireFlye motorom, koji razvija 72 KS na bezin odnosno 77 KS na etanol, točno 48 tisuća brazilskih reala.
Za usporedbu. Renault Sandero 1.0 sCe starta od 42400 reala, a Peugeot 208 1.2 Pure Tech od 52290 reala.

No možda bude sreće i za naša susjede u Srbiji i možda baš ovaj bude taj drugi model Fiata iz pogona u Kragujevcu.



Oznake: fca, fiat, argo, Uno, tipo, aegea, Kragujevac, fcas

Alfa daje prioritet kompaktnom crossoveru

utorak , 02.05.2017.



Kako javljaju Talijani kompaktni crossover će najvjerojatniji biti sljedeći model Alfa Romea. Isti bi trebao biti sa prednjim pogonom i to na modularnoj platformi SUSW kakvu već koristi 500X kao i neki drugi aktualni FCA modeli.

Naravno ista bi platforma bila dodatno unaprijeđena. Na koji točno način treba vidjeti. Za očekivati je direktniji upravljač, te manju masu. Pri tome treba napomenuti da već sada vozila na SUSW imaju konkurentnu masu no ista se može dodatno unaprijediti sa aluminijskim motorima, korištenjem aluminija za vrata i prtljažnik. Samo sa tim bi recimo mogle biti uštede i po 100 kilograma u odnosu na aktualne SUSW modele bez da se dira u konstrukciju.

Naravno trebalo bi dirati i ovjes. Već korak naprijed bi bio prednji McPherson komplet od aluminija kao i zamjena stražnjeg McPhersona sa multilinkom. Sa tim bi se dobio i dodatni prostor u prtljažniku.

Ono što je također bitno u ovoj priči je financijska strana. Znamo da sljedeća generacija Fiat Pande neće biti rađena u Italiji. To ostavlja prazan prostor u Pomiglianu. Sada treba uzeti u obzir da je Pomigliano jako moderna tvornica i da već ima dobar dio istih alata kao SUSW tvornica u Melfiu gdje izlaze 500X i Renegade. Sve to bi dovelo do dosta nižeg troška industrijalizacije nego li da se tvornica preuredi za Giorgio platformu.

No ima još toga. Znamo da dolazi blizanac u hatchback obliku. Isto tako bi sada moglo očekivati i B crossover od Alfe ili proizvodnju Jeep Compassa za europsku tržište u Pomiglianu.

Isto tako bi korištenje ove platforme otvorilo mogućnost da ovo bude prvi Alfa Romeo model koji će biti lokaliziran za Kinu. Tamo već ima GAC-FCA tvornica za SUSW automobile.


Oznake: alfa romeo, susw, giorgio, fca, jeep, compass

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.