Novi Jeep (Grand) Wagoneer, moguće predstavljanje na auto sajmu u New Yorku

četvrtak , 01.12.2016.



Novi Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer mogli bi biti predstavljeni sredinom travnja sljedeće godine na sajmu u New Yorku za modelsku godinu 2019. Platforma tj. oba modela će nositi kodnu oznaku WS za razliku od Grand Cherokeea koji će imati oznaku WL. Sva tri modela će biti na dodatno poboljšanoj platformi WK2 iza koje se krije aktualni Grand Cherokee. Kod novih modela će udio aluminija biti daleko veći tako da će se masa dosta srezati.

No odakle su onda došle informacije da Grand Wagoneera neće biti? Pa znate kakvi su Amerikanci. Gledaju samo sebe i cijeli svijet im je SAD. Oni su očekivali da će Grand Wagoneer biti na body on frame arhitekturi odnosno da će biti pravi takmac nekim modelima iz GM-ove štale. Naravno da se to neće dogoditi jer Jeep je brand koji cilja globalno i platforma je naravno unibody koja je prihvatljivija tržištima Europe, Bliskog Istoka i Kine. Sve ovo znači da bi treći red sjedala trebao biti korišten samo u slučaju nužde. Naravno nešto što Amerikancima nikako nije drago.

Uostalom tko je pratio originalnu vijest o otkazivanju Grand Wagoneera mogao je vidjeti da on nije otkazan nego da neće biti ono što su očekivali. Da će biti nešto sasvim drugo.

Da se ipak vratimo na malo više detalja o WS blizancima. Oni bi svojim pozicioniranjem trebali napasti trebali napasti Land Roverove modele Rang Rover i Range Rover Sport na globalnom nivou. Samim tim Jeep ide u neke vode kojima nije do sada plivao.
Ono što će vizualno razlikovati Grand od običnog Wagoneera je prije svega različiti dizajn prednjeg i stražnjeg odbojnika.

Manji Wagoneer će ciljati na gore spomenuti Range Rover Sport i biti će nešto manje luksuzan od svoga velikoga brata. Za američko tržište bi ulazni motor trebao biti V6 Pentastar sa tim da bi vrh ponude bio Wagoneer Trackhawk model koji bi bio pogonjen HEMI Hellcat motorom. Neće imati neke tehnološke stvari kao veći brat tako da će npr. prednje svjetla biti bi-xenon tipa. Kamera 360° će biti opcionalna.

Grand Wagoneer ima veći akcent na luksuz. Dobiti će novi UConnect infotainment sustav veličine 12.1", Full LED svjetla sa 7-segmentnim potpisom, električna sjedala podesiva u 18 smjerova, grijanje i hlađenje drugog reda sjedala, grijanje trećeg reda i još mnoga toga. Kamera 360° će biti standardna, a Harman Kardon sustav 25 zvučnika opcija.
Isključiva motorizacija za SAD će biti HEMI V8.

Kod oba će pogon na četiri kotača biti jako sličan onome sa aktualnog Grand Cherokeea. Imati će i sasvim novi unaprijeđeni zračni ovjes.

Ostaje samo vidjeti koje će biti mjesto proizvodnje. Glasine o Warren Truck tvornici otpadaju jer će se tamo proizvoditi aktualna generacija Rama 1500 za flotnu prodaju dok će novi Ram 1500 istodobno izlaziti iz SHAP pogona. Isto tako bi prenamjena Warren Truck iz body on frame u unibody pogon bila preskupa. Tako da opcije ostaju Saltillo u Meksiku gdje se sada proizvodi određena količina Rama 1500 kao i Conner Avenue gdje Viper uskoro prestaje sa proizvodnjom kao i Toledo koji je dom marke Jeep.

Oznake: auto, automobili, fca, jeep, wagoneer, grand wagoneer

Fiat je registrirao patente za obitelj Tipo u Brazilu

srijeda , 30.11.2016.



Fiat je registrirao patente za obitelj Tipo u Brazilu. Publikacija INPI ima crteže prednjeg i stražnjeg kraja hatchbacka, te prednje kraja SW-a i sedana. Fiatovi projketi X6H i X6S bi tako trebali biti ništa drugo nego brazilske verzije europskog Fiat Tipa.



Ne bi trebalo biti velike promjena u dizajnu. Nešto sitno za haubu i svjetla. Određene promjene bi trebala biti i straga gdje će se tablica naći na stražnjem odbojniku.



Treba li bi biti tri paketa opreme. Attractive, Essence i Sporting sa tim da bi dva jača trebala ići samo sa najjačim motorom.



Ulazni motor je novi 1.0 6v Firefly. Isti razvija 72 KS i 104 Nm na benzin odnosno 77 KS i 109 Nm na etanol. On će se nuditi uz 5-stupanjski ručni mjenjač.

Srednji motor u ponudi je isto tako novi 1.3 8v Firefly. Razvija 101 KS i 137 Nm na benzin odnosno 109 KS i 142 Nm na etanol. Ići će uz 5-stupanjski ručni ili Dualogic robotizirani mjenjač. Ovaj motor je opremljen Start/Stop sustavom.

I za kraj tu je najjači motor 1.8 16v E.TorQ EVO. Ovaj motor je doživio nekoliko promjena za 2017. i stoga nosi dodatni sufiks EVO u nazivu. Na benzin bi trebao imati 135 KS pri 5750 o/min uz 188 Nm pri 3750 o/min. Sa etanolom vrijednosti rastu na 139 KS pri 5750 o/min uz 193 Nm pri 3750 o/min. Ovaj motor ima Start/Stop sustav. Dolazi sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačom ili 6-stupanjskim HD automatikom.

U budućnosti možemo očekivati 1.0 i 1.3 turbo motore.

Proizvodnja će se odvijati u Pernambucu, u istim onim pogonima odakle izlazi Fiat Toro, te Jeepovi Renegade i Compass.

No moram za kraj napomenuti da su neke informacije iz Brazila oprečne. Govori se o zamjeni za Palia, a ovaj model bi bio prevelik za to. Postoje priče da će doći dva modela. Jedan veličine našeg Tipa i jako sličan njemu i drugi koji slijedi taj dizajnerski pravac ali je dug oko 4 metra, a sa stražnjim vertikalnim svjetlima.


Oznake: auto, automobili, fca, fiat, tipo, brazil

FCA zapošljava novih 1800 radnika u Cassinu

utorak , 29.11.2016.



Iako mnogi zloguki proroci govore kako se Alfa Giulia slabo prodaje to nije točno. Dokaz dobrom dosadašnjem poslu je i zapošljavanje novih 1800 radnika u pogonima u Cassinu. Novi radnici bi trebali omogućiti rad za dodatnu smjenu.



Sve to skupa će omogućiti dosta veću proizvodnju Giulie i Stelvia. Koliko je to sve skupa značajno pokazuje da je samoj svečanosti u Cassinu prisustvovao i talijanski premijer Renzi.

Napominjem kako je Giulia već tokom rujna zaokružila svoj plan u Italiji za 2016., a plan je premašen i za područje cijele EU. Ono što je isto tako dobar pokazatelj je da se jako malo ljudi odlučuje za ulazni model od 136 ili 150 KS. Nekakav minimum je 2.2 dizel sa 180 KS i opremom Super. Najjači Quadrifoglio model je čak traženiji od dizela sa 136 KS.

Za daljnji rast je ključno ojačavanje mreže dilera. Na tržištu SAD-a sve ide po planu. Postigli su da je većina dilera zajedničkih sa Maseratiom. To će omogućiti odlično iskustvo za kupca prilikom same kupnje, a nadam se i dobru servisnu podršku. Jednostavno je standard za premium brand totalno drugačiji nego za one mainstream. Alfa je ovakvim potezom u SAD-u jasno pokazala gdje cilja.

Koliko je Alfi važan SAD pokazuje i činjenica da da će Stelvio Quadrifoglio doći tamo već sredinom sljedeće godine dok je start prodaje istog za Europu predviđen tek krajem te iste godine.



Ipak za obične verzije početak će biti u Europi i to u ožujku ili travnju sljedeće godine.

No to nije sve. Talijanski Quattroruote izvještava da je dano zeleno svjetlo za Giuliu SW.



Naravno iluzorno je očekivati da premijera iste bude na sljedećem sajmu u Ženevi. Prodaja iste ne može biti prije 2018., a tome u prilog ide i činjenica da nismo vidjeli još ni jednu testnu mulu.



Naravno da će i prodaja obične Giulie rasti dolaskom novih verzija. Mnoge informatičke firme u svoju flotu ne mogu uvrstiti Giuliu jer imaju politiku o vozilima sa emisijom CO2 manjom od 100 g/km. To će se dogoditi kada početkom sljedeće godina u prodaju dođe verzija Advanced Efficiency oznake AE.

I mogu reći da se napokon zna službena potrošnja Giulie Quadrifoglio u SAD-u. EPA je rekla da je to 20 mpg u kombiniranom ciklusu što je za 1 mpg bolje od BMW-a M3. A to će reći da službena prodaja Giulie Quadrifoglio u SAD-u može početi.

Treninzi tamošnjih zastupnika za Giuliu su mahom odrađeni već pretprošlog tjedna.

Oznake: automobili, auto, fca, quadrifoglio, giulia, stelvio, alfa, alfa romeo

FCA ulaže u proizvodnju FireFly motora u Poljskoj

petak , 25.11.2016.

FCA je potpisala ugovor sa poljskom Vladom u kojem stoji da će se uložiti 350 milijuna eura za pokretanja proizvodnje novih GSE motora u Bielsko-Biali. Početna investicija bi trebala biti 250 milijuna eura dok bi se kasnije uložilo još 100 milijuna.

Trenutno se u Bielsko-Bialo proizvode TwinAir i 1.3 MultiJet motori. Kako se proizvodnja TwinAira bliži kraju nije čudno da ga mijenja GSE.

Ne zna se točan datum početka proizvodnje no većina poljskih medija izvještava da je to prije kraja 2017. godine.

Tržišno ime FireFly nije čudno kako se zna da mijenja prije svega na globalnom nivou FIRE motore i sa kojima dijeli 77 mm razmak između cilindara.



Oznake: fiat, fca, automobili, auto, fire, firefly

Kupnja novih Fiata od sada i preko Amazona

četvrtak , 24.11.2016.

FCA je otvorila trgovinu na Amazon Italy gdje je dostupan njihov brand Fiat.

Mogu se kupiti tri vozila i to Fiat 500, 500L i Panda. Nakon uplate 180 eura preko Amazona ostatak se može uplatiti kod najbližeg Fiat dilera.

Popust s obzirom na službene cijene je između 15% i 28%.

Rok isporuke je do dva tjedna od dana narudžbe.



Oznake: automobili, auto, fca, fiat, 500, 500c, 500l, panda

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.