Novi GSE turbo motori

petak , 11.05.2018.

Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).

Prilikom izrade novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.

Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.

Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.

Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.

U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.

Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.

Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji daleko nakon 2025. godine.

Oznake: fca, fiat, alfa, alfa romeo, jeep, gse, global small engije, gpf, euro 6

FCA razvija novu platformu za sportske modele

petak , 14.04.2017.


FCA razvija novu platformu za sportske modele koji bi najranije oko 2020. trebali ugledati svjetlo dana.

Riječ je o platformi za Maserati Alfieri, specijalne modele iz Alfe koji mijenjaju 4C u Coupe i Spider formi, ali i nasljedniku Dodge Vipera koji najvjerojatnije neće nositi to ime.

Da je riječ o novoj platformi i za neke može biti šokantno jer FCA nije poznat po nepotrebnim troškovima. Znamo da je koncept Maserati Aflieria bio na Ferrarievom aluminijskom spaceframeu od modela California. Naravno od toga neće biti ništa. No kako se čini neće biti ništa ni od daljnje evolucije nove modularne RWD platform Giorgio.

Zanimljivo je i na koga će pojedini model ciljati. Maserati Alfieri koji će biti 2+2 će takmaca tražiti u Porscheu 911.
Kako će sljedeći GranTurismo ići na platformu Ghiblia i biti pravi četverosjed Alfieri bi mogao biti pravi nasljednik modela 4200GT. Jedan kuriozitet je vezan za taj model. To je jedan od zadnjih, ako ne i zadnji, ne-njemački model koji je dobio na usporednom testu u Njemačkoj i to BMW-a Z8.

Alfini Coupe i Spider modeli će prije svega konkurirati Porscheu 718 Caymanu i Boxsteru. U određenoj mjeri i budućem BMW-u Z5.

I za kraj nasljednik Vipera. Ovaj bi mogao biti daleko više europski u izvedbi, a mogao bi napokon dobiti i automatski mjenjač. Konkurencija bi trebala biti kao i do sada, Chevrolet Corvette.



Oznake: fca, dodge, alfa, maserati, Alfieri, Viper, 911, 718, Porsche

Prvih 350 Giulia za Kinu prodane preko weba u samo 33 sekunde

utorak , 21.03.2017.



Rasprodane u 33 sekunde. Prva pošiljka od 350 primjeraka Alfa Romeo Giulia Milano je bila u prodaji u Kini preko Tmalla. Danas je potpisan ugovor sa Alibabom i trebalo je jedva preko pola minute da se Giulie rasprodaju.



Ekskluzivan ugovor. Tmall, koja se smatra najvećom B2C prodajnom platformom, je izabrana kao jedini autorizirana Internet kanal za talijanski brand u Kini. Ovo partnerstvo slijedi oni iz prošle godine sa Maseratiom, gdje je 100 Maserati Levantea prodano u samo 18 sekundi.



Poznate su i cijene Giulia u Kini uključujući ovu posebnu verziju Milano. Sve verzije dolaze sa automatskim mjenjačom.

Giulia 2.0T 200KS 330.800 RMB 44.442 euro
Giulia Super 2.0T 200KS 362.800 RMB 48.741 euro
Giulia Super 2.0T 280KS 396.800 RMB 53.309 euro
Giulia Milano 2.0T 280KS 433.800 RMB 58.280 euro
Giulia Veloce 2.0T 280KS 467.800 RMB 62.848 euro
Giulia Quadrifoglio 1.028.000 RMB 138.109 euro





Oznake: fca, alfa, maserati, giulia, levante, kina

Sergio u Ženevi: "Panda napušta Pomigliano do 2020."

utorak , 07.03.2017.



Već po običaju CEO FCA drži presicu prije velikih auto sajmova. Niti ovaj u Ženevi nije iznimka.

Sergio je prvo komentirao kupnju Opela od strane PSA. Naveo je kao glavni problem previše kapaciteta u Europi no da se takve sinergije moraju raditi i da će ih biti više ako sse ova kupnja pokaže kao dobra.

U vezi potencijalnog partnera za FCA i dalje vidi Gm no ne bi isključio ni GM. On ovdje čak nije spominjao udruživanje u jednu firmu nego prije svega suradnje.

Sada već pomalo stalna tema je Trump. Sergio je rekao kako nema druge nego imati više proizvodnje u SAD-u na uštrb Meksika i da FCA već radi na tome.

I sada ide ona bitna vijest. Jutros je Sergio sam rekao kako će Pomigliano biti tvornica za Alfa Romeo u budućnosti. To je do sada druga službeno potvrđena nakon Cassina gdje se proizvode Giulia i Stelvio. Ovo posljedično vodi do povratka Pande u Poljsku sa početkom proizvodnje nove generacije u 2019. ili 2020. Kako kaže jednostavno je Pomigliano sada toliko napredna tvornica da je suludo trošiti njene resurse na jednostavan model kao što je Panda.

Smatra da je ove godine Ferrari F1 tim u odličnoj poziciji, u boljoj nego u 2016. Kao i uvijek cilja se na osvajanje naslova. Zadovoljan je i vozačima i ekipom.

Nije još htio potvrditi jer li prvo idu velike ili kompaktne Alfe. Ovdje vas sve moram upozoriti jer tako je Segio tvrdio da je Cassino jedina tvornica za Alfu dok sa ja još tipkao o Pomiglianu.
Priča kako je jako zadovoljan novom platformom i da očekuje vrhunske stvari od budućih modela. Još razmišljaju hoće li zamjena za Giuliettu biti samo jedan model u vidu crossovera manjeg od Stelvia.

Pričao je kako su hibridi jako bitni za FCA. Kod većih modela će se fokusirati na plug-in-hybride (PHEV) dok će kod manjih modela ići na mild hybride tj. 48 V sisteme.

I za kraj je spomenuo Lanciu. Prije par godina je i sam kupio jednu Deltu Integrale no sada ne mogu napraviti ništa što bi bilo u duhu marke. Tako da naglasak za sada ostaje na oživljavanju Alfe.




Oznake: fca, lancia, alfa romeo, alfa, gümüş, vag, psa

Novosti u ponudi Giulie

petak , 03.03.2017.

Nova verzija koja će biti u ponudi tokom ožujka će proširiti ponudu dizela. Riječ je o Giuliji Super 2.2 180 KS AT8 Q4. Trenutno je ovo najpopularniji motor u ponudi i najpopularnija razina opreme. Ovo je za sve one koji žele sigurnost kakvu pruža Q4 pogon kakav ima Veloce, a žale manje sportski izgled nego li ga ima Veloce.

Treba imati na umu da ovaj motor nije istovjetan onome dosadašnjem od 180 KS. Ovaj je isti kao 210 KS verzija odnosno štedljiva 180 KS AE verzija. Razlika je u intercooleru i još nekim detaljima.


Druga novost u ponudi je za sve one koji žele sportski izgled. Novi paketi Veloce Interior i Exterior će biti u prodaji od ožujka. Dostupni na Giuliji Super, paketi omogućavaju personalizaciju interijera (sjedala koja su grijana, električna, racing izgleda sa perforiranom kožom i umetci od aluminija na tabli i vratima) i eksterijera (prednji i stražnji odbojnik kao u Veloce verziji).


Oznake: fca, alfa, romeo, alfa romeo, giulia, veloce, super

Alfa Stelvio, redefinicija SUV segmenta

petak , 24.02.2017.



Kao što znate ovih dana je predstavljena europska verzija novog, ujedno i prvog, Alfin SUV imena Stelvio.

U talijanske i švicarske salone stiže već ovaj vikend gdje će se moći isprobati 2.0 benzinac sa 280 KS. Ujedno se već može naručiti i 2.2 dizel sa 210 KS.



Kroz sljedećih par tjedana će se moći naručiti i benzinac sa 200 KS kao i osnovni dizel sa 180 KS. Baš će taj dizel sa 180 KS ujedno biti i jedini koji se moći naručiti bez Q4 pogona.

Za sve motore jedina opcija je provjereni ZF 8HP automatik.



Na europsko tržište najjača Quadrifoglio verzija stiže tek krajem ove godine.

Sam Stelvio ima 65 mm veće odstojanje od tla naspram Giulie, a vozačka pozicija je 190 mm viša. Kako bi se to kompenziralo korištene su tvrđe opruge i nešto skuplji elementi ovjesa naspram Giulie, a naravno tu je i nešto širi trag kotača.



Za nižu težinu su blatobrani, vrata kao i vrata prtljažnika od aluminija. Ovo zadnje kod Giulie nije slučaj jer kako kažu premali je da donese uštede. Kardan je od karbona što je uštedilo daljnjih 15 kg.

Deklarirani Cx je manji od 0.30.



No ono što se dugo čekalo je prvi pravi potpuno test. I mora li reći da me sam rezultat pozitivno iznenadio.

Upravljanje je perfektno i stvarno nema razloga da tu bude Giulia SW. Giulia Veloce sa 2.0 od 280 KS je na stazi Vairano Handling išla 1:23.35. Stelvio sa istim motorom i iako je mjereno oko 100 kilograma teži ide 1:23.73. Gume su bile Michelin dimenzija 255/45 R20.

Većine direktne konkurencije je četiri do pet sekundi sporija. Jedini na ovoj razini je Porsche Macan Diesel S sa do u desetinku identičnim vremenom. No treba uzeti u obzir da je on puno tvrđe podešen, da ima PASM ovjes, da je sa jako širokim 265/45 prednjim i 295/40 stražnjim gumama.

Očekujem skoro test 2.2 dizela sa 210 KS i on ako je gledati po vremenima Giulie ne bi trebao biti sporiji od 1:25.00, zapravo je za očekivati ispod 1:24.50.

Sa ovim je Alfa uistinu redefinirala ovaj segment i ponudila vozilo koje se po vozačkim osobinama nema čega sramiti pored bilo koje limuzine.




Oznake: fca, alfa, stelvio, giulia

FCA ulaže milijardu dolara u proizvodnju i otvara novih 2000 radnih mjesta

ponedjeljak , 09.01.2017.

Kao što već znamo, FCA ne odustaje od proizvodnje Wagoneera i Grand Wagoneera.

Sada su to i službeno potvrdili. Ukupno se ulaže milijardu dolara u proizvodnju dva Wagoneera kao i Jeep Wrangler pick-upa. Ovo će u državama Michigan i Ohio donijeti barem 2000 novih radnih mjesta.

Sergio se danas prilikom davanja izjava malo ogradio oko dinamike. Rekao je gledajte na ova vozila kao MY2020 tako da sigurno ne bude odgoda.

Ono što je pak iznenadilo je to da će Wagoneer i Grand Wagoneer ipak na kraju biti body on frame. No Sergiu ne bi bilo prvi put da blefira.

Svakako novost je prelazak HD Ramova (2500 i 3500) iz Meksika u Michigan. Ovo sve je pozdravio i budući američki predsjednik Trump.

Ono što Trump ne voli je mogućnost da oslobađanjem kapaciteta neki manje profitabilni modeli budu proizvedeni u Meksiku. Sergio mudro nije govorio ništa o tome. Naime to bi moglo uključivati i neke Dodge modele iz Italije kao i možda Chrysler Neon iz Turske.

Par stvari je sam Sergio danas rekao za Alfa Romeo. Dosta Giulia je stiglo do SAD-a. Komercijalizacija se očekuje krajem ovog ili sljedeći mjesec. No interesantnije je što je rekao za Stelvio. Čak i proizvodnja za SAD kreće krajem ožujka. Komercijalizacija u SAD-u početkom ljeta.

I bilo je još jedno iznenađenje. Kako je Sergio rekao u sljedećih 60 dana će odlučiti o platformi za sljedeći Grand Cherokee. Na kraju je najizglednija opcija da to bude nova RWD platforma Giorgio koju već koristi Alfa Romeo.

Više ćemo stvari znati za neka 3-4 mjeseca. Tada bi kako kaže Sergio trebala do kraja biti poznata neka Trumpova stajališta i tada će doći informacije o proizvodnji u Meksiku ili van Sjeverne Amerike za tržište SAD-a.



Oznake: fca, jeep, alfa, alfa romeo, RAM, wagoneer, Grand Cherokee

Uskoro službena cijena i paketi opreme za Stelvio?

srijeda , 04.01.2017.

Kao što znamo Alfa Romeo Stelvio je u svojoj najsnažnijoj Quadrifoglio verzji predstavljena na sajmu Los Angelesu. No ništa ne znamo "običnim" verzijama ni njihovoj cijeni.

Ono što znamo je početak proizvodnje koji se dogodio nekoliko dana prije Božića kada je u pogonu u Cassinu odrađen Job One.

Dugo se mislilo kako će cijene i više informacija biti poznate nakon sajma u Ženevi no to je malo prevelik vremenski odmak nakon početka proizvodnje.



Zadnje informacije govore kako će biti ukupno četiri paketa opreme. Za Giuliu su tri u igri, a četvrti u pripremi za neka daleko-istočna tržišta. Prvi paket se interno zove L0 i nema oznake, L1 je na Giuliji Super ili Ti odnosno o tržištu, L2 ne postoji, a L3 je Veloce. Baš taj L2 paket opreme bi trebao biti novost.

Tako bi cijena i točni paketi opreme za Stelvio na talijanskom tržištu trebali biti poznati do kraja ovog mjeseca.



Prije tri-četiri tjedna je bio sastanak za švicarske dilere. Prvi Stelvio za Švicarsku bi trebao nositi naziv Stelvio First Edition. Imati će 2.0 turbo benzinski motor sa 280 KS, Q4 pogon i cijenu od nešto preko 66 tisuća švicarskih franaka.

Oprema takavog Stelvia će biti jako bogata. Tu su 20" aluminijske felge, 8.8" 3D navigacija, električna sjedala sa grijanjem od fine kože, drveni imeci u interijeru, AFS Bi-Xenon svjetla, Harman Kardon audio sustav i još mnogo toga.

Cijena Stelvia za dilere u Švicarskoj bi trebala biti točno 1400 franaka veća od cijene istovjetne Giulie.





Oznake: alfa, alfa romeo, fca, stelvio, giulia

FCA zapošljava novih 1800 radnika u Cassinu

utorak , 29.11.2016.



Iako mnogi zloguki proroci govore kako se Alfa Giulia slabo prodaje to nije točno. Dokaz dobrom dosadašnjem poslu je i zapošljavanje novih 1800 radnika u pogonima u Cassinu. Novi radnici bi trebali omogućiti rad za dodatnu smjenu.



Sve to skupa će omogućiti dosta veću proizvodnju Giulie i Stelvia. Koliko je to sve skupa značajno pokazuje da je samoj svečanosti u Cassinu prisustvovao i talijanski premijer Renzi.

Napominjem kako je Giulia već tokom rujna zaokružila svoj plan u Italiji za 2016., a plan je premašen i za područje cijele EU. Ono što je isto tako dobar pokazatelj je da se jako malo ljudi odlučuje za ulazni model od 136 ili 150 KS. Nekakav minimum je 2.2 dizel sa 180 KS i opremom Super. Najjači Quadrifoglio model je čak traženiji od dizela sa 136 KS.

Za daljnji rast je ključno ojačavanje mreže dilera. Na tržištu SAD-a sve ide po planu. Postigli su da je većina dilera zajedničkih sa Maseratiom. To će omogućiti odlično iskustvo za kupca prilikom same kupnje, a nadam se i dobru servisnu podršku. Jednostavno je standard za premium brand totalno drugačiji nego za one mainstream. Alfa je ovakvim potezom u SAD-u jasno pokazala gdje cilja.

Koliko je Alfi važan SAD pokazuje i činjenica da da će Stelvio Quadrifoglio doći tamo već sredinom sljedeće godine dok je start prodaje istog za Europu predviđen tek krajem te iste godine.



Ipak za obične verzije početak će biti u Europi i to u ožujku ili travnju sljedeće godine.

No to nije sve. Talijanski Quattroruote izvještava da je dano zeleno svjetlo za Giuliu SW.



Naravno iluzorno je očekivati da premijera iste bude na sljedećem sajmu u Ženevi. Prodaja iste ne može biti prije 2018., a tome u prilog ide i činjenica da nismo vidjeli još ni jednu testnu mulu.



Naravno da će i prodaja obične Giulie rasti dolaskom novih verzija. Mnoge informatičke firme u svoju flotu ne mogu uvrstiti Giuliu jer imaju politiku o vozilima sa emisijom CO2 manjom od 100 g/km. To će se dogoditi kada početkom sljedeće godina u prodaju dođe verzija Advanced Efficiency oznake AE.

I mogu reći da se napokon zna službena potrošnja Giulie Quadrifoglio u SAD-u. EPA je rekla da je to 20 mpg u kombiniranom ciklusu što je za 1 mpg bolje od BMW-a M3. A to će reći da službena prodaja Giulie Quadrifoglio u SAD-u može početi.

Treninzi tamošnjih zastupnika za Giuliu su mahom odrađeni već pretprošlog tjedna.

Oznake: automobili, auto, fca, quadrifoglio, giulia, stelvio, alfa, alfa romeo

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.